Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Němci nesvítí, řidičům z Karlovarska kazí průměr ve statistikách

O řidičský průkaz přišlo v Karlovarském kraji kvůli trestným bodům už 1 735 lidí. S třinácti procenty motoristů, kteří už dostali nějaký bod, je region nejhorší v zemi. Neznamená to ale, že by v regionu byli nejhorší řidiči. Statistiky tu totiž výrazně ovlivňují motoristé z Německa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

newky

Celodenní svícení je dobrá věc

Ono i za jasného slunečního světla je důležité svítit - kupříkladu v místech, kde jsou ostré přechody mezi světlem a stínem (např. začátek stromové aleje - osobně jednou takovou projíždím každý den do práce) jsou nesvítíci auta prakticky neviditelná. Dále se člověk rychleji zorientuje na křižovatce (okamžitě odliší zaparkovaný a jedoucí vůz, atp.). Myslím, že drtivá většina řidičů nikoli svátečních mi dá za pravdu. 

Spíš jsem ještě neslyšel jediný inteligentní argument, proč ve de nesvítit...

0/0
27.7.2012 11:31

stávající

Re: Celodenní svícení je dobrá věc

Sviceni v lete za nesnizene viditelnosti je

blbost.

Jezdim casto do Rakouska a tam si se svym autem co sviti po nastartovani pripadam jako jediny svitici jako blb.Pry takto za carou vybirali policajti auta ke kontrole-sviti-Cech

0/0
27.7.2012 14:50

nexus99

Povinnost denního svícení je nesmysl a hloupost.

Pustá buzerace řidičů. Jestliže na stříbrném autě svítí za bílého dne pět LED diod na každé straně, není to na 10 metrů vůbec vidět, a zákonu to stačí, Pak musí stačit i jedna LEDka a ta nebude vidět stejně jako těch pět. Zrušit ten nesmysl nebo do toho zákona vnést nějaký řád..:-P

+1/0
26.7.2012 21:05

Qíteček na zábradlí 7. patra

Re: Povinnost denního svícení je nesmysl a hloupost.

Za bílého dne vidět sice jsou, ale to je jedno. Pro mě je důležitý, že jsou vidět za šera, což spousta lidí nepovažuje za sníženou viditelnost, a na svém ideálne stříbrném povozu radši šetří žárovky.

Nemám s tím problém, svítil jsem  dřív, než to bylo povinné, za jasného dne teda ne, ale stačilo zataženo....

+1/0
26.7.2012 21:20

nexus99

Re: Povinnost denního svícení je nesmysl a hloupost.

Když přišli poslanci s tímto návrhem, opírali se o sníženou nehodovost ve Skandinávii, která vděčila za svůj úspěch právě dennímu svícení. Auto v protisměru svítí tak jede a já můžu lépe odhadnout zda můžu předjíždět. To co se praktikuje na našich silnicích je úplně na nic. Snad jen na plnění policejní kasy. Jinak se celý tenhle zákon nezákon míjí účinkem. R^

0/0
26.7.2012 22:31

Barbucha_the_bearspook

Re: Povinnost denního svícení je nesmysl a hloupost.

Záleží kolik dáte za žárovku, nedávno mi jedna kiksla po deseti letech provozu a stála mě hezkých 5 litrů se slušnou slevou.

0/0
26.7.2012 23:00

Jurrisek

Re: Povinnost denního svícení je nesmysl a hloupost.

vidíte mě H4 stojí asi 75kč(osram) na benzínce 100kč měnil jsem je před 2lety a stále svítí. a to nemám problém svítit furt....největší blbost je ve dne zhášet na přejezdu v domění že šetřím žárovku. jinak souhlasím, jsme téměř poslední evropský stát kde se svítí celý rok aj ve dne

0/0
27.7.2012 14:49

ensure

Re: Povinnost denního svícení je nesmysl a hloupost.

nevím jak vy, ale na v zimě horách a tedy v serpentinách potkat stříbrné/bílé auto bez světel není moc příjemné ...

0/0
26.7.2012 22:47

Barbucha_the_bearspook

Re: Povinnost denního svícení je nesmysl a hloupost.

Jak to dělají zahraniční soudruzi v Alpách? Tam je to samá zatáčka, sníh i v létě. Ač se to zdá téměř nemožné, ještě se nepozabíjeli.

0/0
26.7.2012 23:01

Premysl Orac

este zarovicky do kufru

no jo Kocourkov zas musi mit nejaky specialy jako sviceni za dne. Kdyz se chce svitit za dne, tak at to vyresi automobilky a instalujou denni sviceni, coz se deje. Nac buzerovat ostatni ridice? To je jak s tema nahradnima zarovickama do kufru a pak si tam jeste dam takovou tu hadicku, abych ji mohl strcit zranenemu pri nehode nekam... nevim kam....

