Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič vozil lidi měsíc bez odpočinku, kryl to trikem s tachografem

Pouhý jeden den volna za téměř celý měsíc si vzal třiašedesátiletý řidič autobusu, kterého zastavili v sobotu policisté při běžné silniční kontrole u Sokolova, když vezl děti na letní tábor. Hrozí mu pokuta a ztráta několika bodů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

barbarosa1942

ja jezdil

na dve sady kolecek, jinak bych si nevydelal ani na slanou vodu.  Je to bezna praxe. z nemec jsem se vratil v e2 rano, a odpoledne hura do Gdansku.  Je to svinstvo. Uz to nedelam.;-(

0/0
24.7.2012 0:48

hamhamham

Re: ja jezdil

KECY;-€, nedělej fámy. Tak to fungovalo před 10 lety. Stačí dělat u podniku který dodržuje předpisy.

+1/0
28.7.2012 17:10

Jurassick

Nejvíc mě baví tady na diskuzi ti

Kteří nevidí nic špatného na tom, že někdo je nucen pracovat hodně přesčas. A ještě nadávají, že se do toho vůbec stát montuje. Takže nejlepší, v zájmu lepších zítřků, by bylo aby každý člověk pracoval 16 hodin denně bez nároku na přestávku a držel hubu, za mrzký plat? Pani kapitalisti a pravičáci, běžte už do zádele.

0/0
23.7.2012 18:38

akro

Re: Nejvíc mě baví tady na diskuzi ti

nechápu sice jak to souvisí s kapitalisty či osobami s liberálním náhledem na svět (což je definice politické pravice), ale pokud někdo při práci nemůže ohrozit jiné, nechť pracuje třeba nonstop, pokud chce a může. V případech ostatních je nebezpečný a pokud nezná limit sám, musí mu ho připomenout erár a to tak tvrdě, jak jen lze.

A když už občas zazní blábol typu "zaměstnavatel chudáky řidiče nutí, jinak by přišli o práci..." docela by mě zajímalo, zda by tentýž řidič kamionu letěl na dovolenou letadlem, jehož pilot po patnáctihodinovém předchozím letu pozřel kávu, vyměnil si spodky a hodlá letět znovu.

0/0
24.7.2012 10:22

Mathias

Běžná praxe,

zvláště v sezóně, kde si chtějí řidiči přivydělat......na druhou stranu, kolik z vás jede na jeden zátah do Chorvatska a veze své nejbližší  a nikdo vás nekontroluje, jestli máte nějaké přestávky........

+4/−1
23.7.2012 15:40

morae

Re: Běžná praxe,

hm... jedna štreka na jeden zátah - s tříhodinovým spánkem  a pěti přestávkami - a "profík", co takhle jezdí celý měsíc a za zády má čtyřicet cizích dětí. Dá se to srovnávat?

0/0
23.7.2012 17:29

lomihnát a chytrý mustang

Re: Běžná praxe,

Dá se to srovnávat těžko, protože ten profík je profík, je v sezení za volantem trénovanej.

Jednorázovej lufťák, co jinak jezdí pět minut do práce, si k tomu řízení neumí většinou ani pořádně sednout.

Jistě, jde o možnou škodu, ale jde především o možnosti konkrétního člověka.

+2/−1
23.7.2012 17:44

Mathias

Re: Běžná praxe,

Odpověděl jste za mě, také to tak vidím....napsal jsem, že je to běžná praxe a také to neobhajuji a nesouhlasím s tím. U nás ve firmě to jeden čas také tak fungovalo....šofér jezdil celý týden linku a v pátek po směně bez řádného odpočinku vyrazil na pendl do Chorvatska, v neděli večer se vrátil a v pondělí zase mazal na linku. Nikdo je nenutil, jezdili to rádi, protože dostaly eura na ruku. Už několik roků si to hlídáme, aby měli řidiči odpočinky podle zákona, protože nám chodí pravidelně kontroly z odboru dopravy. Digitální kartu řidiče si pohlídáme, protože je pravidelně ztahujeme a kontrolujeme  veškerou činnost navíc mimo firmu si pohlídáme. Ale pokud vyrazí u jiného dopravce načerno s busem na kolečka, to se uhlídat nedá. Sice mají ve smlouvě, že nesmí jezdit u jiného dopravce, ale ten přivýdělek je silné lákadlo......

0/0
23.7.2012 18:00

akro

Re: Běžná praxe,

čtyři roky natvrdo za obecné ohrožení by taky mělo být silné lákadlo.

0/0
24.7.2012 10:24

hamhamham

Re: Běžná praxe,

tobě bych dal 4 broky do pozadí každé ráno,

určitě si krysa z kanclu

0/0
28.7.2012 17:15

štamprdle

ne - dodržování doby odpočinku

. něco jiného je když ten řidič jezdí za komínem a pak jede odvézt děti max 150 km anebo lítá po republice a pak vezme dálkovou do Chorvatska

+2/−1
23.7.2012 15:37

akro

Re: ne - dodržování doby odpočinku

Je to úplně totéž. Usnout se dá i na dvacetikilometrové štrece na hrad Bouzov.

