Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Web láká na mapu církevních restitucí. Ale tají autora a nefunguje

Na internetu se objevila interaktivní mapa církevních restitucí. Má umožnit lidem, aby se podrobně podívali, jaké množství lesů, rybníků či polností v jejich okolí mohou církve v rámci restitucí získat. Věc má ale dva háčky - web běží velmi pomalu a úřady ani církve se k němu nehlásí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

furtkecal

požadavek církví na restituční náhrady,

měl v prvé řadě zveřejnit stát, konkrétně kde co a jak komu, potom by to nemusel dělat někdo pokoutně ;-€;-O!!

0/0
14.8.2012 15:44

zuzkadost

Re: požadavek církví na restituční náhrady,

přesněR^

0/0
15.8.2012 14:35

ziiv

to se Bohousovi nepovedlo

mel to nekde rozumne zahostovat. Pak to nema vypada jako fuserina z lihoveho domu. ;-)

+2/0
14.8.2012 14:40

Ředitel kolotočových systémů

Re: to se Bohousovi nepovedlo

Zruseny zaznam domeny na hostingu. Bud to presouvaji na jiny hosting anebo nekdo zasahl "z vyssi moci", coz by v teto zemi nebylo poprve v pripade publikovani podobneho, veskerou silou utajovaneho seznamu, nebot tento soupis nedostali do ruky oficialne jeste ani poslanci... :-P

0/0
14.8.2012 18:02

ziiv

Re: to se Bohousovi nepovedlo

No tak, pokud by zverejnili spravne udaje, nic proti, ale jestli se tam pri rozkliknuti objevi jako restituce cely katastr, pricemz je restitucni narok jen na 1/10 z nej - jak tady pisi diskutujici, co to testovali, tak to spis smrdi provokaci a praktikami ze starych casu.

Btw, nejsem  priznivcem restituce tak, jak jse servirovana a (ne)vysvetlena.

0/0
15.8.2012 10:40

slastep

Restituce ano ale.......

majetek, který prokážou vrátit, odškodnění za ten který vrátit nelze nahradit v cenových relacích jako ostatním restituentům, další odškodnění žádné - jako u ostatních restituentů. V den nabytí platnosti zákona přestat církve financovat ze státních peněz. Pak by se s tím dalo souhlasit, pak by to vypadalo rozumně a spravedlivě

0/0
14.8.2012 14:23

SecondWisdom

Re: Restituce ano ale.......

Tak to také je. Akorát část ceny náhrady se rozloží na více let a po polovinu této doby bude církev stále financována, protože částka nebyla uhrazena, ale polovina je zřejmě kompromis.

0/0
14.8.2012 14:28

slastep

Re: Restituce ano ale.......

tak to právě není, za pozemky které nelze vráti má církev dostat až pětinásobek toho, co dostávali jiní restituenti a nejen to....

+1/0
14.8.2012 14:47

SecondWisdom

Re: Restituce ano ale.......

Můžete mi dát nějaký zdroj, odkud čerpáte? (bez sarkasmu)

0/0
14.8.2012 14:56

celim

Re: Restituce ano ale.......

No církve budou dostávat tuším nějakých 40Kč/m2 bez ohledu, jestli je to stavební pozemek uprostřed Prahy a nebo v Horní Dolní a k nevracení dojde převážně v případech stavebních pozemků, protože tam obvykle stojí nějaká stavba(např. škola), Takže takovouto nízkou částku dostanou i za pozemky, které budou mít stonásobnou cenu. Je rozdíl mezi polem kilometr od obce(to bude asi vrácen ) a stavebním pozemkem v obci, nebo na jejím okraji.

+2/0
14.8.2012 14:57

slastep

Re: Restituce ano ale.......

zatímco ostatní dostávali za metr okolo 10,- kč

+1/0
14.8.2012 16:19

IoannesBaptist

Ta mapa

je k ničemu, naše farnost má doložené restituční nároky k 25.2.1948 a v mapě ty pozemky nejsou vyznačené.

+2/0
14.8.2012 14:17

Mírek

Re: Ta mapa

To znamená jediné, ty "doložené" nároky vaší farnosti jsou falzifikáty.

