Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na silnicích umírá více motocyklistů. Kvůli rychlosti i nepozornosti

Na českých silnicích přibývá mrtvých motocyklistů. Zatímco loni za první pololetí na motocyklu zemřelo dvacet osm lidí, letos jich za stejnou dobu bylo 44. Celkově se ale počet dopravních nehod zaviněných motocyklisty snížil, informovala ve středu dopravní policie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

el_peregrino

No, tak krom rychlosti i nepozornosti jsou tu i jiné příčiny

Tak třeba

- naše silnice jsou svého druhu past - nerovnosti, vyjeté koleje a žádné značení - co vás v autě leda tak naštve, to vás na motorce klidně zabije.

- vodorovné dopravní značení - zejména ta plastická barva - možná je to líp vidět, ale při sebemenší vlhkosti to klouže jako sklo

- binec na cestě - silničáři po zimě neuklizejí, a takový inertní posyp v zatáčce, to je radost. Obdobně opravy výtluků stylem "lopatou něco nahážem do díry a pak to všechno posypem drtí"

- a na závěr, automobilisté. Z každýho druhýho auta něco teče, silnice v ČR jsou jedna táhlá olejová skvrna. Radost do toho vjet, že... A jako bonus, ignorance automobilistů - skoro každý motorkář ví, jaké to je řídit auto. Naopak to neplatí. Automobilisté například občas nechápou, že motorka sice líp než auto zrychluje, ale hůř brzdí. Takže poučka - to, že mám před motorkou místo na tři auta neznamená, že mi tam můžete vjet!

0/0
29.7.2012 11:29

otheritems8

úvaha

To, že motorkáři umírají, není chybou autoškol, že by se jim nevěnovali. Kdo vyleze z autoškoly a získá řidičák, je svéprávný, a vedle získávání praxe musí používat rozum. Když někdo machruje, tak za to zaplatí. Lidi v autech taky nedávají přednost, přitom motorky mají povinnost svítit, takže kdo nevidí osvětlenou motorku, nemá za volantem co dělat, protože je slepý jak patrona. Na druhou stranu, když budu stát na křižovatce, nikde nikdo, tak nemám komu dát přednost, rozjedu se a hle! Motorka! Kde se tu vzala?! Jel jak h.ovado! Chyby jsou na obou stranách, to je pravda. Jenže to se nevymýtí. Vždy budou nemyslící h.ovada, která se nepodřídí žádnému nařízení. Možná jen povinné psychotesty. Je možné, že by pak nejezdila půlka národa.

0/0
28.7.2012 21:26

_brambor_

hlavně kvůli rychlosti

Jezdí jako blázni.

+1/−1
25.7.2012 15:22

el_peregrino

Re: hlavně kvůli rychlosti

Rychlost nezabíjí, zabíjí prudké zpomalení. Zejména takové zpomalení o strom je vyloženě nezdravé...

0/0
29.7.2012 11:36

bloud-velbloud

Ilustrační fotka

spíš svádí k tomu, že na místě byl chodec jdoucí z práce do obchodu kde si koupil helmu.

+1/−1
25.7.2012 14:35

vths111

Ja ja

"Celkově se ale počet dopravních nehod zaviněných motocyklistů snížil..." My f redakce uměla tobže skloňovala, jaaa.

0/0
25.7.2012 14:07

mildapr

Zajímavé by bylo

vidět statistiku nehod motocyklistů z pohledu zavinění. Pak by bylo po debatě. Viděl bych to tak 10:1 ve prospěch motorek.

+3/−1
25.7.2012 13:20

nakej_nick

Re: Zajímavé by bylo

z nějakého důvodu právě tato informace schází, možná by se nehodila k chystaným opatřením ohledně povolené kubatury podle věku

+2/−1
25.7.2012 13:26

duch zavražděného iuose

hmm

pokud by se do toho zavinění započítávala i vyšší než povolená rychlost (a pokud někdo jede po městě, tak skutečně nemusí očekávat, že motorka, která je dost daleko od křižovatky profrčí místo 50 km/hod dvojnásobkem) tak se ten poměr lehce změní.

