Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opilý muž odešel po ošetření ze zlínské nemocnice, o kus dál zemřel

Zlínští policisté vyšetřují okolnosti smrti dvaačtyřicetiletého muže, jehož tělo našli lidé nedaleko Baťovy krajské nemocnice. Právě tam muž krátce před smrtí vyhledal ošetření, protože v opilosti utrpěl zranění na hlavě. Poblíž nemocnice zemřel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

activeclip

Lékaři jsou tu pro své platy a ne aby pomáhali lidem.

+1/0
11.8.2012 6:48

Leinad

Těžko říct

Dovedu si představit, jak člověk po nehodě s vnitřním poraněním nebo krvácením do mozku dělá vše možné pro to, aby nebyl ošetřen, ale mohl by si v klidu umřít.

Pitva neproběhla, ale každý ví, že byl opilý. R^ O (ne)podepsání reverzu však mluvčí nemocnice pro jistotu mlčí.

+2/0
10.8.2012 21:07

lucky fox

ajajajajaj

Hm, tak ta nemocnice bude dost dobra, ale tak na straseni decek co nechteji injekci.

+1/0
10.8.2012 20:35

lucky fox

Re: ajajajajaj

drz parch-ante, nebo te poslu do zlina;-D8-o;-(R^V!!

+1/0
10.8.2012 21:05

hodný dědoušek z Vysočiny

Re: ajajajajaj

jsem si poprskal monitor;-D;-D;-D;-D

0/0
10.8.2012 21:15

nurse02

Těžko říct

Podepsal negativní revers nebo nepodepsal revers? Pokud to byl drban opilec pak nejspíš opravdu po prvotním ošetření začal být hnusný a podepsal.Pak není co řešit.Byl poučen.

0/0
10.8.2012 18:43

referentka

...nooo, nevím...

zítra Vám sem napíšu, kdo to byl a co to bylo za člověka...to za první....za druhé - shodou okolností jsem volala před týdnem kvůli úrazu hlavy své téměř 90-ti leté tchýni RZ...odvezli ji na úrazovku, zašili hlavu...ano, byla na rentgenu, ale nikdo nevěděl, jestli nemá vnitřní krvácení a nic jiného s ní nedělali...jo - zavolali mi, ať si pro ni přijedem...volal někdo příbuzným toho mrtvého, aby si pro něho přijeli?...a na druhou stranu - před třemi měsíci mi ve zlínské nemocnici zemřel manžel...54 roků, do té doby zdravý chlap...po banální operaci na plicní embolii...dva dny před ním zemřela máma od dvou malých dětí - 34-letá holčina na to samé...nevím...nejsem lékař, ale už se normálně říká, že do zlínského špitálu se chodí umírat...bohužel mám stejnou zkušenost...:-(

+2/0
10.8.2012 16:17

Opikoslav

Re: ...nooo, nevím...

po banální operaci? Něco jako banální operace neexistuje.

+2/0
10.8.2012 17:42

referentka

Re: ...nooo, nevím...

...souhlas....takže jinak "operace se zdařila, pacient zemřel"...víš, ale mně je celkem šumák, že se operace zdařila, když mi zůstal desetiletý kluk, kterému těžko vysvětluju, že holt nemá tátu...a - bohužel to mi nikdo nevymluví - "péčí" lékařů...jinak - známý lékař mi řekl když jsem se ptala PROČ a JAK JE TO MOŽNÉ....odpověděl - je to jednoduché - den na JIPce stojí patnáct tisíc, den na oddělení devět stovek...toť vše...

