Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zastupitel nechce Benátskou noc v Liberci, chystá protihlukovou vyhlášku

Hudební festival se po 19 letech přestěhoval z Malé Skály do liberecké čtvrti Vesec. Opoziční zastupitel a předseda osadního výboru ve Vesci Jaromír Baxa si přeje, aby byl letošní ročník zároveň posledním. Chce prosadit protihlukovou vyhlášku, která by konání festivalu v krajském městě zabránila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Heliska

obava

on pan zastupitel asi má strach že Benátská noc přinese do kasy daleko víc peněz než mistrovství v lyžování?

0/0
23.7.2012 20:37

ramm

baxa

po přečtení článku jsem si představoval staršího, tlustého a vyplešatilého zahořklého starce. O to víc mě překvapilo, když jsem si vygooglil jeho fotku a vidím celkem vitálního cca třicátníka ...

0/0
21.7.2012 21:55

Rumcajz

Držím palce zastupitelům.

Ať se jim to podaří dostat do rozumných mezí. ;-)

+1/−1
21.7.2012 8:57

okpacka

Re: Držím palce zastupitelům.

Kdyby tam hrála dechovka, tak se v tom Liberci nemusel nikdo rozčilovat. Rámus a pivo není kultůra, to ať si dělá mládež doma.;-€

0/0
21.7.2012 9:29

Rumcajz

Re: Držím palce zastupitelům.

Přečtěte si "Bohatýrskou trilogii". Už tehdy si dělali legraci z dechovky. Tak proč si myslíte, že by nevadila? Proč jste takovým jejím zastáncem?

0/0
21.7.2012 10:28

opportunity

Re: Držím palce zastupitelům.

Páni, to už jsem nečetla snad 30 let...

0/0
21.7.2012 11:08

Lopaticak2

Re: Držím palce zastupitelům.

Kdyby tam hrala dechovka, tak vsichni odjedou nekam hodne daleko, ale rozhodne by to nenapadali tak jako vy zde, takze prosim aspon tu trosku tolerance. Chapu, ze to u Vas asi bude problem, ale snaha se chvali;)

0/0
24.8.2012 12:37

Antonín, topič

Takovej člověk,

to je chodící neštěstí...

0/0
20.7.2012 23:22

Johny__S

Fakt je, že tyhle festivaly bývají hodně hlasité.

0/0
20.7.2012 15:15

Johny__S

Re: Fakt je, že tyhle festivaly bývají hodně hlasité.

Před časem se jeden konával na pardubickém letišti. Místní si vytrvale stěžovali na hluk, pořadatelé prohlašovali, že je v normě. No, nevím, jestli byl v normě, když jsem vzdálené pravidelné dunění slyšel ještě v Železných horách asi 30 km od Pardubic...

+1/−1
20.7.2012 15:16

Šimpy

Re: Fakt je, že tyhle festivaly bývají hodně hlasité.

Máte pravdu, ale copak se bavíme o každodenní nebo každovíkendové záležitosti? Jednou za rok to snad přežijí i ti, kterým se rocková hudba, potažmo festivaly nelíbí. Jen pro úplnost, na Malé Skále to bylo zrušeno prý proto, že při deštivém počasí to bylo neúnosné, což chápu. Tedy ne proto, že by si někdo z obce stěžoval na hluk a bez problémů byl tento festival pořádán několik let. Liberec byl zvolen zřejmě proto, že za ta léta už byl tento festival spojován s libereckým krajem (moje domněnka, mám dojem, že to vyplývá z logiky věci). Navštěvoval jsem ho pravidelně i se svojí přítelkyní a poslední dva ročníky jsme absolvovali i se svými dětmi. Krásný zážitek, přesun do Liberce mi vůbec nevadil, protože je to o atmosféře, o tom, že se pobavíte a taky se potkáváme s lidmi, se kterými jsme se seznámili tam a jindy během roku se ani nevidíme. Prostě: "Zase za rok na Benátský noci". Ale holt je to o lidech, kteří mají na čas, volbami odměřený, tu moc rozhodovat. Jako kdysi strana a vláda ...

+1/−1
20.7.2012 18:38

004_Radin

Re: Fakt je, že tyhle festivaly bývají hodně hlasité.