+3/−1
25.7.2012 13:49

Leinad

Re: hmm

Samozřejmě, že zavinění není třeba vyjadřovat binárně(viník vs poškozený), ale lze mimo jiné i vyjádřit míru zavinění. I za nepřiměřenou rychlost se nějaká procenta dávají.

0/0
25.7.2012 13:55

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Zajímavé by bylo

Realita je někde okolo 40:60 ... Motorku častěji sejme plechovka než že by bourala sama od sebe. Klasika je odbočování - buď vjede protijedoucí motorce do dráhy nebo ji vjede z vedlejší na hlavní pod kola, případně ji sejme při odbočování vlevo, když motorka předjíždí. Většina těchto řidičů aut jsou právě ti "pomalí a opatrní"...

0/0
25.7.2012 16:28

macarát

Re: Zajímavé by bylo

Však kdyby byla motorka pomalá a opatrná, tak by často k nehodě nedošlo.

0/0
25.7.2012 20:07

Karotka369

Ja si myslim,ze nejhorsi jsou

vsichni ignoranti...je jedno jestli jde pesky, jede na kole, na motorce, v aute....

+3/−1
25.7.2012 13:08

duch zavražděného iuose

hmm

přesně tak. Jen na jednostopém stroji to víc bolí je a když jedou v autě tak to bolí víc okolí

0/0
25.7.2012 13:50

jahl

Přestupky vs. nehody.

Policajti hlídají přestupky, nejlépe ty nejsnadněji odhalitelné. 31000 přestupků/ 183 = 169,39 přestupku na den. Pokud hlídka o dvou členech zachytí denně průměrně 3 přestupky, je to den co den cca 113 policajtů na cestách pro nic za nic.  K nehodám jezdit nechtějí, 43859 je počet nehod, pravděpodobně, jen policii nahlášených. Kolik je těch drobnějších nikdo neví, s velkou pravděpodobností bych si troufl tipnout, že přibližně stejně jako odhalených přestupků. Doktrína je taková: budeme buzerovat řidiče, kteří nikomu neublížili, ale mohli by, na skutečné pachatele, kteří ublížili, byť v malém, se vy..reme, protože je to moc práce. A tito stále po silnicích beztrestně jezdí.

+2/−1
25.7.2012 13:06

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Přestupky vs. nehody.

Přesně tak. Jen doplním, že v Německu hlídá policie v provozu především styl a bezpečnost jízdy, u nás naopak jen rychlost, alkohol, STK, expiraci lékárny - tedy jen to, co jde bez diskuse změřit. Naše řidiče v provozu nikdo nevychovává, nefiltruje nebezpečné řidiče. Naopak se protěžují joudové a mátohy, které strašně rády slyší na to, že bezpečně=pomalu. Ale není to pravda, hodně řidičů jezdí pomalu, ale strašně bezohledně.

+3/−1
25.7.2012 13:12

Antonín, topič

Re: Přestupky vs. nehody.

To jsou ale kecy, policajti v DE hlídaj to samý, co tady, protože styl a bezpečnost jízdy se blbě co? Blbě prokazuje.

0/0
25.7.2012 14:13

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Přestupky vs. nehody.

Jasně a proto je největší flastr na německý dálnici za nedodržené rozestupy, problikávání a agresivní jízdu. 8-o

0/0
25.7.2012 16:30

harry_s

4bubrak

aha,takže ignoranti za volantem můžou i za to,že třeba v tolik motorkářsky oblíbeném úseku Liběchov-Dubá pomalu každej druhej motorkář předjíždí na plný,a třeba i sto metrů před zatáčkou?

+6/−1
25.7.2012 13:05

Bubrak

Re: 4bubrak

ja mluvim o nehodach, o cem ty? ze te predjede motorka na plny, ktera je tam pro auta? protoze motorka predjede mnohem rychleji a plna tam je pro ni zcela nesmyslne?

