Diskuze

OECD radí Česku: Snižte počet propadlíků, šikanují a jsou drazí

Místo toho, aby neúspěšní žáci museli opakovat třídu, mají mít zkažené prázdniny. Jako alternativu propadnutí doporučuje Česku a dalším evropským zemím organizace OECD letní školy. Vzdělávací instituce už mají plány, jak počet propadlíků snížit. Chybí jim však finance.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Kaniokova

3. 8. 2012 7:51
Sice souhlasím s většinou komentářů,

že největší problém je s cikáňaty. Ovšem za mnohem větší problém považuji to, jakým způsobem se zničila autorita učitelů, tzv. "lidská (tudíž i dětská) práva" ! V tom je jádro pudla ! Kdybych si kdysi dovolila doma žalovat na kantora, že mi dal pohlavek, tak jsem dostala přidáno ! Prostě učitel byl nejen dětmi respektován, ale především RODIČI !

Za takový zvrat ve vztazích mohou "humanitníci" a Politická Korektnost. Naprostý odvrat od Zdravého rozumu ! Ve všem je nesmysl uplatňovat jednotné podmínky. Vím to i podle svých dětí, na každé z nich platilo něco jiného, na dceru jedině konečný rozkaz. Mohla jsem na ni zkoušet kde co, stejně to nakonec skončilo tvrdým rozkazem a nesmlouvavou kontrolou. Chudáci dnešní učitelé, pro mnohé děcka se stali lovnou zvěří !

A co s děckama, jejich rodiče by potřebovali převýchovu ?

0 0
možnosti
MN

MNPV

3. 8. 2012 12:21
Re: Sice souhlasím s většinou komentářů,

Je rovněž fakt, že dostat rozumného pedagoga je výhra. Některé  protivné, nedoceněné kantorky tam nemají co dělat. Takové učitelky nemají ve školství místo. Je potřeba rovněž zvýšit kvalitu učitelů.  Dobrá učitelka nemusí děti mlátit na to aby si udržela autoritu, pokud nezvládá, není to profese pro ni vhodná.

0 0
možnosti
JL

josefl

2. 8. 2012 16:05
Kdysi

Stačil školník a rákoska.

0 0
možnosti
R

Return

2. 8. 2012 16:02
Některým problémovým jedincům

Nepomůže ani 12 měsíců školní docházky! Komu není zhůry dáno..........tomu nepomůže ani "sypání perel ":-PRv

0 0
možnosti
JB

timothyleary

2. 8. 2012 13:51
Vzhledem k tomu

z jaké skupiny žáků se většina propadlíků rekrutuje není třeba se obávat,že by déle nastoupili do práce.Tito se ani neučí ani nikdy nepracují.Jejich požitky jim platí lidé.

4 0
možnosti
JL

josefl

2. 8. 2012 16:07
Re: Vzhledem k tomu

To není pravda. Bílí byty, žežou dřevo. Víte vůbec kolik váží takový dekl od kanálu? To je dřina, vážený pane.

0 0
možnosti
OS

ziiv

2. 8. 2012 13:24
no co s propadliky?

... budou stavet huhulaha ;-)

0 0
možnosti
VH

arné knobloch

2. 8. 2012 12:58
Proč

se všichni bojí Deža z 2.A?

Protože má tátu v 6.B

:-/

7 0
možnosti
MN

MNPV

2. 8. 2012 14:38
Re: Proč

Plácáte nesmyly. Víte kolik bílých nemá zájem o školu, a jejich rodiče už léta trčí na dávkách? Děcka nemají základní sociální dovednosti a žijí v úplně jiných podmínkách než průměrné děti? Netýká se pouze Romů i když ti jsou vidět nejvíc. Problémy jsou  v majoritní populaci a ne zanedbatelné. Neslyšel jsem, že by nezájem o školu byl třeba u Asiatů u nás. Tam se děti snaží a mají většinou skvělé výsledky.;-)

2 0
možnosti
AT

Antonín, topič

2. 8. 2012 12:46
Co myslíte,

v hospodářsky hodně rostoucích zemích, co dělají?

Rozvíjejí nalezené talenty, podporují pilné, slušné, se zájmem?

Anebo se babrají s těmi, kdo o výuku žádný zájem neprojevují?

3 0
možnosti
MR

morae

2. 8. 2012 12:51
Re: Co myslíte,

jj, stlačíme vás do průměru, ať nás to stojí co stojí

0 0
možnosti
JV

2honza

2. 8. 2012 12:38
Zbyteční propadlíci.

Plně souhlasím. Unás je položen důraz na učivo a výchovná funkce školy je úplně potlačena. Učitelé učí ale nevychovávají. Navíc spousta lidí zaměňuje výchovnou a vzdělávací funkci školy.

0 0
možnosti
VMPDJ

vezu maso pro doktora Jacksona

2. 8. 2012 12:45
Re: Zbyteční propadlíci.

Co zmuze skola pokud rodice nenauci dite ani tem nejzakladnejsim civilizacnim navykum? Ucitel neni superman a nema na starosti jedno jedine dite a i kdyby byl tak negativni vliv takove rodiny stejne jeho snahu znici.

2 0
možnosti
AD

xixina

2. 8. 2012 11:33
To teda zírám

Ono je to dost nepříjemný když máte ve třídě zmetka, co trčí v 6. a je mu 16. O způsobu chování se nemusím vyjadřovat. Jak k tomu pak přijdou ti slušní se zájmem? KDyž někdo nemá ani na základku, má jít do zvláštní, které jsou ovšem rušeny kvůli diskriminaci. Diskriminaci čeho? Já nejsem diskriminovaná, když většinu hodiny učitel stráví tím, že se snaží umírnit toho zmetka? Já nejsem diskriminovaná tím, že se učiva probere podstatně míň kvůli těm, kteří nemají zájem?

7 0
možnosti
MN

MNPV

2. 8. 2012 11:36
Re: To teda zírám

Njn a kvůli tomu vzniknou soukromé ZŠ, kde budou děti s určitým IQ a s podobným  sociálním zázemím.:-P

0 0
možnosti
FP

Franta Prudil

2. 8. 2012 10:57
Můj

Já bych řekl, že ta najivní idea. Která dopadne tak, že chytří pokud budou moct, půjdou radši v základním stupni na soukromé školy. Idea, že chytrý musí být v kolektivu s blbým grázlem (5 nebo 9 let) . Že musí dohromady sedět všichni dohromady. Že nikoho nejde vyhodit. Podle mě to dopadne opačně a

 rozdělí se to samo. Kdo bude moct, bude chodit časem na soukromé školy. Jako v Británii. A ta elita se vytvoří stejně.

Takže zcela opačný jev. Než původně autoři chtěli. (aby měli všichni stejné šance) Protože proč muset sedět nuceně s hloupými grázly, kteří nemají o nic zájem a jen šikanují. Kvůmli takový je to základní vzdělávání, hlavně v druhém stupni mizerné.

3 0
možnosti
VMPDJ

vezu maso pro doktora Jacksona

2. 8. 2012 11:11
Re: Můj

Autori nechteji nejake stejne sance, Chteji vytvorit system kde elity svoje deti posilaji do drahych soukromych skol a deti tech chudych jsou skripnute od sameho zacatku. Elite se tak omezi neprijemna konkurence ze strany nadanych chudych a jeji postaveni se stane dedicne.

1 0
možnosti