0/0
10.8.2012 21:58

strejndz_dyzajr

Re: ...nooo, nevím...

proto je právě pro nemocnice výhodnější mít co možná nejvíce pacientů na JIP - dostanou za ně od pojišťovny více peněz. takový argument může použít jen lékař, který o financování nemocnice nemá ani ponětí. těchto plácalů je ale bohužel hodně.

bohužel, úmrtí každého člověka je tragedie, ale doktoři opravdu nemohou za všechno. konkrétně u vašeho muže - i když (předpokládejme) byla adekvátní prevence tromboembolické příhody, není možné podobnou komplikaci na 100% vyloučit. z tohoto pohledu skutečně žádná operace není "banální" :-/

+1/0
12.8.2012 11:49

elgeorge

Re: ...nooo, nevím...

Ano, vyšetření se často flákaj. Člověka odbydou RTG, který neukáže dohromady nic, pak ho nechají několik let trpět na nevysvětlitelné bolesti a po 10ti letech někoho napadne použít sono. Ale to už je pozdě. Takovou mám zkušenost já. Není to asi přímo o nemocnici, ale o jednotlivých lékařích a felčarech:-( No a ve finále suché konstatování-vždyť jsme jenom lidi, mýlit se může každy.:-/

0/0
10.8.2012 19:01

chirurg

Re: ...nooo, nevím...

Madam, jste ochotná platit zdravotní pjištění 10 000,- měsíčně? Pokud ano, pak budeme mít možnost děůlat každému úrazu hlavy CT, pokud ne, pak je to ekonomicky nereálné. Žijeme v reálném světě s reálnými možnostmi. CT mozku je indikováno u pacientů, kteří mají neurologické příznaky intrakraniálního krvácení, orientační neurologické vyšetření je součástí toho traumatologického. Tzn. důvodné podezření = CT mozku, jinak ne, protože to nejde. Nedělá se to tak nikde na světě, to žádný zdravotní systém neutáhne, resp. v některých zemích si to můžete zaplatit (cca 5-8 tisíc dle rozsahu vyšetření).

+3/0
10.8.2012 20:31

referentka

Re: ...nooo, nevím...

víš co? na "madam" se můžeš tak akorát vykašlat...mně spíš vadí, že člověk, kterému během dvou dnů!!!  lítá tlak od 220 na 130 a na druhý den má stěží 95 na 60  je odpojen od všech "hlídacích přístrojů" na JIPce a odeslán na normální oddělení s tím, že za dva dny jde domů...no a domů už nedošel...nestihl, umřel...takže víš co - madam si strč za klobouk a zkus se vžít do toho, že se jedná o tvého syna a tvou manželku...:-/

0/0
10.8.2012 22:02

ohněta

Re: ...nooo, nevím...

Vážená paní, on chirurg nereagoval na neštěstí ve vaší rodině, ale na obsah článku. Ono to fakt nejde, aby se s každou boulí dělalo CT.

0/0
10.8.2012 22:45

referentka

Re: ...nooo, nevím...

onen pán reagoval na MUJ příspěvek...já jsem v žádném případě nezpochybňovala jeho názor o CT a podobně, ale dovolila jsem si pochybovat o vůli opravdu udělat vše, co lze s nejlepším vědomím a svědomím...zeptám se - když přijde k lékaři na úrazovku s úrazem hlavy jeho táta, domníváte se, že mu dá dva stehy, zavolá Mařence ať si pro tátu přijede a jedou trolejbusem domů?????...dovolím si opět pochybovat...a nezlobte se, ve zlínské nemocnici zvlášť...

0/0
10.8.2012 23:08

Fionna

Re: ...nooo, nevím...

Nedávno nám zemřel jeden známý, úraz hlavy, páteře, byl na vyšetření, rentgen,... propustili ho jako zdravého, druhý den zemřel, protože lékař na rentgenovém snímku přehlédl, co neměl. Těch životů má na svědomí víc...

0/0
11.8.2012 15:09

neverest

a proč?

Tak mě napadá jedna věc. Když pod vlivem alkoholu nabourám, tak pojišťovna nehradí. Ani z povinnýho ručení, ani z havarijního. Když si v zahraničí zlomím ruku pod vlivem alkoholu, pojišťovna z cestovního pojištění taky nehradí nic.

