Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rodina při úprku před plameny skočila z útesu, dcera a otec nepřežili

Je to příběh jako z románu Sophiina volba. Pětičlenná rodina v zoufalém pokusu o záchranu před ničivými požáry ve Španělsku prchla na útes. Když se dostali na okraj skály, plameny uzavřely cestu zpět. Rodiče s dětmi se museli rozhodnout: buď uhoříme, nebo skočíme do moře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jarapalos

Jsem va Spanelsku pres 20 let

a je to kazdy rok to same. Skoro vzdycky ale jde o umyslne zalozene pozary, nejcasteji je cilem preklasifikovat pudu a behem par let zacit stavet. Na druhou stranu lesy na Gran Canarii zapalil zamestnanec lesni spravy, ktereho predtim vyhodili z prace. Vzdy se najdou nejake kanystry od benzinu nebo neco podobneho. Ja jsem nepoznal hloupejsi, sobectejsi, zakernejsi a bezohlednejsi narod, nez jsou Spanele. Ze se ohrozi zivoty a majetky, je jim absolutne jedno.

0/0
24.7.2012 10:46

richu_ch3

Re: Jsem va Spanelsku pres 20 let

A co byste jako v okolí Jonquera chtěl stavět? Nový Perthus pro Francouze?

0/0
24.7.2012 11:20

uživatel eliminován v21.0

A to se vyplatí

R^

0/0
24.7.2012 8:25

lekaj

asi chteli byt zajimavejsi

Oddelovat se od stada se v prirode nevyplaci vetsinou.

0/0
24.7.2012 8:18

pettyo

Re: asi chteli byt zajimavejsi

V Kaprunu se to těm šesti přeživším vyplatilo. Jinak u ohně vždy platí, že je lepší jít směrem dolů.

0/0
24.7.2012 8:37

pettyo

Asi...

...neviděli Bohové musejí být šílení. Rozhodně bych zkusil něco takového co udělal ten křovák.

0/0
24.7.2012 7:06

Rafaelou

prašť jako uhoď....

Tihle lidé měli v daný okamžik jen dvě volby a obě špatné.Obdivuji odvahu,nebo spíše pud sebezáchovy.Nevím zda bych dokázal skočit.Padesát metrů je strašná výška a pád i do zpěněnné vody přináší obrovské riziko.Nejspíš podle výsledků bylo ještě třeba skok protáhnout aby vůbec vznikla nějaká šance.Život je někdy opravdu krutý.Mají můj obdiv i soustrast ze ztrátou jakou utrpěli.

+1/−1
24.7.2012 5:53

Rubik1

Z výšky 50m !

Přežít skok do moře z výšky 50m, tak to je obdivuhodné. Myslel jsem, že je menší šance. Trochu můžou pomoci vlny, protože pak není náraz na vodní hladinu tak kolmý jako na nezlněnou vodu. No navím, jestli bych se sám ke skoku přiměl, asi bych ještě hledal jinou možnost a možná se udusil v kouři.

0/0
24.7.2012 3:21

prachyvprachu

vidím jako větší průšvih to, co se stalo než čí je co volba. Tak neuvěřitelně nezabezpečenou dálnici mají v té lepší části EU?

+1/−1
23.7.2012 23:17

richu_ch3

Re: Já

Tam žádná dálnice není ...

0/0
24.7.2012 11:10

Beefeeter

To už je národní sport nebo co?

Tady se prostě bude rýt do redaktorů za všech okolností. Samozřejmě že vy prudce inteligentní a světaznalí diskutéři si naprosto vždycky najdete nějakej důvod, nebo veselou záminku k tomu dát tu na odiv svůj ostrovtip a setřít redaktora - ideálně ještě s nějakou jízlivou poznámkou - ať už jste teda opravdu dobří! Panenko skákavá, to vás furt baví?

Tento konkrétní případ - volba mezi dvěma možnostma, kdy obě jsou stejně příšerný a v jejich důsledku téměř určitě někdo blízkej umře - ať už při volbě jedné, nebo druhé možnosti. Tak jsem to pochopil já a dál se tím nijak extrémně nezabýval, protože mě zajímalo co se stalo! Ne to, co bych zase omlátil autorovi o hlavu. To fakt nemáte lepší zábavu (opakujou se tady furt ty stejný nicky).

Jen abych ušetřil námahu některým jednoduchým bojovníkům za inteligenci: Nejsem redaktor. Jen mě už nudí ty vaše rýpance do nich.

+9/−1
23.7.2012 22:35

Yanajedna

Re: To už je národní sport nebo co?

Baví :)

0/0
23.7.2012 22:37

Beefeeter

Re: To už je národní sport nebo co?

nejde si nevšimnout... Vím že vzhledem ke svýmu předchozímu příspěvku nevypadám líp, ale ty díky takovým postům vypadáš jako protivná megera. Což doufám nejsi - je to jen jeden příspěvek, ze kterého se to dá posuzovat - takže to snad není nic, co by tě charakterizovalo. Jen to tak vypadá. Zbytečně...

