Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chyby jsou pryč, tvrdí ministerstvo. Registr nefunguje, zní z radnic

Ministerstvo dopravy ve čtvrtek v podvečer oznámilo, že nový centrální registr vozidel už je bez chyb. Radnice ovšem v pátek naopak hlásí, že se systémem jsou stále veliké problémy a nefunguje, jak má.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

LVD_revolution

Po tydnu, 3 navstevach uradu a cca 6 stravenych hodinach

hlasim, ze jsem dnes konecne obdrzel SPZ na svoje novy auto.

Dobes na hrad.Rv

0/0
13.7.2012 16:54

nestačímsedivit

co a kdy

těmto neumětelům fungovalo?

0/0
13.7.2012 16:18

modrozlodějský kolibřík

Re: co a kdy

Odklánění!!R^

0/0
13.7.2012 16:56

nibh egestas

SPOUSTA LŽÍ - V PRAZE REGISTR NEFUNGUJE ANI DNES (PÁTEK) -2

...Dovezené auto stojí a nelze s nám jezdit (je hezké, že soudruh ministr se nechal slyšet, že ministerstvo zaplatí pokuty - pokud - ale sebraný řidičák na rok a spoustu odebraných bodů - jak hrozí ze zákona - mi jistě nijak nevykompensují. Kromě toho někdo nepochybně lže - buďto soudruh ministr tvrdící že registr s menšími problémy funguje, nebo soudruh úředník, který tvrdí, že v Praze od zavedení nového systému NEZAREGISTROVALI ANI JEDNO AUTO Z DOVOZU.

Jistě si všichni umíme představit, jak dlouho bude trvat, než mi vyřídí značky, když nová databaze funguje výrazně pomaleji (tedy v případech, kdy funguje - prý většinou jen odhlašování vozidel) a když mají v této chvíli tisíce (doslova) nevyřízených žádostí.

Předchozí auto jsem prodal již v pondělí a tak mohu jezdit MHD, nebo taxikem a jsem opravdu velmi rozhořčený (mělo by se to napsat podstatně expresivněji).

0/0
13.7.2012 15:51

nibh egestas

SPOUSTA LŽÍ - V PRAZE REGISTR NEFUNGUJE ANI DNES (PÁTEK) -1

Celý týden se snažím zaregistrovat dovezené vozidlo, ve středu mi konečně přijali papíry s tím, že nezahájili správní řízení a že mi proto nemohou vydat pževozní značku. Úředník zkontroloval kupní smlouvu, pojistku na VIN, papíry z technické, sebral mi nečeský techničák, NEVYDAL MI ŽÁDNÉ POTVRZENÍ ANI NA PLATBU, ANI NA PODANÉ DOKUMENTY VČETNĚ TĚCH DVOU, KTERÉ JSEM VYPLNIL (asi abych je nemohl buzerovat kvůli lhůtám - a to na úkon mají měsíc) a řekl mi, abych si zavolal příští týden. Pokud jim to půjde, tak tam mám jít znovu, něco podepsat a poté ještě potřetí pro značky.

Převozní značka z ciziny mi již neplatí a českou mi odmítl vydat s tím,

že to nelze, pokud není auto zaneseno do systému a vytištěný techničák. Nevím, co z toho jsou balamutící kecy a co je pravda, ale výsledek je

tristní...

0/0
13.7.2012 15:51

jhkx

Re: SPOUSTA LŽÍ - V PRAZE REGISTR NEFUNGUJE ANI DNES (PÁTEK) -1

Můžu Vás uklidnit, nejste v tom sám..... Jsem v úplně stejné situaci akorát v Brně s tím, že jsem tím autem měl jet ještě do Chorvatska, kde mi propadne v příštím týdnu rezervace a kdyby šel registr starý, bylo by vše OK. No, kdyby, chyby

0/0
13.7.2012 18:18

radnice

Není divu

Když jsem včera v TV viděl toho přiblblého neumětela, který má systém na ministerstvu na starosti, tak se nedivím. Proč platíme z našich daní takové diletanty a dáváme jim platy a kompetence náměstků ministrů ?

0/0
13.7.2012 15:11

bar.bu.do

Re: Není divu

... protože oni nám platí politické strany ...

... z našich peněz ...