Proč se teda platí z obecného cestovního pojištění platí ošetřování ožralů?

A ještě navíc, proč se platí ošetřování ožralých bezdomovců a ostatních individuí, kteří ani za sebe to zdravotní pojištění neplatí??????? Tohle není sociální stát, tohle je ústav pro podporu a výchovu příživníků a pijavic!!!

+2/0
10.8.2012 15:29

kOBLICH

Re: a proč?

"...ošetřování ožralých bezdomovců a ostatních individuí..."

Přísaha Hippokratova?

0/0
10.8.2012 15:53

chirurg

Re: a proč?

Nepišto prosím o něčem, o čem víte evidentně úplné prd. Jednak si přečtěte Hippokratovu přísahu, kterou jste evidentně nečetl (možná zjistíte velice zajímavé informace), jednak se už od roku 1948 skládá tzv. Ženevský lékařský slib, po roce 1990 jeho obnovená verze. Takže asi tak k Vašemu komentáři...

0/0
10.8.2012 16:01

Y.N

Re: a proč? A jak víte, že to byl bezdomovec

Nikdy jste na žádné podnikové oslavě nebyl? Ono se totiž v Česku chlastá všeobecně hodně. Pak v článku se nepíše že dotyčný nikdy nepracoval a tudíž dlužil na zdrav.pojištění, možná, že zaplatil více než vy.

Vůbec mám takový pocit, že nejvíce na zdravotní daň nadávají ti co platí málo.

0/0
10.8.2012 16:11

neverest

Re: a proč? A jak víte, že to byl bezdomovec

na podobných večírcích jsem byl.

nikde jsem nepsal, že muž v článku byl/je neplatič, jen jsem položil obecnou otázku, zda je správné, aby se ze všeobecného zdravotního pojištění hradily nemoci nebo úrazy, které se staly následkem vědomé a dobrovolné konzumace alkoholu dotyčného.

(a troufám si neskromně tvrdit, že ten dotyčný nezaplatil ani polovinu toho co já)

0/0
10.8.2012 17:28

Světlonoš_v6

Re: a proč?

to je dilema - buď ho ošetříme na náklady nás všech nebo ho necháme umřít. Někteří bezdomovci nemají peníze, pojištění si nikdy platit nebudou, pak pojedou v noci na kole z hospody, v zatáčce je srazí auto a způsobí jim zlomeninu krčku. Nyní shakespearovská otázka, operovat či neoperovat? Neoperovat znamená v tomto případě smrt.

0/0
10.8.2012 16:14

Y.N

Re: a proč?

Pro některé lidi je to otázka jasná = nechat umřít. Až do doby kdy to potká je nebo někoho na kom jim záleží:-P

0/0
10.8.2012 16:17

udusil se v talíři polívky

Re: a proč?

Lidé, na kterých mi záleží, si poctivě platí sociální pojištění, popřípadě ho za ně platí stát, protože už mají svoje odpracováno. Tak jako tak neparazitují na systému, vedou slušný život a neopíjí se tak, aby se jim v opilosti stávaly úrazy.

+1/0
10.8.2012 17:10

udusil se v talíři polívky

Re: a proč?

sociání a zdravotní jsem měl samozřejmě na mysli

0/0
10.8.2012 17:13

thorough2

Re: a proč?

Pokud je nekdo pod vlivem alkoholu a zrani se, tak za lecbu dostane fakturu.

0/0
10.8.2012 17:42

VyMeTaky

Re: a proč?

A jak hodláte zjišťovat u opilého zraněného, zda si to způsobil sám, nebo mu o někdo způsobil?

0/0
10.8.2012 18:18

TommyCZ

Nevynasejte soudy, kdyz o tom nic nevite!