0/0
23.7.2012 22:41

Yanajedna

Re: To už je národní sport nebo co?

A víš, že je mi fuk, jeslti si o mě nějaký anonymní nick myslí, že jsem protivná megera?

V reálu jsem třeba příjemná a vzdělaná dáma, která má hodně načteno. A nebo megera, která má hodně načteno.

Můžu se tu vydávat za postarší matku tří synů, bezdětnou právničku v mezinárodní advokátní kanceláři, střelenou umělkyni s pěti kočkami, těhotnou pětadvacítku na rizikáči, co jí právě zdrhnul muž... co z toho je pravda?

0/0
23.7.2012 22:50

Beefeeter

Re: To už je národní sport nebo co?

Cokoliv z toho může být. Chceš vypadat jako protivná megera? :)

0/0
23.7.2012 22:52

Yanajedna

Re: To už je národní sport nebo co?

Klidně :)

Ale jestli jsi bohatý, hezký, charismatický a chceš si mě chvíli vydržovat, tak bych se možná chvíli přemáhala .)

0/0
23.7.2012 22:53

Parcival

Re: To už je národní sport nebo co?

To srovnání prostě nesedí! Ti nešťastníci udělali to JEDINÉ co jim zbylo. Mám pocit, že Sophiina volba to tedy nebyla. Mám pocit, že autor ten příběh nezná, maximálně s vyprávění.

+3/−1
23.7.2012 22:52

Rodnok

Re: To už je národní sport nebo co?

Ty si zas pleteš s a z a taky to tu nikdo nerozmazává :-P

+1/−1
23.7.2012 23:35

Parcival

Re: To už je národní sport nebo co?

Jestli jsem kvůli tomu vyloučen z diskuze, můžeš mne vesele ignorovat;-) Mimochodem, jestli nemáš k tématu nic jiného, prosím udělej to. Děkuju.

0/0
23.7.2012 23:53

bombai

Re: To už je národní sport nebo co?

Nás to nebaví, ale vadí nám všeobecně upadající práce s jazykem, nesprávná stylistika a také znevážení obsahu článku přinejmenším neobratným přirovnáním. Protože nejen obsah, ale i řádná forma textu je přece náplň práce redaktora v novinách, je za to placený. Jestliže máte podobně shovívavý postoj k ostatním profesím, tak předpokládám, že u řidiče autobusu Vám bude stačit, když rozezná pedály. Možná se i vozidlo rozjede, ale sedět byste v něm asi nechtěl, že?

+1/−1
24.7.2012 0:27

modra vrtule

Re: To už je národní sport nebo co?

Ja myslim, ze by kazdy mel delat svoji praci poradne. Redaktori maji tu smulu (nebo stesti), ze jejich praci sleduji tisice lidi. To co obcas predvadeji, degraduje IMHO jejich praci a budi dojem, ze by psat do novin mohl opravdu kazdy, bez poradneho vzdelani. Vzdycky jsem mela za to, ze media nesou velkou zodpovednost prave proto, ze jsou tak na ocich, mela by byt vzorem, zdrojem spravnych informaci a inspiraci. Kdyz si tenhle clanek precte nejaky skolak, uplne spatne pochopi vyznam pojmu Sophiina volba a to je spatne.

Kdyz me sleduje tisice lidi, davam si sakra pozor na to, co delam.

0/0
24.7.2012 9:24

Yanajedna

Sophie volila, jestli skočí z útesu, nebo uhoří?

Autor článku studuje nějaký institut, to už má asi maturitu za sebou....

člověče, když už jste nevzdělanej, tak se nepouštějte na tenký led.

Nebo použijte vyhledávač, wikipedii a věnujte tématu aspon 26 vteřin.

+1/−1
23.7.2012 22:29

Beefeeter

Re: Sophie volila, jestli skočí z útesu, nebo uhoří?

Sofie volila mezi smrtí jednoho milovanýho, nebo druhýho milovanýho. Obě možnosti špatný.

Zůstat na útese a sledovat jak tvoje rodina uhoří, nebo skočit z útesu a sledovat, jak se tvoje rodina řítí na skály? To jsou taky obě špatný možnosti. Obě se týkají nejbližších. Já s tím nemám problém. To že ses to učila k maturitě ještě neznamená, že jsi chytrá Jano!

0/0
23.7.2012 22:37

Yanajedna

Re: Sophie volila, jestli skočí z útesu, nebo uhoří?

Neučila jsem se to k maturitě, četla jsem to. Vícekrát. Jednou povinně, později nepovinně. Vidím v těch dvou volbách rozdíl. Ty ne, ok, každý si můžeme o knize a skocích z útesu myslet to své.

+2/−1
23.7.2012 22:46

Beefeeter

Re: Sophie volila, jestli skočí z útesu, nebo uhoří?

Já že v tom nevidím rozdíl? Je v tom rozdíl. Já ho myslím i popsal. Ale je tam i něco společného, ne? A právě pro ty společný části dokážu pochopit záměr autora.

OK, já to beru. Dobře jsi to teď napsala. Byl takový problém si tohle říct, před tím, než jsi napsala ten post výše?

