Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie obvinila řidiče autobusu, který vláčel pod koly chodce

Policie obvinila řidiče autobusu městské hromadné dopravy, pod jehož koly zahynul kolemjdoucí muž. Autobus muže chodícího o francouzských holích zachytil na točně v Lučanech nad Nisou a vláčel ho tři sta metrů až na další autobusovou zastávku. Za usmrcení z nedbalosti hrozí řidiči až šest let vězení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Antonín, topič

Typický důsledek neumožnění dodržet zákon.

Řidič prostě nemá v popisu práce čas a prostředky na shánění nějakejch poučenejch osob, stejně jako nemá řidič kamionu možnost ověřit si jen tak váhu vozidla, prostě mají řečeno sedni a jeď a hotovo.

Proto by za takové nehody a přetížená vozidla měla nést odpovědnost též organizace - zaměstnavatel.

0/0
18.7.2012 15:43

jeza11

Je to divný

Celkem to tam znám a je mi nepochopitelný proč by ten řidič na té točně vůbec couval, když je tam místa, že by se tam bez couvání otočil náklaďák s vlekem. Pro představu si najděte na mapách Lučany nad Nisou a odbočku z 1/14 směrem na Horní Maxov. Zhruba 100m od křižovatky směrem na Maxov je ZŠ a¨před ní se točí autobusy.

0/0
18.7.2012 14:01

nahoda

@

Pokud si dobře pamatuji tak při couvání musí organizace zajistit náležitě poučenou osobu !!!!

Dle zákoníku práce!!!!Řidič může někoho o tuto službu požádat ale tato osoba nenese žádnou zodpovědnost

nedej bože aby to byl nějaký JOUDA!!!!

0/0
18.7.2012 10:53

Warťan

Nesmysly

Policejní mluvčí zase plácá nesmysly. Autobus samozřejmě nemá couvání zakázáno bez přítomnosti druhé osoby. Couvání musí být zajištěno pomocí další osoby, pokud to vyžadují okolnosti. Navíc před zahájením couvání je třeba použít zvukové výstražné znamení. (houknout) Tolik řeč zákona.

Couvání jakýchkoliv velkých aut, kde se nedá vidět přímo dozadu, je vždycky sázka. Škoda, že zákon nepamatuje na to, že chodec pohybující se ve vozovce, musí být především sám za sebe odpovědný a opatrný. Podle mého ten chlap tam neměl co dělat, ale stylem "viníkem je vždy ten větší a profík" se to policie snaží hodit na řidiče autobusu. V každém případě je to chyba, ale kdo nikdy s autobusem nebo náklaďákem necouval v noci v místě, kde by nikoho nečekal, ať hodí kamenem. Nemělo se to stát a když už projevy lítosti, tak zásadně na obě strany, protože chodec nebyl bez viny. Nedal si pozor a jestliže se špatně pohyboval, tak neměl na silnici už vůbec co dělat.

+3/−1
17.7.2012 19:24

smeji.se.cenzorovi

Re: Nesmysly

Ona ale citace mluvčí zní jinak "To je podle policejní mluvčí Ludmily Knopové bez přítomnosti druhé osoby na točně zakázané."... Vidíte tam to slovo na točně?

0/0
17.7.2012 19:37

Mira ze Zlína

Re: Nesmysly

Já mám takový dojem, že někteří tiskoví mluvčí si zákony vymýšlí, o žádném žákazu couvání na točně jsem nikdy neslyšel. Už definice točny by byla dosti zajímavá, vím o dědinách kde "točna" spočívá v tom, že se ZACOUVÁ mezi baráky.....

0/0
17.7.2012 20:04

Neutrální Nick

Re: Nesmysly

"o žádném žákazu couvání na točně jsem nikdy neslyšel" - a tudíž je jisté, že nic takového neexistuje - máš dokonalou logiku ;-D;-DRv

0/0
18.7.2012 8:37

Antonín, topič

Re: Nesmysly

Ano, na rozdíl od tebe, ušmudlaného hnidopicha. Pochopitelně, že o tom neslyšel, protože to doopravdy neexistuje.

+1/−1
18.7.2012 15:38

Neutrální Nick

Re: Nesmysly

Faktem zůstává, že v důsledku jednání řidiče autobusu zemřel člověk.

0/0
18.7.2012 8:37

Antonín, topič

Re: Nesmysly

To je silně nepřesné, člověk zemřel díky jednání řidiče autobusu a také díky jednání sebe sama tím, že za (potenciálně) couvající bus vlezl.

+1/−1
18.7.2012 15:39

tuan4

Re: Nesmysly

...........samé ,,díky,, , ,,díky,, .

Takže, díky!

0/0
19.7.2012 9:28

MAT 1

Pravda?