0/0
14.8.2012 15:50

Sweeetie

...

církev po staletí jen kradla. Ať si nechaj kostely a hřbitovy a daj pokoj.

+2/0
14.8.2012 14:12

wildchild

Re: ...

To nelze, jakkoliv by se to některým občanům líbilo...

0/0
14.8.2012 14:14

celim

Re: ...

Hm a co Vám, nebo Vašim předkům ukradla? Já bych řekl, že již několik set let existuje katastr nemovitostí(před tím Zemské desky), kde je zaznamenáno kdo co vlastní a když někdo přišel a chtěl to změnit, tak musel přijít s nabývacími doklady.Úřad je úřada soudy jsou zde již mnoho set let!

0/0
14.8.2012 14:36

rzlm

Re: ...

tak tohle snad ani nemá cenu komentovat ...

ty raději ukonči neschopenku a raději zpátky rovnou k lopatě ...

0/0
14.8.2012 18:10

alis

Je to celé divné a lehce populistické.

Stačí, aby v katastru byla jediná parcela o pár desítkách metrů a interaktivní "mapa" ukáže celý katastr jako požadavek na restituci.

0/0
14.8.2012 14:07

ziiv

Re: Je to celé divné a lehce populistické.

to neni "divne", to je "ucelove" ...

0/0
14.8.2012 15:04

slastep

Nedavno byl schvalen zákon,

který říká, že třetí osoba, která nabyla v dobré víře dříve ukradený majetek tento vracet nemusí, ČR jako nástupce ČSSR právě tento majetek takto získala. ČR není tem kdo majetek ukradl, nemusí ho tedy vracet.

0/0
14.8.2012 13:34

Pravičák začíná být nadávka

Re: Nedavno byl schvalen zákon,

demagogie. docela jsi mne (hořce) rozesmál...

0/0
14.8.2012 13:38

eQuido

Re: Nedavno byl schvalen zákon,

No, to je teda komedie. Čím dál větší koniny z vás padaj. Ale pokračujte, ať se pobavíme.

A když už jste takovej právní expert, rád bych s váma někdy uzavřel nějakou smlouvu. Mám tucha že by se na tom dalo docela dobře vydělat.

+2/0
14.8.2012 13:40

slastep

Re: Nedavno byl schvalen zákon,

už je čas jít se připravit na večerní mši, jak babičkám namluvit, že zmrazení jejich důchodů s restitucemi ale vůbec nesouvisí.......

0/0
14.8.2012 13:47

celim

Re: Nedavno byl schvalen zákon,

A to je také pravda. Mimochodem, víte jak velká suma představuje platbu důchodů? A víte, že ty restituce budou dělat jen asi 3 tisíciny státního rozpočtu? A víte, že státní zakázky jsou obvykle předraženy o sumu téměř desetinásobnou? Takže by stačilo rozkrádat třeba jen o 10% méně a bude na restituce i zvyšování důchodů! !!

0/0
14.8.2012 14:41

ziiv

Re: Nedavno byl schvalen zákon,

... s takovymi jedinci nelze smlouy uzavirat, ten ma evidentne papiry na hlavu, coz mu nebrani v  peleveleni for svymi "moudry"

0/0
14.8.2012 14:38

alis

Re: Nedavno byl schvalen zákon,

Hmm, takže když zanikla ČSSR a vznikla ČSR, tak se veškerý státní majetek darovacími, kupními smlouvami a jiným způsobem převáděl, ano?;-D;-D;-D

0/0
14.8.2012 14:09

slastep

církev jako největší kolaborant v historii vůbec,

nemá morální nárok na nic

0/0
14.8.2012 13:27

tomtop

Re: církev jako největší kolaborant v historii vůbec,

kecy kecy kecy. Kolaborace byla vždy otázkou jednotlivců, komunismus i nacismus církev cíleně likvidoval.

+3/0
14.8.2012 13:31

slastep

Re: církev jako největší kolaborant v historii vůbec,

co se církve katolické týká tak opravdu jen pár jednotlivců, vesnických farářů nekolaborovalo, jinak církev jako celek

0/0
14.8.2012 13:42

ziiv

Re: církev jako největší kolaborant v historii vůbec,

Mate Vy vubec poneti kolik jich skoncilo za sve nazory v lagrech !

