Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Uděláme z olympiády peklo. Strážci britských hranic chystají stávku

Odbory britské cizinecké policie hodlají den před zahájením her stávkovat. Strážci hranic se tak bouří proti úsporným opatřením konzervativní vlády. Jejich protestní akce odsoudí cestující na letištích k mnohahodinovému čekání ve frontách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

azazzelo

Čeští Švejci jsou ještě lepší než Britové

Britové mají olympiádu a vyhází lidi z hraniční kontroly. Asi britská vláda plánuje 11. září. Tak hlavně že vás ochranka nepustí s "deštníkem a bagetou" na stadion.

A nechápu proč se tady nadává na odboráře, zlaté chytré policejní hochy? Ti čeští byli mnohem mazanější, aby předešli trapným podobným stávkám, tak se zasadili, rovnou za zrušení té české cizinecké. Rakušáci a Bavoři to nerozdýchali dodnes. Němci nemohou pochopit, že v okamžiku kdy Česko zruší hranice a cizinci získají volný pohyb kam se jim zlíbí zlikvidují Češi současně svoji ochranu bezpečnosti. ;-D

0/0
20.7.2012 8:11

Parcival

Re: Čeští Švejci jsou ještě lepší než Britové

A na to jsi přišel jak, že nemáme cizineckou policii?

+3/−1
20.7.2012 11:45

Yanajedna

Re: Čeští Švejci jsou ještě lepší než Britové

Plete si cizineckou policii s celní a pasovou kontrolou na hraničním přechodu ;-)

0/0
20.7.2012 12:17

Kidkid

To je divné,

že státní zaměstnanci mohou vůbec stávkovat. Nedá se to zařídit povoláním těchto zaměstnanců do armády a dát jim práci rozkazem? Za nesplnění rozkazu bývá kulka a po jedné popravě by si to ostatní rychle rozmysleli.

+1/−1
20.7.2012 6:53

Sharpe

Re: To je divné,

Statni zamestnanci stavkuji proti danovym poplatnikum, kteri je zamestnavaji a plati jim mzdy. Proto by nemeli mit pravo stavkovat.

+1/−1
20.7.2012 8:13

Parcival

Re: To je divné,

To je nesmysl. Daňoví poplatníci nezaměstnávají státní zaměstnance. Povíš to policajtovi až ti bude dávat botičku? "Já si vás platím." ;-) To asi neprojde, že, takže žádný dvojí metr, nepřípustné!

0/0
20.7.2012 11:47

ducatofil

Re: To je divné,

A z čeho tedy jsou státní zaměsnanci placeni - z peněz státu, stát, ale pane kolego hospodaří s cizími penězi, ne se svými, hospodaří s penězi daňových poplatníků, proto má recht, státní zaměstnance si platíme ze svých daní, jejich stávka je proti stávka proti daňovým poplatníkům.

0/0
21.7.2012 7:33

Gamehoror

Před nějakým týdnem jsem tu někde četl

že se obávají terroristických akcí na olympiádě.

Tak to vypadá že se můžeme těšit na zajímavé akce v přímém přenose.

0/0
20.7.2012 3:51

tehla

opravdu zmatek

tak jestli si odhlasovali stávku na  pátek 26. července, tak v tom má zmatek sama cizinecká policie... a nebo i-dnes... ;-D

+2/−1
20.7.2012 0:16

Yanajedna

Re: opravdu zmatek

Začnou už ve čtvrtek ;-D

0/0
20.7.2012 12:18

10doktor10

To se v Pekingu stát nemohlo

;-D;-D;-D

0/0
19.7.2012 23:58

Parcival

Re: To se v Pekingu stát nemohlo

Stávka v Pekingu? Nějaká nová forma sebevraždy?:-)

0/0
20.7.2012 1:51

b.vodka

:) to se dalo cekat

ty jsou na tom uz jak Francouzi:)

kazdy rok v lete stavkuje metro, vlaky, policie..:)

0/0
19.7.2012 23:22

Franta z Prahy

Re: :) to se dalo cekat

Francouzi si na stávkování potrpí dost a proto, ty jejich stávky už nikdo moc vážně nebere, ale v Anglii, to není tak běžné. Nicméně ono si s tím jejich politici poradí. Tam nejsou koumáci jako Kalousek a Nečas, kteří den před důležitým jednáním protistranu nechutně v médiích uráží a očerňují.