Ano, muze to byt jeho vina, ale kdyz to nevite, nepomlouvejte! Klidne to mohlo byt jinak. Moje sestra se jednou cestou do prace ve tri rano kvuli zavade vybourala na kole. Strizliva! S tezkym otresem mozku a rozbitym oblicejem se dokazala dostat koukek ke znamemu, ktery ji odvezl do FN Olomouc. Nasledkem otresu byla mimo, po padu do skarpy i pekne spinava. Sestricka na prijmu prohlasila, ze je sestra ozrala a at se jde domu osprchovat a vyspat z opice. Nebyt znameho, ktery se nenechal odbyt a dotahl na misto doktora, mohla sestra kvuli takovemu rychlemu soudu take zemrit.

+1/0
10.8.2012 15:23

TommyCZ

Re: Nevynasejte soudy, kdyz o tom nic nevite!

Jeste doplnek - jak sakra vite, ze byl opily? Protoze to pisou? Nebo protoze to tvrdili v te nemocnici? Pockejte si se zavery na vysledek pitvy.

0/0
10.8.2012 15:25

neverest

Re: Nevynasejte soudy, kdyz o tom nic nevite!

tvrdí to zároveň nemocnice a zároveň policejní mluvčí

kdo by musel tvrdit opak, abys uvěřil jemu a ne těm dvěma?

0/0
10.8.2012 15:45

Y.N

Re: Nevynasejte soudy, kdyz o tom nic nevite!

Pro tu nemocnici je to nepříjemná zpráva, tak se ji veřit nemusí...

+1/0
10.8.2012 16:14

TommyCZ

Re: Nevynasejte soudy, kdyz o tom nic nevite!

Dokud to nepotvrdi pitva, tak je to jen tvrzeni. A i kdyby opily byl, zase jen pitva a svedectvi potvrdi, zda si za smrt mohl sam nebo fatalne selhal nekdo z nemocnice. Stve me, jak je kazdy tady v diskuzi hned se vsim hotovy.

0/0
10.8.2012 17:02

Světlonoš_v6

opilci jsou obrovský problém chirurgických pohotovostí

sanitka je vždycky naloží a přiveze, jsou to bezdomovci, zlití pod obraz, zapáchají, jsou poblití, posraní, a jsou agresivní. Nechtějí se nechat ošetřit, nechtějí se nechat hospitalizovat na pozorování. V ožralém stavu nejsou schopni podepsat reverz. Po pádu na hlavu u nich nelze vyloučit bezvědomí, proto by správně měli být na noc hospitalizování na pozorování. Jenže, co s nimi, pokud se hospitalizovat nechat nechtějí? Léky na uklidnění jim díky alkoholu a poranění hlavy píchnout nelze, prát se nimi nelze, policajti jsou většinou dost neochotní to řešit (vlastní zkušenost), otravují celý personál, otravují spolupacienty na pokoji. To co se stalo v článku mohl být klidně subdurální hematom, tj. nitrolebeční krvácení po úrazy hlavy, problém je, že v časných stádií se to nezjistí ani na CTčku, proto ta hospitalizace. Můj názor je, že pokud někde leží zlitý bezdomovec, tak je nejlepší ho tam nechat ležet a nevolat mu sanitku. Ona už si příroda poradí sama.

+10/0
10.8.2012 14:31

Y.N

Re: opilci jsou obrovský problém chirurgických pohotovostí

S tím by pomohl pouze zákon a záchytné stanice, což je při stavu naši vychlastané republiky neřešitelný problém. Jenže hned by se mluvilo o omezování svobody[>-]

0/0
10.8.2012 16:22

halagajda

Muj tchan zemrel protoze ambulance tvrdila ze je jen opily..

Upadl a nemohl vstat- no nemohl, mel pozkozeny vaz... Omlouvam se-nevim kdo byl muz z clanku, ale neco takoveho se muze stat i vam kdyz jednou preberete, i kdyz jste slusny clovek s vysokoskolskym vzdelanim, ktery makal cely zivot...

