Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Traktor s nákladem dřeva se na svahu převrátil a řidič na místě zemřel

V Košťálově na Semilsku se převrátil traktor, který vezl náklad dřeva. Řidič i přes veškerou snahu záchranářů na místě zemřel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chudejklukzvesnice

Z-35 je stejně neuvěřitelný držák

Přes šedesát let starý a pořád jich jezdí plno. A ty co doslouží dále poslouží na ND svým zdravějším sourozencům R^

0/0
13.8.2012 14:42

Jiřik

Rám

Nojo, oni v Zetoru věděli, proč na ty traktory montovat ochranný rám...

0/0
13.8.2012 13:57

habr

Re: Rám

Ochranný rám se na tyto traktory začal montovat později , na základě tragických nehod. Až v nové řadě Zetorů co měly širokou kabinu, ochranný rám byl kostrou, součástí kabiny do kterého se montovaly okna, dveře a další drobnosti. Na "Suprech" to byly jen trubkové klece okolo kabiny. Občas i pomohly.

+2/0
13.8.2012 14:19

petrumr

iq

chudák, neměl internet, kdyby měl, tak se vykašle na dřevo a koupí tepelný čerpadlo a topí o 65% méně než dřevem.Doufám, že ten traktor to rozdýchá a nekousl se na klice a jak dole, že na traktor stačí B-ano, ale né s vlekem, kde máš přes tunu dřeva.Kdyby měl T, tak by věděl, že mezi nohama má redukci, ale on asi někde spěchal!!

0/0
13.8.2012 8:56

elgeorge

Re: iq

Tak každý nemá na tepelný čerpadlo a dřevozplynovací kotle jsou vcelku efektivní.

Ano můžem to vzít do důsledku, měl mít alespoň B+E. No a u tý malý, nevíme, jestli neměl redukčku vysypanou, třeba, nebo i zařazenou, ale nebrzdící vlek.

Nevím, nebudu soudit, nemam T a s traktorem jezdím na C+E.

0/0
13.8.2012 9:37

lomihnát a chytrý mustang

Re: iq

Tak nebrzdící tahle kára byla na 99%.:-/

0/0
13.8.2012 11:19

Frollik

Redukce Ti je k ničemu

pokud tě začne tlačit přetížený vlek z kopce. Tam je třeba naopak přidat plyn aby se tlak na hák snížil.

0/0
13.8.2012 10:57

lomihnát a chytrý mustang

Re: Redukce Ti je k ničemu

Navíc tohle byla jenom kára, ta se z kopce uhlídá líp, než odpérovanej vůz s točnou na přední nápravě.

Tahle nehoda vypadá spíš na manévr na špatným místě ..

0/0
13.8.2012 11:14

habr

Re: Redukce Ti je k ničemu

Do nekonečna nelze přidávat. Musí se taky někdy zastavit. Navíc proč by se měl snižovat tlak na hák.  Naopak. navíc problém zde byl, že v kopci se cesta zatáčela.

Je to neštěstí, ale nic neobvyklého. Podobných strojů po vesnicích jezdí mnoho - je jen loterií, kdy  zas někdo udělá kotrmelec.

0/0
13.8.2012 14:24

WIFI

Re: iq

dle fotky to vypadá na Supra 50. A na něj je samotný B na hraně, neboť Super může mít přes 3,5 t (dle provedení). Redukce jsou o ničem, stačilo aby jel pomalu. Super je dost těžký traktor, aby udržel kárku se dřevem při rozumné rychlosti.

0/0
13.8.2012 13:02

habr

Re: iq

Pokud si pamatuji, tak na klasický traktor jedině "T". "B" maximálně na jakýsi zahradní.

0/0
13.8.2012 14:11

WIFI

Re: iq

ne ne, po některé z posledních změn lze traktor řídit i s B, ale se všemi výhodami. Tj. max. do 3,5 t a vlek max. 750 kg. Prostě k ničemu, T pokryje vše a dáválo se často grátis k ostatním skupinám

0/0
13.8.2012 18:34

habr

Re: iq

Je vidět, že s traktorem jezdíš někde po kuchyni či obýváku. Redukce z kopce ti nepomůže - když tě vlek strčí - kloužou kola a jedeš jak na saních. Pokud tam na cestě byla tráva a listí a malinko vlhko, na redukci by se sice kola točily, ale zároveň by sáňkovaly.

Mimochodem to platí i pro osobáky na ledě. Když se utrhnout od ledu -  tak jediné co pomůže je velké štěstí.