Stydte se a uz tu nesirte svou hloupost. !!

0/0
14.8.2012 14:41

Pravičák začíná být nadávka

Re: církev jako největší kolaborant v historii vůbec,

aha, tak proč byli církevní hodnostáři tak stíháni,když podle tebe kolaborovali??? Svatá prostoto... Víš, co znamenaly slova jako "státní dozor", "církevní tajemník" ?  Že nevíš? nedivím se...

0/0
14.8.2012 13:40

slastep

Re: církev jako největší kolaborant v historii vůbec,

proč kněží žehnali nacistickým zbraním?

0/0
14.8.2012 13:45

proLogos

Re: církev jako největší kolaborant v historii vůbec,

Žehlnali zbraním, nebo dávali útěchu vojákům? A byli to katoličtí kněží?

+2/0
14.8.2012 13:47

wildchild

Re: církev jako největší kolaborant v historii vůbec,

Nemáš někde čirou náhodou po ruce (případně na netu) tu modlitbu, kterou se žehná/žehnalo zbraním? ;-D

To by mohlo být velice poučné... ;-)

0/0
14.8.2012 13:49

alis

Re: církev jako největší kolaborant v historii vůbec,

Pánové, buďte klidní, něco takového jako žehnací modlitba samopalům a kanónům opravdu neexistuje, to jen v agitačních brožurkách z 50.let se objevovally fotky polních kurátů, co se modlili před nastoupenou jednotkou a slaboduchý komentář zněl: Hleďte, žehná zbraním. Poslední "žehnání zbraně" bylo žehnání rytířského meče, aby pomáhal chránit slabší, ale to jsme ;-D;-D;-Dněkde ve 13.stol.

0/0
14.8.2012 14:13

wildchild

Re: církev jako největší kolaborant v historii vůbec,

Jistě... ;-D

Jen mě zajímal další komentář diskutéra s nickem slastep...

Zřejmě teď zoufale gůglí a nemá čas... ;-D

0/0
14.8.2012 14:17

ziiv

Re: církev jako největší kolaborant v historii vůbec,

je to mezek-bezmozek a dosly mu agitacni materialy

0/0
14.8.2012 14:43

136N

Re: církev jako největší kolaborant v historii vůbec,

Titulek:    zbraně světila   

Svěcení zbraní Pán si zřejmě plete svěcení zbraním a žehnání zbraním. Katolická církev zbraně světila svěcenou vodou, činila tak i v případě svěcení zbraní SS. Svěcení zbraní. Brněnské nakladatelství Para Bellum vydalo útlou publikaci z pera kněze, který se zabývá různými způsoby svěcení zbraní, jak je uplatňuje a v minulosti uplatňovala katolická církev. I tento postup se totiž v minulosti měnil a tato instituce má několik způsobů svěcení zbraní. Autor začíná svěcením z římského pontifikátu, následně věnuje pozornost rituálu svěcení meče a také bojové zástavy. To dokladuje snímky z těchto rituálu v Rakousku. Přináší také popisy svěcení z barokního rituálu pražské arcidiecéze včetně svěcení válečných kulí. Následuje středověký ritus svěcení zbraní z doby křížových výprav. Závěr tvoří církevní modlitby z doby války. Tomáš Tritzko: Svěcení zbraní. Brno, Para Bellum, 2010, 24 s., 70 Kč Publikaci je možno objednat přímo u vydavatele.

0/0
14.8.2012 16:10

ziiv

Re: církev jako největší kolaborant v historii vůbec,

zase jedna z evidentnch pitomosti, navic davno vyvracenych

0/0
14.8.2012 14:44

pět elementů

Jak už to tady někdo psal!

