Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zvyšování rychlosti by mělo být spíše výjimkou, říká odborník

Prodloužení dálnic "povýšením" rychlostních silnic a zvýšení rychlosti na vybraných silnicích 1. třídy má zvýšit přehlednost a srozumitelnost silniční sítě. České silnice se ale často nemohou rovnat těm, po kterých se jezdí u našich sousedů. "Velkou roli by měli sehrát odborníci," říká mluvčí ÚAMK Igor Sirota.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bar.bu.do

Zvýšení rychlosti znamená snížení propustnosti ...

0/0
14.8.2012 21:15

malý červ

Po

silnicích 1 třídy jezdím běžně i 150, samozřejmě při zachování absolutní bezpečnosti

0/0
14.8.2012 17:05

Knýža Ostereich von Slinta

Re: Po

jo bezpečně letíte pak 2x dále

0/0
15.8.2012 2:55

A/D

jak říkám

Potěmkinovy dálnice ;-)

+2/0
14.8.2012 16:19

slastep

Re: jak říkám

souhlas, na některé polňačky bychom mohli dát cedule dálnice, aby se zvýšil počet km na obyvatele a vypadali jsme světověji, navíc by tom nebylo nebezpečné, když tam nikdo nejezdí, nezvýšil by se počet nehod.;-D

0/0
14.8.2012 16:57

2honza

Odborník.

Být víc takových odborníků tak ještě dnes jezdime na koňských povozech.

+1/0
14.8.2012 16:14

Mysel

Odbornik?

Inzerujete "odbornika" a ptate se dopravne-buzeracniho propagandisty. Treba jeho slova o R4 jsou bajecna a svedci nejen o tom, ze tam v zivote nebyl. Podle toho, co odpovida, bych se nebal tvrdit, ze nikdy v zivote nebyl v Rakousku nebo Nemecku.

+3/0
14.8.2012 15:22

Mysel

Re: Odbornik?

PS: kdyby to melo byt pro zasmani, tak fajn. Ale NEJHORSI je, ze do ceske dopravy takovi lide skutecne zasahuji ..a netreba dodavat, ze s tristnimi nasledky.

0/0
14.8.2012 15:22

136N

Re: Odbornik?

Inu odborníci na svých místech . Tak jak to prospěch tohoto státu vyžaduje .

0/0
14.8.2012 16:28

Frollik

Re: Odbornik?

Určitě to svěří expertovi na fšecko Humlovi a budem tam jezdit třicítkou.:-P

+1/0
14.8.2012 16:46

Mysel

Re: Odbornik?

Ona erudice tohoto pana - aspon podle kratkeho rozhovoru - je ocividne srovnatelna s tou soudruha Humla..

0/0
14.8.2012 16:48

Frollik

Re: Odbornik?

Odborník experta hledá jak ta vrána k vráně sedá a všichni se sejdou v BESIPU.:-P

+1/0
14.8.2012 16:52

Oslíčkové otřeste se

Prostředky na opravy dálnic a R by se našly..

Ročně se tu rozkrade nebo vyhází 150-250 miliard. Navíc pokud by se zavedla transparentní výběrová řízení s uzákoněnou lhůtou pro zpracování nabídky, ceny by se snížily.

Výsledekem ponižování rychlostí na stávajících R bude, že řidiči stejně nebudou nový limit dodržovat, někteří budou, důsledkem nakonec nebude vyšší bezpečnost, ale víc zmatku a havárií, odborníkovi ÚAMK Igor Sirotovi navzdory.

+2/0
14.8.2012 15:18

Mysel

Re: Prostředky na opravy dálnic a R by se našly..

Ono se staci nekdy projet z Brna smerem na Prostejov. Silnici neudrzuji, nechali ji v podstate rozpadnout. Za dvacet let nebyli schopni doplnit ani ty pripojovaci pruhy. Osadili tam omezeni na 100km/hod, ktere 90% ridicu nedodrzuje, a maji hotovo.

0/0
14.8.2012 15:48

Oslíčkové otřeste se

Prostředky na opravy dálnic a R by se našly..

0/0
14.8.2012 15:13

Petr Tl.

Zbytečné omezování je na škodu.

