Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aktivistům vadí koncepce energetiky. Je to gigantická devastace, tvrdí

Nevládní ekologické organizace spolu s představiteli obcí ohrožených těžbou uhlí a uranu kritizují návrh nové energetické strategie, která má být schválená na konci srpna. Stávající zdroje energie lze podle nich zcela nahradit obnovitelnými zdroji či zemním plynem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vondrouš

Drahou elektřinu z jádra na vývoz platit nechci

ČEZ je určitě spokojený. Jen co jeho ředitel na jaře potvrdil, že Temelín bude prodělečný a požádal stát o dotace pro jadernou elektřinu, už je má napsané v koncepci - http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/stat-hodla-podporit-temelin-zarucenou-cenou-elektriny-902674. Navrhuje také těžbu uranu na Liberecku. Jenže při tamní kovnatosti - dosahuje 0,01% - je to možné výhradně chemickým loužením. Běžte se podívat do Stráže pod Ralskem. Přes 40 miliard už stát musel zaplatili za čištění po těžbě stejnou metodou, dalších 30 milard na ten účel rezervoval a ani to nemůže stačit na kompletní vyčištění. Na stejném místě jako uranová ruda je ovšem na Liberecku pátá největší zásoba pitné vody v Evropě. Pár velkých společností si sice na takové koncepci natříská kapsy. Ale my ostatní to budeme splácet desítky let.

+1/0
9.8.2012 10:15

fenri

Re: Drahou elektřinu z jádra na vývoz platit nechci

Drahá elektřina z jádra? Kromě uhlí - víte o levnější?

0/0
9.8.2012 12:42

dodyn

Ekologický terorismus se stal fenoménem doby.

Proto si 98% obyvatel myslí že největšími škůdci na živitním prostředí jsou právě tzv.ekologičtí aktivisté a proto jejich Strana zelených končí ve volbách na chvostu.

+1/0
9.8.2012 10:06

jirka2701

Aktivisti ničemu nerozumí a jen provokují

Jsem pro to aby si každý platil energii, které dává přednost, když chce někdo el.proud z obnovitelných zdrojů ať si ji kupuje z těchto zdrojů, chce-li někdo energii z jádra ať kupuje energii z jádra. Proč já mám platit energii z obnovitelných zdrojů - ze slunce a větru, když ji nechci a je drahá a nestálá. Navíc ty plantáže slunečních panelů i ty větrníky jsou hnusné a tato energie je jen občas (ve dne a když fouká vítr) a navíc není ekologická. Jinak si nikdo neuvědomuje, že na instalovaný výkon těchto doplňků( od určité velikosti) je třeba stejný výkon rychle nabíhajících zdrojů jako např. plynových turbín, takže musíme mít zdroj dvojnásobný jinak jsme v háji.  Příklad: Mám třicet procent z větru, přestane foukat síť má o 30% méně el. a okamžitě musí startovat náhradní zdroje, jinak se položí rozvodná soustava, pokud nebudou mít proud sousedi.

+1/0
9.8.2012 9:16

fenri

Perličky z "Portálu"

"Každá domácnost by mohla ušetřit tisíce korun ročně za energie díky

zatepleným budovám, úsporným spotřebičům a autům s úspornými motory.

Stát však energetické úspory podporovat nehodlá." - chápete tu úžasnou sílu levicové myšlenky? Pokud jsou ty jejich úspory skutečně přínosné, tak nepotřebují podporu, protože si na sebe vydělají. Pokud mohu ušetřit, tak ušetřím a nepotřebuji tahat z někoho cizího jeho peníze.

Mimochodem v zatepleném domě žiji, kupodivu nám na to ten zlý stát přispěl, ale neušetřili jsme ani korunu, protože pokles spotřeby tepla kompenzoval dodavatel zvýšením jeho jednotkové ceny a do nákladů na energie se zavedl příspěvek na zelenou energii. Platíme víc.

Jak má stát podle zelených soudruhů podporovat úspornější auta? Zvýšíme daně, aby si pár nejbohatších mohlo koupit nejnovější hybridy (které jak se ukazuje, zas takové terno nejsou)? Kdo bude hodnotit úspornost aut? Zase nějaká pitomá euronorma?

+1/0
9.8.2012 8:26

meyla

Pořád stejná písnička...

