Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Csatáry trýznil v Košicích i nežidovské obyvatele, tvrdí slovenští Židé

Nacistický zločinec László Csatáry, kterého maďarské úřady zadržují v domácím vězení, za války sadistickým způsobem trýznil v Košicích nejen Židy, ale i obyvatele nežidovského původu. Prohlásil to šéf ústředního svazu židovských náboženských obcí na Slovensku Igor Rintel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

no fear

Ale

nezidovsti obyvatele si nestezuji , jenom zide:-/ Jak je to mozne? ;-)

+3/−1
24.7.2012 21:38

franp9am

Re: Ale

Styd se.

+1/−1
24.7.2012 22:30

kuzlej

Re: Ale

protožě nežidovští obyvatelé (z oné doby) nemají úplně čisté svědomí?

+1/−1
24.7.2012 23:13

no fear

Kdy

budou souzeni zidi co zpusobily tenhle svetovej ekonomickej paskvil;-)

0/0
24.7.2012 20:52

karelka3

Palicí

do palice a čau.

0/0
24.7.2012 18:10

Legionár

Ešteže boli Košice...

...pod maďarskou správou.

0/0
24.7.2012 17:24

xino

Re: Ešteže boli Košice...

okupáciou!

+2/−1
24.7.2012 17:27

juracofandisparte

Re: Ešteže boli Košice...

je pravdou, že Maďaři část Slovenska okupovali v rozporu s první vídeňskou arbitráží R^

0/0
24.7.2012 17:29

Legionár

Re: Ešteže boli Košice...

To je uhol pohľadu, pochopiteľne.

0/0
24.7.2012 17:43

xino

Re: Ešteže boli Košice...

ano uhol pohľadu veľa vecí rieši.

Napríklad môžme povedať že išlo o hru.

+1/−1
24.7.2012 17:50

Legionár

Re: Ešteže boli Košice...

Môžeme povedať, že v roku 1918 bola hranica medzi ČSR a Maďarskom vedená krajne nespravodlivo. A Maďari stratili kľúčové centrá - Bratislavu, Nitru, Košice, ale i severnú časť mesta Komárom.

0/0
24.7.2012 17:56

Legionár

Re: Ešteže boli Košice...

I keď neskoršia hranica bola ustálená až v rokoch 1919 - 1920.

0/0
24.7.2012 17:57

xino

Re: Ešteže boli Košice...

to je tvoj názor že bola krajne nespravodlivá voči Maďarom ja môžem tvrdiť že bola krajne nespravodlivá voči Slovákom a mala ísť pod Matrou.

+2/−1
24.7.2012 18:00

juracofandisparte

Re: Ešteže boli Košice...

no měla jít tam, kde byla většina obyvatel maďarů, což je pravdou, že bylo k nim nefér. je to i dnes, ale už se to ke správném stavu asi nevrátí (totéž si myslím o Sudetech, pokud bys na to chtěl narážet).

0/0
24.7.2012 18:09

drevený bleskozvod

Re: Ešteže boli Košice...

Tisícročná maďarizácia bola tiež nefér.

+2/−1
24.7.2012 19:35

juracofandisparte

Re: Ešteže boli Košice...

nebyla, to byl přirozný vývoj... slováci tam taky nebyli původní obyvatelstvo, tak to holt chodí. ale násilné vyhnání nebo odtržení ve jménu "těch hodných", to správné není.

0/0
24.7.2012 19:55

drevený bleskozvod

Re: Ešteže boli Košice...

Niekto môže aj etnické čistky alebo holokaust považovať za prirodzený vývoj. Keby Maďari zaobchádzali s nemaďarskými národmi Uhorska dôstojne, a nie ako s handrami, potom by tie národy s nimi v jednom štáte radi ostali. Ale odtrhli sa od nich všetci, čo poukazuje na rovnakú negatívnu skúsenosť všetkých zúčastnených.

+3/−1
24.7.2012 20:12

juracofandisparte

Re: Ešteže boli Košice...

odtrhaly je od nich především vítězné mocnosti po 1. sv. válce. v každém národě je lehké najít někoho, kdo s tebou souhlasí, a postavit ho z pozice síly do čela. ani kdyby většina těch lidí chtěla Uhersko zachovat, tak by to vítězové nedopustili.

0/0
24.7.2012 20:38

drevený bleskozvod

Re: Ešteže boli Košice...

Tak snáď by si víťazné mocnosti nedovolili vnútiť niekomu také územno-štátne usporiadanie, s ktorým by väčšina ľudí na danom území nesúhlasila. V Uhorsku boli za osamostatnenie všetky nemaďarské národy, a tie tvorili približne dve tretiny obyvateľstva. Väčšina bola za, šlo teda o demokratické rozhodnutie. Bol naplnený princíp sebaurčenia. To je len súčasť maďarských sebaklamov, že šlo o pomstu víťazných veľmocí. V podstate sa tým všetko len urýchlilo. Celá Rakúsko-Uhorská monarchia bola nestabilný štát, keďže sa nikdy nepodarilo nájsť vhodný recept na spolužitie všetkých národov. Dva vládnuce národy boli v menšine, takto to nemohlo dlhodobo fungovať.

