Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Syrský exodus nabírá na síle, jizvy války pomáhají léčit i Češi

Z rozbouřené Sýrie utíkají denně tisíce lidí. Jsou vyděšení, zoufalí a netuší, co s nimi bude. Řada z nich prošla mučírnami syrského režimu a mají těžké psychické problémy. Jejich bolavé duše pomáhají v jordánském azylu léčit i peníze z České republiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kidkid

Nechápu, proč naše zadlužená

zemička se musí zapojit do kdejakého konfliktu vyslání lékařské pomoci. Pomáhali oni nám, když nás to v roce 2002 vyplavilo? Nepomáhali. Tak ať si pomohou teď sami.

Nutil je někdo aby demonstrovali proti režimu? Nenutil! Dovede si někdo představit jak by to dopadlo v SSSR kdyby někdo demonstroval proti režimu? Rozstříleli by je na kousky. Ostatně Číňané tohle udělali na na náměstí a byl klid.

Navíc kdo těm rebelům dodává zbraně? Hezky je nechat ať se střílejí mezi sebou. Když je to baví proč ne.

A kdyby i ti tzv rebelové vyhráli tak jak to dopadne? Bezvládí jako v Libyi nebo nestabilita jako v Egyptě. Ty rebelové nejsou jednotní. To jsou bojůvky klanů a za chvíli by se stejně mazali zase mezi sebou. Odzbrojit je a nahnat do práce.

+4/0
7.8.2012 6:15

Opričnik3

Re: Bezvládí jako v Libyi nebo nestabilita jako v Egyptě

Stabilita diktatury, jak tady už někdo trefně poznamenal, je stabilitou sudu střelného prachu u kterého nesmíte vidět na doutnák. :-)

0/0
7.8.2012 6:56

dannny

Nejvíc mě zarazil ten 25 letý mladík, který byl mučen v

Syrském vězení a při ošetření mu vytáhly z ruky pár zanícených kulek. No... to je hodně zvlášní zranění získané údajně ve vězení...

+5/0
6.8.2012 12:54

Angorka kocka domaci

Re: Nejvíc mě zarazil ten 25 letý mladík, který byl mučen v

Tak, spravne. Nejde to svádět na USA, což některým způsobí závratě :).

0/0
6.8.2012 18:57

Propána Butána

Pokračování zde

Ti kdo chtějí pokračovat ve věcné a plodné diskusi, jakož i ti ostatní, mohou tady:

http://zpravy.idnes.cz/vybuch-v-syrske-statni-televizi-dop-/zahranicni.aspx?c=A120806_101820_zahranicni_aha

0/0
6.8.2012 10:32

karloss z tunelu

no-jakýpakcopak

za demograciji se musí trpět. tak je to spravné, tak to má byť. hlavní je kazeň. dovolte mi odejit:-)

0/0
6.8.2012 10:10

Propána Butána

Je dobře, že tam Češi pomáhají,

i když pomohou jenom pár lidem. R^

+2/0
6.8.2012 9:44

Opričnik3

Komická snaha timurovců

prezentovat občanskou válku jako boj Asada proti teroristům. Toho Asada, jehož famílie 40 let terorismus v okolních státech podporuje iniciuje a platí. :-)

Ještě komičtější je snaha ospravedlňovat plošné bombardování měst s povstaci, vraždění provládních milicí a představa, že syrská armáda nebo tajná policie není schopná sebrat pár desítek lidí, které bude považovat za sprosté podezželé, svázat jim ruce drátem a postřílet je na ulici.Rv

+7/0
6.8.2012 6:01

petrmoudry

Re: Komická snaha timurovců

takže ti řezači hlav, to je někdo úplně jiný....

+4/0
6.8.2012 8:03

Propána Butána

Re: Komická snaha timurovců

Povstalci nemají jednotné velení (na rozdíl od pravidelné armády). Bylo by pohodlné je vidět jako jednolitou skupinu, ale není to tak.

0/0
6.8.2012 8:10

petrmoudry

Re: Komická snaha timurovců

Armáda by to tam měla vyčistit, pozatýkat je a odzbroji je. Jenom tak se tam obnoví pokoj a ta země se dá  zase dohromady.

