Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slovansko-syrský sňatek býval cestou za lepším. Teď dělí rodiny

Stovky žen z východní Evropy, které si vzaly za manžele Syřany, utekly v minulých týdnech i s dětmi ze země. Zostřené boje v Sýrii tak rozdělily rodiny a uprchlice teď nevědí, jestli se vůbec někdy budou moci vrátit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

KdysiBedlam

jj

Jak rikame u nas v hospode. Rasa by se nemela kur.......

+1/0
8.8.2012 11:17

rene1879

Informace se najdou, jen ne v iDnes a podobných

http://www.zvedavec.org/komentare/2012/08/5063-syrska-valka-tajnych-sluzeb.htm?PHPSESSID=v3enqt20s3k34c3j8mr8dg7eg4

+1/0
8.8.2012 8:23

petrmoudry

Re: Informace se najdou, jen ne v iDnes a podobných

Hlavní je nyní to, aby se Syrské arabské armádě podařilo, spolu se svými spojenci Ruskem, Čínou a Iránem, vést efektivně a statečně boj proti teroristům ze zahraničí. V Radě bezpečnosti OSN by se měla projednat rezoluce zakazujícíi pomoc teroristům ze zahraničí v této oblasti. Rusko by mělo iniciovat projednání a zařazení této rezoluce v Radě bezpečnosti OSN.

0/0
8.8.2012 8:57

Larry Matejka

Je naše vměšování smysluplné?

V rodícím se světě etnických konfliktů a civilizačních střetů se víra v univerzálnost západní kultury potýká hned se třemi problémy: je falešná, nemorální a nebezpečná. Říká Samuel Huntington. Ačkoli nejsem příznivcem jeho tezí, ve světle dnešních událostí to začínám chápat v jiné souvislosti. Naivita evropských a amerických intelektulálů i politiků, že můžeme šířit demokracii a svobodu jako universální model nám způsobí více problémů než užitku. Ke střetu civilizací nebyl důvod v době kdy Syrie nebo Egypt byly na straně sovětského bloku a ani vůdci arabské revoluce nedokázali nějaký významější střet zorganizovat. Vyvoláváme jej my sami. Destabilizací, balkanizací i podporou radikálního islámu, který dnes zavládl ve všech takzvaně demokratizovaných zemích. Všichni ti Mosadekové, Násirové, Asadové, a Kaddáfiové šli svého času poměrně sekulární cestou... Jsme to my, kteří jsme ji zničili a dále ničíme s falešnou vírou v univerzálnost našich hodnot.  A říkáme o budoucí střet i o odplatu.

0/0
7.8.2012 23:33

nejmenovaný zdroj z vlády

Re: Je naše vměšování smysluplné?

zatim je to v pohode - mazou se hlavne mezi sebou a Zapad je jen tu a tam popichne k vetsimu bojovemu usili. Iran je silnej ale proti arabske revoluci stejne nenadela nic az tam vypukne - a ze se Zapad snazi co mu sily staci....

takze cast politiku je hloupa a taha muslimy do EU, cast podilejici se na rozvraceni arabskych zemi mozna preci jen vi co dela a nejsou ani temi "korektnimi" oznacovani za extremisty;-)

0/0
7.8.2012 23:38

Larry Matejka

Re: Je naše vměšování smysluplné?

Já rozumím účelu destabilizační politiky i odvěkému triku z mocenské kuchařky rozděl a panuj... Jenže co třeba s těmi milióny křesťanů v Syrii a Egyptě? To už je skoro holocaust, který se chystá... A nějaký americko-syrský křesťanský blogísek to nezastaví.. Tohle bude vyvolávat pnutí především v Evropě... Huntington tvrdí, že je naivní se domnívat, že problém je radikální islám, ale problém je islám jako takový. To nemusí platit, když ti moulové politici dovolí islámským zemím civilizační rozvoj...

0/0
7.8.2012 23:53

nejmenovaný zdroj z vlády

Re: Je naše vměšování smysluplné?

tamnim krestanum jejich Buh pomuze - a kdyz ne tak na nej nemeli verit :-P

0/0
8.8.2012 0:07

Larry Matejka

Re: Je naše vměšování smysluplné?

