Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kaddáfího vojenský komplex obsadili chudí Libyjci, čekají na pomoc

Bývalý vojenský komplex svrženého libyjského diktátora Muammara Kaddáfího Báb al-Azizíja se stal útočištěm chudých rodin. Většina z nich má stěží dost peněz na to, aby nakrmila sebe i své děti. Nemají jinou možnost než žít v troskách budov, mnohdy za krutých podmínek. Pomoc od státu očekávají zatím marně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

furtkecal

prostě a jednoduše, MAJÍ CO CHTĚLI

+3/0
2.8.2012 16:59

odborářský papaláš na golfu

Re: prostě a jednoduše, MAJÍ CO CHTĚLI

Myslíš jako že se ze svého slumu mohli přestěhovat i když vydrancovaného luxusního Kaddáfího útočiště? ;-D

0/0
3.8.2012 4:57

iPilat

to je Jasanek jak vystrizeny

;-D

0/0
2.8.2012 16:08

Isabelle

Re: to je Jasanek jak vystrizeny

Jsme bez obav, vyresi to Lucy ... ta ma o vsem prehled a jeji kamarad Kadaffi je, podle ni, neporazitelny ...

0/0
3.8.2012 19:59

nejmenovaný zdroj z vlády

krev mucedniku neprisla nazmar - opravdu

nemame co zrat jak se predpovidalo a jsme za to stastni ;-D Rv

0/0
2.8.2012 14:06

rene1879

Výsledky humanitárního bombardování...

Podle všech statistik byla v Libyi před humanitárním bombardováním NATO nejvyšší životní úroveň v Africe. Že by tu neměli co žrát bylo nepředstavitelné. Kecy o tom, jak jsou chudí ale šťastní snad normální člověk nemůže brát vážně. Ta většina lidí, která si nepřála převzetí moci sebrankou dosazenou NATO, prostě jen neměla žaludek na to, aby šli válčit. Teď jsou bez peněz a žijí na smetišti - když to řekneme bez příkras.

Je to další z řady zločinů NATO. Samozřejmě že se najdou bl*ci, kteří baští primitivní propagandu iDnes a podobných o vítězství lidu a demokracie nad zlým diktátorem. Vždycky to tak bylo, dokonce i petice za popravu Horákové se podepisovaly...

0/0
2.8.2012 13:54

Rodnok

Re: Výsledky humanitárního bombardování...

za Kaddáfího byla třetina lidí pod hranicí chudoby.

+1/0
2.8.2012 22:46

greenalien

Larry má rád statistiky

Zajímalo by mě, jak místní Kaddáfíovci nějak správně podají statistiky, podle které jak v roce 1990 tak v roce 2001 stabilně žila třetina obyvatelstva ve slumech. Ty slumy tam jsou dodnes, moc by mě nepřekvapilo kdyby se do diktátorova paláce nastěhovali právě tito lidé.

-

http://www.nationsencyclopedia.com/WorldStats/MDI-indicators-population-living-slums.html

http://www.unhabitat.org/categories.asp?catid=211

http://www.mercycorps.org/cassandranelson/blog/23468

+2/0
2.8.2012 11:12

Opričnik4

Re: Larry má rád statistiky

Ne, v hrdlo lžeš, těch 8 detí si jmenovaná rodina pořidila až po vraždě plukovníka Kaddáfího pod dojmem z války kmenů ... :-)

0/0
2.8.2012 11:14

Fai Rodis

Re: Larry má rád statistiky

Zili ve slumech tenkrat, za zleho Kaddafiho, zijou tam i ted - jakpak to tak?  Nemelo byt za demokracie vsechno lip?;-D

Jen by mne zajimalo, jak to, ze ta devcica mohla nejdriv studovat tu medicinu, kdezto ted musela prerusit studia, aby pomohla zivit rodinu.

+4/0
2.8.2012 11:55

greenalien

Re: Larry má rád statistiky

Koukám že překrucujete fakta podobně jako Larry a zbytek Timurovců, ona ta slečna přestala studovat medicínu před dvěma roky, a ať počítám jak počítám tak tohle opravdu intervenci přičíst nelze.

-

Obdivuji vaši důvěru v demokracii - že takhle během roku všechno vyřeší. Já myslím že to bude trvat mnohem déle. Vy ale právě odvádíte pozornost od toho že se tam rozléhaly masivní oblasti plné velmi chudých lidí, když přeci za Kaddáfího šlo o sociální ráj kde měl každý střechu nad hlavou a tak dále. Kvákalo se nejen zde o tom celý rok.