0/0
24.7.2012 10:26

nahoda

@

Jistě měl kartu u řidičáku tak mu jí šoupli do čtečky a bylo to jasné!!

Zaměstnavatel to musel vědět !!Že šoféry nutí jezdit déle je známo každému a řečičky aby se ozvali jsou

zbytečné!!Nikdo to neudělá protože  skončí na pracáku a později na soc. dávkách a proč?

Páni zaměstnavatelé si to řeknou a kdo zaměstná REBELA ?Nikdo vážení přispěvatelé !!

+2/−1
23.7.2012 13:29

morae

Re: @

přesně - pokud jezdí u stejné společnosti, je to s jejím vědomím a trest má dostat společnost - ztráta licence

Pokud jezdí u více firem, je vinen řidič. Bohužel, tohle policie nerozlišuje.

0/0
23.7.2012 13:56

postoran

Re: @

Kdyz prijde spolecnost o licenci (ono se neco takoveho udeluje?), tak prijde o praci tak ci tak.

0/0
23.7.2012 16:42

morae

Re: @

jistě, že uděluje - o pár dnů dřív nářky student agency.

a společnost by si za takových okolností nedovolila tlačit na řidiče - i majitel by přišel o obživu. Takhle nastavují krk jen jeho zaměstnanci a on klidně nabere další, když se mu řidič "vyboduje" - o tom jak je to s náhradou v případě neštěstí můžou mluvit pozůstalí od Nažidel.

0/0
23.7.2012 17:32

petrph

z takového řidiče by jistě měli Klaus i Kalusek radost

Pracuje pořád a neúnavně bez odpočinku, a ještě šetří tu digitalní kartu. Teď ještě aby se do toho nepunktovali nějací levičáci s bezpečnostními předpisy nebo zákoníkem práce - to je nutné zrušit, všechno je to na dohodě..

0/0
23.7.2012 13:18

lomihnát a chytrý mustang

Re: z takového řidiče by jistě měli Klaus i Kalusek radost

No tak pracuje - co je vám po tom?

Vám vadí, že jiní pracují více, až tak, že jim to chcete zakazovat?Rv

+1/0
23.7.2012 17:41

petrph

Re: z takového řidiče by jistě měli Klaus i Kalusek radost

To je o tom co jsem napsal, že existují nějaké bezpečnostní předpisy, které se musí dodržovat, bez ohledu na to jak kdo pracuje. Je to asi na principu, jako kdyby někdo uzákonil dopravní pravidlo křižovatky "první projede ten kdo má rychlejší auto a projede jí dřív - ten pomalejší muší počkat...

0/0
23.7.2012 18:22

Tomaseq

Kde

Najdu ty paragrafy na autobus MHD. Ti maji jine normy a nemaji karty ci kolecka. O vikendu jezdi chorvatsko a pres tyden jezdi MHD ...

0/0
23.7.2012 13:17

Ovcan Povolny Obecny

Re: Kde

vyhl. č. 361 nevzpomínám si na rok sbírky. Kamiony mají 561/2006 tuším. Linková doprava nemusí mít tachograf při délce linky do 50 km

0/0
23.7.2012 13:20

morae

a co řidiči - brigádníci?

co situace, kdy chlap dělá na směny a mimo ně jezdí s autobusem? tam se osmihodinová přestávka v práci taky musí dodržet? a jak se to kontroluje? Co řidič po probdělé noci, kdy prostě nemohl spát?

Neobhajuju tohohle řidiče - je to nebezpečí pro nás cestující a vědět, jak dlouho je ten můj řidič vzhůru, možná nenastoupím.

+1/−1
23.7.2012 13:02

EasyR1.7

Kdo vymýšlí ty titulky ???

Vypadá to, že měl řidič nějaké kouzelné triko s tachografem... :-P

+3/−1
23.7.2012 12:59

brezzinka3

Re: Kdo vymýšlí ty titulky ???

R^R^

0/0
23.7.2012 13:17

net.Xtreme proti diskriminaci

No a?

Ohrožoval někoho? Nebo jde jen o buzerazi za nedodržení předpisu pro předpis?

+1/−1
23.7.2012 11:44

Rumcajs007

Re: No a?

Pokud čtu správně, tak autobus plný dětí. Možná nemáš děti, možná je Ti jedno, že by je někdo zabil, pro trochu lepší plat.

+3/−1
23.7.2012 11:47

IARK - Skleněný Králíček 3

Re: No a?

Jako, ze kdyz bude mit 8mi hodinovy spanek, tak je zabije a ten co mel 8mi hodinovy + 3 h volna je nezabije?

+1/−1
23.7.2012 11:55

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: No a?

Tak byl plný dětí a co? Autobusů plných dětí jezdí spousta, podstata mé otázky byla, jestli jel nějak nebezpečně. že si nevzal přestávku imho nutně neznamená, že je to nebezpečné.

+4/−1
23.7.2012 11:55

vezu maso pro doktora Jacksona

Re: No a?

Vy clovece nevidite dal nez za spicku nosu. Doporucuju svoji hloupost neventilovat tak verejne.