+1/−1
13.7.2012 15:13

walter2000

Je to jasné,

jde o peníze spojené se servisem tohoto rádobyregistru. Veřejnost je informovaná o 48 milionech za registr ale ne o 40 milionech ročně  za servis, zaručených na 10 let smlouvou. Proto pan ministr lže a lže, protože jsou v tom i peníze do jeho kapsy na řadu let dopředu!

+3/−1
13.7.2012 15:02

pravda boli cenzore (5.nick)

Chyby jsou pryč,

program má jen jiné vlastnosti. ;-D

+1/−1
13.7.2012 14:48

hariprasad8

Chyby jsou pryč

Systém byl smazán. ;-)

+1/−1
13.7.2012 14:23

děteněkam

Je to vůbec možný?

Zástupce firmy nás upozornil, že žádná data nezmizela, že to ani není možné.

+1/−1
13.7.2012 14:18

CortaCircuito

Re: Je to vůbec možný?

Data - informace - zmizet nemohou. To by popíralo teorii relativity. Informace nemůže najednou být nikde. A pokud je informace teď tady, tak zachvíli může být maximálně o kousek vedle (pak ale nezmizela - jen je trochu jinde). A pokud "zmizí" - tedy v jediném okamžiku informace opustí tento vesmír, pak se pohyvala rychleji než světlo a popřela tím Eisensteina.

0/0
13.7.2012 14:31

bar.bu.do

Re: Je to vůbec možný?

... Vy znáte teorii relativity?

0/0
13.7.2012 14:37

CortaCircuito

Re: Je to vůbec možný?

Ne. Proč bych měl?

0/0
13.7.2012 14:39

bar.bu.do

Re: Je to vůbec možný?

... že o ní píšete ...

+1/−1
13.7.2012 14:41

CortaCircuito

Re: Je to vůbec možný?

To jen aby řeč nestála.

0/0
13.7.2012 14:42

bar.bu.do

Re: Je to vůbec možný?

... chtak ...

0/0
13.7.2012 14:44

CZMiki

Re: Je to vůbec možný?

Spíš to aplikoval na Schrödingerovu kočku;-)

0/0
13.7.2012 14:58

CortaCircuito

Re: Je to vůbec možný?

EE... I kdyby to Schroederova kočka ty informace snědla, byl by to jen přesun a ne zmizení.

0/0
13.7.2012 15:05

nicaren

Funguje jen odhlašování aut

Hehe, mazat data jim tedy jde očividně skvěle. Teď jde o to, jestli při odhlášení jednoho auta zároveň neodhlásí i pár dalších ;-D

+1/−1
13.7.2012 14:12

CortaCircuito

Re: Funguje jen odhlašování aut

Mazání dat se totiž netestovalo - takže je správně nalinkováno do ostré databáze. Testovaly se jen zápisy / změny na testovací databázi - akorát pak to zapomněli správně nalinkovat na ostrou databázi, a pokouší se jim to pořád psát do testovací databáze (kterou mezitím ale zrušili... takže to počítač asi píše v serverovně na zeď)¨.

+1/−1
13.7.2012 14:33

Ing. mr dqwert

Re: Funguje jen odhlašování aut

Pane,  právě se vám někam odlogovalo auto.

+2/−1
13.7.2012 14:50

mkw

"Zastupce dodvatele nas uklidnil"

tak to uz su klidny, jen tak pro uplnost nebyl to ten samy zastupce ktery ministerskym urednim rikal ze system je otestovany a plne funckni?

0/0
13.7.2012 14:07

Fai Rodis

Re:

Mala chybka - nebyl plne funckni, ale plne fuckni.

0/0
13.7.2012 15:50

FoDa

Taková pikoška....

nová zakázka na podporu systému v délce 9 měsíců a oprav toho bordelu v datech (vzniklého hlavně při "úspěšném" převodu a sloučení dat ze systému původního) za dalších 27 milionů byla - samozřejmě bez výběrového řízení - již přidělena. Hádejte komu ? ;-)

0/0
13.7.2012 13:57

Gaston

Re: Taková pikoška....

Vám?

0/0
13.7.2012 14:02

FoDa

Re: Taková pikoška....

Ale, tak vysoko nepomýšlím ! (a vaši reakci nechápu). No samozřejmě je to opět ATS – Telcom, kvalitní firma s vysokou odborností, která se při tvorbě a spuštění nového, výhodně levného registru mimořádně osvědčila.