+3/0
2.8.2012 12:12

vezu maso pro doktora Jacksona

Re: Larry má rád statistiky

Nepokoje tam nastaly na zacatlu roku 2011 a novinari obvykle stedre zaokrouhluji. Dost mozna ze ta slecna studovala nekde na Zapade a ten libyjskym studentum studium fakticky ukoncil (skrze zmrazene ucty v bankach).

0/0
2.8.2012 12:19

greenalien

...

Jasně, byl to srpen 2010, to je skoro rok 2011 no a v únoru 2011 už byly nepokoje. Jasný jak facka. ;-DR^

Člověk by řekl že 12 - 2 by mohl zvládnout i Timurovec. Evidentně ne. Lepší se vymluvit na novináře.

+1/0
2.8.2012 12:24

Propána Butána

Re: Larry má rád statistiky

To je vtip? Rok po převratu?

Británie měla ještě několik let po válce přídělový systém (některé zboží bylo na lístky).

Ale těžko budeš tvrdit, že Británie není demokratická.

+2/0
2.8.2012 12:16

odborářský papaláš na golfu

Re:Ale těžko budeš tvrdit, že Británie není demokratická

A proč ne Larry Matejka to mele imrvére bez ohledu na realitu. :-)

0/0
3.8.2012 4:59

Larry Matejka

Re: Larry má rád statistiky

Statistiky nemam vubec rad... Nevim jestli zila tretina Libyjcu ve slumech. Zeptam se na to kamarada, ktery v Libyi pusobil skoro 15 let.mozna by se k tomu mohl vyjadrit nekdo ze zdejsi diskuse, ktery tam byl.Kwak? Neznam pozadi uvedenych linku... Neznam finance ani lidi za tim. Zatim to vypada trochu podezrele... Vim ze v Lybii pusobila cela rada gastarbeiteru, ale ani ti nezili v nejakych nedustojnych podminkach...

0/0
2.8.2012 13:14

greenalien

...

Jj, kamarádi co v Libyii byli, nač věřit reportérům když se můžu zeptat nicku na idnesu.

+1/0
2.8.2012 13:30

Larry Matejka

Re: ...

Byli i jini reporteri... A meli jiny nazor... To si nevybereme... Mozna nick na idesu muze byt verohodnejsi zdroj, nez buhvi kym financovana PR agentura, nebo nejaka vyhladovela rozpoctovka, co za par tisicovek rekne pravdu pravd...

0/0
2.8.2012 15:33

biggles

Re: ...

slumy v Libyji byly, ale nežili v nich libyjci - stahovalo se tam poměrně velké množství imigrantů z půlky vnitřní afriky.

K některým městům se stahovali za nepříznivých podmínek beduíni z oblastí zasažených dlouhodobým suchem, ale nevím jestli jejich tábory lze považovat za slumy.

0/0
2.8.2012 19:33

greenalien

Re: ...

Žili, můžeš se podívat na ty odkazy, imigranti z vnitřní afriky se nezapočítávají do obyvatelstva, že a ostatně v tom posledním příspěvku se můžeš podívat že jde o stálé příbytky, přičemž na fotce rozhodně také žádní afričané nejsou.

Ale děkuji za sportovní snahu.

0/0
2.8.2012 20:49

greenalien

Re: ...

Poněvadž buď pracují na černo anebo mají vízum, v obou případech se sotva započítají do těch 6 milionů obyvatel. Že by beduíni s imigranty daly dohromady třetinu národa? Hmmm.

0/0
2.8.2012 20:53

Kwak Kwakovič

Re: ...

V době kdy jsem poprvé přijel do Libye tak se uvádělo, že je tam více cizinců než domácích. Podobná situace byla i v jiných ropných státech.

0/0
2.8.2012 21:59

biggles

Re: ...

ale běž, navíc v těch statististikách zjevně započítávají všechny nomády jako osoby žijící ve slumech - Libye je země kde tvoří beduíni a nomádi nemalé procento obyvatel.

zase se chováš jako kašpar. ;-)

0/0
2.8.2012 21:53

greenalien

Re: ...

To video, kde lidi žijí ve slumech 15 let náhodou komentovat nehodláš?

0/0
2.8.2012 21:58

biggles

Re: ...

co na tom chceš komentovat? Já jsem situaci která tam byla popsal dostatečně srozumitelně.

Jediné co je tam vidět je bydlení jedné rodiny, žádný širší pohled - stejně bydlící lidi najdeš i u nás.

Libyje byla typyckej pískem zaprášenej socialistickej bordel, poznamenanej mnoha embargy, ale na bídu s nouzí si za Kaddáfího libyjci nestěžovali - to ti potvrdí každej člověk, kterej tam byl.