0/0
19.7.2012 23:27

b.vodka

Re: :) to se dalo cekat

no Já jsem vBritánii nějakou dobu žila a stávek tam bylo vždy požehnaně.

Každý rok previdelně stývkují dráhy, metro, studenti, dělníci....historie stávek v Británii je velká, vzpomeňme si třeba na období vlády Madam Tatcher..a nejen její.

0/0
20.7.2012 8:40

yjly

Veliká obava z JAR, z Číny, z Polska-Ukrajiny. Klídek !!!!!!

Co nám připraví kolébka práva a sportu Veliká Británie ?

Nevím, zda tam vůbec mají přijet sportovci z Izraele...... Asi nepřijedou a budou stále dále bojovat proti mezinárodnímu terorismu i za nás !

0/0
19.7.2012 23:02

harpyje

-

Můžou dát výpověď a dělat pro někoho jiného. Jestli si myslí, že u soukromníka dostanou za stejnou práci víc, tak ať přejdou k němu. Pokud vím, tak u hlídacích firem si lidi za postávání ve vrátnici a čumění lidem do tašek vydělávají minimální mzdu.

+1/−1
19.7.2012 21:42

sekundoměr (po opravě)

Re: -

A vo tom to je. Znova: To, že Vás osobně někdo vykořisťuje, neznamená, že oni jsou nuceni taky třít bídu s nouzí. Prostě zcela logicky a po právu využívají práv, která mají. A prospívají tím, třeba i těm u soukromníků, protože zvyšují cenu práce na trhu. Takže jediná věc, která ostatní vede  k tomuto opovrhování je mediální manipulace a taky trochu závist, přirozená.

+3/−1
19.7.2012 21:45

regina1

Re: -

naprostý souhlas, jestiže se nechám vykořisťovat, jsem debil.:-P Já teda ne

0/0
19.7.2012 22:31

josefl

Re: -

Takže klasická teorie marxismu leninismu o vykořisťujících a vykořisťovaných. Tomu snad dnes věří dnes už jen hrstka pomýlených stalinistů. Vždyť podnikatel pro naplnění svých plánů vytváří pracovní místa a pro realizaci potřebuje spolupracovníky (zaměstnance), které musí na volném pracovním trhu odměnit odpovídajícím způsobem. Zaměstnanec potřebuje podnikatele, aby mohl získat pracovní místo, pokud si je jako živnostník sám nevytvoří. Všichni společně se rozhodli svobodně ke spolupráci. Podnikatel má právo se svým spolupracovníkem, za předem dohodnutých podmínek spolupráci ukončit. Stejně tak zaměstnanec, má možnost za stejných podmínek změnit svého zaměstnavatele.  Kromě vlastností jako je závist, namyšlenost apod., neexistuje žádný důvod, pro které by bylo pro jednu či druhou stranu výhodné vzájemné poškozování a nenávist.

+1/−1
19.7.2012 23:13

Parcival

Re: -

Snížení nákladů není důvod? Protože snížení platu JE poškození, stejně jako snižování počtu zaměstnanců. A tito zaměstnanci mají plné právo říct:" Za těchto podmínek to dělat nebudeme." Prostě smlouva, jak jste říkal. Bolševická rétorika s tím nemá co dělat, to máte pravdu, ale to není důvod nechat se sebou orat.

+2/−1
20.7.2012 1:56

halagajda

Re: -

Orat? V soukrome sfere by takove platy a vyhody nemeli ani nahodou... , proto nemaji podporu verejnosti.

0/0
20.7.2012 7:08

Parcival

Re: -

Potom nevidím problém, ať se letiště Heathrowe obrátí na soukromou agenturu. Asi to tak snadné nebude, že? Možná by ochranka nebyla tak účinná jako profesionálové............. .CI5?:-)

0/0
20.7.2012 11:50

vvvv

Re: -

Podle mého nikdo nikomu nechce brát právo stávkovat. Samozřejmě že i státní zaměstnanci mají právo na stávku - garantované základní listinou práv a svobod.