" Liberec byl zvolen zřejmě proto, že za ta léta už byl tento festival spojován s libereckým krajem" Informace byla zveřejněna několik dní po jmenování nového ředitele do čela rádoby lyžařského areálu s tím, že Pája Mikezů dostal investiční pobídku od města Liberec 400k Kč. O tuto částku byl neočekávaně shodou okolností navýšen nájem Mimoňským válkám poprvé cca po 10 letech. Toto zvýšení bylo pro motosraz s několikaletou tradicí likvidační :-/

P.S. Libereckou noc nenazývejte Benátskou nocí, je to potupa letos zaniklého a dříve perfektního festivalu !! toto https://p.twimg.com/AyKTp-CCUAA_aD9.png:large by si nikdy pořadatelé benátské noci vůči svejm fanouškům, popřípadě odpůrcům nikdy, ale opravdu nikdy nedovolili.

0/0
20.7.2012 18:53

Šimpy

Re: Fakt je, že tyhle festivaly bývají hodně hlasité.

Já to neberu jako "Libereckou noc", ale je fakt, že s tím, co jsme zažívali na Malé Skále už to nebude mít nikdy nic společného. Chtěl jsem jen napsat, že bych byl rád, kdyby se to nezařízlo úplně. Ať to funguje dál alespoň touto formou. Pája Mikezů ... bez komentáře. Na motosrazech jsem byl před narozením dcery také pravidelným účastníkem, jsem totiž liberecký rodák a manželka je z Kuřívod.:-) Ale znáte to, druhé dítě, starostí nad hlavu a peněz nazbyt není. Tak jsem svoji Hondu CBR 1000 prodal a pak už tam jezdil jen jako fanoušek a divák.

0/0
20.7.2012 21:50

004_Radin

Re: Fakt je, že tyhle festivaly bývají hodně hlasité.

Jelikož to nebude to co na Malé Skále, nemůžeme tomu říkat Benátská noc :-) A když už někdo dokázal zničit a zazdít festival s tradicí a největší českej motosraz potom si nezaslouží aby mu něco dalšího vyšlo. Ode mě je to zloděje Mikeze jedinej vskaz a to ten aby se mu pokud co nejvíc věcí pokazilo a aby tato akce byla absolutní fiasko. Rv

0/0
20.7.2012 23:19

Lopaticak2

Re: Fakt je, že tyhle festivaly bývají hodně hlasité.

Doufam, ze Vas vZkaz bude mit stejnou informacni hodnotu, jako kvalita Vasi cestiny (0).

0/0
24.8.2012 11:01

peen

To už tu bylo, ne?

O tom, co je hezké (správné, kulturní, nekulturní, hlasité - nehodící se škrtněte) rozhodujeme my, strana...

+3/−1
20.7.2012 15:10

p555

ach jo

tohle je tragedie... typicky cesky primitivni pristup... misto toho abysme na akci jednou za rok, ktera privede tisice lidi,  vydelaly, tak radeji ji zakazeme...

+1/−1
20.7.2012 13:05

miba

Re: ach jo

a proč neuděláte nějakou kvalitní hudební akci místo této hrůzy? třeba by po vás pak nikdo nešlapal :-)

+2/−1
20.7.2012 14:30

opportunity

Re: ach jo

Třeba Evu a Vaška?

0/0
20.7.2012 22:06

miba

Re: ach jo

nezlobte se na mě, ale eva a vašek patří do stejné kategorie jako většina vystupujících na tomhle "hudebním" festivalu ;-D;-)

0/0
21.7.2012 13:18

Lopaticak2

Re: ach jo

A vite, co nam s timhle vasim "nazorem"? Vite. Ale nevite, ze muzete s celou rodinou...

0/0
24.8.2012 10:53

spartanek-777

Pane BAXA

Vy jste ale pra č -100 dukátů, víte kolik podnikatelů svého regionu jste tímto poškodil-ty Vás budou fakt milovat-festival je velmi vysoký zisk z podnikání!!!! zastřel se a nejdřív za sebou zavři dveře.

+1/−1
20.7.2012 11:49

004_Radin

Re: Pane BAXA

pověs nám o tom zisku z Benátské noci v té prej lyžařskej ;-D;-D díře 8-o8-o8-o

0/0
20.7.2012 17:52

Lopaticak2

Re: Pane BAXA

Koho? Kam?