Rychlost by měla být neomzená, (maximálně doporučená). Když budou lidi u řízení používat mozek a sledovat okolí bude to mnohem lepší než když budou slepě držet povolenou rychlost. To že je všude cedule s omezneím vede jen k tomu že když je mlha nebo je na silnici vrstva ledu hromada tupců drží rychlost podle značek a ještě větší hromada tupců čumí pořád na ryhlost a nesleduje dění okolo.

Když na floridě zkušili omezení rychlosti na dálnicích a mimo měta ždáná jatka se nekonala naopak počet nehod klesnul, protože lidi začli víc koukat kam jedou.

+2/0
14.8.2012 15:13

Frollik

My si tu demokracii rozvracet nenecháme.

Čím budete svítit, topit, jak pomalu pojedete, co budete jíst, čím se dopravíte do háčka vše Vám určí směrnice únie nebo nejhůře strany a vlády. Dejte si energetický štítek na čelo, zelenou nálepku na přední sklo a pomalu se můžete plížit ke světlým zítřkům.

0/0
14.8.2012 16:51

FastDriver

Rychlost

není příčinou nehod, tou je špatný odhad, nezkušenost, nezvládnutí vozidla, nevěnování se řízení atd atd.

+2/0
14.8.2012 15:05

Petr Tl.

Re: Rychlost

Ale když na rychlosti se tak dobře vybírají pokuty, zvlášťě třeba na padesátkách na dálnicích v praze.

+2/0
14.8.2012 15:13

user1133

Nevím kde pan odborník žije

ale na dálnicích je 150-160 km/h běžná cestovní rychlost v levém pruhu.

+2/0
14.8.2012 14:58

flajboj82

Re: Nevím kde pan odborník žije

Na které dálnici u nás prosím?

0/0
14.8.2012 15:06

FastDriver

Re: Nevím kde pan odborník žije

na všech pokud není extrémně silný provoz

+2/0
14.8.2012 15:08

FastDriver

Re: Nevím kde pan odborník žije

je to tak, na druhou stranu je zase výjimkou , pokud někdo jede výrazně rychleji než 150-160. Na některých úsecích by klidně mohlo být 160 povoleno.

Tím ale netvrdím - pro některé diskutující - že se tam MUSÍ tak rychle jet. Jde jen o to při předjíždění kouknout do zpětného zrcátka ;-)

+1/0
14.8.2012 15:07

Paglia Orba

no jasně

Všude kolem se jezdí rychleji a bezpečně, kdežto u nás se na 4proudovce musí 90kou. 8-o

Hradec - Pardubice jsou toho důkazem. A mrtvol na silnicích máme nejvíc v Evropě - a přitom se u nás jezdí nejpomaleji.

+1/0
14.8.2012 14:21

pivak2

Re: no jasně

Mrtvol rozhodne nemame nejvic, pohybujeme se v prumeru.

+1/0
14.8.2012 14:59

martasex

Re: no jasně

Protože když u nás přežijete 24 hodin, tak případná smrt po 3 dnech na ARO, už není ve statistice jako oběť dopravní nehody ;-).

+1/0
14.8.2012 15:29

Krak

Re: no jasně

Lžeš...

+1/0
14.8.2012 18:40

jahl

Re: no jasně

Kolik z dvanácti víkendových mrtvol přišlo o život na dálnicích, či R?

0/0
14.8.2012 19:20

slastep

Jsou to vlasně Potěmkinovi vesnice

dálnice - nedálnice

0/0
14.8.2012 13:50

roby

Re: Jsou to vlasně Potěmkinovi vesnice

Potěmkinovi?

0/0
14.8.2012 14:05

ForzaRossoneri1899

...

Měla by se zavést neomezená rychlost na včech úsecích, když má někdo řidičský průkaz a je tedy oprávněn k řízení motorového vozidla, je jistě schopen odhadnout stav vozovky a přizpůsobit adekvátně rychlost. Pokud toho někdo schopen není, měl by jít průkaz vrátit.R^

+4/0
14.8.2012 13:35

bar.bu.do

Re: ...

... krizové situace vznikají při předjíždění, tedy z rozdílu rychlostí ...

... nejbezpečnější je, pokud jedou všichni stejně rychle ...

... a toho lze dosáhnout jedině nastavením maxima ...

