Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zájemců o Hrad je už třináct. Expremiéři, herečka i odpůrce potratů

Kandidátů na Hrad přibývá jako hub po dešti. Už 13 lidí oficiálně potvrdilo svůj zájem utkat se o funkci prezidenta po Václavu Klausovi a číslo nemusí být konečné. Seznam kandidátů slibuje už teď pestrou kampaň. Vedle dvou bývalých premiérů kandidují herečka Táňa Fischerová či radikální bojovník s potraty Jiří Karas.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kosatkan

Prosim te Jakle...

to si snad delas srandu ne? ...prezidenta s copankem??

0/0
27.9.2012 18:19

Prohrávající obyčejný člověk

Pamatujete?

Při minulé volbě zelení říkali, že podpoří, ať je kandidátem kdokoli, hlavně to musí být žena. Nakonec to neudělali.

0/0
10.8.2012 0:36

dubanová

MUDr. Zuzana Roithová by byla důstojnou hlavou ČR

Je to slušný člověk, bez komunistické minulosti, bez ostudných afér, kultivovaná, vzdělaná a navíc pohledná a slušela by Hradu...

+1/0
7.8.2012 3:00

Undik

Ten jakl je dobrej výsměch :D

Navíc, za strany SSO ... to už rovnou raději tu Samkovou :-D

0/0
5.8.2012 16:12

Pavel Brno po druhém smazání

Re: Ten jakl je dobrej výsměch :D

Takže Remek je Váš tip?  A co máte proti Svobodným? Jste úředník či lehkoživka?

+3/0
5.8.2012 17:32

jenyknovak

Re: Ten jakl je dobrej výsměch :D

Asi obojí, proto se bojí............

+2/0
13.8.2012 10:38

nejedlýmilan

Někomu hlasy příbývají, jinému ubývají.

Teď v půl jedenácté večer má pan Jakl 1859 hlasů, t.j. o 5 míň, než měl

dnes v půl třetí odpoledne, kdy měl hlasů 1864. Nějaká divná anketa, nemyslíte?

+3/0
1.8.2012 22:35

vendy.

Hlasy jdou i odebírat.

Dnes ráno v 9 hodin měl Ladislav Jakl 1839 hlasů. Teď po půl osmé večer má 1831. Nevěděl jsem, že hlasy jdou také odebírat. Docela bych nějaký vzal Janu Fischerovi nebo Táně Fischerové. Poraďte prosím, kde je to možné provést.

Děkuji

+6/0
31.7.2012 19:34

Vecny.Optimista

Zafod Bíblbrox

Čím víc kandidátů se hllásí, tím stoupají zafodovi naděje, volte Zafoda!

0/0
28.7.2012 10:05

FilipSkokan

Můj favorit http://www.facebook.com/VladimirFranzPrezidentem

"Ve chvíli, kdy v sobě někdo objeví prezidenta a začne shánět peníze a přesvědčovat lidi, že on je ten pravý, tak ten by prezidentem být rozhodně neměl. Naopak, prezidentem by měl být člověk, který jím být nechce, u kterého lidé znají jeho charakter, výsledky jeho práce a on je vůbec nemusí přesvědčovat, ale naopak – lidé půjdou za ním a poprosí ho, aby byl tak laskavý, zanechal dočasně svojí práce a pomohl prezidentskému úřadu i naší zemi vrátit těžce poškozenou prestiž. Paní Bobošíková, pánové Zeman, Okamura, Fischer..., kteří dávají najevo, že o to stojí, jsou mi a priori podezřelí. Prezident by měl být mravním symbolem. Jako byl například Ivan Medek."