;-D... Pomůže jim nafukovací EU, stejně jako proudům statisíců jiných uprchlíků... Ale eurosoudruzi by si je měli všechny nechat výhradně v Bruselu...

0/0
8.8.2012 0:20

nejmenovaný zdroj z vlády

Re: Je naše vměšování smysluplné?

ti uprchlici maji vydelavat na duchody kdyz Evropani nerodi deti - co na tom ze neni prace, kazda ruka dobra ( pro vhozeni listku do urny v te skvele demokracii  ;-D

0/0
8.8.2012 0:26

Larry Matejka

Re: Je naše vměšování smysluplné?

volební urna v nejbližšší mešitě hned vedle vypáleného kostela... Už se těším... ;-D

0/0
8.8.2012 0:29

Majkyho_pupik

Re: Je naše vměšování smysluplné?

zadny holokaust se nechysta. Ve vetsine muslimskych zemi ziji nabozenske i etnicke mensiny a neni zadny duvod k tomu, aby tam nezily i nadale ;-)

0/0
8.8.2012 10:09

Larry Matejka

Re: Je naše vměšování smysluplné?

Už i Vatikán vyjadřuje veliké obavy protože se  zvěrstva na křesťanech dějí.... a tady docela zajímavý pohled profesora Kurase:

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/benjamin-kuras.php?itemid=16980

Kuras píše:

"Dalších deset milionů křesťanů (rovněž viněných z kolaborace s Mubarakem, sekularisty a levicí) vázne v Egyptě, kde vítězství Muslimského bratrstva v parlamentních i prezidentských volbách povzbudilo muslimy k otevřené perzekuci, přepadání a pálení kostelů, zabíjení kněží, únosy křesťanských dětí a násilné konverze a kde se každou chvíli čeká nastolení zákonů šarijá proměňujících křesťany v druhořadé občany platící muslimům extra daň a trestané za urážku islámu nebo pokus konvertovat muslima na křesťanství."

0/0
8.8.2012 17:04

Majkyho_pupik

Re: Je naše vměšování smysluplné?

Zadne civilizacni strety nejsou a velmi pravdepodobne ani nebudou. Nikoho nikde nedestabilizujeme ani se nikam nevmesujeme. vsichni ti krvavi vladci sli "sekularni" cestou jen proto, ze jejich nejvetsi politicti oponenti byli a jsou islamiste /a je jedno jestli ti umirneni nebo radikalni/, takze se jich proste potrebovali jen zbavit...;-) ale jinak vcelku souhlas ;-D

0/0
8.8.2012 10:05

Sharpe

ale

Nedavno tu byl clanek, jak se ceska vzala vzdelaneho cloveka se Sudanu a nemohla se dostat ven.

0/0
7.8.2012 22:29

vejcednes

Voľba je jednoduchá. Chceli by ste tam cestovať pred dvomi

rokmi za Sadáma, alebo za dva roky po Sadámovi? :-)

+1/0
7.8.2012 22:14

vejcednes

Re: Voľba je jednoduchá. Chceli by ste tam cestovať pred dvomi

To bolo na Irak. A teraz na Sýriu - to isté, až na Asada. :-)

0/0
7.8.2012 22:15

Opričnik3

Je to hezké jak snadno lze takového znalce a alternativního

myslitele blátivého způsobu myšlení, jako je Larry, snadno dostat. A stačí na to pár triviálních otázek:

1. je Asad  nacionálně socialistický diktátor nebo není?

2. je jeho režim postavený na vzoru SSSR ze 70tých let 20. století a byl jeho věrným spojencem?

3. podporuje dlouhá desetiletí terorismus na Blízkém východě nebo ne?

4. okupoval donedávna sousední Libanon a neorganizoval tam atentáty na nepohodlné politiky, kteří se mohli stát novými představiteli toho Švýcarska BV? 5. je nejbližším spojencem islamistických extrémistů z Íránu? Povídej, Larry. Hlavně nějaké citáty z Huntingtona bych uvítal. :-)

0/0
7.8.2012 21:48

Larry Matejka

Re: Je to hezké jak snadno lze takového znalce a alternativního

Zkuste se zeptat ještě jednou slušně a rád odpovím...