Chtěl bych reagovat na tento článek.....jsem z tohoto regionu a bohužel je to strašná tragedie! Jenže kde je pravda? Proč se nikde nepíše,že dotyčný chodec měl v krvi 1.5 promile a  že nevenčil pejska, ale šel z restaurace?

Proč se nepíše,  že policie vlastně vůbec neví jak se to celé stalo? Že jsou všechno spekulace a že couvání se hodí všem do krámu? Je mi obou líto....tady jako nikde jinde platí BÝT VE ŠPATNOU DOBU NA ŠPATNÉM MÍSTĚ!!!

+1/−1
17.7.2012 18:59

Fair-Play

Jak jinak

zase to odnese řidič. Ale nikdo se nepozastavuje nad tím, kde měl sehnat způsobilou a náležitě poučenou osobu která mu zajistí bezpečné couvání!! V autobusu jak známo závozník není. A pokud se jedná o točnu pro autobusy, tak by měla být udělána tak, aby se tam mohl autobus otočit bez couvání!!

+3/−1
17.7.2012 17:17

dnes.slavime.konakem

Re: Jak jinak

Klasickej levicackej pristup - chyby delniku hazet na manazery, pripadne statni spravu.

0/0
17.7.2012 17:55

Fair-Play

Re: Jak jinak

Já jsem apolitický!! Jsem živnostník a zaměstnavatel!!

0/0
17.7.2012 17:58

Fair-Play

Re: Jak jinak

Jen tak pro zajímavost, jak bys postupoval ty při couvání s autobusem?

0/0
17.7.2012 18:00

Neutrální Nick

Re: Jak jinak

Podle platných zákonů a dalších případných předpisů.

0/0
18.7.2012 8:39

Guarana12

Re: Jak jinak

Zatím to ale odnesl ten chodec. :-(

0/0
18.7.2012 12:56

jednookykral

...

V dnešní době mi přijde couvání až neúměrně nebezpečné. Couvám na parkovišti v supermarketu a když mám vyšší auto, tak prostě malé dítě absolutně nemůžu vidět. A když si vezmu dodávku, tak raději ještě vystoupím a kouknu se ještě jednou. Já se mu vůbec nedivím, že toho člověka neviděl.

0/0
17.7.2012 16:48

Mira ze Zlína

Re: ...

No a než zalezeš do auta a zařadíš zpátečku, tak už tam někod může být... tak jako tak vždy sázka do loterie....

0/0
17.7.2012 17:26

Fair-Play

Re: ...

Přesně tak.

0/0
17.7.2012 17:27

iFos.cz

Re: ...

Proto jsem si už dávno dozadu pořídil parkovací senzory i když parkovat bez nich bez problémů umím.

0/0
17.7.2012 18:31

Fair-Play

Re: ...

Jen se zeptám, na soukromém nebo služebním autě?

0/0
17.7.2012 18:38

iFos.cz

Re: ...

Jako soukromník na soukromém ;-)

0/0
17.7.2012 18:43

Fair-Play

Re: ...

No vidíš, to je potom jednoduché, můžeš si o tom rozhodnout sám, ale co má dělat ten řidič autobusu.

0/0
17.7.2012 18:45

iFos.cz

Re: ...

Nejsme ve-při ... všimněte si na jaký příspěvek ta reakce byla. Tomu řidiči autobusu to také nevyčítám.

0/0
17.7.2012 18:48

Fair-Play

Re: ...

Jasně, chápu.

0/0
17.7.2012 18:49

pikacu

ja hlavne nechapu

ten couvaci zakon. casto odnekud couvam, treba pri vyjizdeni z parkoviste, neumim si predstavit, ze bych vzdy cekal jestli nahodou nepujde nikdo kolem aby me mohl ukazovat...

0/0
17.7.2012 16:45

Mira ze Zlína

Re: ja hlavne nechapu

nemůžeš čekat na "někoho" ale na náležitě poučenou osobu!!!!!

0/0
17.7.2012 17:27

Fair-Play

Re: ja hlavne nechapu

a také způsobilou ...sakra jak to poznat  :-/ Jo, ten zákon je naprosto "dokonalý",:-/

0/0
17.7.2012 17:31

Mira ze Zlína

Re: ja hlavne nechapu

No čistě teoreticky bys ho měl proškolit, zjistit zda není opily a taky by si měl být vědom toho, že když i přes jeho navigaci někoho přejedeš, tak je vlastně spoluviník  a je trestně odpovědný - takových lidí je na ulicích mraky :-)

0/0
17.7.2012 17:49

dnes.slavime.konakem

Je to uplne v poradku

Ridic MHD je z hlediska pomeru vzdelani a inteligence vs. Mzda jedno z nejluxusnejsich povolani a proto by ho ti stastlivci meli delat zodpovedne a v souladu s predpisy a to jak dopravnimi, tak internimi.