0/0
3.8.2012 0:35

greenalien

Re: ...

Myslím, že tvůj komentář příliš neodpovídá realitě, jak je zde na diskuzích nejen u tebe zvykem. Nejde o jednu rodinu, ale právě o celý slum, a pokud tam oni mohli bydlet patnáct let, sotva šlo o imigranty nebo beduíny. Takže tvoje myšlenka "Libyjci tam nežili" padá. Obzvláště, jak píšu, když si to dám dohromady s tou fotkou, kde sice už jsou stálé příbytky a žádné přívěsy, ale opět jsou tam Arabové (jistě, můžeš tvrdit že jde o Beduíny) uprostřed bídy.

Právě že hodně lidí, co tam bylo, potvrdí, že Libyjci často třeli bídu s nouzí. Můžeš si třeba přečíst ten článek, na který jsem odkazoval, ačkoliv je mi jasné, že na netu pobíhá spousta nicků se sympatičtějším tvrzením o hodném sociálním státu co se o každého řádně postaral. ;) Jestli umíš číst, můžeš si přečíst něco o chudobě třeba tady:

http://www.thenational.ae/news/world/africa/poverty-persists-in-libya-despite-oil-riches

-

"Byli jsme extrémně překvapeni když jsme zjistili že životní standardy tak mnoha lidí jsou tak nízké".

0/0
3.8.2012 9:03

greenalien

Re: ...

"Velká část populace žije bez čisté tekoucí vody, odpadového systému a má problémy se základními denními potřebami."

-

Hm, to asi podle Bigglese není bída s nouzí.

0/0
3.8.2012 9:05

greenalien

Re: ...

I když počkat, velká část populace jsou vlastně podlidi, takže to není tak strašné.

0/0
3.8.2012 9:11

biggles

Re: ...

už ti opravdu hrabe ;-D ;-D jací podlidi? to bys mohl rozvést ne?

0/0
3.8.2012 17:58

biggles

Re: ...

srovnávej srovnatelné a řiď se podle  imigrace / emigrace - hned poznáš která země je pro lidi jak přitažlivá.

To že je v zemi kterou tvoří z 90% poušť problém s vodou je fakt vobjev jasánku ;-D

0/0
3.8.2012 18:02

greenalien

Re: ...

Hej Bigglesi, vysvětli těmhle lidem že došlo k omylu a že tam žijí 15 let úplně omylem. Libyjci přeci v slumech nežijí! ;-D

http://www.youtube.com/watch?v=ZGmhl5jsNT4

+1/0
2.8.2012 21:00

Propána Butána

Bude flamewar ...

http://zpravy.idnes.cz/syrsti-povstalci-se-zmocnili-tanku-pomahaji-jim-i-tajne-sluzby-usa-1fz-/zahranicni.aspx?c=A120802_102510_zahranicni_aha

0/0
2.8.2012 10:37

Sunesi Abdullah

Re: Bude flamewar ...

Grammar nazi například využívá náhodné překlepy k agresivnímu

zpochybňování kulturnosti a celkové intelektuální kapacity ostatních

diskutujících.;-D Pár se jich zde najde např: Opričnik4,greenalien a tyR^

0/0
2.8.2012 10:47

Opričnik4

Re: Bude flamewar ...

Nějaká vazby k diskuznímu příspěvku? Ta mi tedy rozhodně unikla....;-D

0/0
2.8.2012 11:13

legadema

Kdo chce kam....

Proč brečí že si rozmlátili co se dalo? Kde bydlela před tím?:-(

0/0
2.8.2012 10:36

Fai Rodis

Re: Kdo chce kam....

To neupresnujou. A taky predtim studovala. Hmmmm.

0/0
2.8.2012 11:56

Opričnik4

Hele vy obdivovatelé Kaddáfího 7.4% chudých blahobytu:

Víte že ta vaše obdivovaná blahobytná Libye má HDP na hlavu asi poloviční proti tomu zuboženému a bankrotujícímu Česku $14000 vs $22000? Chápete, že být chudým v Libyii je asi tak 2x horší než být chudým v ČR? :-)

A to prosím ČR neplave na ropě!;-D

+1/0
2.8.2012 10:26

nejmenovaný zdroj z vlády

Re: Hele vy obdivovatelé Kaddáfího 7.4% chudých blahobytu:

;-D cislo HDP je ze 70ti% tvoreno domaci spotrebou a Libyjci opravdu nemuzou za vysoke ceny v pomeru k platum v Cesku a neuveritelne vysokou DPH ;-D

0/0
2.8.2012 14:09

Propána Butána

U někoho silně zanedbali výchovu

Moji milí Užiteční, mám pro vás špatnou zprávu. Pokud používáte slova "demokracie," "pravda," "láska" jako nadávky, je to degenerace.

