Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chci dialog s Amerikou. Klidně i o demokracii, prohlásil Raúl Castro

Kubánský prezident Raúl Castro chce navázat diplomatické styky s USA. Záměr obnovit vztahy mezi oběma zeměmi oznámil na oslavách výročí kubánské revoluce. Dokonce přímo Američany vyzval, ať vyberou den, kdy se zástupci obou států sejdou. Je ochoten mluvit i o demokracii a lidských právech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chobotnicka_

USA chteji jenom $

a vliv v této oblasti. Nikdy ji neslo o demokracii a dodrzovani lidskych prav na Kube. a Fidel to dobře ví. Jinak oceňuji naprosto pravdivy komentář Larryho Matějky a to je jenom vrchol ledovce demokracie ala USA. Osobne bych nikdy nenavštívil stát, kde po příjezdu musím dávat otisky prstů. Ať se tam zavřou, jako v těch apokalyptickych filmech, které tolik miluji.....ale rovněž ať nevyjíždí ven. Mohu vám doporučit Kubu, jako přátelštější, bezpečnější zemi než USA a to je tam ta absolutně hrozná diktatura, tak hrozná, že jsem se tam měsíc svobodně pohyboval po všech konči nách, rozmlouval o všem možném s místními obyvateli a policisté mě, když jsem řekl že jem z ČR, salutovali

USA byla leadrem demokracie teď je leadrem observatorie, kde Vám kdejaký pomatenec ustřelí hlavu brokovnicí dle dodatku listiny práv USA

PS: ČR je spolu s Koženým a Klausem leadrem kleptokracie.

0/0
12.8.2012 5:35

Opričnik3

Re: USA chteji jenom $

Děkujeme za podnětný příspěvek i kubánské ambasádě a jejímu hlavnímu politickému komentátorovi momentálně pod nickem Larry Matejka. ;-D

0/0
12.8.2012 8:37

pepe1212 bol zmazany

len aby sme nezabudli, Fidel nebol žiadny komunista!

bol to nacionalisticky a ľavicovo orientovaný bojovník proti skorumpovanému Batistovmu režimu. Kuba bola vtedy kolóniou united fruit company, kasinom a bordelom pre amerických turistov. Kedže usa sa zmeny nepáčili, tak odmietli s Castrom jednať. A vtedy mu Nikita ponúkol pomoc. Takže on sce je komnunista ale  z donútenia. Nechce sa mi rátať koľko us prezidentov Fidel prežil. A žije stále, aj keď už oficilne vládne jeho brácho. Od roku 89 ich nepodporuje rvhp, zrejme aj čínskym komunistom sú už n háku a stále existujú. Kľudne sa može stať, že náš režim (nazývaný tak ušľachtilo demokracia) ako aj ekonomický systém sa zrúti skôr ako ten ich.

0/0
27.7.2012 15:55

Opričnik4

Re: a bordelom pre amerických turistov

Zatímco dneska je Kuba bordelem pro všechny turisty bez ohledu na národnost. Mimochodem - ty změny se USA nepáčily proto, že tam v předchozím odbdobí poměrně velý počet američanů vybudoval za své vlastní peníze dost mohutný průmyslový komplex na zpracování cuktrové třtiny a změny propagované Fidelem zahrnovaly jaksi automatické převzetí všech aktiv jím a jeho v´famílií.

Ale jinak souhlas - Fidel je obyčejný tuctový středo a jihoamerický diktátor, který se přichýlil ke komunismu poté, co mu už moc víc možností jak udržet vlastní moc nezbývalo a proto obětoval slušný život pro dvě generace Kubánců a nejméně další dvě, během jejichž života se bude ten skanzen vracet z rigidního režimu řízeného pouličními partajními buňkami a tajnou službou zase zpátky někam k latinoamerickému standardu.

0/0
27.7.2012 16:58

pepe1212 bol zmazany

v podstate súhlasím.

ale zase sa karta trošku obrátila.

http://www.sme.sk/c/6472923/rusko-chce-namorne-zakladne-na-kube-a-vo-vietname.html

obávam sa, že sa el comandante (nech už je to Fidel, Raul či nejaký iný trkvas) prečká nielem Ohavu ale aj jeho nasledovníka. Rusi ich zrejme začnú opäť sponzorovať. Proste pravda a láska sa pre Kube odkladá na neurčito.

0/0
27.7.2012 17:18

Taras Bulba

Re: v podstate súhlasím.

Takže skutečnost, že nějaký diktátor někde vládne 30, 40, 50 nebo více let (a přežije x prezidentů v zemích, kde se tito demokraticky střídají) je podle tebe nějakým kladem?