Jan Hnízdil v rozhovoru pro server Česká pozice.cz

Můj kandidát je jasný. Profesor JUDr. Vladimír Franz.

http://www.facebook.com/VladimirFranzPrezidentem

+4/0
26.7.2012 19:38

Ulrich

Re: Můj favorit http://www.facebook.com/VladimirFranzPrezidentem

1. Proč Vladimír Franz? Je to zajímavý, originální člověk, ale prezident republiky je politická funkce a o Franzových aktuálních politických názorech není nic známo. Politické názory kandidátů jsou přitom jedním z rozhodujících kritérií voličského rozhonutí. Kdysi, tak před 20 - 25 lety vystupoval Franz z podobných pozic jako Daniel Landa. Tedy byl skinhead a nacionalista. To mi tedy blízké není. Možná své postoje změnil. Ale já je neznám. Vy je znáte? Protože pokud ne, tak proč ho podporovat?

2. Uspět může jen ten, kdo to chce dokázat. Ten, kdo prezidentem nechce být, nestane se jím. To je naprosto jasné.

3. Osobně považuji za vyloučené, že by takový zvláštní, vzhledově nepřitažlivý samorost jako je Franz, mohl splnit kvalifikační podmínky pro účast ve volbě prezidenta, tzn. získat buď podporu určitého počtu zákonodárců nebo 50 000 podpisů občanů. Takže kandidovat nebude.

+2/0
26.7.2012 20:10

josefl

Re: Můj favorit http://www.facebook.com/VladimirFranzPrezidentem

ovšem problém je v tom, že jakmile na přesvědčování kývne, pak prezidentem chce být. A je a priori podezřelý a prezidentem by být neměl. Jak z toho ven? Losováním? Něco jako Karlovarská losovačka? To snad ne.

0/0
26.7.2012 22:34

TheFreeCouncilOfCzechoslovakia

Zbidaceny a zlomeny narod nema silu se vzchopit

Dobrý den,

omlouvám se, pokud má Čeština nebude up-to-date, ale přece jen věru se musím ozvat i já, ačkoliv zde již desetiletí nežiji. Jediný možný kandidát for president je PETR CIBULKA, skutečně charakterní persona, hrdina národa, bojovníka proti diktatuře komunismu, která od roku 1948 dokázala to, co nestihli nacisté, vyhladit nejlepší lidi tohoto národa československého, přesto jsem dlouhá léta v Torontu věřil, že po zrušení železné opony, ve které jste žili přes 40 let jako v koncentračním campu, uvidím úsvit naděje, nestalo se tak ani po 20 letech, ba, je to horší a horší.

 i když máte možnost zvolit presidenta republiky, jak zde vidím, volíte samé bývalé stbáky, komunisty nebo agenty ruské vojenské rozvědky, what's wrong with you?

Rada vzájemnosti Čechů a Slováků, Totonto, Canada

Joe Travnicek, [>-]

0/0
26.7.2012 13:55

Ulrich

Re: Zbidaceny a zlomeny narod nema silu se vzchopit

Milý Joe ( :-) ), Petr je opravdu statečný muž, ale bohužel také duševně vyšinutý. Jeho občasná vystoupení v televizi plná paranoidních výroků jsou zdrojem zábavy pro náhodné diváky.   http://www.youtube.com/watch?v=cj_rIkakRL4

+2/0
26.7.2012 14:04

nezavislypolitologamater

Re: Zbidaceny a zlomeny narod nema silu se vzchopit

Klidně si tam u vás v Totontu hoď Cibulku ... a u nás, my už si někoho vyberem. Přitom komunista není zas až tak špatná volba.

0/0
26.7.2012 14:20

josefl

Re: Zbidaceny a zlomeny narod nema silu se vzchopit

Od r. 48 jsme měli samé komunisty. A vždy to byla špatná volba. Takže nevím, proč ji znovu opakovat.

+3/0
26.7.2012 22:36

Jana11

Re: Zbidaceny a zlomeny narod nema silu se vzchopit

Petr Cibulka možná býval fajn člověk, ale bohužel za ta léta, co se objevuje ve volbách a všude možně, už je opravdu zcela nevolitelný.