+4/0
10.8.2012 14:22

Muadib

Re: Muj tchan zemrel protoze ambulance tvrdila ze je jen opily..

slušný člověk se neožere jak čuně.

+2/0
10.8.2012 14:23

Stareye

Re: Muj tchan zemrel protoze ambulance tvrdila ze je jen opily..

Asi nejsem slušný.;-(

+3/0
10.8.2012 14:24

halagajda

Re: Muj tchan zemrel protoze ambulance tvrdila ze je jen opily..

RvPreji vam, abyste nikdy podobnou zkusenost nemel...

+2/0
10.8.2012 14:24

Muadib

Re: Muj tchan zemrel protoze ambulance tvrdila ze je jen opily..

nebojte, to se nestane, mám dostatek příkladů abych se držel.

+1/0
10.8.2012 14:28

halagajda

Re: Muj tchan zemrel protoze ambulance tvrdila ze je jen opily..

To on mel take, i jim byl...

0/0
10.8.2012 14:45

bmira

Re: Muj tchan zemrel protoze ambulance tvrdila ze je jen opily..

Jistě pane Dokonalý.

+1/0
10.8.2012 15:10

Y.N

Re: Muj tchan zemrel protoze ambulance tvrdila ze je jen opily..

Kaplický ožralý nebyl a za opilce ho stejně pokládali.....

0/0
10.8.2012 16:24

chirurg

Re: Muj tchan zemrel protoze ambulance tvrdila ze je jen opily..

Zemřel tchán, protože měl poškozený vaz - to je dost nereálné, nepravděpodobné. Snad jen že by se jednalo o vazy krční páteře, ale tam většinou bývá o dalším osudu rozhodnuto už při úrazu, medicína neumí všechno... ...nejsem z toho Vašeho tvrzení nijak moudrý...

0/0
10.8.2012 14:57

tuan4

Re: Muj tchan zemrel protoze ambulance tvrdila ze je jen opily..

.............poškozený vaz?

Nešlo by to upřesnit?

0/0
10.8.2012 15:34

kOBLICH

Re: Muj tchan zemrel protoze ambulance tvrdila ze je jen opily..

No, nejdřív ho trhli mezi dveřma, ale pak jim ho přišlo líto...:-/

0/0
10.8.2012 15:57

galaxie1

Re: Muj tchan zemrel protoze ambulance tvrdila ze je jen opily..

Slušný člověk je slušný člověk a je jedno jaký má vzdělání!

0/0
10.8.2012 17:51

halba

Hlavně,

že zaplatil regulační poplatek.

0/0
10.8.2012 14:04

Muadib

Re: Hlavně,

ani omylem.

Nevymahatelné, nedobytné...

0/0
10.8.2012 14:05

Muadib

nevím co se tam stalo.

Ale předpokládám, že to byla klasika. Ožralec se někde válel, soucitní spoluobčané zavolali RZP, ta ho vyložila na chirurgii, chlap byl sprostý, nenechal se oštřit, případně zboural ambulanci, vyliskal sestru a utekl.

Kdyby si ti mudrcové dole přečetli aspoň nadpis, tak by zjistili že "odešel" - tedy sám, nikdo ho nevyhazoval.

A pro ty mudrce ještě jedna věc. Takovejch dobytků je o službě na chirurgii 10-15 ks. Ošetření každého přijde na nějakých 10-20.000 Kč, a to platíme ze své zdravotní daně - o pojištění nemůže být řeč. Takže cca 150000 za noc v jedné nemocnici, je jich cirka 200, tak to dělá každý den 30.000.000 Kč, tedy 30 mega, za rok 10.950.000.000, tedy 11 miliard. A platíme to MY. A teď omlouvejte ožralce.

+5/0
10.8.2012 14:02

Stareye

Re: nevím co se tam stalo.

Poněkud nadsazená čísla.

+1/0
10.8.2012 14:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.