0/0
26.7.2012 17:41

nexus99

Re: este zarovicky do kufru

Myšlenka to byla v jádru dobrá. Aby řidič viděl v dostatečné vzdálenosti protijedoucí vozidlo. To jak se ovšem tenhle zákon zkroutil... Lepší by bylo ho rovnou zrušit..

0/0
26.7.2012 21:07

duch zavražděného iuose

hmm

mně překvapuje, že nová auta mají světla pro denní svícení a přitom zároveň svítí parkovačkama - což je proti předpisům ;-D;-D

0/0
26.7.2012 15:31

hauzicz

Re: hmm

bez parkovaček mi auto ostatními světly svítit neumí. Kromě mlhovek.

0/0
26.7.2012 16:47

WIFI

Re: hmm

problém je, že jednotlivé modely jsou často vizuálně podobné a tak se může stát, že jedno auto nemá denní svícení a druhé, podobné, denní svícení má. Pokud ale svítí dole světla v místech mlhovek a zároveň mu svítí obrysovky a zadní světla, je dotyčný řidič blázen, protože svítí mlhovkama - asi všude vidí mlhu. :-)

0/0
26.7.2012 19:37

Gurney Halleck

Re: hmm

spíš je to blbec a chce všem ukázat, že taky má ta světla, heč. Já na ně blikám, je jim svítí mlhovky. Koukaj jak Puci ;-)

0/0
27.7.2012 15:58

Mr_Hypra

zrušit denní svícení

Denní svícení by se mělo buďto zrušit a nebo dost podstatně omezit legislativně výkon světel. S příchodem silných diodových světel je to dost nebezpečný zejména v situacích:

- přejíždění z pruhu do pruhu, pokud dálnice vede do zatáčky. V zatáčce se auta vzájemně oslňují protože kužely světel jsou seřízené jen směrem rovně před sebe (např. pravé světlo je namířeno vzhůru na značky)

- při odbočování obou aut doleva na světelné křižovatce

- při najíždění na kruhový objezd

- při najíždění z vedlejší na křižovatce typu T.

0/0
26.7.2012 14:59

Mr_Hypra

Re: zrušit denní svícení

V těchto situacích zejména v obcích pokud je potřeba přesně určit

rychlost přibližujícího se auta, tak na krátkou vzdálenost při nízkém

venkovním světle se jeví intenzita svítu přijíždějících vozidel tak

velká že není možné odhadnout rychlost přijíždějícího auta a tím pádem

řidič najíždí dost naslepo.

0/0
26.7.2012 15:00

Mr_Hypra

Re: zrušit denní svícení

A vůbec nejvíc by proti dennímu svícení měli bojovat chodci přecházející na přechodech. Pokud auto přijíždí zleva, tak zcela evidentně jeho pravý světlomet míří vzhůru na dopravní značky čímž chodce oslňuje a ten nedokáže určit spolehlivě rychlost přijíždějícího vozidla. Zákonodárce se s tím bohužel vypořádal po svém - vina bude vždy na řidiči :-/

0/0
26.7.2012 15:02

Qíteček - nikoli alpský

Svícení

Kdybych nevěděl, co je mezi námi za pííp, byl bych pro zrušení celodenního svícení. Ale páč vím, co jsou zač někreří tydýt, tak jen ať se svítí. Moc dobře si pamatuju, kolik aut jezdilo za svítání potmě, jedno takový jsem málem naboural (bylo bílý, proto v daných světelných podmínkách prakticky neviditelný. Oblíbená stříbrná (šedá) je vidět ještě hůř.

Zkrátka protože čech není schopnej pochopit, co je to snížená viditelnost, tak ať radši svítí furt.

0/0
26.7.2012 14:12

Muzmak

Já nesvítím nikde!

Ani doma.

0/0
26.7.2012 12:10

Mysel

Re: Já nesvítím nikde!

A pres den si ctete opakovane Temno. Je mi to jasne.

0/0
26.7.2012 12:39

briza

Re: Já nesvítím nikde!

Pockej, jen co ti zavedou domu elektrinu, hned tomu prijdes na chut. ;-)

0/0
26.7.2012 13:38

MychalB.

Re: Já nesvítím nikde!

;-D

0/0
26.7.2012 19:32

ensure

Re: Já nesvítím nikde!

vsadím se, že ten monitor máte zhasnutý

0/0
26.7.2012 22:49

ppaavveell

!

Každý ví, že to svícení nehodovost nezachrání. My jsme chtěli být ještě více Evropští tak jsme to zavedli natvrdo. Ale na západě přiznají chybu a jako Rakousko či Německo tuto povinnost zrušila či ji omezila na tunely či roční období.!!