0/0
9.8.2012 21:01

theojed

Toto si nastudujte, abyste věděli o co se hraje

http://www.reformy.cz/zpravy/volba-prezidenta-je-bojem-o-vstup-do-eurozony-a-700-miliard-devizovych-rezerv-ceske-narodni-banky/

+4/−1
26.7.2012 13:39

Ulrich

Re: Toto si nastudujte, abyste věděli o co se hraje

Není to žádná hra ani boj. Prezidentem bude Fischer a ten ve spolupráci se Zaorálkem ( budoucí ministr zahraničních věcí ) nebude klást Bruselu ( něměckému kancléři ) žádný odpor.

+1/−1
26.7.2012 13:50

josefl

Re: Toto si nastudujte, abyste věděli o co se hraje

Naopak. Ti dva by to tam dovezli i kdyby to v Bruseli nechtěli. Proboha, jenom ne Fišera.

+1/0
26.7.2012 22:38

carandache

Re: Toto si nastudujte, abyste věděli o co se hraje

než se u nás zvolí nový prezident, to už bude euro v píheli

0/0
26.7.2012 15:19

Ulrich

Většina z nich kandidovat nebude,

protože nemají podporu v parlamentu ani nezískají dostatečný počet podpisů. Podpisy konkrétně skoro určitě nezískají Zuzana Roithová, Jiří Karas, Táňa Fischerová, Jana Bobošíková, Tomáš Vandas, Ladislav Jakl a Petr Cibulka. Tyto osoby tedy ve skutečnposti nekandidují a nemá smysl se jimizabývat  v úvahách, koho volit. Problémy se získáním dostatečného počtu podpisů ale bude mít ale úplně každý kandidát, který na ně musí spoléhat. Je to hodně těžký úkol. Osobně si myslím, že dost možná ani Miloš Zeman ty pospisy ve skutečnosti ještě nemá a že problémy mohou mít i Jan Fischer a Vladimír Dlouhý.

+1/0
26.7.2012 11:46

Neplacený diskutér

Re: Většina z nich kandidovat nebude,

To je dosti lživý příspěvek do diskuze.

+2/0
26.7.2012 13:04

Ulrich

Re: Většina z nich kandidovat nebude,

Proč? V čem? Naopak je to čistá pravda. Získání 50 000 podpisů je mnohem těžší úkol než si lidé běžně představují. Dokázat to mohou pouze všeobecně populární osobnosti, které mají navíc velký počet ( nejméně stovky ) aktivistů ochotných soustavně ( takříkajíc na plný úvazek ) ty podpisy několik měsíců sbírat.

0/0
26.7.2012 13:15

M99

Re: Většina z nich kandidovat nebude,

Ja mam teda vetsi obavy, ze ty podpisy sezene Svejnar ... dost verim, ze ne. Nez Jakl.

0/0
26.7.2012 13:24

Ulrich

Re: Většina z nich kandidovat nebude,

Myslím, že Švejnar se o to ani nepokusí. Pokud jde o Jakla, rád bych jej volil. Líbí se mi. Ale podpisy nesežene a kandidovat nebude. Svobodní se chaoticky ( což je pro ně typické ) o sběr snaží už asi měsíc a výsledkem je zřejmě pouze několik set ( snad 500 ) podpisů.

0/0
26.7.2012 13:29

mbem

Re: Většina z nich kandidovat nebude,

Že jsem tak smělý, odkud máte informaci o několika stovkách podpisů?

0/0
26.7.2012 13:50

Ulrich

Re: Většina z nich kandidovat nebude,

Není to informace. Je to kvalifikovaný odhad na základě věrohodných údajů o průběhu sběru podpisů. Této činnosti se u Svobodných věnuje aktivně několik jednotlivců a kromě toho jsou na řadě míst pro zájemce rozmístěny petice, které tam ovšem nejsou nijak aktivně podporovány a zájem o ně je velmi nízký. Podle mého nutně musí být výsledkem několik set podpisů. Tipuji tak 500.