0/0
13.7.2012 14:08

Gaston

Re: Taková pikoška....

Odkud víte, jak vznikly ty chyby v datech?

0/0
13.7.2012 14:14

FoDa

Re: Taková pikoška....

pokud starý systém fungoval léta v pořádku a bez problémů, tak určitě ne tam ani na ministerstvu, ale při "úspěšném" převodu a sloučení dat, což nebylo předtím pořádně odzkoušeno - protože jinak by se muselo na chyby určitě včas přijít a mohly být při převodu a sloučení nějak ošetřeny ;-)

0/0
13.7.2012 14:24

Gaston

Re: Taková pikoška....

Zdá se, že jste odborník.

Zkuste tedy zapřemýšlet, v čem asi mohla být chyba o které mluví nějaká dáma z Děčína.

Do čtvrtka se jim nepodařilo do systému vůbec přihlásit (ostatním však ano) a dnes už se tam konečně dostali.

Co vy na to?

0/0
13.7.2012 14:31

mkw

Re: Taková pikoška....

Ze by zjistili ze num lock se da taky zapnout ;-)

Nevim kam na tyhle hlody chodej, pulka republiky hlasi ze to jde druha pulka ze ne ale chyba je v systemu kterej bezi na jediny serveru kterj jako na potvoru skolaboval to me vazne bavi

Ne ted vazne, celkem by me zajimalo kde ten problem byl ,ale zajima me pravda, ne nejaky pro verejnost obecny libivy kecy

0/0
13.7.2012 14:39

CortaCircuito

Re: Taková pikoška....

Může být cokoliv - od makešice uživatelky co do loginu píše svoje míry, přes nesprávně nastavená zařízení po cestě, až po server důsledně odmítající spojení z dané IP...

0/0
13.7.2012 14:41

bar.bu.do

Re: Taková pikoška....

... že se vůbec netestoval provoz? Jinak by se uživatelky logovaly už po dvacáté ...

0/0
13.7.2012 15:09

Radek-334

Re: Taková pikoška....

A vy se divíte? Ten bordel v datech si udělalo ministerstvo samo...

0/0
13.7.2012 14:10

FoDa

Re: Taková pikoška....

Divím se a to převelice a nevím co víte o IT oboru, podle vás je normální, že dodavatel neprovedl před spuštěním systému několik pokusných převodů a sloučení dat, při kterých by se ty chyby určitě projevily a mohl by je před ostrým převodem dat a spuštěním systému nějak ošetřit ? Plus to, že ve výsledku jsou místy smíchány údaje od několika různých původních aut není určitě problém ministerstva ani původního sytému ale mimořádné "odbornosti" tvůrců systému nového. ;-€

0/0
13.7.2012 14:20

Gaston

Re: Taková pikoška....

Vy pracujete v té dodavatelské firmě, neba kde jste zjistiljaké testy a pokusy prováděli či neprováděli?

0/0
13.7.2012 14:25

hariprasad8

Re: Taková pikoška....

No a ještě je také zřejmé, že původní systém měla na starosti ta samá firma. Takže pokud byl chlívek v převáděných datech, tak si mohou stěžovat jenom sami na sebe.

0/0
13.7.2012 14:25

bar.bu.do

Re: Taková pikoška....

... jaký chlívek v datech by mohl způsobit, že se ve starém systému data zobrazí správně a v novém nikoli?

0/0
13.7.2012 15:17

CortaCircuito

Re: Taková pikoška....

Prakticky žádný - jen to ukazuje, že kromě návrhu nezvládli ani migraci dat.

0/0
13.7.2012 15:30

Vážný

Re: Taková pikoška....

Myslím, že v těch datech začaly vyskakovat ty situace, kdy při přeregistraci mezi okresy se nenápadně škodovky měnily v BMW, měnily se VIN atd. A ta aplikace prý slučovala data z cca stovky evidencí na okresech a centru. A oni se k tomu yřejmě postavili tvrdě, že rozdílná data znamená nedostupná data a např. přístup přes administrační modul nebo nějak tak... A tak tam ouředníkům najednou zmizela řada dat. Jenže právě ta zmizelá data bz se rovnou měla poslat na PČR...

0/0
13.7.2012 14:47

231/4

Už chápu, proč to bylo tak drahé.

Za chyby se přece platí.