0/0
17.7.2012 16:27

Mira ze Zlína

Re: Je to uplne v poradku

ty seš blb

+2/−1
17.7.2012 17:28

,Moravian,

Te clovek po autobusem..

..musel strasne trpet nez zemrel.  Musel take hodne kricet ale ten hazlik za volantem byl aparentne hluchy. Zavrit az zcerna, propustit az z nej bude stary muz a bude mit po aktivnim zivote, I tak nikdy neodcini co udelal.. ;-€;-€

0/0
17.7.2012 16:26

Fair-Play

Re: Te clovek po autobusem..

Dej si facku!!

+1/−1
17.7.2012 17:05

neznam

Re: Te clovek po autobusem..

Ty si idiot ....RvRvRv

0/0
18.7.2012 9:09

sámvelkýmao

no

nikdo jsme u toho nebyli. ale jestli ten fára couval, nebude to mít dobrý.....:-/

0/0
17.7.2012 15:37

username

jojo

zavřou chudáka řidiče za to, že se otáčel na točně místo toho aby znectili toho dědka, co se procházel na místě, kde nemá co dělat. Mimochodem - nejsem si jist, ale točna podle mého není součástí silnice a tudíž se na ní nevztahují dopravní předpisy, takže nějaká povinnost autobusáka zajistit někoho, kdo bude kontrolovat jak couvá, je jaksi naprosto mimo. Navíc nechápu, kde asi tak bude autobusák v noci shánět někoho, kdo mu bude koukat za záda, notabene na točně.

+1/−1
17.7.2012 15:32

zupan

Ja to zkratim, co jsi napsal:

Ten clovek tam nemel vencit psa a co, o jednoho invalidu min! ;-€

0/0
17.7.2012 15:34

Kazeasch

Re: jojo

No, ono to mohli mít stanoveno vnitřním předpisem, a pak už je to porušení bezpečnosti práce jak z učebnice.

0/0
17.7.2012 15:36

villík

Re: jojo

§24  ...(1) Při otáčení platí obdobně ustanovení o odbočování (§ 21) a při otáčení na křižovatce též ustanovení o jízdě křižovatkou (§ 22).

(2) Při couvání řidič nesmí ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.

(3) Vyžadují-li to okolnosti, zejména nedostatečný

rozhled, musí řidič zajistit bezpečné otáčení nebo couvání pomocí

způsobilé a náležitě poučené osoby.

0/0
17.7.2012 15:48

Fair-Play

Re: jojo

Jistě, a kde jí má vzít..tu osobu..několikrát za den?Nebo snad v autobuse jezdí závozník?

0/0
17.7.2012 17:08

g-point

Re: jojo

Takže když ještě dodáme, že není pravda, že na točně nemá nikdo co dělat, tak zjistíme, že z Vašeho příspěvku není pravda vůbec nic ;-)

0/0
17.7.2012 16:23

Martin Soušek

ne nadarmo jsou v USA povinné couvací kamery

V USA jsou už v nových vozech povinné couvací kamery. Protože k podobným případům tam dochází velmi často. Mnohdy jsou obětí vlastní děti řidiče.

.

Technologie pokročila, cena brutálně spadla, bezdrátová couvací kamera i s displejem stojí do 5 000 Kč. Tak proč to nenacpat do aut povinně? Kdyby to mělo zachránit jediný lidský život!

0/0
17.7.2012 15:25

Fair-Play

Re: ne nadarmo jsou v USA povinné couvací kamery

Nedá se říci, že nemáš pravdu, ale ty kecy o "Kdyby to mělo zachránit jediný lidský život!" sis mohl odpustit. Za tenhle blábol se dá schovat kdejaká zvrhlost (nařízení) Budeme třeba jezdit autem v přilbách? I kdyby to zachránilo.....8-o

+4/−1
17.7.2012 15:28

Antonín, topič

Re: ne nadarmo jsou v USA povinné couvací kamery

Jo, to bude super, když na parkovišti u globusu bude dva tisíce bezdrátovejch kamer na stejný frekvenci.;-D

0/0
18.7.2012 15:41

Fair-Play

Tak ta točna asi není točna když tam musí řidič couvat

a v tom případě mu měl zaměstnavatel zajistit způsobilou a náležitě poučenou osobu. Nebo jí má snad řidič na každé otáčce shánět?!!

+2/−1
17.7.2012 15:24

novojicinak

A co má

co chodec dělat na točně autobusů???

+1/−1
17.7.2012 15:16

Dr.Onufrakova

Nebola to lokomotíva v depe?

0/0
17.7.2012 15:17

novojicinak

Re: A co má

sakra, vždyt je to obratiště autobusů, ne slejzárna pro důchodce....doufám, že psík přežil ...klidně si tu stovku vemte

+1/−1
17.7.2012 15:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.