0/0
24.8.2012 10:54

reindeer

pana Baxu znám a naprosto ho nechápu...

kupříkladu obyvatelé Vizovic se prali za to aby se u nich i nadále pořádal srovnatelně velký Masters of Rock, v momentě kdy jejich zastupitelé chtěli festival vyštvat... a svůj boj vyhráli a festivla pro svoji obec zachránili...

a to přesto že jejich město obsadi mnohonásobně více návštěvníků než má město obyvatel.. přinesou totiž to čeho je všude málo a to jsou peníze.. pan Baxa se asi domnívá že návštěvníci festivalů jsou jen zvěř.. není to pravda, jsou to normální lidé které běžne potkáváte v ulicíh... možná by s eměl i nadále věnovat boji s mafiány z odsčssd a ne bojkotovat festivaly... popř. se snažit zajistit aby z festivalu měli zisk místní podnikatelé, hospodští, stánkaři, hoteliéři...

škoda že už nehrají a nemohou hrát jeho oblíbenci Bee Gees , Ti by mu asi nevadili..

0/0
20.7.2012 11:14

Fungy

Re: pana Baxu znám a naprosto ho nechápu...

místní podnikatelé na tom zas tolik nevydělají je to za městem na odlehlejším místě, takže na tom vydělají hlavně ti kteří sponzorují akci a mají tak stánky v areálu...

+1/−1
20.7.2012 16:16

jamil1

Re: pana Baxu znám a naprosto ho nechápu...

aha, on jako ve vesci a v doubí není žádnej živnostník ... hm, zajímavý názor!

0/0
21.7.2012 15:32

Fungy

Re: pana Baxu znám a naprosto ho nechápu...

pár vietnamských večerek tam jeR^ máte pravdu

0/0
27.7.2012 22:18

Šimpy

Postoj pro Liberecké radní typický

Jedná se totiž o akci, ze které budou mít profit díky návštěvnosti "jenom" místní podnikatelé, ale nikdo z radnice si kapsu nenamastí!!! Jo kdyby se panu Baxovi jako zastupiteli a představiteli osadního výboru strčilo všimné (nebo spíše "hluchné", jakože vlastně za celý víkend nic neslyšel), to by třeba pro lidi i něco udělal. Ale holt mistrovství světa v lyžování to není, tak proč něco takového jako je festival vůbec pořádat že? Panu Baxovi a celému zastupitelstvu vzkazuji, že kdo chce, hledá řešení a kdo nechce, hledá důvody, proč to nejde.;-€Rv!!

+1/−1
20.7.2012 8:58

Kristoff

Re: Postoj pro Liberecké radní typický

Přečti si článek ještě jednou. Z radních se k tomu nikdo nevyjádřil, pan Baxa je jen opoziční zastupitel, tudíž není radní. Je předsedou uličního výboru a asi vyjadřuje názor místních.

Nechci hodnotit jestli je jeho názor správný nebo špatný, ale díky tomu, že se po zemi koná spousta jiných fesťáků, které jsou pořadatelsky velmi dobře zvládnuté, tak si myslím že pořadatelé Benátské noci to umí také.

Navíc rušit něco o čem ještě nevím jak to dopadne...?

0/0
23.7.2012 12:10

irxx

nejsem si jistý

že je to krok správným směrem, Pokus o ohleduplnost vůči obyvatelům "postižených" míst je to jistěš chválihodný, na druhou stranu město, jako Liberec bude vždy mít snahu být přirozeným centrem pro takové akce. Tři dny, po které bude taková akce na jedné straně "obtěžovat" ale na druhé straně přinese nemalý profit městu v návštěvnosti, útratách u živnostníků, taky nejsou k zahození....je to věčný rozpor. Chápu, že nikomu se nelíbí rambajs za domem, ale je to jen na tři dny....nevím, jaký postoj zaujmout. Snad má pravdu ten kdo říká že by se to mělo konat například na letišti v Ralsku...ale všude se najdou odpůrci. Nepořádat to vůbec? no to je taky ptákovina.

0/0
20.7.2012 8:45

Equus

Za chvíli nebude nikde nic

Jo, chceme festival, ale jinde. Jo, chceme dálnici, ale jinde. Jo, chceme novou čističku, ale jinde.

+6/−1
20.7.2012 6:28

sámvelkýmao

Re: Za chvíli nebude nikde nic

já mám rockovou hudbu velmi rád. ale dělat někomu za barákem 3 dny bordel, to by se nelíbilo nikomu. proč si to ti technaři, benátčani a další nevyjednaj někde ve vojenským prostoru, kde široko daleko nic a nikdo není? mě to přijde spíš jako úmysl, někomu dělat naschvály......Rv:-/

+3/−1
20.7.2012 7:37

Slain

Re: Za chvíli nebude nikde nic

tam zas hnizdej ptaci, behaj mala prasatka, kvetou zlute kytky a podobne ..