0/0
25.7.2012 13:12

Bubrak

Re: 4bubrak

Tim ale nechci nejak obhajovat ridice motorek co tam jedou jak hovada, ti urcite existuji. :-) Ale neni to predjizdeni 100m pred zatackou pres plnou, podle me. Spis projizdeni zatacek protismerem, ale takovejch aut je taky dost ,jen nejsou tak vyrazny aby si clovek rekl 'ty autari sou hovada', kdezto u motorky jak je vyjimecnejsi, tak si to clovek rekne hned.

+1/−1
25.7.2012 13:14

harry_s

Re: 4bubrak

plná je tam zrovna v tomhle úseku naprosto opodstatněně-a pokud vím,pravidla platí pro všechny stejně,takže to je jako argument dost chabé..

+6/−1
25.7.2012 13:19

nakej_nick

pravidla platí pro všechny stejně

což je právě chyba

0/0
25.7.2012 13:28

Antonín, topič

Re: pravidla platí pro všechny stejně

To je jasný. Ty jezdíš jako Bůh a děsně tě štve, že bys měl dodržovat (teoreticky) nějaký pravidla, že?

+1/−1
25.7.2012 14:12

nakej_nick

Re: pravidla platí pro všechny stejně

V žádném případě, kdybych jezdil jako bůh, počítal bych se svou nesmrtelností a bylo by mi šumafuk, kolik lidí u toho zařve.

Štvou mě jenom hloupě stanovená pravidla a jejich praktické uplatňování.

0/0
25.7.2012 15:20

Antonín, topič

Re: pravidla platí pro všechny stejně

No to je zajímavý, já s tím problém obecně moc nemám.

0/0
26.7.2012 20:36

Bubrak

Re: 4bubrak

Chyba je ze jsou pravidla stejna pro vsechny ac prostredky se vyrazne lisi. Zajimave je, ze kdyz se plna cara neprejede a neni tam i svisla dopravni znacka 'zakaz predjizdeni', tak se predjizdet muze, ale to by auta musela jezdit u praveho okraje vozovky. Kdyz tak necini, tak mirne prejeti plne neni takovy prohresek podle me. ;-)

+1/−1
25.7.2012 13:36

kykyriký

Re: 4bubrak

škoda že lidi nejsou soudní a neodhadnou svoje schopnosti, pak by tolik pravidel nemuselo být, mám pocit, že na silnici jsou dělaný,tak aby to zvládl i ten nejslabší člen a nemusel používat při tom kedlubnu, stačí koukat po značkách, ach jo.

0/0
25.7.2012 13:38

nakej_nick

Re: 4bubrak

Ničeho se občane neboj, my tě před vším ochráníme, a kdybys náhodou o to dobro nestál, dostaneš po hubě.

Asi to fakt dopadne takhle: http://www.csfd.cz/film/185578-absurdistan/ (doporučuju, byť to není zrovna umělecký skvost).

0/0
25.7.2012 15:34

renown

Re: 4bubrak

pro auta? Ono vodorovné dopravní značení je pouze pro auta? To jsem v zákonu nikde neviděl. A co takhle dopravní značky a semafory? Taky jen pro auta?

+2/−1
25.7.2012 13:38

Leinad

Re: 4bubrak

1) Co materiální aspekt přestupku?

2) Když na místě není svislá značka "zákaz předjížděni", je tam jenom plná čára, tak předjíždění není zakázáno. Pokud se dva vozy vejdou mezi krajnici a plnou čáru, klidně se můžou předjíždět. A kdyby se jezdilo podle předpisů(=při pravém okraji vozovky), třeba by i místo bylo.

0/0
25.7.2012 13:53

Antonín, topič

Re: 4bubrak

A předjíždět auta, jedoucí 90 km/h, potřebujete přesně proč?

+2/−1
25.7.2012 14:11

svann

Re: 4bubrak

Protože je magor.Takových se tady najde celá řada.