0/0
7.8.2012 21:58

Sharpe

no jo

No kdyz byla Syrie spojencem tabora miru, Tak syrsti studenti meli pristup do zvlastnich obchodu, kde bylo zapadni zbozi, kam se normalini cech nedostal a navic mohli odjet do Zapadniho Nemecka a privest darky, za ktere si ceske holky prakticky koupili, protoze meli veci a obleceni,ktere byli pro jine nedosazitelne a ostatni jim zavideli. Proto tolik snatku. Ovsem to platilo i pro studenty s jinych  zemi

0/0
7.8.2012 19:31

vejcednes

Ženy mávajú spravidla pravdu a muži si to nechcú priznať.

:-)

0/0
7.8.2012 18:45

Sunny69

Re: Ženy mávajú spravidla pravdu a muži si to nechcú priznať.

a kde je stará Sámerová? 8-o

0/0
7.8.2012 20:16

Opričnik3

Osa Teherán - Damašek ?

To je něco jako Osa Berlín - Řím z roku 1936? :-)

Asi by to ale chtělo pojistit Dálný východ, takže osa Teherán - Damašek - Pchjong-Jang by byla lepší. A stylovější! ;-D

0/0
7.8.2012 18:16

Dluhy se neplatí!

Co si budeme povídat:

za socíku býval sňatek cestou za lepším skoro kamkoliv, snad krom Rumunska, Bulharska a SSSR. I v některých rozvojových zemích si mohly socialismem odchované nevěsty přivdáním do slušné středostavovské rodiny významně polepšit.

0/0
7.8.2012 18:09

vejcednes

Všetci sa tu rozčuľujú na nejakými maskrami.

Ale akými konkrétne? Všetci vieme - už od Haška - že Česi verili za prvej republiky že boľševici jedia nemluvňatá, lebo je to v novinách. Teraz, z diskusie je zrejmé, že sa nič nezmenilo.:-)

0/0
7.8.2012 17:23

Gemars Moše Dajan

Re: Všetci sa tu rozčuľujú na nejakými maskrami.

Změnilo, je to pade na pade, jedni novinám věří a ti druzí už se probrali.

0/0
7.8.2012 17:30

Dluhy se neplatí!

Re: Všetci sa tu rozčuľujú na nejakými maskrami.

Blbost - ti co se podle vás probrali ti věří novinám cenzorovaným diktátorem a spřátelenými diktátory, takže je to co se důvery týče pořád 100:0.

0/0
7.8.2012 18:07

Larry Matejka

Re: Všetci sa tu rozčuľujú na nejakými maskrami.

Třeba nedávný průzkum CNN prokazuje, že je důvěra v korprátní mainstream hluboko pod bodem mrazu a daleko nejnižší od roku 1985...  Myslet si, že  tito lidí věří cenzorovaným novinám nějakých diktátorů je velmi chybný závěr... Lidé mají díky internetu větší výběr alternativních médií, to je celé... Loni prohlásila Hillary Clinton před Congressem: "Jsme v informační válce a prohráváme jí..." Navzdory tomu, že vláda sype miliardy z peněz taxpayers PR agenturám a médiím... Je to bohužel popírání role médií v otevřené společnosti... Média by měla jít vládě po krku a ne být její hlásnou troubou...

0/0
7.8.2012 18:33

Sharpe

Re: Všetci sa tu rozčuľujú na nejakými maskrami.

Larry a kdo jde na universite na novinarinu, jsou to sami levicovi studenti. No a kdyz se dostanou do zamestnani, tak by meli kritisovat Obamovu vladu ?

+2/0
7.8.2012 19:33

Larry Matejka

Re: Všetci sa tu rozčuľujú na nejakými maskrami.

To je samozřejmě problém, stejně jako to, že celé školství je v podstatě levicové... Bill Ayers jako zasloužilý profesor (...)  Nadruhou stranu i ten největší levicový křikloun z Berkeley může najít cestu do FOX... Peníze zařídí vše, otázkou zůstává jestli změní myšlení...  Vždy o tom přemýšlím v souvislosti s tím krásným shiftem od trockismu přes sociální demokracii k neokonservativismu...:-)

0/0
7.8.2012 20:41

Sharpe

Re: Všetci sa tu rozčuľujú na nejakými maskrami.