0/0
23.7.2012 12:01

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: No a?

Proč bych měl brát vážně radu od někoho, kdo se jí sám neřídí?

0/0
23.7.2012 12:18

neandrtálec

Podle nového penzilního plánu musí jezdit do 73

:-)

+3/−1
23.7.2012 11:41

maniacc

Re: Podle nového penzilního plánu musí jezdit do 73

A co jako? Je tam snad neco o nedodrzovani predepsanych prestavek?

0/0
23.7.2012 12:41

Masový automobilismus nás ničí

Naprosto nesmyslný předpis

Stát se do všeho s*, ale všechno jde od desíti k pěti. Rv

+1/−1
23.7.2012 11:25

neandrtálec

Re: Naprosto nesmyslný předpis

... od pěti k mínus pěti ...

:-)

+1/−1
23.7.2012 11:42

HrubesaMares

Re: Naprosto nesmyslný předpis

AETR je evropska dohoda...

0/0
23.7.2012 13:02

Ovcan Povolny Obecny

Re: Naprosto nesmyslný předpis

To máte pravdu, ale AETR zde neplatí...

0/0
23.7.2012 13:19

pivak2

Omacka dobra, ale chtelo by to fakta

A kolik hodin teda za ten mesic najezdil? Vyboural se nekde?

+2/−1
23.7.2012 11:24

andulicka

na vině je zaměstnavatel

Zabavit autobusy a sebrat koncesi...pravděpodobně by řidič přišel o práci pokud by nechtěl jezdit tak jak mu zaměstnavatel nařídí...netvrdím, že to není také jeho vina...ale trestat by se měl hlavně zaměstnavatel...

+2/−1
23.7.2012 11:14

TYGR.NET

Re: na vině je zaměstnavatel

No pokud je to ve stylu vydírání: "Nepojedeš, nemusíš už chodit!", tak by se to mělo hlavně důkladně prošetřit a tvrdě trestat,jenže to mohou změnit řidiči, nikdo jiný ... Ale zaměstnavatel nemůže mít plnou zodpovědnost za řidiče a vůz, to by také nebylo fér!

0/0
23.7.2012 11:20

sisemen

Re: na vině je zaměstnavatel

a příkaz k jízdě dává kdo? (není to náhodou ten nevinný zaměstnavatel?)

0/0
23.7.2012 11:21

TYGR.NET

Re: na vině je zaměstnavatel

A?

0/0
23.7.2012 11:24

luki

Re: na vině je zaměstnavatel

Takže je buď spoluvinník nebo každopádně nenahlásil porušování zákona, víme?

0/0
23.7.2012 11:55

IARK - Skleněný Králíček 3

Re: na vině je zaměstnavatel

A kde ten ridic co se soudi potom dostane praci?

+1/−1
23.7.2012 11:56

Topdvere

Špatně, ale u nás normální...

Jsem taky řidič z povolání, jezdím s náklaďákem, jsem nucen jezdit až 16 hodin denně bez přestávky. Když odmítnu jet jsem bez práce... Dokud pokuty za nedodržení přestávek půjdou za řidičem a ne za zaměstnavatelem nic se nezmění

+13/−1
23.7.2012 11:08

WIFI

Re: Špatně, ale u nás normální...

když půjdou pokuty převážně za zaměstnavatelem, tak se najde určitě část řidičů, kteří toho budou zneužívat - nic je to stát nebude. V zákoně o silničním provozu je dané, že za vozidlo, náklad je odpovědný řidič, jak by měl majitel vozu (vzdálený třeba i stovky km) zaručit a kontrolovat stav vozu, když by o něj měl zodpovídat ?

0/0
23.7.2012 11:14

luki

Re: Špatně, ale u nás normální...

takže podle vás zaměstnavatel neví, komu proplácí ty směny? ;-D

+1/−1
23.7.2012 11:57

WIFI

Re: Špatně, ale u nás normální...

a vy si myslíte, že pokud řidič tzv. jezdí za dva, má na výplatní pásce dvojnásobný počet hodin ? To snad ne, v ideálním případě bude mít max. možný povolený počet hodin a max. dvounásobnou hodinovou taxu. Jasně, že o tom zaměstnavatel ví, ale těžko to dokázat.

0/0
23.7.2012 18:56

TYGR.NET

Re: Špatně, ale u nás normální...

Přijdeš o práci, ale nezabiješ ... budeš mít čistý štít a s takovým štítem se můžeš bránit proti neoprávněné výpovědi. Páky už na to jsou! Když sebou necháš vláčet a budeš jen brečet, jak je zaměstnavatel špatný, nic se nezmění a budou Tě dřít s kůže víc a víc!

+3/−1
23.7.2012 11:17

sisemen

Re: Špatně, ale u nás normální...

tomu FAKT věříte? ... i na Ježíška?

+1/−1
23.7.2012 11:20

TYGR.NET

Re: Špatně, ale u nás normální...

Znám takové případy a zaměstnavatel se raději vyrovnal mimosoudně! A divte se, bylo to v načem státě!

+3/−1
23.7.2012 11:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.