Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nepřipoutaného řidiče fabie zabil airbag, tři sta metrů od domova

Tragicky skončila cesta z práce pro šestatřicetiletého řidiče z Tachovska. V neděli kolem půl desáté večer podle hasičů zhruba tři sta metrů od svého domova nezvládl řízení, Škoda Fabia vylétla ze silnice a po několika kotrmelcích skončila na střeše. Hasiči vyprostili muže z auta mrtvého.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bar.bu.do

Skoro bych řekl, že to bylo trochu jinde ...

... pokud jel od dálnice a pravotočivá zatáčka, pak to bylo před Čečkovicemi a ne mezi Čečkovicemi a Borem ...

0/0
13.8.2012 21:25

Sedřený kůň

No jezdit nepřipoutaný

a ještě riskantně tak že nezvládne zatáčku to je hloupá kombinace.

Jezdím také nepřipoutaný ale spíš jenom v obci, abych nezvládnul zatáčku to se mi opravdu stát nemůže.

0/0
13.8.2012 20:35

Viktor N.

vzhledem k tomu, že měšťáci…

vzhledem k tomu, že měšťáci také jezdí zásadně nepřipoutaní, je jen otázka času, než u nich též zaúřaduje Darwin…

+1/0
13.8.2012 15:06

bkv

Re: vzhledem k tomu, že měšťáci…

MP a další mají výjimku ze zákona

(1) Řidič motorového vozidla je kromě povinností uvedených v § 4 a 5 dále povinen

a) být za jízdy připoután na sedadle bezpečnostním pásem, pokud jím je sedadlo povinně vybaveno podle zvláštního právního předpisu2),

(2) Ustanovení odstavce 1 písm. a) neplatí pro

c) řidiče vozidla bezpečnostních sborů, ozbrojených sil a vojenského zpravodajství při plnění služebních povinností, řidiče vozidla obecní policie při plnění úkolů obecní policie, řidiče vozidla jednotky požární ochrany a záchranného vozidla Horské služby při řešení mimořádných událostí8a) a řidiče vozidla zdravotnické záchranné služby v případech, kdy použití bezpečnostního pásu brání v rychlém opuštění vozidla za účelem výkonu dalších povinností.

0/0
14.8.2012 7:53

Antonín, topič

Re: vzhledem k tomu, že měšťáci…

Máte dojem, že ta výjimka platí i na přírodní zákony?

0/0
14.8.2012 12:52

nepetr

Zase

Jeden co měl dojem že pásy jsou v autech jen kvůli váhyRv

+1/0
13.8.2012 14:55

tojsouveci

Tak

Tak začali prodávat elektrickou lampičku, která má elektřinu na kovové kostře. Jasně je ve všech návodech napsáno, že se této lampičky můžete dotýkat pouze s gumovou rukavicí, jinak vás může zabít. Když se budete řídit návodem, tak se vám nic nestane.......:-)

+1/0
13.8.2012 13:59

gatekeeper

Re: Tak

Co to je za blábol a jak to souvisí s článkem..?

0/0
13.8.2012 14:05

K.Bartak

Re: Tak

To měl být asi argument. No nevím:-P

0/0
13.8.2012 14:20

trikratzabanovanylajos

Re: Tak

ironie neni ta voda na okna ;-)

0/0
13.8.2012 14:22

Jubilejní 40.nick

Podívejte se na test, jak vlastně airbagy fungují:

http://www.youtube.com/watch?v=br5E8ZtEJVY

:-P

+1/0
13.8.2012 13:45

Owneil

No já

se tedy také moc nepoutám, zapomínám na to. Asi to vyřeším tak, že ten airbag vyndám. R^

0/0
13.8.2012 13:45

Dololezec na pravdě boží

Re: No já

Mozna by stacilo opravit zvukovou signalizaci nezapnutych pasu :-P

+2/0
13.8.2012 13:51

Neutrální Nick

Re: No já

Ne u všech aut pípá nepřetržitě, u některých po chvíli přestane.

A nebo to ti "chytří" lidé řeší tak, že pás zapnou naprázdno a sednou si na něj.

0/0
13.8.2012 13:52

Ikoptak

Re: No já

No tak to az vas ten pas vystreli dobredu pri mensim tukanci. To muzite jit ted do Pelhrimova at vite kam jdete. predpinace nejdrive utahnou a pak az povoluji do bagu. A utahujou rychle a fest.