Rozšířit Temelín a Dukovany, začít těžit uran a hlavně břidlicový plyn, zrušit těžbu uhlí, to by byly racionální kroky někoho, kdo cítí odpovědnost vůči následujícím dvěma a více generacím. Jelikož zelení odpovědnost nikdy necítili a lidé jsou jim ukradení (resp. zvířata pro ně mají větší cenu než lidé), jejich reakce je logická. Co říkají? Nechceme, nedopustíme, nedovolíme, zablokujeme.... Slyšíte tu negaci? Řešení žádné, respektive řešení nepraktické a neracionální. Jejich úspěchy to dokládají - vyšší (čtěme umělé) ceny za elektřinu díky nesmyslné FV, lány řepky, v kterých nežije ani ta zvěř, přechody dálnic pro medvědy, kteří jaksi neexistují, podpora kůrovce na Šumavě s výsledkem stahektarových holin, zákaz průzkumu (tedy ani ne těžby) ložisek břidličných plynů, vedle toho si odskočí např. k boji proti radaru. Samá pozitiva. Jen nevím pro koho...

+1/0
9.8.2012 8:13

silný kuřák

Tahle obskurní hnutí

budou brány vážně až od chvíle, kdy se zcela distancují od šíbrů, kteří zneužili ekologii k prosazení svých povýtce mizerných zájmů... To, že se k tomu propůjčují primitivové, mě nepřekvapuje, vadí mi to ovšem u lidí, kteří snad by mohli mít i odpovídající vzdělání, ale mají strach s takovými zelenými pošuky jít do boje....Takového typického zapřisáhlého ekoteroristu si představuji jako člověka, který kdysi zjistil, že vyspat se s holkou v přírodě je mnohem poutavější než v posteli, a který má mimořádně vyvinutý kladný vztah k cizopasnému hmyzu....

+1/0
9.8.2012 7:59

fenri

Portál energetická koncepce.cz ??

Tak nevím, proč tyto velmi jednoduché, v podstatě statické a nijak necustomizovatelné stránky nazávat portálem. Pominu-li geoblessovský obsah plný lží a nesmyslů, jde mi o označení "PORTÁL".

Portál je technicus terminus týkající se webové prezentace. energetickakoncepce.cz jsou prostě jen stránky, web, nikoliv portál.

Někdy mám pocit, že když kdejaký vocas rozjede webík, ve kterém se snaží světu tlačit svojí PRAVDU musí se to hned jmenovat portál, aby ta PRAVDA byla tak nějak větší. Čekám nástup superportálů, hyperportálů a gigaportálů...

+2/0
9.8.2012 7:58

Jan Šrytr

Re: Portál energetická koncepce.cz ??

Dobrý den,

díky za upozornění - nevhodné použití termínu "webový portál" jsme již opravili.

Zbytek Vašeho příspěvku považuji za, abych použil Vaši terminologii, za "geoblessovský obsah plný lží a nesmyslů".  Web energetickakoncepce ma ambici pouze rozkrýt to, co vlastne MPO navrhuje a umožnit občanům, kteří se s danými vyhradami ztotožní, zapojit se do procesu schvalování koncepcí. Snažíme se tak nahradit částečně to, co by mělo udělat MPO (to se naopak snaží obsh spíše zastírat a relativizovat a nikoliv v jeho prospěch argumentovat) a logicky se soustředíme na témata, kterým se dlouhodobě věnujeme. Pokud tam v textech vidíte nějakou konkrétní faktickou lež, klidně nás na ni upozorněte, jinak platí druhá věta výše.

Zdraví

Jan Šrytr

0/0
9.8.2012 11:21

fenri

Re: Portál energetická koncepce.cz ??

Vážený pane,

na tom webu není víc než sto slov v kuse, aby v nich nebyla alespoň jedna hrubá lež, hysterizující manipulace. Už jen ta různá lhaní:

-stát nepodporuje zateplnení, kterým by se ušetřilo: kecy, podporuje, naše SBD získalo velmi významnou podporu, neušetřili jsme ale NIC: zvedla se jednotková cena za teplo a zavedly se poplatky za "zelenou energii" (čti výpalné ekologistům). Takže PODPORUJE SE, ale NEUŠETŘÍ SE.

-na jednom kístě se lže o závislosti na dovozu ropy, uhlí, plynu, uranu. O stránku dál se straší s těžbou uranu a uhlí. Tak sakra chce stát dovážet, nebo těžit (základem je sjednotit si lhaní, jinak to působí směšně).