0/0
26.7.2012 11:38

PiPiiiiiK

Re: !

Já jsem rád, že se svítí...občas mi v kolonách kolem zaparkovaných vozidel v centu Prahy vadilo, že jsem pořádně nevěděl, kdo parkuje v druhé řadě a kdo čeká v koloně. Jenže teď je móda svítit pouze ve předu a tak je mi to stejně k prdu.

+1/0
26.7.2012 13:27

WIFI

Re: !

no argument pro denní svícení byl, že bude lepší viditelnost protijedoucích aut. Takže svítit vepředu proto plně stačí, běžně se necouvá ve směru jízdy

0/0
26.7.2012 19:47

hroch_cz

Cizinci nesvítí

Za dementa považuji řidiče nebo řidičku, kteří se neseznámí s pravidly silničního provozu v zemi, kam jedou. Osm z deseti aut, která na našich silnicích nesvítí, jsou cizinci, a nejen z Německa. Nechci obhajovat denní svícení, jsem motorkář a vadí mi, že motorky po zavedení tohoto pravidla z našich silnic "zmizely". Ale stejně jako já se musím při cestě do Německa nebo Rakouska seznámit s jejich předpisy, tak by totéž měli udělat oni, když jedou k nám. Což nedělají.

+1/0
26.7.2012 11:30

999666999

Re: Cizinci nesvítí

Tady je ten problém, že každej stát bazíruje na nějaké ptákovině. A znát všechny není možné. Víš že např. Španělé vyžadují dva trojúhelníky? Jejich experti ti vysvětlí že bez toho se jezdit nedá ;-D;-D;-D

+5/−1
26.7.2012 11:34

cernobila_televize

Re: Cizinci nesvítí

to je sice pravda (do Francie musite mit alkotester), ale svetla jsou v aute jaksi automaticky a je na hranicich znacka. Navic do hranicnich oblasti to budou spise vracejici se navstevnici.

0/0
28.7.2012 16:54

zlababa.dvur

Re: Cizinci nesvítí

on problém je v tom, že značné části cizinců je to úplně jedno. Moc dobře vědí, že pokuta je jednak symbolická, a jednak do zahraničí nevymahatelná, a body v českém systému je taky nebolí. Kdekdo tady poukazuje na to, že Češi jsou špatní řidiči, kdežto Němci jsou ukáznění - ale to platí v Německu. Jakmile opustí hranice "říše" směrem na východ nebo na jih, chovají se také jako dobytek.

Pokud by měl mít bodový systém smysl, měl by být celoevropský.

+5/−1
26.7.2012 11:38

hroch_cz

Re: Cizinci nesvítí

Naprosto souhlasím. R^

0/0
26.7.2012 11:42

bapial88

Re: Cizinci nesvítí

Vy jste asi blázni oba dva.

0/0
26.7.2012 13:27

Premysl Orac

Re: Cizinci nesvítí

to bys pak musel udelat vsude jednotny pravidla a to mozna zas nejde kvuli geografickym podminkam, tak si ty napady strc nekam

0/0
26.7.2012 17:44

paiementenespeces

svitim,svitis,svitime,

dobre se pak citime

ten kdo spravne nesviti

nakopem ho do zadele

0/0
26.7.2012 11:26

_Xeon_

Re: svitim,svitis,svitime,

... a k tomu ještě atomovou pumu,

tož nashledanou na Neptunu. ;-D

+1/0
26.7.2012 13:27

andy_warhol

vzdy kdyz prijedu z nemecka kde ziji

do cr, tak je to nezvyk, ze castokrat zapomenu, a to sem v cr zil nejakou dobu, co uz to bylo povinne. nedivim se, ze to nemce proste nenapadne, kdo by taky takovou ocividnou blbost predpokladal. vetsina modernich aut ma taky automaticke rozsveceni, kdyz intezita denniho svetla poklesne, clovek to ma zaple porad a svetla vubec neresi, proste se rozsviti samy kdyz je to potreba. no a pak prijede do cr a najednou na to musi myslet. opravdu demence.

0/0
26.7.2012 11:01

xmann

Re: vzdy kdyz prijedu z nemecka kde zijixxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Když Vám to tááák strašně vadí nemusíte sem jezdit vůbec.

0/0
26.7.2012 11:30

paiementenespeces

Re: vzdy kdyz prijedu z nemecka kde zijixxxxxxxxxxxxxxxxxxx

klasicka odpoved maleho ceskeho clovicka.

+1/−1
26.7.2012 11:37

andy_warhol

Re: vzdy kdyz prijedu z nemecka kde zijixxxxxxxxxxxxxxxxxxx

kdyz si blb, nemusis psat do diskuze.

proc bych sem nejezdil, kvuli spatnym zakonum ?