+4/0
6.8.2012 8:31

Opričnik3

Re: Komická snaha timurovců

Až na to, že Asadova armáda a tajná policie povstání v podstatě iniciovaly svými ozbrojenými zásahy proti do té doby pokojným demonstracím proti Asadovi, to je ovšem juž tak dávno, že si to timurovci nepamatují a přitom měl Asad s ozbrojenci bez letecké podpory NATO zamést do týdne.... :-)

+3/0
6.8.2012 9:29

Majkyho_pupik

Re: Komická snaha timurovců

ta zeme se samozrejme neda dohromady uz nikdy dokavad tam bude vladnout nenavideny klan Asadu. Povstavaji proti nemu pravidelne a budou i nadale. dokavad tam bude Asad, bude obcanska valka, at uz otevrena nebo skryta;-)

0/0
6.8.2012 10:10

Opričnik3

Re: Komická snaha timurovců

Já viděl na videu řezat hlavu dvakrát: v prvním případě byl řezajícím aktivista Hamasu, který dekapitoval odporného zrádce z vlastních řad (Hamas je Sýrií všestranně podporován už léta a jeho oficiální vedení má sídlo v Damašku) a podruhé když řezal al-Kajdista v Afghánistánu novináře Pearla a al-Kajdu v Afghánistánu chrání Talibán, Talibán je podporován a tolerován Íránem a Írán podpírá Asada. Ještě nějaký dotaz?

+3/0
6.8.2012 9:25

petrmoudry

Re: Komická snaha timurovců

Já viděl také řezat hlavy dvakrát. Nejprve to bylo v Libyi, jaká otřesná videa to byla si všichni pamatujeme. A podruhé to bylo nedávno i tady a tato videjka byla vzápětí pochopitelně smazána. Zobrazovala odřezání hlav dvou vojáků teroristy.

+3/0
6.8.2012 10:01

greenalien

...

Určitý problém vidím v tom, že se nedá určit, odkud ta videa byla, takže když píšeš že byla z Libye či Sýrie, kecáš.

Furt jenom lžete.

+1/0
6.8.2012 10:14

Nenic mi me triangly

treba fotka c.7 hnusna propaganda typu Greenalien

snimek rika mrtvi po ostrelovani vladnimi jednotkami , zatim co obeti maji svazane ruce za zady a byli zastreleni evidentne u zdi, prace importovanych rebelu. hanba blit co iDnes predvadi.

+5/0
6.8.2012 2:46

nejmenovaný zdroj z vlády

Re: treba fotka c.7 hnusna propaganda typu Greenalien

uz te pozoruju dlouho - na vsem hledas mouchy a porad mas snahu rozporovat cokoliv Mlady Franta napise. Tytyty, takto se chova obcan Zapadu ?

+1/0
6.8.2012 3:19

nejmenovaný zdroj z vlády

Re: treba fotka c.7 hnusna propaganda typu Greenalien

PS: tech direk ve zdi po kulkach za obetmi popravy si nevsimej, rakousky grafik pospichal vic nez obvykle a chybka se vloudila - mozna ale byl hacknut web Reuters a foto bylo umyslne zamenene za padelek ;-D

+1/0
6.8.2012 3:21

greenalien

...

Ty komiku, poté co tady lžete den co den tím nejhnusnějším způsobem, od začátku diskuze až k Larrymu, a já vás musím stále opravovat do mě alespoň zkusíš kopnout kvůli tomu, jak si iDNES popisuje fotky? S tím mám asi tolik co do činění jako s hladomorem v KLDR.

Akorát opět tak trochu kecáš když tvrdíš že jde o práci povstalců. Když si dáš hledat podle obrázku, najdeš ji na opozičních webech s tím, že jde o popravené povstalce. Ostatně fotka byla umístěna mezi oběťmi vlády. Tvrdit že jde určitě o práci povstalců - k tomu by to chtělo aspoň nějaké důkazy, kromě toho, že popisek je vadný.

Následující link až 18+

http://greatersyria.wordpress.com/2012/08/05/

+3/0
6.8.2012 9:25

Dluhopis007

Nalezena mrtvá těla 3 učitelek zavražděných teroristy.

Pochytaní teroristé nezaslouží slitování!!

+5/0
5.8.2012 23:47

Angorka kocka domaci

Re: Nalezena mrtvá těla 3 učitelek zavražděných teroristy.

Kteří vraždíli je jedno?

0/0
6.8.2012 0:14

Pezzo da Novanta

Re: Nalezena mrtvá těla 3 učitelek zavražděných teroristy.