0/0
13.8.2012 13:59

Dololezec na pravdě boží

Re: No já

Zlata 105 S. Tam by se to nestalo. :-P

0/0
13.8.2012 14:02

Stíhací bombardér Karel 6

Re: No já

v Š105 už by to bylo jedno v jakékoliv situaci... ;-D

0/0
13.8.2012 14:10

zorro_rojo

Re: No já

Myslim ze ani ne.. uz proto, ze by s ni asi nejel tak rychle, aby dostal smyk.

Ono vubec, dostat se skoduli smyk bylo docela umeni. :]

0/0
13.8.2012 19:27

BOP B 3AKOHE

Re: No já

Ale on to nepsal o sobě. Čti pozorněji, prosím.

0/0
13.8.2012 14:04

Neutrální Nick

Re: No já

Nerozumím.

Proč já mám jezdit do Pelhřimova?

.

Aneb čti pozorněji, nebudeš za takhle hIoupého.

0/0
13.8.2012 14:06

tuan4

Re: No já

"No tak to az vas ten pas vystreli dobredu pri mensim tukanci."

Dopředu tě nevystřelí,anóbrž dozadu!Je to menší rozdíl,ale je.

0/0
13.8.2012 14:21

kajak v zakoně

Re: No já

pokud zapne pás za sebou, tak se při nárazu dopne, čímž vystřelí jako prak tělo proti vystřelenému eirbagu... ;-D

0/0
13.8.2012 14:32

tuan4

Re: No já

R^

Měl jsem na mysli airbag.Ten pás mi ve víru emocí unikl.

0/0
13.8.2012 14:44

JMoudry

Re: No já

Největší mistři si dokonce pořídí samotnou zástrčku, co ten pás drží, tu "zapnou" a auto je bere jako připoutané a neprotestuje. V některých zemích dokonce standardní výbava taxíků...

0/0
13.8.2012 14:46

Owneil

Re: No já

Tak to já nemám. Je to starší auto, které sice má airbagy, ale pochybuji, že po těch letech vůbec fungují :-)

0/0
13.8.2012 13:53

gatekeeper

Re: No já

Tak to jsi dobré pako. Doufám že u toho nebudu až se zabiješ Rv

0/0
13.8.2012 14:06

mi.kar

zimní pneu

No, jako příčinu smrti bych především poukázal na to, že dle fotek, měl řidič na voze staré zimní pneumatiky a ještě obráceně namontované. Tak ušetřil za přezutí a pneumatiky a to se mu stalo osudným.

+1/0
13.8.2012 13:25

mi.kar

Re: zimní pneu

oprava : ... příčinu autonehody....

0/0
13.8.2012 13:27

Neutrální Nick

Re: zimní pneu

Nesmysl. Příčinou nehody bylo to, že jel výrazně rychleji, než bylo v daném čase na daném místě bezpečné.

+2/0
13.8.2012 13:29

mi.kar

Re: zimní pneu

Rychlost jistě přispěla též k nehodě, ale troufnu si říct, že pokud by měl auto kvalitně oráfované letními pneu, tak by se nehoda nejspíš nestala.

0/0
13.8.2012 15:22

K.Bartak

Re: zimní pneu

Jak jste to poznal?

0/0
13.8.2012 13:44

Owneil

Re: zimní pneu

Asi má hošan pravdu. Ale pochybuji, že na to měly pneumatiky vliv, protože se jedná o typického řidiče co kupuje "kvalitní" obutí v hypermarketech v akcích apod. Tam je to uplně fuk jestli je to letní nebo zimní.

0/0
13.8.2012 13:47

K.Bartak

Re: zimní pneu

Ne, mě zajímalo jak to poznal. Chci se přiučit abych věděl.

0/0
13.8.2012 14:21

mi.kar

Re: zimní pneu

Poznal jsem to jednoduše, praxe... 20 let a pneumatiky za pár set milionů, které mi prošly rukama. To je celé.

Samozřejmě musíte chtít se něco naučit, což já chtěl. Mě moje práce baví.

0/0
13.8.2012 15:23

petr____22

Re: zimní pneu

Zimni pneumatiky NEJSOU pricina, pricinou je neprimerena rychlost. S pouzivanim zimnich pneumatik v lete neni problem, pokud vis jak se zmeni jizdni vlastnosti. Pokud neveris jdi se zeptat do Barumky.

0/0
13.8.2012 13:46

Dololezec na pravdě boží

Re: zimní pneu

Pokud nemaji byt zimni pneumatiky pricina, pak nemuze byt asi neprimerena rychlost. Pricina je nezvladnuti vozidla.

+1/0
13.8.2012 13:53

pivak2

Re: zimní pneu

A proc jsou teda pricinou letni gumy v zime? Teda aspon podle nasich zakonodarcu a dopravnich "expertu"?