0/0
23.7.2012 22:50

Yanajedna

Re: Sophie volila, jestli skočí z útesu, nebo uhoří?

Je tu otevřená diskuze? Je.

Můžu napsat názor, že to přirovnání nesedí? Můžu.

Tak o co jde?

Každá nepříjemná volba není Sofiina.

+1/−1
23.7.2012 22:57

mosulský_machredž

nechápu - 700 stran ženskýho románu bych stejně nečet

PROČ SE TU VŠICHNI TAK ČERTÍ ? O co vlastně jde - jakou měla Sophie volbu, že Vás to vytáčí k zuřivosti 8-o ?

0/0
23.7.2012 22:04

Yanajedna

Re: nechápu - 700 stran ženskýho románu bych stejně nečet

ty si podej ruku s autorem a jděte skočit z útesu ;-D

0/0
23.7.2012 22:31

Parcival

Re: nechápu - 700 stran ženskýho románu bych stejně nečet

Sophie se musela rozhdnout které z jejích dětí půjde hned do plynu a které bude mít šanci na přežití. Musela ukázat prstem, musela sama rozhodnout.

0/0
23.7.2012 22:54

bombai

Proč ta přirovnání,

která stejně pokulhávají a dělají z tragické zprávy nechtěně komickou.  Například minulý týden se tragická událost na mostě ve Vídni proměnila v podání iDnes v bulvární taškařici. Proč tedy nemůže pan redaktor podat stručný a jasný popis tohoto neštěstí ve Španělsku? Samotný obsah článku je natolik silný (a smutný), že jej není třeba nijak literárně dotvářet. Sophiina volba byl opravdu nešťastně zvolený příměr a svědčí o tom, že redaktor knihu s největší pravděpodobností nikdy nečetl.

+1/−1
23.7.2012 20:13

Parcival

Re: Proč ta přirovnání,

Přesně. Titulky jak z Blesku. Otázka je, jestli to spíš neukazuje na to, že jsme coby konzumenti "na úrovni". Možná by to jinak tolik neprodali................. .

0/0
23.7.2012 22:57

modra vrtule

Vzdycky jsem si myslela

ze zurnalisti maj nejaky vseobecny prehled o historii, literature, politice a pod., ale asi sem se fakt spletla..doporucuji Sophiinu volbu precist, nez se na ni bude autor priste odkazovat 8-o

+12/−1
23.7.2012 19:26

Cofola

Re: Vzdycky jsem si myslela

No, prostě to panu Březinovi takhle dobře zní. Určitě jste si už všimla, že někteří novináři používají přirovnání, fráze nebo slovní obraty,  které se k danému tématu absolutně nehodí, ale jim nejspíš z nějakého důvodu imponují.

+3/−1
23.7.2012 19:40

Yanajedna

Re: Vzdycky jsem si myslela

cizí termity jsou vždycky rizoto....

+2/−1
23.7.2012 22:32

A přece se maže...

Re: Vzdycky jsem si myslela

Člověk by neměl používat cizí termity, když je nezná suterénně nebo není

v dobré konvici, protože je zde veliké rizoto, že to skončí fiatem.

Každý se tváří jako suvenýr, ale vrátí se mu to jako bu(z)erant!

+3/−1
23.7.2012 22:47

Parcival

Re: Vzdycky jsem si myslela

;-D....někdy to ovšem působí dost kosmicky........;-D

+1/−1
23.7.2012 22:58

dasvo

Re: Vzdycky jsem si myslela

Skončit to může apostrofálním fiakrem. Jinak výborné, děkuju!

0/0
24.7.2012 12:30

Zabr-Ali Mubarak

Pane autore,

jak proboha toto můžete srovnávat se Sophiinou volbou?

8-o

+11/−1
23.7.2012 18:47

Intesen

Re: Pane autore,

tady jsou i jiné perly....RvRv8-o

+5/−1
23.7.2012 18:53

net.Xtreme se nevzdává

Re: Pane autore,

Třeba rudovlasý joker:-)

+3/−1
23.7.2012 18:56

Zabr-Ali Mubarak

Re: Pane autore,

Ano, ten se taky povedl.

0/0
23.7.2012 19:50

Parcival

Re: Pane autore,

Víte, nevím to jistě, ale mám pocit, že Joker má rudé vlasy v té komiksové předloze.

0/0
23.7.2012 23:00

pettyo

Re: Pane autore,

http://www.hollywoodfamousfark.com/wp-content/uploads/2012/07/86b3joker-hospital-0720-500x339.jpg

0/0
24.7.2012 7:13

phdr.

Re: Pane autore,

no co, autor očividně četl jen nadpis, eee titul knihy Rv

0/0
23.7.2012 19:19

Babul

Re: Pane autore,

brd

0/0
23.7.2012 19:33

Zabr-Ali Mubarak

Re: Pane autore,

Já vím, ono to má přes 700 stran, ale postačující informace se dá pořídit i za dvě a půl hodiny v kině (či u videa).

+1/−1
23.7.2012 19:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.