Učitele, učitelky a studující dívky s oblibou vraždí a zastrašují Talibánci, které ze všech svých sil podporuje Írán poslední to spojenec Asadův.

+2/0
6.8.2012 7:05

Dluhopis007

Dnes generál syrské armády radil nevěřit lžím o taktickém

stahování teroristů. Např. z Damašku teroristy armáda definitivně vypráskala!!R^

+5/0
5.8.2012 23:42

odborářský papaláš na golfu

Re: Dnes generál syrské armády radil nevěřit lžím o taktickém

Který generál? Některý z těch co zběhli nebo některý z těch co zůstali? ;-D

+3/0
6.8.2012 6:23

Propána Butána

Re: Dnes generál syrské armády radil nevěřit lžím o taktickém

Hlavně že to nebyl kosmonaut ...

0/0
6.8.2012 9:38

Angorka kocka domaci

Zpravodajstvi ma byt v rovnovaze

Srdceryvby multi/humanity článek je jistěv pořádku. Normální Syrane trpí. Na druhou stranu máme v Evropě neřešitelné potíže od stejných. V Evropě současné žije spousta Židů a ještě se nestalo, že by dojili sociální systémy a bouchali se v metru. Stále jsme nabádani k přízni vůči muslimům, naopak bránící se Izrael je líčen jako darebny. Západ od falešného humanismu ustupuje, lidi nejde násilné nutit mít rád agresivní migranty. Donekonečna to nejde. Kdyby se psalo o zabitých Izraelcich rovnovážne, nevyvolavali by až tak velký odpor k muslimům. Nějakého "Breivika" museli evropští politici přeci čekat. Pokud ne, pak jsou vazne mimo. Ja to neschvaluji, ať je jasno, jen nechápu, jak může pár stovek mimoznich politiků mávat s milióny lidi, kteří je vlastně živí. Nechutné tlačí na pilu. Pokud se nepochopíme, zničí nás.

+1/0
5.8.2012 23:11

Larry Matejka

Re: Zpravodajstvi ma byt v rovnovaze

Celé to multi-kulti šílenství nemůže skončit jinak než konfliktem. Nadruhou stranu je už zcela evidentní, že imigrace je využívána k účelu... Jednak k rozbití národního státu a jeho tradic... Ale i ke krátkodobým politickým cílům... Jak v EU, tak v USA... V době, kdy zavíráme produkci je ale takováto politika šílenstvím... Skoro bychom si mohli myslet,  že cílem je vyprovokovat střet civilizací... Problém je v tom, že jsme to my, kteří vedeme války a destabilizujeme muslimský svět a provokujeme jeho radikalizaci a zároveň jim zabraňujeme v rozvoji... Co můžeme očekávat jiného, než vlnu dalších uprchlíků? Kdybychom umožnili těmto zemím civilizační rozvoj, podmíněný moderním (semi)sekulárním státem a nedestabilizovali je za účelem získávání jejich zdrojů, začala by stagnovat jejich populace a měly by i daleko nižší potřebu migrovat... To ale nelze uskutečnit podporou středověku a práva šária... Moderní, rozvinutá arabská civilizace by se mohla snáze naučit žít v míru s Izraelem...

+4/0
5.8.2012 23:37

Angorka kocka domaci

Re: Zpravodajstvi ma byt v rovnovaze

Já tí nevim, zda se vším souhlasím. Mír s Izraelem je utopie, neboť islám vznikl jen kvůli jeho zničení. VIZ Ottův slovník naučný. Politikům v Evropě se islám vymkl kontrole, o tom nepochybují. Teď dělají opatření, za které je tisk cupuje. USA si nejsem jistá. Tam musi ctít jejich právo a nezivi je. Řekla bych, že víc problémů mají s černochy. Nerozdavaji kreditky na Ahmeda, který nahlásí 9 děti, jezdí po světě, živí celou pákistánskou familii. Umře, ale kreditka platí dál, navěky. Žije z ni dalších 20 fracku a jejich potomci ji zdědí... Nikdo to nekontroluje, proto je jich tolik na 1 otce. Takto zivime statisíce turbanu, kteří vraždí evropské misuonare. Teď je EU v hájí lipivem, ale těmto nesmí vzít kreditky. Zprisnili nové a reakce? Vlna násilí. Nemáme pro sebe, padne ojro, což složí i ČEZ, a jim půjdou dál biliony? A ještě se jich budou čeští potomci zastávat! Ať si zjistí fakta, taky jejich činnost! Nikdo z nich není čistý. USA je nechce, tak jim elegantně otevřely Evropu. U nich nepočítejme s méně dětmi, káže jim to koran. Jinou, než početní převahu, nemají. PAMATUJ DOBŘE, ČO PÍŠU. KREDITKY!