+1/−1
25.7.2012 10:05

juracofandisparte

Re: Ešteže boli Košice...

no právě+že si to dovolily navzdory právu na sebeurčení. co může být lepším důkazem než většinově maďarské a německé oblasti přiřknuté československu.

0/0
25.7.2012 15:05

drevený bleskozvod

Re: Ešteže boli Košice...

Nepoznám presné štatistiky, koľko Čechov ostalo v Rakúsku alebo v Nemecku, ale viem, že v Maďarsku ostalo asi toľko Slovákov, ako Maďarov na Slovensku, t.j. sledoval sa paritný princíp. Rozdiel bol iba v tom, že kým Maďari boli sústredení v pohraničnom pásme na južnom Slovensku, Slováci v Maďarsku boli viac rozptýlení a ich komunity sa spravidla nachádzali ďalej od slovenského územia, t.j. neboli v priamom styku s krajinou svojho pôvodu. Keď sa delí nejaké teritórium, je ťažké, ba priam nemožné ho rozdeliť na etnicky čisté územia, väčšinou sú pohraničné oblasti etnicky premiešané. Preto sa uplatňuje princíp "niečo za niečo", t.j. na jednom mieste sa jednému niečo uberie a na inom mieste sa mu to vykompenzuje. Nedá sa to urobiť ideálne, aby boli všetci spokojní. Ako sa hovorí, "keď sa rúbe les, lietajú triesky". Triesky sú tie nepriaznivé vedľajšie efekty, ktorým sa nedá vyhnúť.

0/0
25.7.2012 15:29

juracofandisparte

Re: Ešteže boli Košice...

samozřejmě, že nelze vytvořit etnicky čisté území. prostě jak říkám - většina maďarů na daném území patří k maďarsku, většina slováků ke slovensku (čechů, němců, kohokoli). samozřejmě na hranici, nějaké enklávy tvořit je blbost. to mi připadá jako dost jednoduchý systém a když se nedodrží, tak to holt není fér a cokoli dalšího jsou výmluvy.

0/0
25.7.2012 16:06

Durika

Re: Ešteže boli Košice...

Historia nezacina v roku 1918. Ak v priebehu madarizacie narastol pocet Madarov v Uhorsku z cca 30 na cca 50%, je velmi diskutabilne rozvijat akekolvek teorie o spravodlivej hranici. Pretoze to otvara uplne legitimnu otazku, kto zil vlastne na uzemi dnesneho Madarska ak ich bolo dokopy necelych 30% a cast z nich zila na uzemi Slovenska, Rumunska, Srbska a Chorvatska.

0/0
25.7.2012 18:50

magister militum

Re: Ešteže boli Košice...

Maďari nič nestratili, lebo im nič z toho nepatrilo.

+2/−1
24.7.2012 19:52

juracofandisparte

lidi dneska řeknou všechno, aby se dostali do novin

faktem je, že zkorumpované evropské režimy používají tyto pseudokauzy jako prostředek k odvedení pozornosti občanů od skutečných problémů, které na ně dopadají.

0/0
24.7.2012 17:06

BMG

Re: lidi dneska řeknou všechno, aby se dostali do novin

Co jsou to ty "skutečné problémy" vedle mučení lidí? Ty současné pseudoproblémky rozežrané a nenasytné evropské populace?

+1/−1
24.7.2012 17:20

juracofandisparte

Re: lidi dneska řeknou všechno, aby se dostali do novin

skutečné problémy jsou ty, které jsou tu dnes. v tak hluboké historii už nemá smysl nikoho soudit, kdoví jak to tehdy bylo, je jasné, že na takovém procesu se chce přiživit kde kdo a bude tvrdit i to, co ani neví.

0/0
24.7.2012 17:33

franp9am

Re: lidi dneska řeknou všechno, aby se dostali do novin

Mnoho lidi vi, jak to tehdy bylo, tato cast historie je velmi dobre zdokumentovana. Mnoha lidem je ale neprijemne mluvit o techto vecech, protoze jejich predci maji maslo na hlave.

+2/−1
24.7.2012 22:28

Vifon

Slovenští Židé chtějí, aby byl Csatáry vydán

Nechápu proč, Uhry jako Uhry, ne?

+2/−1
24.7.2012 16:17

xino

Re: Slovenští Židé chtějí, aby byl Csatáry vydán

nechápu proč svoje kosmetické problémy řešíš na webu8-o

+1/−1
24.7.2012 16:27

LimonadovyJoe03

Re: Slovenští Židé chtějí, aby byl Csatáry vydán

Chtějí, aby byl souzen dle hornouherského práva.

0/0
24.7.2012 16:27

magister militum

Re: Slovenští Židé chtějí, aby byl Csatáry vydán

A vaši Židia oň záujem nemajú? Potom by bol súdený podľa severorakúskeho práva.