0/0
20.7.2012 7:48

Lopaticak2

Re: Za chvíli nebude nikde nic

Za barakem? Byl jste tam? Ocividne ne, ani u vstupni brany jeste nebylo v podstate nic slyset. Krom toho vsichni opravdu dotceni s tim souhlasili a byli odskodneni vstupenkami, takze nechapu, proc festak cpat do prirody, kdyz si prave kvuli takovymto akcim mesto vytvorilo zazemi. Prijde mi to, jako by se na vesnici slozili a udelali si fotbalove hriste a pak zrusili fotbal, protoze na nej chodi moc lidi a vytvareji hlucne skupinky... Proste Kocourkov, ale uz jsem si zvyk, ze cesi jsou lina pakaz, ktera si niceho neceni.

0/0
24.8.2012 11:00

chemie

Vyhláška města Chrastava

Protože se v člíánku odkazuje na vyhlášku Chrastavy, dovolím si poznamenat, že dle chrastavské vyhlášky zastupitelstvo nerozhoduje (nepovoluje) konkrétní akci, organizátor konání akce je povinen městu oznámit. Ve vyhlášce jsou dále vyjmenované podmínky, které musí pořadatel splnit. Odkaz na chrastavskou vyhlášku http://www.chrastava.cz/muinfo/vyhl/vy0615.htm  .

Michael Canov - starosta města Chrastava

+4/−1
19.7.2012 23:49

Valy31

Kdyby vám

to postavili za zadkem taky se budete bouřit...zisk není všechno, a pokud na to místní nejsou zvyklí a mají jiné priority než davy lidstva na dvorku tak hold mají prývo se bránit..Škoda jen,protože Na Malou se jezdilo v poho...:-/

+1/−1
19.7.2012 23:29

Zbyněk Porš

Re: Kdyby vám

Já to za zadkem budu mít, ale dokážu tři dny v roce tolerovat něco, co do Liberce přivede lidi, peníze a díky čemu se bude o Liberci jednou za rok mluvit snad pozitivně a ne v kontextu dluhů z MS a korupci.

+6/−1
19.7.2012 23:34

Valy31

Re: Kdyby vám

Tak hodně štěstí do Liberce..a nezapomenze si jít hodit na parket hrbem..Vlastně vy můžete i v pyžamu na zahradě.Tolerance je často sklonována tam kde se jí spíš zneužívá.;-D

+1/−1
19.7.2012 23:53

Zbyněk Porš

Pračlověk Baxa

Předem se omlouvám kolegovi o pár příspěvků níž za vypůjčení jeho termínu, ale to pojmenování prostě sedí :) Pračlověk Baxova typu je zřejmě tak posedlý populizmem (anebo - a to je pravděpodobnější - je jeho myšlení prostě omezené), že dokáže vypouštět z úst takové bludy.

Normální člověk by za pár dny relativního nepohodlí viděl finanční příliv, protože návštěvníci musí někde bydlet, něco jíst, pravděpodobně nebudou jen na louce ve Vesci, ale vyrazí i do města. O to víc by to měl vidět on, když žije z daní lidí, kterým by se díky festivalu mohly zvýšit příjmy.

Neexistence příjezdové cesty je nesmysl stejně jako divoké parkování na sídlišti - všechna sídliště v Liberci přetékají už teď, aniž by tam parkoval kdokoli cizí. Jestli tam pět návštěvníků najde dopoledne místo, asi to až taková tragédie nebude. Tragédie je, že to místo tam není ani teď, bez festivalu.

Sám mezi návštěvníky festivalu nepatřím, ale spíš bych koukal na jeho přínos než na jeden víkend relativního hluku.