0/0
6.8.2012 0:12

nejmenovaný zdroj z vlády

Re: Zpravodajstvi ma byt v rovnovaze

islam vznikl kvuli zbiceni Izraele ?? LOL ;-D

0/0
6.8.2012 3:18

Radny neplatic999

CIA je vyhnala z jejich domu a CR to bude

platit?? V Syrii je stejny problem jako v Libyi. Treti strany v podobe USA, nebo Izraele nejen ze rozpoutaly cely konflikt, ale zejmena zasobuji vsehoschopne vrahy kteri tyhle lidi vyhani z jejich baraku. Uplne stejne vrazdeni jako v Libyi viz to video popravy lyncovanych provladnich vojaku. Doufejme, ze jednou takhle dopadnou USA, pral bych jim to vsema deseti..R^R^

+6/0
5.8.2012 22:29

Kicker

Re: CIA je vyhnala z jejich domu a CR to bude

Občanům USA? Ani náhodou, těm, kteří jsou zodpovědní za svinstvo ve světě? Proč ne, bylo by to ještě dobré, oproti tomu, co by si zasloužili.

0/0
5.8.2012 22:31

Radny neplatic999

Re: CIA je vyhnala z jejich domu a CR to bude

On se ten prezident sam nezvolil, nebo ano??8-o8-o Jinak ti "obcane" maji na svedomi genocidu puvodnich obyvatel kontinentu, znamych pod nazvem Indiani..

+2/0
5.8.2012 22:34

Kicker

Re: CIA je vyhnala z jejich domu a CR to bude

A tak jo, s některými etniky zacházeli dost nechutně, ovšem to má v historii každý. Jinak tam mají i spoustu inteligentních a morálních lidí. A prezidenta si zvolili... "sami". :D

0/0
5.8.2012 22:36

Radny neplatic999

Re: CIA je vyhnala z jejich domu a CR to bude

USA uz ted je horsi nez bolsevicka Cina co se tyce lidskych prav. Za hlasku Obama je 100 dukat muze kazdej skoncit v Guantanamu..;-D

+2/0
5.8.2012 22:42

Angorka kocka domaci

Re: CIA je vyhnala z jejich domu a CR to bude

To jsou rikacky ovčí babičky! Za celý život jsem neslyšela o emigraci do Činy. Za to do USA chce každý, jen nicmochri tam mají pech!

0/0
5.8.2012 23:18

Sharpe

Re: CIA je vyhnala z jejich domu a CR to bude

Protoze jsou to masochiste, chteji trpet.

0/0
6.8.2012 4:45

Angorka kocka domaci

Re: CIA je vyhnala z jejich domu a CR to bude

Ty můžeš za bratra Kalouska? Přát lidem smrt je odporné!

0/0
5.8.2012 22:44

Antoninus

Re: CIA je vyhnala z jejich domu a CR to bude

Nevím co máte pořád s USA a Izraelem. Konflikt v Syrii byl i dříve, pokud vám to uniklo i proti otci Asada se vzbouřily. Podporu povstalci dostávají z Arabských států a Turecka, USA hrají "druhé housle" a Izrael se dívá na vývoj situace značně nedůvěřivě natož aby něco rozpoutával.

Chtělo by to mít trošku bohatší pohled na svět než "USA a Izrael mohou za vše zlé".:-/

+5/0
5.8.2012 22:34

Radny neplatic999

Re: CIA je vyhnala z jejich domu a CR to bude

Tobe mozna staci nakukat, ze vsechny ty "lidove revoluce" v Severni Africe a Arabskych oblastech ma na svedomi nahoda, nicmene my co umime cist vime, ze to proste neni mozne. Dost to pripomina "lidove revoluce" ve Vychodni Evrope a jak znamo ty BYLY rizeny a organizovany KGB ve spolupraci s domacimi sluzbami. "Nekdo" si moc pral, aby sever Afriky byl ve valce, coz se treba USA hodilo v podobe umoreni miliard dolaru dluhu a sproste kradeze investic MK v USA a ostatnich konspirujicich statu proti Lybii. V Syrii neni co ukrast, proto se USA spokoji s logistickou pomoci pres svoje podrztasky v SAE..