0/0
27.7.2012 21:45

Opričnik3

Re: v podstate súhlasím.

No a aby se karta obrátila - Vietnam zase chce námořní základnu USA.

A jestli myslíš, že Putin je na tom tak skvěle, aby mohl zase vydržovat mírová a pokroková hnutí po celém světě, tak se pleteš, sotva mu stačí prachy na podporu Proti základnám a podobných levných troubů.

0/0
12.8.2012 8:36

Sharpe

Re: len aby sme nezabudli, Fidel nebol žiadny komunista!

Takze kdyz soudruh Gottwald byl vzdy pojivnikem proti zkorumplovanemu ceskoslovenskemu rezimu, a podarilo se mu ze odvedl stat od otroctvi zapadnich firem a jejich vykoristovani, proc neni nalezite oslavovan? To ze prijal pomoc z Ruska a podarilo se mu nepodritit se otroctvi Marshallova planu, musite preci ocenit.

+1/0
27.7.2012 17:45

Sharpe

Re: len aby sme nezabudli, Fidel nebol žiadny komunista!

Navic odstranil vsechny spolubojovniky, kteri bojovali v revoluci a Kubu, ktere mela podle nich byt pokrokova a demokraticka, a ne jen vladou jednoho zboznovaneho vudce a meglomana, jako byli Camilo Cienfuegos a  Huber Matos a to se americanum nelibilo.

0/0
27.7.2012 17:51

Sharpe

Re: len aby sme nezabudli, Fidel nebol žiadny komunista!

No to melo byt o prispevek nize

0/0
27.7.2012 17:52

pepe1212 bol zmazany

nemam nejaké ideály o 1. čsr a už vôbec by som nenazýval

demokraciou to, čo bolo po vojne za vlády Beneša a už vtedy silnej komunistickej kliky riadenej z Moskvy (netvrdim však, že sa to vtedy dalo nejako extra  humannejšie) ale predsa len Kuba bola trošku iný príklad. Batista bol diktator, ktorý vynikal aj na latinskoamericke pomery. Bieda a sociálna nervovnoť na Kube boli tiež v úplne inom leveli ako v Československu. Takže porovnávať Castrov boj s Klemetovým pučom (zvlášť keď po vojne tu demokracia nebola, volieb v 46 sa mohli zúčastniť len strany v tzv. NF), ktorý mal pod placom vačšinu armády aj polície a za chrbtom aj červenoarmejcov, považujem za nešťastné. Okrem toho zasahovanie usa v regióne malu veľkú tradícu a dosť obludné rozmery. Proste us firmy región vyciciavali, inštalovali sa tam bábkové vlady, štáty strácali suverenitu, ľudia živorili. Niečo podobné zažívame aj dnes ale v globálnom meradle. Tkaže podhubie pre Castrov úspech tam bolo obrovské. Ja sa ho nezastávam. Len mám rád objektivitu a súvislosti.

0/0
27.7.2012 18:12

Tomáš Jasný

Re: nemam nejaké ideály o 1. čsr a už vôbec by som nenazýval

Je to pravda, tohle ale dnešní pravicová propaganda zamlčuje.

0/0
2.8.2012 9:37

Kefalín7

Chci? No já bych toho chtěl!

Ale dialog s komoušem? To je ztráta času...

+1/0
27.7.2012 10:52

Zatím dobrý!

Re: Chci? No já bych toho chtěl!

Jediný efektivní dialog s bolševikem je pomocí automatické zbraně.

0/0
27.7.2012 13:42

Sharpe

Re: Chci? No já bych toho chtěl!

Komunista? Raul mozna i kdyz mu u nasich puritanskych soudruhu dost vadilo, ze je homosexual a po jedne afere pri navsteve CSSR byl rychle soudruhy s ceska vypoklonkovan. Jenze se musim zastat Fidela Castra, Huber Matos, ktery byl s nim vudce kubanske revoluce, spali v jednom stanu a jedli s jednoho esusu, tedy pozna Fidela v nedbalkach, tvrdi, ze Fidel nikdy nebyl komunista. Hledal jen system a ideologii, ktera by mu zarucila celozivotni vladu a tak mu nezbyl nez komunismus a soveti. A jak je videt zvolil spravne, Kdyby zvolil treba americany a demokracii, tak jak dlouho by zustal neobmezenym vladcem ?

0/0
27.7.2012 13:48

musicrex

Re: Chci? No já bych toho chtěl!