-neuvěřitelná histerie a lhaní kolem hlubinné těžby a úložiště. Zelení soudruzi se čertí, že k uložišti povede vedení proudu. K továrně, ekofarmě, cetru ekologické výchovy, rodinnému domku...snad nevede? A jak se odvádí ta trocha vyrobeného proudu z všudypřítomných obludných solárních elektráren? Není to snad vedením?

0/0
9.8.2012 12:06

fenri

Současným ekologistům

se podařilo tak dokonale zdiskreditovat jakoukoliv myšlenku ochrany životního prostředí, že bych se nedivil, kdyby největšími sponzory různých Greenpissů, Arnik, Duh a dalších podobných obskurních levicových spolků byly ČEZ, Shell...

Mrzí mě, jak z původně zajímavé a racionální vědy, kteoru ekologie nepochybně je, udělala tato banda nevzdělaných parazitů na systému obskurní, tmářské náboženství, v jehož jménu jsou ochotni nejen diktovat zbytku společnosti svojí pravdu a tahat z ní prachy (to je u levicových hnutí běžné), ale dokonce i sami popírají základní principy a poznatky ekologie, kterou si kdysi vzali za rukojmí pro svůj parazitismus.

+3/0
9.8.2012 7:47

Destruktator

Ekoteroristům vadí všechno

na čem nevydělávají oni a jejich přispěvatelé. Nejlepší bude ekoteroristy zatknout a vyvézt na nějaký Tichomořský ostrov, kde mohou obdivovat krásu přírody nezkaženou lidmi.

0/0
9.8.2012 7:39

_brambor_

kolikátá koncepce to už je?

Za dva roky bude nová tak není co řešit

0/0
9.8.2012 7:34

WIFI

souhlas

souhlasím s aktivistama, pokud se zaváží, že budou obyvatelům ČR kompenzovat rozdíl v ceně elektřiny vyrobené z jádra a ceny, kterou by platili v případě elektřiny z OZE a plynu.

Jinak ať táhnou

0/0
9.8.2012 7:23

jahl

Možná už to tady zazělo,

ale tzv. aktivisté by místo hloupého žvanění placeného z našich daní, měli protestovat jiným způsobem. Tu hnusnou, krajinu devastující, energii nechceme z principu využívat, proto se necháme odpojit a na vlastní náklady si postavíme oku ladící větrník a solární panely. My vám ukážeme jak se to má dělat. Samozřejmě by měli odmítnout všechny státní příspěvky pro své "aktivistické" spolky a bezplatnou reklamu na veřejných sdělovacích prostředcích, která jim je nepochopitelně poskytována.

0/0
9.8.2012 7:07

majkl1

Zkusme se na věc podívat trochu jinak.

A jak? Samozřejmě přes prachy, jak taky jinak. V Beskydech se těžit nebude, Jen se vyvolá masová hysterie. A cíl je jaký? Vyždímat kozu na krev. Prolomit severočeské limity a pokračovat v těžbě. Vždyť je tady vše. Uhlí, technika, i elektrárny. A stejně je to žumpa republiky, podobně jako Ostravsko. Že tu také žijí lidé a mají svůj kraj rádi? Nepodstatné! D8 a pan Patrik etc.? Výstavba dálnice je opět pozastavena, doprava do krajského města díky mezinárodnímu tranzitu v podstatě kolabuje. Vulgárně řečeno, když to někdo rozmlátí na silnici Lovosice-Ústí, chuj s ním. Asi proto si záchranáři a poldíci "museli" pořídit čluny. Ne se producírovat pod pražskými mosty, ale skutečně k potřebě. Co si poříděj hasiči, to nevím. Nejspíš Sikorského, s menším nemohou uspět.

Zato nesmyslnej vrtulí tu máme dost. Z 5 se vrtěj 2, ale pohled na rámec hor je zničen. A opět vulgarita: "Všichni chcete energii, teda "elektřtinu" ve své zásuvce, ale proč se na její produkci nechcete podílet? Proč to máme

0/0
9.8.2012 3:21

majkl1

Re: Zkusme se na věc podívat trochu jinak.

... odsrat my na severu? To jsme lidé druhé kategorie, sloužící vám ostatním? Vždyť tu též máme též své lásky, děti, zamilovaná místa, oblíbený strom. To vše má padnout za oběť velkorypadlům?