0/0
14.8.2012 13:39

ForzaRossoneri1899

Re: ...

To je opět o té zodpovědnosti, která se teď na řidiče neklade v dostatečné míře, velká většina lidí si neuvědomuje, že má v ruce zbraň. Magor bude nebezpečně předjíždět ať už maximálka je a nebo není.

0/0
14.8.2012 13:42

H0PE1@seznam.cz

Re: ...

Zodpovědnost;-D Ty asi netušíš, kdo všechno u nás má řidičák.

0/0
14.8.2012 13:48

ForzaRossoneri1899

Re: ...

No tak to je snad jedno, kdo ho má. Jde o to, aby se za zabití nedávali podmínky, a pak si každý uvědomí tu zodpovědnost.

0/0
14.8.2012 13:52

H0PE1@seznam.cz

Re: ...

Nebuď bláhovej....vždycky se najde někdo, kdo si řekne: To se mi nemůže stát.

0/0
14.8.2012 14:01

pivak2

Re: ...

To si rekne, at budou platit predpisy jakykoli.

0/0
14.8.2012 14:06

strasnej.prujem

Re: ...

Lacina, Trpisovsky, Janousek ... ?

0/0
14.8.2012 14:44

pivak2

Re: ...

Nejbezpecnejsi je, pokud jedou vsichni stejne rychle. To je pravda.

Ted jen jeste pochopit, ze maximalni povolena rychlost nema nic spolecneho s bezpecnou rychlosti, ktera muze byt nekdy vyssi, nekdy nizsi.

0/0
14.8.2012 13:45

Petr Tl.

Re: ...

nejbezpečnější je pokud jede řidič pro něj optimální rychlostí,  to nemá nic společného s značkami určeným maximem. Pokud musí jet pomaleji tak se nudí a začne se věnovat jiným činnostem (třeba hraní na mobilu) pokud musí jet rychleji stresuje se a zbytečně riskuje.

0/0
14.8.2012 15:16

net.Xtreme se nevzdává

Re: ...

A minima!!

Ale předjíždět lze zcela bezpečně při dodržení předpisů...předjížděný nesmí vjet předjíždějícímu do cesty a předjíždějící musí předjíždět jen když ví, že odnaproti nic nepojede...

0/0
14.8.2012 13:47

bar.bu.do

Re: ...

... odnaproti jede vždycky něco ...

... a není-li stanoveno maximum, nemůžete bezpečně předjet nikdy ...

0/0
14.8.2012 15:13

Petr Tl.

Re: ...

Vy potřebujete na všechno vyhlášku ? Přeci použiju ozek a vidím jestli bezpečně předjedu či ne.

0/0
14.8.2012 15:24

bar.bu.do

Re: ...

... vidíte prdek ...

0/0
14.8.2012 18:57

Pking1

Re: ...

"...předjížděný nesmí vjet předjíždějícímu do cesty ..." a jak víš na 4 proudé silnici, že tě někdo předjíždí, když před tebou i za tebou je pruh prázdý, protože 70% řidičů jezdí v levém pruhu a neobtěžují se správně zařadit. Škoda, že už u Vídně nejsou cedule "Češi jezděte vpravo"

0/0
14.8.2012 16:15

rozarka007

Re: ...

ale i minima;-)

0/0
14.8.2012 14:00

J i ř í

Ono je to možná trochu jinak:

Co když se silnice přejmenovávají na dálnice jen proto, aby se na více silnicích vyžadovala dálniční známka?

+2/0
14.8.2012 13:26

mike_kr

Re: Ono je to možná trochu jinak:

Na tech co se preznaci na dalnice je znamka pozadovana i ted.

+2/0
14.8.2012 13:28

net.Xtreme se nevzdává

Re: Ono je to možná trochu jinak:

Dálniční známka se používá i na rychlostních silnicích...

0/0
14.8.2012 13:33

roby

Re: Ono je to možná trochu jinak:

no ano ale pisatel měl asi na mysli ne zcela nepravděpodobný stav kdy se rychlost na normální silnici podstatně zvýší, budeme ji nadále nazývat silnicí pro motorová vozidla a šup, vybírat dálniční poplatky. Proč by to jinak naše zoufalá vláda dělala?

0/0
14.8.2012 14:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.