Na druhou stranu existují situace, které by stávkující neměli zneužívat. Tj. např. stávkovat při olympiádě mi přijde zkrátka moc. Je to vydírání. Jistě, jenom využívají příležitosti, která se jim naskytla... Mě to ovšem přijde krajně nevhodné. Stejně jako mi přijde nevhodné pořádat klasické české blokády (brání v pohybu osob) nebo vyhrožovat exitusem (to ovšem nebyla stávka, ale protest - dle mého ovšem za hranou zákona).

Jinak klasická stávka (a připojená demostrace) je naprosto v pořádku, je přiměřeným způsobem obrany práv zaměstnanců v demokratické společnost.

+1/−1
20.7.2012 12:43

Bezkoruny

Můj názor

;-D Kdyby tyto stupidní akce, kde jsou stejně nadopovaní sportovci normálně zrušili, nic by se nestalo. Nezdar by jen a jen byl přínosem! Nechápu těch pár diváků co přijede, jak je může ten předražený Babylon bavit. Samý novinář, trenér, masér, komentátor, doktor, členové všech možných svazů, čestní hosté, papaláši, všude samý voják, tajný a nějaký místní chytrák v reflexní vestě. Nad hlavami vrtulníky a vzduch propírá radar... Pak černý borec běží osm vteřin... děkuji, ten zážitek být hloupou ovcí nechci! Zamyslete se, není něco špatně???

+3/−1
19.7.2012 21:12

sekundoměr (po opravě)

Re: Můj názor

špatné je akorát to, že se v tom točí obrovské peníze, které z kapes veřejnosti a daňových poplatníků směřují k nadnárodním korporacím. Takhle ale bohužel v dnešní době funguje už pomalu všechno. Takže má člověk dvě možnosti. Buď být staromilcem a vzpomínat na staré dobré neglobalizované časy, nebo si to může rovnou jít hodit, případně se zavřít doma v kobce, s kupou chytré literatury a nevycházet.

+1/−1
19.7.2012 21:16

Jindřich Husička

Re: Můj názor

Rv

0/0
20.7.2012 23:16

tuan4

Re: Můj názor

........když tě to tak popouzí,proč se tomu chechtáš?

Zamysli se,není něco špatně?;-D

0/0
19.7.2012 21:20

tm004

Re: Můj názor

... A to je jeste ten lepsi pripad. Alespon jeste v Sydney to nebylo ztratove, tj. danovy poplatnik to neplatil a byla z toho slusna obnova Sydney a spousta prace pro lidi. Ale jsou horsi - jako treba fotbal - to uz nema dneska s fotbalem nic spolecneho, navic se to dotuje, cutalisti berou nehorazne miliony, stavej si stadiony - coz by bylo fajn, kdyby jim to kazdy nemusel nedotoval. O tom ze je o zivot dnes vzit na fotbal malyho kluka, jak to slo kdysi davno, ani nemluvim. Jedinej fotbal kde je to jeste fotbal a kam se da vzit i ten malej prcek, je na vesnici za "kulturakem" v nedeli. KLuci zadarmo z nadseni hrajou pro radost. nestoji to nikoho nic a je klid a pohoda pro vsechny.

0/0
20.7.2012 7:42

GenEtt

Re: Můj názor

Olympijské hry jsou tradiční záležitost, s tím nějaká ovce ze stáda protivšemu nadávající do ovcí (móda posledních dvou let) nic neudělá :-P

0/0
20.7.2012 12:04

Fiv

Lidi si to zaplatí

ze svých daní. Zisk však shrábnou "oficiální" sponzoři.

+5/−1
19.7.2012 21:06

number of the beast

to jsou ubozaci

+3/−1
19.7.2012 21:01

sekundoměr (po opravě)

Re: to jsou ubozaci

ubožák jsi ty, bez představy o tom, jaká je skutečná hodnota lidské práce.

+2/−1
19.7.2012 21:03

number of the beast

Re: to jsou ubozaci

na rozdil od tebe tu mam z prvni ruky, jak se tihle v praci predrou

+1/−1
19.7.2012 21:07

sekundoměr (po opravě)

Re: to jsou ubozaci

to, že tebe kapitalista vykořisťuje, není důvodem k tomu, aby se oni ztrhali.