+3/−1
13.7.2012 13:50

mkw

Re: Už chápu, proč to bylo tak drahé.

Tak rekl bych ze tady duvod spis opacny, bylo to extreme levne a proto to vypada tak jak to vypada, rano jsem zaslechl ze zakazka byla za 47 milionu, myslim ze hraci co takovy zakazky jako tato zvladnou bez problemu by si rekli dvakrat tolik a to jsem mozna jeste pri zdi

0/0
13.7.2012 14:11

tdvorak

Re: Už chápu, proč to bylo tak drahé.

Extrémně levné? Takový paskvil? Domnívat se, že když by se na zakázku vydalo 2x tolik tak by bylo vše v pořádku mi přijde stejně naivní, jako zvednout politikům plat na dvojnásobek a věřit, že když už mají dost, nebudou krást.

0/0
13.7.2012 14:24

mkw

Re: Už chápu, proč to bylo tak drahé.

Nems predstavu o tom kolik co stoji tak se laskave zdrz komentaru podobneho typu, domnivam se ze pokud by dostala normalni firma, ktera takove systemy normalne dela, tak by to vyslo 2x draz minimalne ale zase by to fungovalo, nerikam ze na 100% to se totiz u sattnich zakazek neda nikdy, protoze stat neumi rict co vsechno chce dokud mu neco nechybi ale to je stejny o vsech zadavatelu. Nevim proc sem tahas politiku, proste se vybralo podle ceny aby se mohlo rict kouknete jak na doprave VV setri a ono to nedopadlo uplne nejlepe. Cena totiz neni vzdycky to hlavni, ty by sis nechla postavit barak od stavitele kterej ti na tvuj projekt nabidne polovicni cenu nez konkurence? Ja ne a to stejny plati i v pripade IT. Nesmis za vsim videt rozkradacku, to uz potom hranici s paranoiou

0/0
13.7.2012 14:37

tdvorak

Re: Už chápu, proč to bylo tak drahé.

Protože se vytvářením obdobných aplikací živím (ve firemní sféře), tak si dovedu vytvořit jakousi představu o tom co je a co není reálné. A 50M rozhodně není málo na takovej systém. Co by kdyby jiná firma se nedozvíme, když to jako vždy zadali bez výběrovýho řízení. Možná, že by do toho jiná firma šla za polovinu, třetinu a jelo by to napoprvé.

0/0
13.7.2012 15:07

CortaCircuito

Re: Už chápu, proč to bylo tak drahé.

Bohužel nevíme co všechno bylo součástí dodávky...

- pokud jen "holý" systém - pak je to extrémně předražené

- pokud se k tomu dodávala i infrastruktura (HW, housing, konektivita + licence pro servery / DB / šifrovací systémy / tokenové přístupy / cizí klient (aplikace), konektory pro externí zařízení) - pak to naopak může být docela levné...

0/0
13.7.2012 15:13

tdvorak

Re: Už chápu, proč to bylo tak drahé.

Ano, s tím plně souhlasím. Bylo by fér zveřejnit zadávací dokumentaci aby bylo jasné, za co se utrácelo. Pokud by to bylo opravdu včetně věcí co jste popsal (a někdo zmiňoval že se snad měnilo i počítačové vybavení úřadů), pak by to nebylo předražené, jen mizerně udělané (když po dvou dnech nefunkčnosti začnou zvažovat, že v databázi nasekají nějaké ty indexy aby to trochu šlapalo...).

0/0
13.7.2012 15:17

CortaCircuito

Re: Už chápu, proč to bylo tak drahé.

Je to prostě mizerně udělané. Rozsahem je ta databáze malá i kdyby bylo položek na auto 300 a aut 10 000 000. Provoz v ní je minimální ... akorát pokud šetřili a je zvolena špatná technologie / špatná databáze a je problém.

.

Přemýšlet o indexech ve chvíli, kdy má být ostře nasazeno ... je dost pozdě a už to samo je na vrácení peněz. Většinu dat měli dopředu, takže indexy měly být dávno na místě.

0/0
13.7.2012 15:29

tdvorak

Re: Už chápu, proč to bylo tak drahé.

Navíc měli jasně dané, kolik přípojných míst existuje, kolik aut průměrně denně přibývá, historická data pro testování. Která jiná webová aplikace má tak jasně a předem definované podmínky, že?

0/0
13.7.2012 15:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.