0/0
26.7.2012 13:58

mbem

Re: Většina z nich kandidovat nebude,

No tak já si taky dovolím odhadovat: Svobodní maj 1300 členů a příznivců. Pokud by jen třetina z nich (430) pasivně obešla své známé a získala (dejme tomu jako já) 10 podpisů, rázem jsem na čtyrech tisícovkách. To se sice potřebným 50 000 příliš neblíží, ale je to o řád víc, než kolik odhadujete vy. :-P

0/0
26.7.2012 14:05

Ulrich

Re: Většina z nich kandidovat nebude,

To máte skvělý výsledek. Blahopřeji! Mýlíte se ale v předpokladu, že totéž dokáže alespoň třetina členské základny. Myslím si, že naprostá většina nepodnikne vůbec nic. Mimochodem, já sám jsem se ptal ve svém okolí asi patnácti lidí, zda by byli ochotni to Jaklovi podepsat ( pokud bych si stáhnul z webu petici a pžedložil jim to k podpisu ) a úplně všichni do jednoho to dost rozhořčeně odmítli. Snažil jsem se jim jejich předpojatost vyvrátit, ale nepodařilo se mi to. Většina z nich řekla, že podporuje jiného kandidáta ( padla jména Fischer, Schwarzenberg, Roithová ) a prakticky všichni se shodli, že "toho potrhlého Klausova poskoka" nepodpoří v žádném případě.

0/0
26.7.2012 14:13

mbem

Re: Většina z nich kandidovat nebude,

S případným blahopřáním vydržte do deadline. Ta hlavní kampaň s nějakým intezivnějším (organizovaným) sběrem podpisů teprve začne. Já myslím, že je to docela rezervovaný předpoklad. Třeba dnes bylo oznámeno, že více než pětset z nich bude kandidovat v nadcházejících volbách. Z toho už vyzařuje jakási aktivita. Jinak máme naprosto odlišné zkušenosti mně podpis nikdo neodmítl, naopak, někteří si vyžádali čisté archy. Možná to bude tím, že jsem jim vysvětlil, že podpisem nevyjadřuží žádné sympatie apod., ale pouze tomu člověku umožňují ucházet se o jejich hlas.

0/0
26.7.2012 14:25

Ulrich

Re: Většina z nich kandidovat nebude,

Tak uvidíme. Trvám na svém tipu, že 50 000 podpisů je pro Jakla ( jakož i většinu ostatních kandidátů, kteří se na podpisy musejí spoléhat ) nedosažitelných. Pokud se ukáže, že se mýlím a Jakl podmínku splní, budu jen rád. Jinak lidé, se kterými jsem o tom mluvil, jsou inteligentní a orientovaní. Byli si vědomi, že podpis petice je k ničemu nezavazuje a že jde  pouze o to, aby někomu umožnili kandidaturu. Ale nechtěli to udělat. A já je úplně chápu. Určitá forma podpory to totiž je ( a ne že ne! ). Mimochodem, já bych to taky nikomu jinému než Jaklovi nepodepsal. Jsem proti všem ostatním kandidátům a ani takto je nepodpořím.

0/0
26.7.2012 14:45

mbem

Re: Většina z nich kandidovat nebude,

Určitě uvidíme. Sám nejsem v této věci příliš optimistický, 50000 je velké číslo, ale přesto doufám, že to klapne a já budu mít koho volit. Já toto beru dost "demokraticky" a pokud bych byl požádán, podespal bych to téměř komukoliv, s výjimkou kandidátů s cizím občanstvím.

+2/0
26.7.2012 15:00

Jana11

Re: Většina z nich kandidovat nebude,

Vidíte, já v principu souhlasím skoro s kýmkoli a skoro komukoli bych to podepsala - s výjimkou dvou lidí - jeden z nich je Jakl.

0/0
9.8.2012 21:03

josefl

Re: Většina z nich kandidovat nebude,

Já se pod kandidaturu pana Jakla podepíšu. Rozhodně raději, než pod Bobošíkovou, Fišera a nebo Švejnara. Hrozně nerad bych tam však viděl Dientsbiera, Ráthova koně.