Larry. jen pro zasmani, pamatujejte jak ultrakonservativni Buchannan kandidoval na presidenta a vzal si jako vicepresidentskeho kadidata levicovou cernosku. Tenkrat prosli na to, ze kdo chce jit co nejdalido leva, nebo prava, tak pri zname kulatosti zeme se divi koho tam potka.

0/0
7.8.2012 20:55

Larry Matejka

Re: Všetci sa tu rozčuľujú na nejakými maskrami.

;-D... Občas se tu snažím vysvětlit, že škála levice-pravice tvoří vlastně kružnici...

0/0
7.8.2012 21:03

Opričnik3

Re: Všetci sa tu rozčuľujú na nejakými maskrami.

Ovšem to potkávání na druhé straně se realizuje na linii DSSS x SKM nebo pokud chceš být světový tak Combat88 - Ya Basta a ne na úrovni demokrati a republikáni. Ale to je těžké človíčkovi, který své hlubokomyslné úvahy čerpá z iDnesu a několika "alternativních" médií z hodně levé těžké vysvětlit. :-)

0/0
7.8.2012 21:27

Larry Matejka

Re: Všetci sa tu rozčuľujú na nejakými maskrami.

A já jsem někdy tvrdil, že se to děje na úrovni Republicans x Democrats? Vždy se mi líbí, jak tu diskutující polemizují s něčím, co nebylo řečeno... ;-D

0/0
7.8.2012 21:30

Opričnik3

Re: Všetci sa tu rozčuľujú na nejakými maskrami.

No jasně, ty pokaždé když označuješ marxisty ve vládách USA a hájíš svobodné dosud nezotročené národy jako ten Asadův, tak to tak nemyslíš. Jasné.:-)

0/0
7.8.2012 21:35

Larry Matejka

Re: Všetci sa tu rozčuľujú na nejakými maskrami.

Já nehájím Assada, jen ho považuji za menší zlo, to je rozdíl...

0/0
7.8.2012 21:44

Opričnik3

Re: Všetci sa tu rozčuľujú na nejakými maskrami.

Menší zlo než CO? Než radikální islamistický režim s ambicemi na jaderné zbraně jako je v jeho spojeneckém Teheránu? Menší terorista, než ty které živí v Libanonu nebo v Gaze? :-)

0/0
7.8.2012 21:49

Larry Matejka

Re: Všetci sa tu rozčuľujú na nejakými maskrami.

Radikální islamistický režim? To je SA... Syrie je (semi)sekulární stát, kde splu žijí v míru různá náboženství včetně křesťanů.. ;-D Koukněte na Egypt... 10 milionů křesťanů v ohrožení, viněni levicí a sekularisty z kolaborace s Mubarakem... Islamisté to vzali jako záminku k vraždám kněží, a perzekucím... V Syrii jsou to cca dva i s těmi, co byli nuceni opusti Irák...  Absurdní, když naše civilizace, založená na křesťanských a židovských tradicích podporuje islamisty v boji proti Assadovi, který křesťany chrání...

0/0
7.8.2012 22:05

Larry Matejka

Re: Všetci sa tu rozčuľujú na nejakými maskrami.

BTW: mám rád celou řadu levicových novinářů... Grega Palasta, Amy Godman třeba... Nesouhlasím s nimi v řadě věcí, ale dělají to, co novinář má... Investigativní žurnalistiku... Ale nemám rád Sorosovy operativce a lidi jako Moore... Protože to jsou holky prodejné... Zprava je to stejné...

0/0
7.8.2012 21:20

Opričnik3

Re: větší výběr alternativních médií, to je celé

Jo , proto tady aletrnativní média jako jeden soudruh papouoškují propagandu Asada, Putina nebo Chameneího. ;-D

0/0
7.8.2012 21:18

Larry Matejka

Re: větší výběr alternativních médií, to je celé

Co takhle někdy vyměnit třídní boj třeba za Samuela Huntingtona?

0/0
7.8.2012 21:22

Opričnik3

Re: větší výběr alternativních médií, to je celé

Asad, Putin a Chamenejí už jsou dokonce třída! No fakt dneska vyjímečně perlíš Larry. :-)

0/0
7.8.2012 21:24

Larry Matejka

Re: větší výběr alternativních médií, to je celé

Vy jste posedlý třídním bojem...