+1/−1
24.7.2012 19:41

magister militum

Re: Slovenští Židé chtějí, aby byl Csatáry vydán

V Sudetoch učia veľmi zaujímavý zemepis. 8-o

+2/−1
24.7.2012 19:49

mocnos

Pravda

Zase nas ti madari predbehli. Dlhodobo sa hovorilo o tom, ze Slovensky stat bol prvy stat neobsadeny nemeckou armadou, ktory vyvazal zidov do koncentracnych taborov.  A teraz tu mame spravu, ze madari uz v roku 1941 poslali na Nemcami obsadenu Ukrajinu 300 zidov z Kosic. Inac, z celeho Madarska v roku 1941 vyviezli cca 21 000 zidov a vsetci boli postrielani pri meste Kamenec Podolski.

+1/−1
24.7.2012 15:57

xino

Re: Pravda

,,Csatáry bol podľa centra kľúčovou postavou pri deportácii 15 700 Židov z Košíc a okolia do koncentračného tábora Osvienčim na jar v roku 1944.,,

Čítajte viac: http://www.sme.sk/c/6356011/kosicky-sadista-cislo-jeden-na-zozname-nacistov.html#ixzz21Y4R7XrZ

0/0
24.7.2012 16:01

LimonadovyJoe03

Re: Pravda

Kdepak Jánošíci, toto na své maďarské otce nehodíte.

0/0
24.7.2012 16:24

drevený bleskozvod

Re: Pravda

Zas otravuješ, Čechomaďar?

+1/−1
24.7.2012 19:30

kocourek25

Takových darebáků se po konci války podařilo....

mnoho skrýt a vylézají jak potkáni z děr až teď.  Je to jasné - okradli židy a uplatou za ukradené zlato se dostali do bezpečí s falešnými doklady. Teď dělají " straré" chudáky- starce. Zavřít a nechat shnít za katrem . Oni neměli za

mlada žádný soucit s obětmi a ani teď si také žádný NEZASLOUŽÍ.  ;-O

+2/−1
24.7.2012 15:51

Ulrich

Re: Takových darebáků se po konci války podařilo....

Jasně. Ale nejdříve spravedlivý soud. Prokázat vinu, dát možnost obhajobě. Ne odsuzovat na diskusním fóru.

0/0
24.7.2012 16:04

pivak2

Re: Takových darebáků se po konci války podařilo....

Soud uz mel v nepritomnosti. Odsouzen byl, i dnes jeste ziji svedci, tehdy jich bylo podstatne vic. Co chces resit?

+1/−1
24.7.2012 16:16

Ulrich

Re: Takových darebáků se po konci války podařilo....

Tak onen soud v komunistickém Československu neberu vážně. Ten měl ke spravedlivému procesu jistě velmi daleko. Pokud žijí svědci, nechť předstoupí před maďarský soud a vypovídají.

0/0
24.7.2012 16:19

LimonadovyJoe03

Re: Takových darebáků se po konci války podařilo....

Soud v roce 48? Ehm.

0/0
24.7.2012 16:25

RockerWL

Re: Takových darebáků se po konci války podařilo....

plne suhlasim. Ked bol odsudeny ked Ceskoslovensko malo trest smrti a je to pravoplatne, aj ked ho teraz nemame tak je stale pravoplatne odsudeny na trest smrti tak preco ju nerealizovat, ved aj v najdemokratickejsej krajine na svete (USA) je vo vacsine statov trest smrti. Podla mna si to zasluzi.!!

+1/−1
24.7.2012 16:07

LimonadovyJoe03

Re: Takových darebáků se po konci války podařilo....

Něco si zjisti o právu a pak plkej. V některých státech USA trest smrti stále platí, v těch, ve kterých neplatí (jako v ČR a na Slovensku) se neuděluje.

0/0
24.7.2012 16:26

RockerWL

Re: Takových darebáků se po konci války podařilo....

ved pisem ze v niektorych statoch v USA to plati, treba si to precitat aj 2x ;-)

a to ze sa neudeluje momentalne je OK, ale on uz totiz udeleny bol, v minulosti, za Ceskoslovenska a je to pravoplatne,takze ho treba len vykonat. Co je na tom nepochopitelne ?

+2/−1
24.7.2012 16:40

LimonadovyJoe03

Re: Takových darebáků se po konci války podařilo....

Napsal jsi kravinu. Vždy se uděluje takový trest, který je výhodnější pro odsouzeného, tj. bude potrestán dle současných slovenských zákonů, pokud tedy bude vydán.

0/0
24.7.2012 17:02

dieuetdroit

Re: Takových darebáků se po konci války podařilo....

nejdemokratictejsi krajina na svete. To jste mne rozesmal. Nechala bych ho shnit ve vezeni. Na samotce, bez nastev, knih, TV, vychazek a doufala, ze neumre tak brzo.

+1/−1
24.7.2012 16:30