0/0
26.7.2012 11:49

ppaavveell

Re: vzdy kdyz prijedu z nemecka kde ziji

Souhlasím s vámi, ČR by zavedla i svícení stojícího vozidla. U nás je s tím svícením stejná debilita jako s nálepkami LPG. Nikde jinde - jenom u nás!!!

0/0
26.7.2012 11:42

Zombot

Re: vzdy kdyz prijedu z nemecka kde ziji

A to je zajímavé, že s touhle očividnou blbostí už nějakou dobu počítají u VW, Audi i u Mercedesu a proto do aut dávají světla pro denní svícení. Člověk by skoro čekal, že takových strojů bude po Německu jezdit spousta když už dorazily i k nám na východ;-)

0/0
26.7.2012 11:54

andy_warhol

Re: vzdy kdyz prijedu z nemecka kde ziji

deni sviceni tu nema mnoho aut, vic to vidim u nas. i kdyz u nas si to lidi montuji i na auta co to puvodne nemela.

deni sviceni ovsem neni to same co rozsvicena normalni svetla, je to obycejne jen par diod, ktere maji mizivou spotrebu oproti svetlum, to byste take mohl tusit.

0/0
26.7.2012 12:05

Mysel

Re: vzdy kdyz prijedu z nemecka kde ziji

Deni sviceni ma tak 90% aut prodanych v poslednich 3 letech. Jina vec je, ze mnohdy o tom ridic ani nevi.

0/0
26.7.2012 12:41

andy_warhol

Re: vzdy kdyz prijedu z nemecka kde ziji

zdroj ?

prodeje z nemecka samozrejme, jestli to nemontuji na auta u nas, protoze u nas je to povinne. zde v nemecku neni, takze to mozna neni soucast bezne vybavy, jen u nekterych aut nebo jen na prani.

0/0
26.7.2012 12:53

bob52

Re: vzdy kdyz prijedu z nemecka kde ziji

Když jedu do Rakouska, tak mě třeba nenapadne že musím mít vestu pro každého kdo ve vozidle sedí. Co myslíte budou jejich policajtí hodní a nedají mě pokutu?

0/0
26.7.2012 12:03

andy_warhol

Re: vzdy kdyz prijedu z nemecka kde ziji

co se tyce vybavy, tak mam pocit, ze plati jakasi mezinarodni smlouva, ze vybavu mate mit podle zakonu statu, kde mate registrovano vozidlo, resilo se to ted v souvislosti s tim, jestli vas muzou ve francii pokutovat za to, ze nemate alkohol tester. oni na to nasli nejakou klicku aby tuto dohodu obesli, takze muzou, ale standardne je to tak jak jsem psal. takze staci jedna vesta

je to jako byste si musel koupit lekarnicku v kazdem state, kde projedete, protoze obsah se mirne lisi, to je taky nesmysl.

0/0
26.7.2012 12:07

WIFI

Re: vzdy kdyz prijedu z nemecka kde ziji

mezinárodní smlouva je sice pěkná věc, ale policajti v zahraničí ji buď

neznají, nebo ji ignorují. A frantíci ji obešli tak, že povinnost mít

alkotester nezavedli jako součást povinné výbavy, ale přidali do výčtu

věcí, co musí mít řidič u sebe.

0/0
26.7.2012 19:46

Pes Jonathan

Re: vzdy kdyz prijedu z nemecka kde ziji

Evidentne Vam uslo, ze v Nemecku se to sviceni ve dne uz dost silne rozmohlo, mimo jine proto, ze do modernich aut se stejne montuji denni svetla. A ja taky ziju v Nemecku, taky mam v aute svetelny senzor, jenze v ridici jednotce se da lehce nastaveni zmenit na stale sviceni. Takze se na nic myslet. Nemusi. Ostatne, ja jsem ve dne svitil i v dobe, kdy to nebylo povinne, verim, ze je to bezpecnejsi. Jeste dodam, ze zrovna Nemce, kteri do nedavna nerozsvitli ani v hustem desti nebo mlzne bych si za priklad nebral.

+2/−1
26.7.2012 12:35

andy_warhol

Re: vzdy kdyz prijedu z nemecka kde ziji

nerozmohlo, tady kde ziji se to urcite nerozmohlo, sviti ve dne mensina aut a ne vsechna moderni auta maji deni sviceni. jezdim tu dene do prace 40 km dohromady (okresky a vesnice), tak bych si toho vsiml.

muzete mi rict na jakem zaklade verite tomu ze je to bezpecnejsi ? statistiky totiz nic takove neprokazuji.

0/0
26.7.2012 12:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.