+2/−1
19.7.2012 23:24

marase

Re: Pračlověk Baxa

za normálního člověka se počítám, Benátskou noc jsem navštěvoval, ale to, že tady někco konečně pojmenoval to, co nás stále odlišuje od vyspělého světa, není pravěk. Viz. http://kultura.idnes.cz/springsteen-bez-proudu-0v6-/hudba.aspx?c=A120715_154125_hudba_jaz.  A mělo by to být rozšířeno i na další oblasti, které jsou zdrojem hluku, jako specielně motorky, rachejtle (které navíc značně stresujou zvířata), stavební činnost, zahradnické práce atd.. Městu takováto vyhláška chybí. Pan radní ale myslím zcela nedomyslel důsledky. Protože při aplikaci třeba na dopravu to bude nutně znamenat např. v zahraničí zcela obvyklé omezení rychlosti v nočních hodinách na rychlostních komunikacích. Neexistuje myslím argument, proč by se většina měla podřídit menšině, která z toho navíc má nějaký profit. V případě festivalu je to o výběru místa (kopec opravdu není to pravé) a opatřeních, který ten hluk udrží v nějakých mezích. O víkendu si chce většina lidí odpočinout a ne utíkat a hledat klid.

0/0
22.7.2012 10:05

Lopaticak2

Re: Pračlověk Baxa

Vesnice = malo lidi = klid

Mesto = hodne lidi = hluk

Mame demokracii, muzete si zvolit, zda chcete klid. Ale pokud sam nevite, co chcete, neprskejte kolem sebe ohen a naucte se byt tolerantni (ono to totiz ve meste vetsinou jinak nejde...).

0/0
24.8.2012 11:11

Franta z Prahy

Obyvatelé Vesce možná nepochopili situaci

Podle mě se na tom dá docela vydělat. Otázka ale je jak moc nepřijatelný hluk Benátská noc produkuje, ovšem domnívám se, že pořadatelé mají vážný zájem dohodnout se s městem na kompromisu.

0/0
19.7.2012 22:57

panwerich

.

Tyhle protihlukový vyhlášky a vůbec noční klid bych zrušil. Lidi se mají o víkendech bavit a ne spát. A je jedno, jestli se baví smažky na technu a nebo náckové na Nohavicovi a Landovi.

0/0
19.7.2012 22:20

Franta z Prahy

Re: .

Já bych naopak přitvrdil, lidi mají mít možnost se v noci vyspat a o víkendu se zrekreovat. Flákači, co nechodí do práce, nemohou ovládat životy daňových poplatníků. Ale vyhnat významnou akci kvůli hluku mi přijde dost přehnané.

+2/−1
19.7.2012 23:00

dreamer.lbc

Re: .

Tak to brrrr, já chodím do práce od nevidím do nevidím, protože jsem živnostník, ale jsou tak tři dobré fesťáky, které si prostě nenechám ujít a vskutku nejsem žádnej flákač, daně a odvody na pojistném platím poctivě, navíc nepiju pivo a nehledám tam drogy, kofola tam bejt fakt musí, jdu se tam odreagovat, ale zas takovej hluk zvlášť po setmění jsem ani na Malé Skále nezažil, buď jsem ohluchnul nebo to po desaté o něco stáhli.

+3/−1
19.7.2012 23:16

Sargeus Payne

Re: .

A to já chodím do práce od nevidim do nevidim, protože jsem řadový zaměstnanec. A můžu vám říct, že největší luxus a požitek je se o víkendu pořádně vyspat. ;)

+2/−1
20.7.2012 9:52

dreamer.lbc

Re: .

Řadový zaměstnanec má předepsané volno, živnostník si kolikrát udělá volno tak jednou za rok, jestli vůbec aby zaměstnával pár zaměstnanců musí si sám živnostník odepřít své volno aby měl zaměstnanec komfort v podobě dovolených, volných dnů nebo aby si mohl válet šunky jako tzv. člověk na nemocenské. Aby jsme neporušovali zákoník práce. Doporučuji si na ten víkend koupit špunty do uší a přeji sladkou dobrou noc a příjemné vstávání.

+1/−1
20.7.2012 12:07

opportunity

Re: .

Živnostník si volno udělá kdy chce, když si na to vydělá a zorganizuje si to.

+1/−1
20.7.2012 22:08

CubA21

Což o to ono to skutečně slyšet bude.

Dokonce víc než současné mrouskání koček a pořvávání chřástalů. Ale po 3 noci v roce, to nikoho neubude. A pokud má pan zastupitel obavy, nechť vytipuje místa a nechá hygienou změřit hladinu hluku. Pískání sněžných děl mi vadí víc, protože jedou půl zimy ale že bych kvůli tomu skákal do zdi...to ne.

+3/−1
19.7.2012 21:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.