My věřící máme jenom odpouštět!Já s tím souhlasím!Odpustím Sobotkovi,Tejcovi a zaorálkovi,ale volit budu ty kteří souhlasí vrátit církvi,co jim bylo ukradeno i s úrokama!Odpustím rathlíkovi že je zloděj,nactiutrhač,darebák,ale souhlasím,aby byl zavřený minimálně až zčerná!Vám hlupákům,kteří soudíte věřící a chtěli by ste aby jen otročili za desetinu vaších"oprávněných "požadavků také odpouštím,ale zapomeňte na to ,že s váma budu uzavírat takové nevýhodné obchody!;-)!!Rv

+6/0
14.8.2012 13:18

net.Xtreme se nevzdává

Proč není možné provést odluku církve bez restitucí?

0/0
14.8.2012 13:09

eQuido

Re: Proč není možné provést odluku církve bez restitucí?

To by jaksi postrádalo smysl - stát platí provoz církví, protože jim v minulosti sebral majetek ze kterého svůj provoz platily. Odluka církví znamená, že se církvím vrátí majetek a stát je přestane vyplácet. Váš dotaz je totéž jako byste se ptal, zda není náhodou možné nakupovat bez placení (což ovšem někteří levicoví odboráři považují za normální).

+4/0
14.8.2012 13:11

rqmark

Re: Proč není možné provést odluku církve bez restitucí?

A jak fungují nyní lesy ČR? Vlastní copak lesy? Nevlstní pouze je spravují! A vyděljí si na sebe a jěště vytvářejí zisk. Takže nebalamuťte. Církve by mohly "svůj" majetek spravovat (lesy.pole), pronajímat, atd... ale to nikdo nespočítal a ani se to jaksi nehce!! Protože když tvrdíte že bez majetku to nejde tak jaký bude rozdíl v tom, že se jim to vrátí? 6e vše prodaj a budou z toho žít na věky?

+1/0
14.8.2012 13:15

eQuido

Re: Proč není možné provést odluku církve bez restitucí?

Lesy ČR jsou servisní organizací státu a její provoz je placen státem bez ohledu na výši zisku nebo ztráty. Církve momentálně jedou ve velmi podobném režimu (užívají "svůj" majetek, zapůjčený státem, a jejich provoz je placen státem). Odluka znamená, že církve přestanou být "servisními organizacemi státu" a od státu (i jeho financí) se oddělí. Takže balamutíte spíše vy - požadujete, aby se odlukou církve od státu nic nezměnilo.

A majetek prodávat nemusí - můžou "žít" z jeho výnosů. Tak jak to dělá každý rozumný hospodář, který neprožere svůj majetek na úkor budoucích generací, jako to předvedli např. komunisti.

+2/0
14.8.2012 13:35

rqmark

Re: Proč není možné provést odluku církve bez restitucí?

A proč nežijí z výnosů teď? Prostě budou spravovat "svůj" majetek ve vlastnictví státu. Pojem servisní organizace úplně neznám, zřejmě tím myslíte asi správu...

0/0
14.8.2012 13:48

celim

Re: Proč není možné provést odluku církve bez restitucí?

Z výnosů teď zčásti žijí. Stát jim asi třetinu výnosů dává! Za zbytek žijí ministerští úředníci a ještě jim to zdaleka nestačí, takže mají ještě penězovod ze státní kasy.

0/0
14.8.2012 14:46

eQuido

Re: Proč není možné provést odluku církve bez restitucí?

Jak můžete mít výnos z něčeho, co vám nepatří?

0/0
15.8.2012 11:57

rqmark

Re: Proč není možné provést odluku církve bez restitucí?

protože z toho bokem nekápne...

0/0
14.8.2012 13:12

Pravičák začíná být nadávka

Re: Proč není možné provést odluku církve bez restitucí?

protože byl jejich majetek UKRADEN. Nebo-li znárodněn. Mohu znárodit já tvoje auto?

+2/0
14.8.2012 13:12

net.Xtreme se nevzdává

Re: Proč není možné provést odluku církve bez restitucí?

Naší rodině byla část majetku také znárodněna, nebyla vrácena celá, ani vyplacena finanční náhrada za to, co komunisté nechali schátrat a spadnout a přesto nevyžaduji, aby mi stát každý měsíc paltil nějaké náhrady, ale asi dělám něco špatně...

+1/0
14.8.2012 13:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.