Dá se doporučit buď léčba, nebo mlčení.

+3/0
2.8.2012 10:16

looking

Re: U někoho silně zanedbali výchovu

Hloupost je neléčitelná a s postupujícím věkem má stále prohlubující se následky...

+1/0
2.8.2012 10:18

Opričnik4

Re: U někoho silně zanedbali výchovu

Léčit se nechtějí a mlčet taky ne. Ostatně kničení je jediné v čem jsou dobří.

+1/0
2.8.2012 10:21

petrmoudry

Re: U někoho silně zanedbali výchovu

Kničení něco jako kničíš ty, že ano, tak k tomu soudní lidé opravdu nemají výchovu....

0/0
2.8.2012 10:25

Opričnik4

Re: U někoho silně zanedbali výchovu

Tak neknič a léči se.

0/0
2.8.2012 11:20

petrmoudry

Re: U někoho silně zanedbali výchovu

No já si myslím, že kničíš ty.

0/0
2.8.2012 11:34

Larry Matejka

Re: U někoho silně zanedbali výchovu

Také nesouhlasím s tím, aby někdo tato slova  zneužíval... Jenže máme jeden problém... Za prvé Prozac na to nezabere a za druhé v otevřené a svobodné společnosti máme instituci, které se říká svoboda slova a projevu. To znamená, že máte právo kritizovat takové lidi, ale ne je posílat na léčení nebo nutit k mlčení. Protože to by jste potom popřel sama sebe jako deklarovaného demokrata... Pravda demokracie na rozdíl od třeba ústavní republiky, kterou jsou USA má jedno úskalí... Svoboda slova není v demokracii elementární nedělitelné právo, takže se dá odhlasovat její omezení, dokonce zrušení. To by dle US Constitution a Bill of Rights nemělo jít, jenže v poslední době jsme bohužel svědky opaku...

+1/0
2.8.2012 10:28

Propána Butána

Re: U někoho silně zanedbali výchovu

Tipnu si, Larry, že velmi dobře víš jedno.

A to, že smyslem převratu (revoluce, ...) není nikdy - nebo skoro nikdy - demokracie, ale svoboda. Prostě zlepšení okamžitého stavu.

Když máš hlad, chceš se najíst. Neřekneš "řeším potravinový problém."

+2/0
2.8.2012 10:32

Opričnik4

Re: U někoho silně zanedbali výchovu

Pro Larry je převrat buď boj proti korporátnímu fašismu nebo diverze maoistů a trockistů z USA.

Nic jiného jsem zatím ve jeho klasifikaci neviděl. :-)

0/0
2.8.2012 11:11

Larry Matejka

Re: U někoho silně zanedbali výchovu

Libye nebyla klasickým převratem ale kombinace natívní a barevné revoluce s prvky asymetrické války... Je ale jen málo revolucí, které by splňovaly čistě nativní pohnutky... Vždy je revoluce od začátku, nebo v průběhu infiltrována a převzatá jinými zájmy... Podívejte na tu Francouzskou... Volnost, rovnost, bratrství, které skončilo gilotinou a nástupem císaře...

0/0
2.8.2012 11:22

Opričnik4

Re: U někoho silně zanedbali výchovu

A není náhodou ta "gilotina" pincipem skoro každé revoluce v té či oné formě? A přestanou se proto revoluce nativní, vyvolané nebo jaké chtějí konat, jenom proto, že malé části společnosti vyhovuje diktatura a mocenské prosazování zájm§ů úzké špičky, ideálně jedné famílie a jejích klientů? :-)

0/0
2.8.2012 11:26

Larry Matejka

Re: U někoho silně zanedbali výchovu

Tak ono smyslem některých revolucí může být i to jídlo... Ale v podstatě souhlasím...

I když svoboda je sakra subjektivní pojem... Zažil jsem totalitního bolševika i současnou státistickou tyranii a přesto jsem vždy uměl být svobodný... Je fakt, že jsem u toho dost podváděl... Prostě překračuji zákon, který tak jako tak tvoří vyvrhelové společnosti a nechám se vést jen konvenční morálkou ve snaze neublížit... Nemám rád Kanta a jeho teze o tom, že svoboda musí být sešněrována zákony... Mám raději Schillerovské pojetí, které tvrdí, že ušlechtilá mysl pozná, co je dobré... A tady docházím i k vyššímu stádiu svobody. Je to stav duše a mysli...

0/0
2.8.2012 11:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.