- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/420110_402172049800079_705176418_n.jpg
zase další metoda? Zase další změna ? Zase nějaká nejchytřejší reformátorka, která dělá výzkumy na dětech ve škole? A jak ty děcka budou dělit slova na konci věty, Po slabikách, nebo po písmenech? Nebo už se dnes dělicí znaménko nepoužívá? Poučte mne prosím, nějak ty neustálé změny v češtině nestačím sledovat...
Moderní je slova nelámat a genetická metoda je z počátku minulého století, moderní pojetí pak z konce minulého století. Jestli tohle nestačíte sledovat, jste nejspíš Metuzalém.
Tak by musela být uvedená slova napsaná, aby se dala písmenkováním přečíst.
Jednou totiž "ě" dělá efekt "je" (skvělé, věci...) a jindy "ě" změkčí přredchozí písmeno (děti, děvečka...) a to bez slabikování to moc nejde.
Dále také děti hláskují Á, Bé, Cé, Dé ... a při písmenování ale hláskovat nesmí a některá písmenka fakt nejsou příliš znělá a vyučijící nemá moc šancí rozpoznat, zda dítě písmeno přečetlo správně. Slabika je znělejší.
O vytváření slov z předpon, základu a přípon, kterému je slabikování blízké ani nemluvě.
Už se "těším" na se děti budou na školách učit jen SMS jazyk - bez diakritiky, ale hlavně s tisíci zkratkami, kterým většinou rozumí jen ti dva co si píší.
Na odkazu je porovnání metod. V klasické metodě se děti učí 4 abecedy. Uvolňování ruky pro psaní se věnují měsíc. Psát začínají v říjnu. V nové metodě se učí 1 abecedu (velká tiskací písmena), ruku uvolňují pro psaní 4 měsíce, psát začínají v lednu. V připravených materiálech (velká tiskací písmena) začínají děti číst rychleji a víc je takové snadné čtení baví než v klasické metodě (kde si ale přečtou všechno).
Pokud by slabikování přešlo jen na tiskací velkou abecedu, rozdíl metod se nepozná. Navíc to údajné lepší porozumění zcela jasně navozuje učení po slovech. Což podle mě vede k nepochopení běžného textu. Docela se mi líbí, že složitosti se odsouvají na dobu, kdy dětem na slabikování dorostou buňky. Aneb "spor metod" je opravdu spíš k smíchu. Připomíná to Svěráka se Zajícovou variantou Bronštejnovy metody.
http://www.komen1.estranky.cz/clanky/predmety/cteni/1.-rocnik/geneticka-metoda-cteni.html
ještě bych připomenul, že za našich mladých let, když spolužák nezvládal čtení nebo psaní, tak byl blbej. Dnes je dyslektik! Přesně dle vzoru : Každéme nějakou funkci již odmala ! A že jich dnes je jak houby po dešti. Skoro bych řekl, že za našich mladých let bylo ve třídě míň blbců, než je dnes dyslektiků.........sám po těch všech reformách nevím, zda dys.... či dis.... ?????
No, já jsme se kdysi dávno naučila ještě před 1.třídou sama touto metodou číst. Pak jsem v první třídě bez problému přešla na slabikování, což v jazyce českém má logiku. Moje babička byla učitelka - před válkou, tou 2.světovou a už tehdy se začínalo nejprve po slabikách, pak přišla změna a učila se celá slova, pak zase slabiky. A tak tomu bylo i po válce. Na dlouhou dobu nakonec zvítězila metoda po slabikách. No a nyní touha po novém, v různých školách jsou děsně moderní a učí se číst po slovech - zřejmě netuší, že už to tady bylo, jinde půjdou po písmenkách - touha po něčem, co tu nebylo. Zkrátka je mi to celé k smíchu. Vždycky přijde nějaký nový blb, který "vymyslí" něco "nového", odsoudí to předešlé. Nadšení se klasifikuje jako moderní učitelství, aby se to za pár let změnilo a řekne se, moderní je číst po slabikách. Dnes si na to ještě dotyčný novátor najde cestu, jak vydělat prachy. to je změna. Jinak je to vážně k smíchu.
každá naše revoluční změna a zejména ve školství... Odklonem od "zastaralého" školství jsme dosáhli toho, že děti přestaly číst knížky. Zároveň se podařilo dosáhnout toho, že jejich všeobecné znalosti začínají a končí u moderní muziky a odborné znalosti je stále více posouvají níž v různých žebříčcích....Písmenkování asi má sloužit k tomu, aby neuměly ani číst přitroublé volební programy a mohly jenom malovat tykadýlka....
Fakt myslis ze knihy se prestaly cist kvuli nejake zasadni zmene ve skolstvi? Ja jsem zacal cist knihy v radove mensim meritku v dobe kdy nam zavedli internet, coz je myslim mnohem mnohem padnejsi duvod nez nejaka domela zmena ve skolstvi...
originální a vynalézavé! Krátce po válce, konkrétně v roce 1948, jsme se učili číst tak zvanou globální metodou, zkráceně globálkou. Tehdy se totiž naši řiťolezci zhlédli v angličtině a rozhodli, že musíme angličtinu následovat. Slabikáře byly zavrženy, nové učebnice obsahovaly obrázky s příslušným popisem a my se učili nejdříve písmenka (to abychom vůbec zjistili, co je tam napsáno) a pak nazpaměť "králík" (obrázek), "králík" (seskupení písmenek). Vydrželo to, ta metoda, asi čtyři roky, číst jsme se taky naučili, ale dalo to víc práce. Protože jsme k tomu, také museli umět "spelovat", prostě jako Angličani. Krátce řečeno - ona nová metoda je asi tak nová jako vynález jablkových povidel. Jedna námitka proti nadšení některých diskutujících: metoda učení by měla odpovídat stavbě daného jazyka. Angličani, ani Němci a vůbec příslušníci neslovanských národů slabikovat prostě nemohou, protože jejich jazyky mají jinou skladbu. Zato v češtině má slabikování význam, kupříkladu při tvorbě slov.
souhlas, taky jsme měli rovnou přednaučené dělení slov, jsem zvědavej jak se to budou písmenkáři učit, kdo nezvládl slabiky byl buď imbecil nebo dislektik
Jánechápu jaksemůže prtotyný někdo tadyohrazovat? Jájsem dýkitétometodě naučilčísta apsát zatýden. Jetoprostěvíbornáageniální. Tojenomzapšklýazávistvý dlůchodcizávidínámmladým ženěcoumýme mnohemlépeasnadnějinežoni.
Anometodajetoskvělá ještětrochuprocvič příštítýden pravopisajetodoma.
a ani nejsem povolany na hlubsi rozbor. Z me vlstni, dlouholete zkusenosti je moje bezprostredni reakce - nesmysl. Cteni po pismenkach nemuze usnadnit ci vylepsit pochopeni slova.
Dlouholeté? Víte, tato metoda není nová, uvažovalo se o ní už dříve. Já osobně už čtu taky dlouho, naučil jsem se víc doma jak ve škole a proto tímto "novým" způsobem. Proto jsem pro.