0/0
26.7.2012 22:41

Přátelský

Re: Většina z nich kandidovat nebude,

Toje nesmysl. Z. Roithová je pátá a T. Fischerová dokonce třetí v anketě Idnes na:

http://zpravy.idnes.cz/prehled-kandidatu-prezidentske-volby-d8r-/domaci.aspx?c=A120725_102141_domaci_kop

!!!!!!

0/0
27.7.2012 12:13

haes

Re: Většina z nich kandidovat nebude,

A Jakl už je třetí.

0/0
30.7.2012 11:35

Prohrávající obyčejný člověk

Re: Většina z nich kandidovat nebude,

Konečně jedna blbost v záplavě moudra.

0/0
10.8.2012 0:31

mbem

Jen tak BTW

Té anketě by slušelo abecední řazení kandidátů. Člověk by pak necítíl zápach manipulace. ;-)

+3/−1
26.7.2012 11:06

Gotrong

Moji kandidáti?

MAREK EBEN - Je to asi jediná opravdová osobnost v téhle zemi!!

Jarda Nohavica, Tomáš Klus - Možná nejsou dokonalí, ale hlavu a srdce mají na správném místě...

0/0
26.7.2012 10:21

pepikzhospody

Re: Moji kandidáti?

Nohavicu mam rad ale nieje to reorezentativny typ teda, no a s tym Klusom to snad nemyslis vazne, sice je to medzi tymi mladymi spevackymi hviezdickami rozumny mladik, ale prezident?;-D

0/0
26.7.2012 11:41

Gotrong

Re: Moji kandidáti?

No jo pořád, nějak mě v tom afektu nikdo lepší nenapadl... Ale i tak - Lepší mladej sympaťák než třeba dřímající děda... Hold tu není moc z čeho vybírat :-))

0/0
26.7.2012 12:22

Ulrich

Re: Moji kandidáti?

Jen tak na okraj: Podle ústavy se smí stát prezidentem republiky pouze osoba starší 40 let. Tuto podmínku nesplňuje Tomáš Klus a "mladí sympaťáci" obecně.

0/0
26.7.2012 12:27

Gotrong

Re: Moji kandidáti?

Špatné zákony je potřeba měnit... Dokud nebude z čeho vybírat, musí se brát i "pod limitem", který mimochodem vymyslel kdo "nadřazený"... A v čem se tolik odlišuje 40 letý od 35 letého? Mě zajímá víc charakter než věk...

0/0
26.7.2012 12:58

Ulrich

Re: Moji kandidáti?

O důvodech toho věkového limitu se lze jen dohadovat. Ústavu psal JUDr. Vojtěch Cepl starší a toho se už nezeptáme, protože zemřel. Nejsem stoupencem tohoto omezení. Pouze jsem na ně poukázal v souvislosti s vašimi výkřiky, že je třeba, aby prezidentenm republiky byl mladý kluk, který se živí skládáním a interpretací kýčů.

0/0
26.7.2012 13:25

Gotrong

Re: Moji kandidáti?

Pozor, ty vykřičníky byly u Marka Ebena ;-)

0/0
26.7.2012 13:34

Ulrich

Re: Moji kandidáti?

Marek Eben je prima chlap, ale právě proto o kandidatuře ani nepřemýšlí. Vícekrát to v médiích jasně odmítnul.

0/0
26.7.2012 13:35

Ulrich

Re: Moji kandidáti?

Tenhle příspěvek ukazuje v praxi slabiny demokracie.

0/0
26.7.2012 12:23

M99

Re: Moji kandidáti?

Pseudohumanisti a dobrodejove...diky nechci. Takovi lide nemaji v politice co delat. Zemi je treba ridit jako firmu. Ve vedeni statu by meli byt ekonomove.

0/0
26.7.2012 13:25

M99

Re: Moji kandidáti?

I kdyz to neni pripad presidentsky zidle...tam staci, kdyz se nebude jednat o dobrodeje.

0/0
26.7.2012 13:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.