Pokud je mi známo, nikdo nebyl ozářen z našich jaderných elektráren. Zase je pravda, že temelínské chladicí věže jsou velice  škaredé. Tedy pokud se díváte z Pahorku či od Cehnic, mimořádně hyzdí obzor. A od Vltavotejna totéž.

Jenže bez tý eletriky se už neobejdem. Ale můžeme jí spořit. Technologií i vypínačem Ne nesmyslnými investicemi. Například do fotovoltaiky. Výrobně sežere více energie, než dodá. Ale ať žije konzum. Na to snad stačí selský rozum, aby pochopil, že je něco špatně. Eletriku si do kapsy nestrčíš, ani do konve nenaleješ. Což je malér. Chceš svítít a je tma? Nebo si ohřát polívku a zrovna nefouká?

Tak koukám na pole a řepka, řepka, řepka. Že se otráví zvěř, to je mi líto. Ale žrát jí stejně díky dně nemohu. Ale denně žeru chléba a z čeho jej budeme péci, když bude všude řepka?

0/0
9.8.2012 3:24

majkl1

Re: Zkusme se na věc podívat trochu jinak.

A jen malý dodatek, cák se plynů týče: zemního nemaje, šlo by to vylepšit tím tentoc, no, říká se tomu flatus. Jenže to znamená papat hrách a další luštěniny a zelí též není špatné. Problém je dvou věcech. Jednak není kvůli řepce kde pěstovat tyto plodiny a druhak, perpetuum mobile nefunguje.

0/0
9.8.2012 3:29

wrah

Re: Zkusme se na věc podívat trochu jinak.

Do análu rourku, napojenou rovnou na přívod do elektrárny. Osobně jsem pro, ale budou vás honit ochránci zvířat.

0/0
9.8.2012 6:24

Sirion

...

Zavázat oči a všichni ke zdi!!

0/0
9.8.2012 1:59

chudy lekar

Aktivisti

by potřebovali přešetrit svépravnost. To je úděsne, do čeho všeho melou pantem

0/0
9.8.2012 1:26

Zirkon

mě zase vadí aktivisté

Dle  mého názoru ekologičtí extremisté devastují zemi  solárníky, větrníky, řepkou a dalšími biopalivy.;-€

+2/0
9.8.2012 0:01

chudy lekar

Re: mě zase vadí aktivisté

No oni hlavně nic neplatí, ani tu elektřinu z vetrniku. Jsou to popleteni studaci, zejména legračních oborů FF. U těchto činností si konečně připadají uzitecni...a rovnopravni. Není nad zamindrakovane adolescenty. Studovat něco, čím pohrdají i jejich vrstevníci, je prostě problém. Praci se taky neuživí, tak proč nejít do movité sekty a prosadit se řevem, že jó :-( Vždy se najdou tací užitečni i...

+1/0
9.8.2012 1:36

Prochivo

mám návrh

Co ldyby ekologové vzaly kola připojili by alternátor a šlapání vyráběli ekologickou energii.

0/0
8.8.2012 23:18

.koulehranatá.

Re: mám návrh

nemají nějakou restauraci kde to dělají?...;-)

0/0
8.8.2012 23:20

.koulehranatá.

Zelení je nechutný spolek kavárenských povalečů.

Liška je šílený humanizator napojený na etno i ekobusiness.Zde je ukázka jeho myšlení....fuj !

http://www.youtube.com/watch?v=M4zRjswEfgw&feature=related

0/0
8.8.2012 23:16

Roko Blábola 14

Dálnice ekoteroristům vadí,

ale tisíce hektarů zlikvidované orné půdy jim nevadí. Ekologické stavby (meandry, tůně apod) budované v rámci vodních děl jim vadí, ale zničené ekosystémy pod FVE jsou v pořádku. Tady vůbec nejde o přírodu, ale o to, jak přesunout naše prachy do jejich kapes. Respektive do kapes pár vykuků, kterým tihle blouznivci dělají užitečné idioty.

+10/0
8.8.2012 23:05

.koulehranatá.

Re: Dálnice ekoteroristům vadí,

přesně tak.

0/0
8.8.2012 23:21

DECHAMOMILIZÁTOR

něco pro stroupa a zelený vůbec :-)

http://www.youtube.com/watch?v=o7bO1WetRoM&feature=player_embedded

0/0
8.8.2012 22:58

emersonskej

Re: něco pro stroupa a zelený vůbec :-)

Jo jo - krásná ukázka "inteligence" zelených pomatenců.