0/0
7.8.2012 21:26

Opričnik3

Re: větší výběr alternativních médií, to je celé

Správně Larry - tak se na to musí - ty použiješ úsloví třídní boj a já jsem jím posedlý. :-)

To asi tak relevantní, jako když Asad válčí proti teroristům a islamistům, zatímco v Damašku hostí vedení Hamasu, v Libanonu podpírá Hizballáh a konferuje s šéfem Islámské republiky Íránu. ;-D

0/0
7.8.2012 21:30

Dluhy se neplatí!

Re: Česi verili za prvej republiky že boľševici jedia nemlu.

A potom co byly zveřejněny zprávy ze Stalinem řízeného hladomoru na Ukrajině, ukázalo se toto tvrzení jako čiročirá pravda. Rv

+1/0
7.8.2012 18:06

Sharpe

Re: Česi verili za prvej republiky že boľševici jedia nemlu.

Ovsem Bernard Shaw, vyznacny britsky kulturni cinitel a filosof, prijal sovetske pozvani a jel se na ten hladomor podivat. Meli tam pro neho pripraveno obvykle divadlo Potemkinovych vesnic.Po navratu vydal prohlaseni, Nikdy sem si vzivote tak dobre nejedl jako na Ukrajine

0/0
7.8.2012 19:44

Larry Matejka

Re: Česi verili za prvej republiky že boľševici jedia nemlu.

Jenže jemu se ty genocidky nejspíš líbily... Na youtube se poflakuje video, jak tento fabiánský socialista vyčítá Hitlerovi, že nelikvidoval populaci plošně, ale na základě rasové segregace...

0/0
7.8.2012 20:53

Sharpe

Re: Česi verili za prvej republiky že boľševici jedia nemlu.

No byl to typicky saloni revolucionar a  socialista  a ja si myslim, ze to byl pekny hajzlik

+1/0
7.8.2012 20:57

Sharpe

Re: Všetci sa tu rozčuľujú na nejakými maskrami.

Ze by slovaci skutecne meli zakazano se ucit Ceskou historii ? Hasek byl komisarem Rude Armady a komuniste mohli pravem rikat, ze kdo za prvni republiky neco v kulture znamenal sel s nimi. Ovsem nebyla to uplne pravda. Capek a hrstka ostatnich te propagande o sovetskem raji nepodlehli, ale to byli vyjimky, Jinak vychazeli nadsene knihy o tom ze v SSSR  se deji zazraky, nova spolecnost se uspesne buduje. Viz "V zemi kde zitra znamena jiz vcera" "V zemi milovane", "Anti Gide" a podobne.

0/0
7.8.2012 19:41

Opričnik3

Re: Všetci sa tu rozčuľujú na nejakými maskrami.

Ono ve skutečnosti bylo kulturních osobností nezblázněných do SSSR v meziválečném období daleko víc, ale později se tak nějak samovolně na dvě generace samy od sebe rozplynuly v řízeném a často i skartačním  rudém zapomnění. Sem tam se některý prosadil navzdory a časem po uvolnění nejtužší diktatury byl omilostněn, třeba jenom na chvilku - jako dejme tomu Foglar. Ale je bylo jich daleko víc.

0/0
7.8.2012 21:20

Larry Matejka

Dvojí metr?

Proč se západní média a intelektuálové vůbec nepozastavují nad opět se rozhořívajícími protesty v Bahrajnu a SA, které jsou brutálně potlačovány i když represe už nemají tu průvodní sílu, kdy třeba saúdské tanky "rozjezdily" demonstraci v Bahrajnu proti feudálnímu, tyranskému, středověkému režimu Shaikha Hamada bin Isa Al Khalify? Proč se nepozastavují nad masovými demonstracemi v Qatifu na východě SA a střelbou saúdských milicí do davu? Jak to, že Susan Rice a H. Clinton nepředvádějí plamenné projevy na půdě SC UN a nepožadují bezletové zóny nad těmito krutými středověkými monarchiemi - Saúdskou Arábií a Bahrainem?

+2/0
7.8.2012 17:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.