- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ono i za jasného slunečního světla je důležité svítit - kupříkladu v místech, kde jsou ostré přechody mezi světlem a stínem (např. začátek stromové aleje - osobně jednou takovou projíždím každý den do práce) jsou nesvítíci auta prakticky neviditelná. Dále se člověk rychleji zorientuje na křižovatce (okamžitě odliší zaparkovaný a jedoucí vůz, atp.). Myslím, že drtivá většina řidičů nikoli svátečních mi dá za pravdu.
Spíš jsem ještě neslyšel jediný inteligentní argument, proč ve de nesvítit...
Sviceni v lete za nesnizene viditelnosti je
blbost.
Jezdim casto do Rakouska a tam si se svym autem co sviti po nastartovani pripadam jako jediny svitici jako blb.Pry takto za carou vybirali policajti auta ke kontrole-sviti-Cech
Pustá buzerace řidičů. Jestliže na stříbrném autě svítí za bílého dne pět LED diod na každé straně, není to na 10 metrů vůbec vidět, a zákonu to stačí, Pak musí stačit i jedna LEDka a ta nebude vidět stejně jako těch pět. Zrušit ten nesmysl nebo do toho zákona vnést nějaký řád..
Za bílého dne vidět sice jsou, ale to je jedno. Pro mě je důležitý, že jsou vidět za šera, což spousta lidí nepovažuje za sníženou viditelnost, a na svém ideálne stříbrném povozu radši šetří žárovky.
Nemám s tím problém, svítil jsem dřív, než to bylo povinné, za jasného dne teda ne, ale stačilo zataženo....
no jo Kocourkov zas musi mit nejaky specialy jako sviceni za dne. Kdyz se chce svitit za dne, tak at to vyresi automobilky a instalujou denni sviceni, coz se deje. Nac buzerovat ostatni ridice? To je jak s tema nahradnima zarovickama do kufru a pak si tam jeste dam takovou tu hadicku, abych ji mohl strcit zranenemu pri nehode nekam... nevim kam....
Myšlenka to byla v jádru dobrá. Aby řidič viděl v dostatečné vzdálenosti protijedoucí vozidlo. To jak se ovšem tenhle zákon zkroutil... Lepší by bylo ho rovnou zrušit..
mně překvapuje, že nová auta mají světla pro denní svícení a přitom zároveň svítí parkovačkama - což je proti předpisům
bez parkovaček mi auto ostatními světly svítit neumí. Kromě mlhovek.
Denní svícení by se mělo buďto zrušit a nebo dost podstatně omezit legislativně výkon světel. S příchodem silných diodových světel je to dost nebezpečný zejména v situacích:
- přejíždění z pruhu do pruhu, pokud dálnice vede do zatáčky. V zatáčce se auta vzájemně oslňují protože kužely světel jsou seřízené jen směrem rovně před sebe (např. pravé světlo je namířeno vzhůru na značky)
- při odbočování obou aut doleva na světelné křižovatce
- při najíždění na kruhový objezd
- při najíždění z vedlejší na křižovatce typu T.
V těchto situacích zejména v obcích pokud je potřeba přesně určit
rychlost přibližujícího se auta, tak na krátkou vzdálenost při nízkém
venkovním světle se jeví intenzita svítu přijíždějících vozidel tak
velká že není možné odhadnout rychlost přijíždějícího auta a tím pádem
řidič najíždí dost naslepo.
Kdybych nevěděl, co je mezi námi za pííp, byl bych pro zrušení celodenního svícení. Ale páč vím, co jsou zač někreří tydýt, tak jen ať se svítí. Moc dobře si pamatuju, kolik aut jezdilo za svítání potmě, jedno takový jsem málem naboural (bylo bílý, proto v daných světelných podmínkách prakticky neviditelný. Oblíbená stříbrná (šedá) je vidět ještě hůř.
Zkrátka protože čech není schopnej pochopit, co je to snížená viditelnost, tak ať radši svítí furt.
A pres den si ctete opakovane Temno. Je mi to jasne.
Každý ví, že to svícení nehodovost nezachrání. My jsme chtěli být ještě více Evropští tak jsme to zavedli natvrdo. Ale na západě přiznají chybu a jako Rakousko či Německo tuto povinnost zrušila či ji omezila na tunely či roční období.
Já jsem rád, že se svítí...občas mi v kolonách kolem zaparkovaných vozidel v centu Prahy vadilo, že jsem pořádně nevěděl, kdo parkuje v druhé řadě a kdo čeká v koloně. Jenže teď je móda svítit pouze ve předu a tak je mi to stejně k prdu.
Za dementa považuji řidiče nebo řidičku, kteří se neseznámí s pravidly silničního provozu v zemi, kam jedou. Osm z deseti aut, která na našich silnicích nesvítí, jsou cizinci, a nejen z Německa. Nechci obhajovat denní svícení, jsem motorkář a vadí mi, že motorky po zavedení tohoto pravidla z našich silnic "zmizely". Ale stejně jako já se musím při cestě do Německa nebo Rakouska seznámit s jejich předpisy, tak by totéž měli udělat oni, když jedou k nám. Což nedělají.
Tady je ten problém, že každej stát bazíruje na nějaké ptákovině. A znát všechny není možné. Víš že např. Španělé vyžadují dva trojúhelníky? Jejich experti ti vysvětlí že bez toho se jezdit nedá
dobre se pak citime
ten kdo spravne nesviti
nakopem ho do zadele
... a k tomu ještě atomovou pumu,
tož nashledanou na Neptunu.