0/0
13.8.2012 14:16

lomihnát a chytrý mustang

Podivná nehoda, kára na kolech a traktor kopytama nahoru.

Vozejček asi pospíchal z kopečka víc, než traktůrek.

Taky hodně dělá, v jaké výšce je závěs.

No jo, už jsem měl taky párkrát namále, to je hned, takovej karambol. Kdo nic nedělá, nic nezkazí.

0/0
13.8.2012 8:52

nahoda

@

Samej traktorista?!!

0/0
13.8.2012 8:24

vymrzovac3

No to jsou zase zprávy......

1)Měl papíry na traktor?

2)Měl traktor a vlek technickou?

3)Bylo to dřevo jeho, nebo v neděli odpoledne v lese kradl ?

Odhaduji, že "to neubrzdil", takže to na svahu "zlomil".......

4)Čí to byla blbost?

0/0
13.8.2012 8:16

elgeorge

Re: No to jsou zase zprávy......

1) na 25 nebo 35 Zetor stačí B, navíc v lese je nikdo kontrolovat nebude

2) o tom se dá i pochybovat, viz výše

3) to už je jedno, neohřeje se s ním

Nejspíš mu nebrzdil vlek, nebo se vlek dostal do smyku, to nezjistíme, ale zlomil to.

4) za náklad zodpovídá řidič, i v případě, že ho na sebe převrhne z neopatrnosti.

0/0
13.8.2012 8:41

michaloaaaa

Re: No to jsou zase zprávy......

svoje dřevo tam tahá už dost dlouho na to, aby věděl co má dělat. Traktor i vlek zřejmě nebrzdil a když se mu to rozjelo tak to stočil a převrátil se. :-/

0/0
13.8.2012 8:51

elgeorge

Re: No to jsou zase zprávy......

Není zas tak těžké převrhnout traktor ve svahu. Ta kára měla sotva vzduchový brzdy a nájezdová je v terénu náchylná na poškození, navíc je často vyřazována. Netvrdím, že neuměl jezdit, ale vím, že někdy stačí trochu bláta a jede to bokem hned.

0/0
13.8.2012 9:32

WIFI

Re: No to jsou zase zprávy......

tohle podle fotky jistě není 35xx ani 25xx. Dle mě Super 50 bez kabiny

0/0
13.8.2012 13:05

elgeorge

Re: No to jsou zase zprávy......

Ano, máte pravdu, moc sem to neprohlížel a ta maska je opravdu 50.

0/0
13.8.2012 14:34

vladimir428

Po restitucích už nám žádné lesy patřit nebudou.

Takže podobné úrazy budou vyloučeny a pan ministr Kalousek ušetří. :-/

0/0
13.8.2012 7:54

radim36

Traktor naložený dřevem

když vidím takový titulek, si vždycky představím, jak řidič sedí nahoře na nákladu dřeva na traktoru a páky a volant ovládá přes nějaké tyčky a špagáty.

Když tak Traktor táhnoucí náklad dřeva nebo Traktor táhnoucí valník naložený dřevem.

Jinak jak jsem znal naše místní traktoristy, tak ve svažitém terénu využívali povolené náklony dost na doraz. Jsou zvyklí v takovém terénu jezdit, takže stačí trošku více naložený náklad než obvykle nebo na kluzkém povrchu boční sešup valníku s nákladem nebo traktoru do vyježděné nebo vodou příliš vymleté koleje, stroj se dostane do nestabilní polohy a už to jede.....;-(

0/0
13.8.2012 7:00

Kolowrat

Chudak chlap a rodina

co z toho nevyskocil ;-(

0/0
13.8.2012 0:35

Frollik

Re: Chudak chlap a rodina

Většinou to už nestihneš. Stalo se mě něco podobného s fůrou sena. Když jsem viděl jak mě vlek tlačí vyhodil jsem redukci a přidával plyn. Pod kopcem jsem jel jako blázen rovnou na hlavní silnici. Bylo to před mnoha lety a naštěstí nebyl dnešní provoz. Na té hlavní jsem to pak ubrzdil. Ovšem jezdil jsem jako mladý kluk, brigádník a netušil co to se mnou udělá. Na rozhodnutí máš zlomek vteřiny, dodnes na to vzpomínám.

0/0
13.8.2012 11:04

barbarosa1942

asi to moc nebrzdilo a vypadl kvalt. \je mi lito pribuznych

kdyby jste vedeli, kolik kamionu spatne brzdi.Rv

0/0
13.8.2012 0:24

IVANA FAK

no jo, prastarý traktor snad z 50.let

bez střechy...to kamarádovi rodiče maj po dědovi taky takový starodávný traktor, ten pamatuje Gottwalda..ale střechu si na něm vyrobili..teda vlastně jen masivní rám z lešenových trubek..rozhodně lepší při převrácení někde na svahu nebýt rozmačkán svým vlastním traktorem.