Co jsem četl o Fidelovi bylo to, že z počátku chtěl spolupracovat s Američany, ale ti se na něho vyflákli. Pravděpodobně se domnívali, že ho lehce odstraní. Fidel potřeboval peníze a jediný kdo mu byl ochotný je dát, byli Rusáci výměnou za možnost postavit tam vojenské základny. Tak nějak velmi... ale velmi ve zkratce. Myslím si, že, Fidel nikdy přesvědčeným komunistou nebyl. Konec konců hovoří o tom i nepřerušené vlastnictví půdy po jeho rodičích. Nikdy se svého rozsáhlého majetku nezbavil.

0/0
27.7.2012 14:32

Sharpe

Re: Chci? No já bych toho chtěl!

No a kdyby americane na jeho napad pristoupili, byt dozivotnim diktatorem coz vyzadovalo, dost kruty rezim a tvrde potlacovani opposice, tak by sklidili po desetileti hysterii a obvinovani , ze podporuji diktaturu. Takze je sporne, kolik by na tom vydelali.

0/0
27.7.2012 17:41

To su ja

Y soudruh HUSAK

se nechal na smrtelne posteli pokrtit, mam dojem ze to byl dokonce arcibiskup Beran.

0/0
27.7.2012 9:18

agino

Re: Y soudruh HUSAK

je vidno, že budeš mladšího ročníku. Kardinál Beran zemřel v roce 1969 ,  Husák zrovna byl v začátcích kolaborace

s bolševikem.

+2/0
27.7.2012 9:40

To su ja

Re: Y soudruh HUSAK

Rocnik 1950 ;-(, ale od 1970 mimo CR. Proto jsem napsal -mam dojem-. Kdo ho ale tedy krtil ?

+1/0
27.7.2012 9:50

BMG

Re: Y soudruh HUSAK

Husák byl pokřtěný jako novorozeně. Na smrtelné posteli přijal "pouze" poslední pomazání. Asi si to z bohem nakonec nechtěl tak moc rozházet.;-D

+1/0
27.7.2012 10:13

BMG

Re: Y soudruh HUSAK

Co to zase píšu, samozřejmě 7.pád s bohem.

0/0
27.7.2012 10:13

Sharpe

Re: Y soudruh HUSAK

V cestine se pise velke B. Kdyz jiz tady chceme jeden druheho opravovat:-)

0/0
27.7.2012 13:28

musicrex

Re: Y soudruh HUSAK

Husáka asi nikdo křtít nemusel, protože už byl pravděpodobně dávno pokřtěn. Narodil se v roce 1913. Přes proklamovaný ateismus jej krátce před smrtí navštívil římskokatolický kněz a Husák takzvaně "zemřel smířen s Bohem". viz. Wiki

0/0
27.7.2012 10:14

Sharpe

Re: Y soudruh HUSAK

No to ste to pekne popletl s tim Beranem.  Husak, ktery cely zivot skodil cirkvi jak mohl, se nakonec vyzpovidal, usmiril s katolickou cirkvi a prijal svatost nemocnych, drive se ji rikalo, posledni pomazani.

0/0
27.7.2012 13:20

Lucifer 16 2

Zajímavé

To ta jejich státní pokladna musí být ale hodně prázdná

+2/0
27.7.2012 8:05

Sharpe

Re: Zajímavé

Kuba byla dotovana Sovetskym svazem, no a ted zase ji pomaha Venezuela, jenze ta neni tak stedra jako byl SSSR

0/0
27.7.2012 13:26

hbx

konec

S komunismem je konec.RvRvRv

+3/0
27.7.2012 7:40

bloud-velbloud

Re: konec

NO s tou demokracií to tak moc slavné není:-/

0/0
27.7.2012 8:32

Lino Inventura

Navštivte Kubu a budete valit oči

Zjistíte, že kdo nemá přístup k tzv. konvertibilnímu pesu, tak živoří. Prostě československý vexlácký socialismus dovedený do dokonalosti. Nevím ,jak dalece je ale Kuba policejním státem, když disidenti mohou navštěvovat své zahraniční chlebodárce a pokud se za vámi na ulici vytvoří zástup žebrajících " hrdých " Kubánců, kteří chtějí cokoli- mýdlem počínaje a čepicí co máte na hlavě konče- hlídkující policista se tváří, že nic nevidí a že tam vlastně vůbec není- fakt humusRv

+3/0
27.7.2012 7:32

neandrtálec

Strýček Sam jim dá místo pod mostem

:-)

0/0
27.7.2012 6:03

Dluhy se neplatí!