0/0
8.8.2012 23:05

.koulehranatá.

Re: něco pro stroupa a zelený vůbec :-)

;-DR^

0/0
8.8.2012 23:08

Mražená spermie

Re: něco pro stroupa a zelený vůbec :-)

R^ užiteční (100 dukáti)

0/0
8.8.2012 23:12

Mražená spermie

***

Co dělat když je dlouhodobé sucho, bezvětří a noc ? Jaké použít obnovitelné zdroje ?

0/0
8.8.2012 22:52

libyn

Re: ***

neptej se tak hloupě!;-) Copak ti nejde o životní prostředí? Mlč a plať!

+2/0
8.8.2012 22:58

Mražená spermie

Re: ***

jaká asi energie pohání naše počítače teď ? :-)

0/0
8.8.2012 22:59

DECHAMOMILIZÁTOR

Re: ***

na bijoplyn, woule;-D

0/0
8.8.2012 23:01

Mražená spermie

Re: ***

ten mám ráno pod peřinou, můžu si udělat domácí elektrárnu.:-)

0/0
8.8.2012 23:15

.koulehranatá.

Re: ***

jistě pokuste se zapojit do akce co nejvíce známých....;-):-)

0/0
8.8.2012 23:18

tomtop

eko a antieko

je třeba mít vyvážené obě strany, ale je nutné, aby na obou stranách byli lidé, kteří ví, o čem mluví a co je reálné. Nemůžeme se energeticky vracet do minulého století ... tam by nás některé návrhy vedly. Stejně tak nemůžeme ignorovat změny klimatu a neklást si otázky, co děláme se svou zemí. Minimálně jí zavalujeme odpadem a devastujeme zdroje, na kterých jsme závislí ... já osobně bych volil posílení jaderné energetiky a vývoje jejího využití a nakládání s jadernými odpady. Použití obnovitelných zdrojů je bohužel problematické a jaderky tuším nemohou reflektovat na výkyvy tak flexibilně .... byl bych ale rád, kdyby tato cesta byla alespoň z části využita ...

0/0
8.8.2012 22:42

DECHAMOMILIZÁTOR

Re: eko a antieko

jo

Ale jaderky jsou právě nejstabilnější na dodávku

0/0
8.8.2012 22:45

Mražená spermie

Re: eko a antieko

říká se atomky. Atomky. ;-)

0/0
8.8.2012 22:46

DECHAMOMILIZÁTOR

Re: eko a antieko

tak jistě

Víc to straší:-)

0/0
8.8.2012 22:47

Mražená spermie

Re: eko a antieko

říkal to Homer v Simpsonových.;-)

0/0
8.8.2012 22:48

miksv

Re: eko a antieko

Jaderky :-) JETE (nikoliv AETE), JEDU (nikoliv AEDU) ... nebo JET, JED

0/0
8.8.2012 22:51

Mražená spermie

Re: eko a antieko

Homer.

0/0
8.8.2012 22:52

miksv

Re: eko a antieko

Co je mi po tom plešounovi ?:-P

0/0
8.8.2012 22:54

Mražená spermie

Re: eko a antieko

je to bezpečnostní technik na atomové elektrárně !!!

0/0
8.8.2012 23:00

.koulehranatá.

Re: eko a antieko

a to má váhu...;-D

0/0
8.8.2012 23:07

miksv

Re: eko a antieko

Proboha ..... nemáte náhodou telefon na jihočeský tchýň ... ehm, matky ??? Musím je varovat ....

0/0
8.8.2012 23:51

fenri

Re: eko a antieko

Můžete nám hloupým říct, jak jsou flexibilní "obnovitelné" zdroje? Jak náhlou potřebu proudu vyrovná větrná elektrárna, když zrovna nefouká, nebo sluneční, když nesvítí...? Problém v obnovitelných zdrojí )kromě toho, že jsou zoufale neefektivní, neekonomické a neekologické) je v jejich naprosté NEPRUŽNOSTI. Navíc ony nemohou být odstaveny a dodávat jen v případě potřeby, protože zelení fašisté donutili stát k přijetí zákonů, že pokud "zelený" zdroj vyrábí, musí se vykupovat. Nemůže být odstaven v záloze.

0/0
9.8.2012 7:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.