Tragédie.

0/0
12.8.2012 21:42

Jaroslav Trn

Re: no jo, prastarý traktor snad z 50.let

Rám z lešeňových trubek při převrácení moc nepomůže. Řekl bych že nepomůže vůbec.

Rámy na traktory jsou speciálně vyrobeny a rozhodně ne z lešeňových trubek.

+6/0
12.8.2012 21:56

IVANA FAK

Re: no jo, prastarý traktor snad z 50.let

No to mi řekněte :-))) ocelová trubka majíc za ukol nést lešení, že by nepomohla? No dobře a z čeho je ten rám?

0/0
12.8.2012 22:01

Jaroslav Trn

Re: no jo, prastarý traktor snad z 50.let

Rozhodně není rám z lešeňových trubek. Original rám je vyroben cca z trojnásobně hrubších trubek, než je trubka lešeňová a to jak průměrem trubky, tak tloušťkou materiálu. Rám je konstruován tak, aby byla konstrukce provázána a tím ještě odolnější. Navíc je tam stanovena pevnostní třída oceli a způsob tepelného zpracování (kalení) a taky způsob svařování.

Nemůžete si vyrobit rám z lešeňových trubek a myslet že vás ochrání. Na dnešních traktorech je už rám povinný, na starých traktorech jako tenhle Zetor Super rám povinný nebyl.

Pokud chcete jezdit relativně bezpečně, sežeňte si original rám. Relativně bezpečně píší protože vás ani takový rám vždy neochrání. Kdybyste viděli jak bývají takové originální rámy pozohýbané po několikerém převrácení.

Rám z lešeňových trubek, to je jak nic. Nestačí snad pořádně ani na nějaký malotraktor. Nedávejte se mýlit tím že se setkáváme s traktory bez rámů. Když rám není, aspoň na něj traktorista nespoléhá.

+3/0
12.8.2012 22:15

IVANA FAK

Re: no jo, prastarý traktor snad z 50.let

Tak díky za vysvětlení. R^

0/0
12.8.2012 22:31

Antonín, topič

Re: no jo, prastarý traktor snad z 50.let

Samozřejmě i rám z lešenářských trubek může být dost pevný, záleží na tom, kolik a jak se jich tam naskládá. Nicméně jsou určitě lepší materiály pro takovou konstrukci. Navíc je potřeba taky z toho traktoru nevypadnout.

0/0
13.8.2012 12:24

pavel-v

Re: no jo, prastarý traktor snad z 50.let

Ono i kdyby to bylo vyrobené  dvojatých lešenových trubek tak asi taky záleží jak je to  vyrobené ... .

0/0
12.8.2012 22:37

Jaroslav Trn

Re: no jo, prastarý traktor snad z 50.let

Já bych rozhodně na lešeňové trubky nespoléhal. Hmotnost takového traktoru se pohybuje od 2400 kg v základní váze bez výbavy. Hmotnost kompletního Zetor Super dosahuje o tunu víc, (s budkou řidiče, hydraulickým zařízením, kompresorem,

vzduchovým zařízením

brzd, předními blatníky a závažím 770 kg,

mazivy naftou a chladící vodou)

pohotovostní. (Údaje převzaty z: http://z50s.wbs.cz/Technicka-data.html) Platné pro Z50Super. Ještě byl vyráběn podobný Zetor 35, kde budou hmotnosti o něco nižší, ale pořád se jedná o hmotnost zhruba dvou osobních automobilů a to by měly unést lešeňové trubky? Navíc při havárii vzniká náraz, který namáhání rámu ještě podstatně navyšuje. Na lešeňové trubky rozhodně nespoléhejte. Zrovna tady v tomto případě při nehodě z úvodního článku by téměř jistě nepomohly.

+2/0
12.8.2012 23:07

bechernik

Re: no jo, prastarý traktor snad z 50.let

no, je pravda, že při kompletním převrácení lešenářské trubky pomoci nemusí, ale v některých případech mohou pomoci tomu, že se právě traktor úplně nepřevrátí. Pořád lepší než nic, ne?

+1/0
13.8.2012 0:38

radim36

Re: no jo, prastarý traktor snad z 50.let

Lešenářské trubky jsou dost měkké.