+1/0
5.8.2012 22:40

Antoninus

Re: CIA je vyhnala z jejich domu a CR to bude

Bohužel situace je poněkud složitější než vaše primitivní vysvětlení.

S Evropou bych to vůbec neporovnával, zvláště když jste nezmínil které "lidové revoluce" máte na mysly, ono jich za historii východní evropy bylo poněkud více.

Revoluce v severní africe byla celkem logická událost, napětí v oblasti bylo již delší dobu, stačilo jen "škrtnout". Navíc opravdu by mě zajímalo jak by se třeba USA hodilo aby sever afriky byl ve válce? Pro USA to má samé nevýhody, Tunisko byl přátelský stát, Mubarak v Egypťě spolupracoval s Američany a Kaddáfí sice trošku "zlobil", ale velice ochotně prodával ropu. Není také bez zájmu že USA se do intervence v Libyi zapojovaly opravdu velice neochotně a v Syrii jsou skoro rádi že intervenci Rusové vetují.

Ale jistě USA zcela určitě manipulují se Saudskou arábií, jistě všude sedí "zlý" americký agent oni Arabové jsou svatí a jen je manipuluje "velký satan".;-D

+1/0
5.8.2012 22:50

Kicker

Re: CIA je vyhnala z jejich domu a CR to bude

No jo, USA + Izrael jsou pekelnící, to je takový druhý extrémní protipól k tomu, že USA a NATO jsou spasitelé. Bohužel v obou šílenostech jede spousta lidí. :/

+1/0
5.8.2012 22:41

Radny neplatic999

Re: CIA je vyhnala z jejich domu a CR to bude

NATO bylo obranny pakt proti komancum. Dnes uz neni duvod se branit, tak se utoci na rozkaz par chamtivych bohacu kdekoliv si zamanou..

0/0
5.8.2012 22:44

Kicker

Re: CIA je vyhnala z jejich domu a CR to bude

No, souhlasím s tím, že NATO už nemá tak moc smysl v dnešní době, možná lehce, ale už ne tolik jako dřív. Vtipná na tom je, že Varšavskou smlouvu vs. NATO jsem jednou měl ve škole řešit jako otázku u zkoušky, bylo mi řečeno, že NATO je pouze vojenská organizace, kdežto Varšavská smlouva byla i politická - já řekl, že obě jsou i politické, takže prý to bylo zásadně špatně. Nějak jsem se s tím profesorem nechtěl hádat, ale jestli si toho nevšiml dodnes, že i NATO je politickou organizací, tak už mu asi nepomůže ani kopanec do zadele. :D

0/0
5.8.2012 22:48

Angorka kocka domaci

Re: CIA je vyhnala z jejich domu a CR to bude

Proč jsou USA+Izrael pekelnici?:

0/0
5.8.2012 23:39

Antoninus

Re: CIA je vyhnala z jejich domu a CR to bude

Bohužel máte pravdu.

0/0
5.8.2012 22:51

Kicker

Konflikt je problém

Kdo ho začal? Assad nebo "rebelové"? Či snad ještě někdo jiný? Těžko říct. Každopádně západ se určitě bude snažit poukázat na to, že lidé utíkají a Assad musí být svržen, aby se mohli navrátit do svých domovů. No, taky můžou prostě pomoct Assadovi s těmi rebelujícími občany, obojí by zakončilo tento konflikt, ale média nabízí řešení pouze jedno. Ono by šlo klidně i zkusit pořádně zatlačit na mírové rozhovory atd. Ale holt to není žádoucí, jako vždy.

+3/0
5.8.2012 22:20

WorldWidePimpaku

Re: Konflikt je problém

No když už se to takhle postaví, tak začal Asád.

Jeho převrat sice nebyl první, ani nijak ojedinělý v novodobé Sýrii, ale začal jednoznačně on.

+1/0
5.8.2012 22:24

Venn89

Re: Konflikt je problém

takže Assad, který měl moc sám začal převrat , který mu hrozí svržením;-D Ten Assad je geniální taktit jako kaprál Hitler asi;-D  Ty jsi měl být analytik ;-D;-DRv

0/0
5.8.2012 22:27

WorldWidePimpaku

Re: Konflikt je problém

Asád starší, otec toho aktuálního.

0/0
5.8.2012 22:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.