Re: Strýček Sam jim dá místo pod mostem

Stejně jako tomu milionu Kubánců co už desetiletí živoří na Floridě.;-D

0/0
27.7.2012 6:22

hbx

Re: Strýček Sam jim dá místo pod mostem

Á komunista.;-D;-D;-D

+1/0
27.7.2012 7:39

21.3 1371

chytřejší ustoupí

:-)

0/0
27.7.2012 3:24

Tomáš Jasný

Divné

To se dost divím, že najednou se chce bavit se zkrachovalými JůEsEj. Dokonce i ty mexické vyžírky už se ve velkém vracejí zpátky do Mexika. V USA připadá na jednoho Eméričana dluh téměř 4 miliony korun včetně nemluvňat a lidí nad hrobem - na výdělečně činného člověka to tedy bude v reálu spíš dvojnásobek. I kdybych počítal, že Američané vydělávají 2-3 krát více než Češi, tak to vychází asi jako kdyby každý Čech dlužil přes milion (nyní je to zhruba desetina).

+1/0
27.7.2012 2:27

levy

Re: Divné

SouhlasR^R^

0/0
27.7.2012 2:49

Sharpe

Re:nejste prvni.

v r. 1965 se Nikita Chruscev řekl.

 "Naše ekonomika je nyní tak vitální a silná, že můžeme z

výšin svých úspěchů směle vyzvat Spojené státy k mírovému ekonomickému

soutěžení." a " My vas pohrbime"

0/0
27.7.2012 2:58

Sarka G Weatherwax

A pamatujete se jeste

proc "muzeme Ameriku dohnat, ale nikdy ne predehnat"? ;-D ;-D ;-D

0/0
27.7.2012 5:12

Sharpe

Re: A pamatujete se jeste

Dokonce i na to, kdyz si Nikita zul v OSN botu a mlatil s ni do stolu.

0/0
27.7.2012 13:30

Tomáš Jasný

Re: Re:nejste prvni.

Ještě 15 let poté, co to řekl, to i platilo. Až do konce 70. let měl východní blok navrch. Vojensky i ekonomicky. Západ zachránily až moderní technologie (počítače apod.), díky kterým začali získávat náskok.

0/0
2.8.2012 9:34

iluminat

Re: Divné

a Kuba je uplne na hrnci, takze nejake ty dolary taky budou vitane.

+2/0
27.7.2012 3:09

21.3 1371

Re: Divné

je vidět že tomu vůbec nerozumíš...

+6/0
27.7.2012 3:22

spalovac

Re: Divné

Jůesej, eméričan... že má někdo potřebu ze sebe dělat kašpara zrovna tímto způsobem asi nikdy nepochopím.

+3/0
27.7.2012 9:45

nejmenovaný zdroj z vlády

kde jen mohla Kuba byt kdyby si byvala vlada pujcila

na kazdou rodinu $ 684.468 ?  Vzdyr kazdy Kubanec mohl rocne dluzit jen na urocich $ 12.268 stejne jako Americani s dluhem kazdeho cinneho poplatnika $ 139.561.  Nic neni ztraceno, vse se da dohonit  :-P

http://www.usdebtclock.org/

+3/0
27.7.2012 1:22

..viky..

Re: kde jen mohla Kuba byt kdyby si byvala vlada pujcila

No....aspon mohli zit jako ostatni a nejezdit na drevenych kolech!

0/0
27.7.2012 1:48

nejmenovaný zdroj z vlády

Re: kde jen mohla Kuba byt kdyby si byvala vlada pujcila

zapadni kola budou jednou splacet jeste prapraprapravnoucata

+3/0
27.7.2012 2:07

Dluhy se neplatí!

Re: kde jen mohla Kuba byt kdyby si byvala vlada pujcila

Ovšem který blb by jim půjčil, že? :-)

+2/0
27.7.2012 6:21

Sharpe

Re: kde jen mohla Kuba byt kdyby si byvala vlada pujcila

No Sovetsky Svaz, jenze ten nepredpokladal, ze by to nekdy dostal zpet, takze ty penize cimz udrzoval Kybu nad vodou povazoval za nenavratnou pujcku

0/0
27.7.2012 13:24

4Aliencz

Tak jsem se přeci jen dočkal

;-DR^;-D

Pěkný večer, soudruzi!!

+9/0
26.7.2012 22:54

Sharpe

Re: Tak jsem se přeci jen dočkal

No spise si americka vlada preje aby Castro dlouho vydrzel. Zadne nebezpeci jiz neznamena a kdyby se to na Kube prevratilo, tak  v soucastne dobe dalsi problem to je posledni co USA porebuje.

+2/0
26.7.2012 23:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.