0/0
13.8.2012 14:52

mi.kar

Re: zimní pneu

Pane, nepotřebuji se nikoho ptát. Já pracuji v tomto oboru 20 let a v této branži se opravdu vyznám, narozdíl od Vás. Než příště vypustíte podobný blábol, prosím, zamyslete se. Díky.

0/0
13.8.2012 15:21

petrolhead

V USA

Není v hodně státech poutání povinné. Airbagy se tam otevírají o dost rychleji, aby to stihly i pokud není řidič připoutaný. Nevýhoda je v tom, že rychlejší airbagy to sice stihnou i bez pásů, ale zranění "od airbagů" jsou mnohem horší.

0/0
13.8.2012 13:18

Stíhací bombardér Karel 6

Re: V USA

8-o8-o

+1/0
13.8.2012 13:20

techtle

Re: V USA

Airbagy se přesně z důvodu, který píšete v USA nafukují POMALEJI, než v Evropě. Pás mimo jiné způsobuje to, že zpomalí rychlost pohybu těla vstříc airbagu. Když nejste připoutaný, tak se o airbag při expanzi cca 300 km/h spolehlivě zabijete.

0/0
13.8.2012 13:34

bechernik

Re: V USA

V USA se musi se otevrit rychleji, z toho prosteho duvodu, ze musi byt otevreny driv nez se k nim priblizi nepripoutane telo a v tu chvili uz upoustet vzduch aby zmekcily dopad. Evropske se oteviraji pozdeji protoze vystreli proti Vam az kdyz se k nim to telo priblizuje, to je cele...

0/0
13.8.2012 15:56

Henry Ford

Re: V USA

A taky větší. I když člověk nebyl uvázáný tak si lehl do měkkého a neomlátil se o volant a palubovku. To byl podle mne původní účel airbagu. Tady jsou to taková šidíta za příplatek , protože s pásem nemají moc význam.

0/0
13.8.2012 13:42

dzji

moji příbuzní převrátili auto na střechu

A když je našli policajti, 1) se divili, že teta se svou postavou prolezla ven okénkem ve dveřích, a 2) jim řekli: "Kdybyste měli zapnuté pásy, tak byste to nepřežili"

0/0
13.8.2012 13:09

Stíhací bombardér Karel 6

Re: moji příbuzní převrátili auto na střechu

a to by nepřežili proč?

+7/0
13.8.2012 13:11

Flipmode

Re: moji příbuzní převrátili auto na střechu

Kde jsou ti panove policiste? Zeptam se jich na svou budoucnost...oni presne vi co se stane, co by se stalo kdyby.... To uplne miluju, tyhle komentare.

Neumim si predstavit prilis situaci kdy je lepsi byt nepripoutany - mozna kdyz mam padnout ze skaly, auto se roztoci dokola a vyhodi me okenkem ven, pak spadne do rokle a vybouchne....a ja budu blahorecit ze jsem si nedal pasy. Ale uprimne me situace, kde je to bez lepsi nez S, nenapadaji.

0/0
13.8.2012 13:14

Sir_Stephen

Re: moji příbuzní převrátili auto na střechu

.. blahořečit budeš je do té doby, než dopadneš na dno rokle sám a zabiješ se taky. Nepoutat se je prostě hazard se životem.

0/0
13.8.2012 13:38

pottery

Re: moji příbuzní převrátili auto na střechu

Hmm, jednou jsem vyletl nedovrenymi dvermi v zatacce z auta. Kdybych byl pripoutany, nestalo se to. Byl to dobry horor. Chvili jsem se drzel, ale odstrediva sila byla vetsi:-)

0/0
13.8.2012 13:39

Dololezec na pravdě boží

Re: moji příbuzní převrátili auto na střechu

8-o

0/0
13.8.2012 13:58

demark

Re: moji příbuzní převrátili auto na střechu

Vždycky šílím, když slyším přiblblé řeči typu: slyšel jsem o případu, kdy člověk přežil jen díky tomu, že nebyl připoután. Proto se nebudu poutat.;-O

Ano, sem tam se může stát, že zapnutý bezpečnostní pás je příčinou úmrtí při dopravní nehodě. Ale mnohem častěji se stává, že příčinou je nepřipoutání se. Přečtěte si statistiky úmrtí při dopravních nehodách.

A chtěl bych vás vidět jak vysvětlujete pozůstalým, že znáte případ, kdy bylo lepší se nepoutat.

0/0
13.8.2012 14:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.