Ale záleží hodně na detailech provedení toho rámu , hlavně jeho uchycení. A na konkrétním převrácení. Rám z lešenářských trubek by klidně mohl udržet traktor na boku a zabránit jeho převrácení vzhůru kolama a tím tomu řidiči zachránit život..

Problém těch starých traktorů je pravděpodobně ten, že tam nejspíš není ten rám na co pořádně uchytit.

0/0
13.8.2012 7:05

Bendr69

Traktor se převrátil na střechu

Ale na jakou střechu?Kdyby ten traktor měl střechu tak by to řidič přežil.

0/0
12.8.2012 21:41

Jaroslav Trn

Re: Traktor se převrátil na střechu

Traktor s originálním rámem vydrží převrácení, ale rám se musí po převrácení vyměnit a nikoli opravovat.

Tenhle traktor vůbec žádnou střechu neměl, ale kdyby měl střechu, stejně by mu nepomohla. Střecha je jen proti dešti a střecha bez originálního rámu neochrání traktoristu vůbec.

+2/0
12.8.2012 21:59

Bendr69

Re: Traktor se převrátil na střechu

Dnes každý traktor který má střechu má i ochranný rám.

0/0
12.8.2012 22:13

Jaroslav Trn

Re: Traktor se převrátil na střechu

Unifikovaná řada traktorů Zetor má bezpečnostní rám integrován v kabině. Moderní traktory jsou tak řešeny taky. Ale traktor, co se dnes naboural Zetor Super anebo Zetor 15, 25 taky Zetor 3011 a 4011 mají kabinu zvlášť a rám mají taky zvlášť. Samotná střecha těchto traktorů není rámem.

+1/0
12.8.2012 22:19

krakra

Re: Traktor se převrátil na střechu

Ano, chybějící střecha to je ten problém, teda kabina.

0/0
12.8.2012 22:00

kocourek25

Hamty,hamty - nevěděl kdy ...

má toho dost naložit . Raději měl jet vícekrát a mohl být na světě. Každý má tam nahoře svíci s knotem a jak ten dohoří tak je  konec. ;-O

0/0
12.8.2012 21:37

paulina

Re: Hamty,hamty - nevěděl kdy ...

Správně měl mít speciálně upravený traktor, ne takový hrkáč.

0/0
12.8.2012 21:41

IVANA FAK

Re: Hamty,hamty - nevěděl kdy ...

pche, paulíno...

0/0
12.8.2012 21:44

paulina

Re: Hamty,hamty - nevěděl kdy ...

I na to jsou normy a předpisy.

0/0
13.8.2012 8:14

Jaroslav Trn

Re: Hamty,hamty - nevěděl kdy ...

Potíž těchto traktorů bývají špatné brzdy. Často brzdí jedno kolo a to je potom malér, když se jedním kolem zabrzdí.

Náklad se mi nezdá přetížený, podle mne byl problém v nesprávně žařazeném převodovém stupni, traktor se mu rozjížděl a traktorista zazmatkoval.

Další příčinou mohla být nefunkční brzda na návěsu a patrně souběh příčin.

Říkává se, že nehoda vzniká nejčastěji souběhem dvou a více negativních vlivů. V tomto případě špatně zvolený převodový stupeň a pak jak chtěl přibrzdit, tak zjistil že mu to nebrzdilo anebo co horšího, brzdilo mu jenom jedno kolo, což se u tohoto typu traktoru často stává.

0/0
12.8.2012 22:05

myskamiki001

Re: Hamty,hamty - nevěděl kdy ...

uprimne, v naproste vetsine jsou tyhle masiny v zajimavem stavu ;-) Jedno kolo brzdici je naprosta klasika. Ale hlavne ze to jede, nez to tahat rucne...

Chudak chlapik ;-(

0/0
12.8.2012 22:15

pavel-v

Re: Hamty,hamty - nevěděl kdy ...

Za prvé: není to návěs, to ví i dítě.

Za druhé: drtivá většina (možná žádný) nemá vzduchové brzdy. To zjednodušeně znamená, že bržděný přívěs nelze připojit. A to nemluvím o faktu, že samodoma dělaný přívěs prostě brzdy mít nebude.

0/0
12.8.2012 22:40

Jaroslav Trn

Re: Hamty,hamty - nevěděl kdy ...

OK. Máš pravdu.

0/0
12.8.2012 22:56

Guarana12

Re: Hamty,hamty - nevěděl kdy ...

Kromě toho, že si ve třetí větě  poněkud odporuješ, tak komu tady tal laješ? Nebožtíkovi? 8-o

0/0
13.8.2012 7:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.