+1/−1
25.7.2012 14:34

sun.al.ex

Re: 4bubrak

jasně...čára není zeď!;-D

0/0
25.7.2012 14:41

ijacek74

Re: 4bubrak

Ja bych byl rad, kdyby byla i pro toho motorkare, co proti me minule vylit ze zatacky a nebyt me predvidavosti a rychle reakce, tak uz o nem tady pisou a je pod tim1000+ diskuze. Rv

+1/−1
25.7.2012 14:54

Doktor Redaktor

To je naprostá pravda - stejně jako maximální rychlost.

Ta se taky přeci na nás motorkáře vůbec nevztahuje. Nemluvě o všech ostatních pravidlech silničního provozu - vy to pořád nějak nechápete. Musíte prostě počítat s tím, že se na vás v obci přiřítím na své nadupané motorce s plynem vytočeným do maximálních obrátek, třeba 130 km/h, od toho tam přeci ten plyn je.

0/0
26.7.2012 10:43

Chytry.Levicak

za 10 let

to nebude lepší

0/0
25.7.2012 13:05

uživatel eliminován v21.0

Zuly se mu boty

ten to nerozdejchal :-/

+2/−1
25.7.2012 12:40

kykyriký

Re: Zuly se mu boty

divný boty, nemotorkářský

+1/−1
25.7.2012 13:42

Smrť

Re: Zuly se mu boty

Vypadá to na ilustrační boty;-)

0/0
25.7.2012 14:01

kykyriký

Re: Zuly se mu boty

vypadají k saku a ke skůtru, no určitě se s tím na poradu jed dá, ale ochrana nulová

0/0
25.7.2012 14:25

Smrť

Re: Zuly se mu boty

Motorkář vystřelil z botů chodce;-), ale podle všeho jde o naaranžované foto.

0/0
25.7.2012 15:12

cckk

Re: Zuly se mu boty

kdyby jen boty helma mu taky spadla z hlavy ;-D

0/0
25.7.2012 14:34

Hynek Vilém Jarmila reloaded

situace se zlepšuje

Nárůst nehodovosti je asi dán nárůstem počtu motorek a s tím, že jsou stále častěji v provozu (nejen registrace, ale v reálu se na nich i hodně jezdí). Jinak si myslím, že si řidiči na motorky už zvykají a začínají se chovat ve většině případů i ohleduplně a chápavě, až na výjimky, ale mátohy v plechovkách tu budou vždycky. Na motorkách blbnou hlavně kluci na supersportech, zbytek myslím jezdí v rámci normy. Asi by nebylo od věci zrušit rychlostní limity mimo obec, na motorce je rychlost 90kmh zcela nereálná záležitost, ostatně i v autě je to často o usnutí.

+2/−1
25.7.2012 12:39

Bubrak

Re: situace se zlepšuje

Souhlasim, presto vetsina smrtaku ridicu motorek zavini ridici v plechovkach. Ale pomalu se to lepsi, to jo. S rychlosti souhlas taky.

0/0
25.7.2012 12:43

kykyriký

Re: situace se zlepšuje

no a taky kvalita našich silnic, to co se v autě přejede, na tom dvě kola uklouznou....když vidím "hady", štěrk apod. opotí se mně řiť

0/0
25.7.2012 13:18

mildapr

Re: situace se zlepšuje

Se zrušením limitů je to nesmysl.  Maximálně posunout na 100km/h jako v Rakousku a na určitých úsecích povolit 110. Uvědomte si, že drtivá většina lidí používá silnici pro přepravu a ne jako prostor pro zábavu.

0/0
25.7.2012 13:25

Bubrak

Re: situace se zlepšuje

zajimave je ze drtiva vetsina lidi jede po okresce 110.

0/0
25.7.2012 13:37

mildapr

Re: situace se zlepšuje

Jen tak mimochodem, pokud Vám tachometr ukazuje 110, jedete obvykle lehce pod sto.

0/0
25.7.2012 15:16

ježo

Re: situace se zlepšuje

Nemyslím,že by měli tachometry chybovost větší než 10%.Reálně tak 2až3.Jinak je to ale v podstatě jedno.

0/0
25.7.2012 15:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.