+1/−1
19.7.2012 21:08

sekundoměr (po opravě)

Re: to jsou ubozaci

Asi jako, když idnes během odborářské demonstrace (nikoli stávky) fotil ukrajince, kteří pracují (načerno, za minimální mzdu) i v sobotu. To je vrchol zvrácenosti.

+1/−1
19.7.2012 21:09

halagajda

Re: to jsou ubozaci

Prosim? Je videt ze na toto tema vite Jen co idnes napise..., jsou velmi dobre placeni a maji velke benefity o jakych se zamestnancum soukromeho sektoru nesni, at klidne jdou, zajemcu o takova mista je az az proboha, I zadne vykoristovani zde nejde.

0/0
20.7.2012 7:13

Beham Bosky

Ještě větší zmatek na Heathrow?

To si ani nedokážu představit.

+2/−1
19.7.2012 20:55

Parcival

Re: Ještě větší zmatek na Heathrow?

Někteří lidé tvrdí, že se jednou vesmír stane tak složitým a chaotickým, že si to ani nedovedeme představit. Tato teorie má ovšem řadu oponentů, kteří tvrdí, že už se stalo...........R^

0/0
20.7.2012 11:52

sekundoměr (po opravě)

No co

Škrty v Británii jsou daleko drastičtější než ty naše, sociální stát tam neexistuje už 30 let, studenti nechodí na výšku, protože je to drahé a nevyplatí se jim to, prostě ideální svět všech Klausovců, Kalousků apod. Takže stávka R^

+3/−1
19.7.2012 20:54

number of the beast

Re: No co

co slovo, to nesmysl. socialni stat je v Britanii tak stedry, ze se o tom Paroubkovi ani nesnilo, na studia dostane kazdej stypko nebo pujcku, lidi jsou uz tak rozezrani, ze nevedi coby. vis o zivote v Britanii kulovy s prehazovackou a delas chytraka.

+2/−1
19.7.2012 21:01

sekundoměr (po opravě)

Re: No co

Tak stýpko. nebo půjčku? To je rozdíl, vašnosto.

+1/−1
19.7.2012 21:02

number of the beast

Re: No co

bud to nebo to, popripade kombinace obojiho, tezke na pochopeni, vid?

0/0
19.7.2012 21:02

sekundoměr (po opravě)

Re: No co

půjčka na studium nemá se sociálním státem nic společného :-P

+2/−1
19.7.2012 21:03

number of the beast

Re: No co

je-li statem dotovana a jistena, aby byla dostupna pro vsechny, tak ma.

+2/−1
19.7.2012 21:08

sekundoměr (po opravě)

Re: No co

JJ, hezky úročená a co nezaplatí dlužník, zaplatí komerční bance ONI VŠICHNI :-) Bankéři si mnou ruce.

0/0
19.7.2012 21:11

halagajda

Re: No co

Nevite nic. Jsou to pujcky bez uroku a studenti je zacinaji splacet az kdyz vydelavaji pres 21K na rok- stahuje se jim to pak primo z platu, tusim nejakych 6 az 9%. Tak asi tak.

+1/−1
20.7.2012 7:22

Mitchell

Stávka?

Na jednu stranu je chápu - přes olympiádu budou mít mraky práce navíc a 22% snížení stavu asi nejde jen tak zalepit.

Ovšem na druhou stranu protestovat vydíráním rozhodně není vůbec košer.

+2/−1
19.7.2012 20:32

Franta z Prahy

Re: Stávka?

Košér to asi není, ale vzhledem k tomu, že se nejedná o židovský protest, tak to opravdu nikomu nevadí. Podstatné ale je, že právo na stávku jim zaručuje zákon. Takže může se ti to nelíbit, ale je to naprosto fér a v souladu s tamními zákona a zvyklostmi. :-)

+2/−1
19.7.2012 20:42

Mitchell

Re: Stávka?

Slovo "košer" se jako převzaté běžně používá i při hovoru o nežidovských otázkách.

A k věci - právo na stávku nezpochybňuji. Ale pokud takto poškodí svůj vlastní stát, tak si v podstatě kálí do vlastního hnízda. Nemluvě o tom, že tím v podstatě sami sebe připravují o peníze.

0/0
19.7.2012 20:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.