Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Pomocí IT mohou firmy brát stát na hůl velmi lehce

Nový registr vozidel v pondělí ráno zkolaboval po zhruba hodinovém provozu kvůli technickému výpadku. Systém měl být spuštěn po přechodu ze správy ministerstva vnitra na resort dopravy. Později se registr začal rozbíhat, dodavatel se však asi sankcím nevyhne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

div@

Jak jinak odklonit peníze než ve zmatcích a chybách systému

proto tu nic nefunguje a politici mají nové baráky za desítky milionů

0/0
11.7.2012 15:54

pvl1

Článek mi přijde jako velmi obecný výtah

z toho, co už bylo řečeno. I tomu bych měl výhrady.

2. Ulitych 25 procent je uz docela pekna castka. Myslim, ze maly rozptyl neznamena nic, stejne jako velky. Firma bez zkusenosti a zazemi muze mit radove vetsi naklady a nemusi jit o predrazeni.

5. Proc by mel dodavatel zajistovat zalozni provoz. System by mel byt testovany, spousteny postupne a sam mit v sobe jistou redundanci

0/0
11.7.2012 15:00

Jan.P

Nj... když se to neumí

Dělat software není pouze o programování. Prostě, někdo by takto velké systémy neměl dělat...... někdo by vůbec software neměl dělat....

0/0
10.7.2012 23:24

Menetekel

Když jeden tunel navazuje na druhý

Výběrové řízení vyhraje firma většinou na základě rozpočtu a na základě papírových informací o tom, jaký je stávající použitelný hardware. Jestliže stát deklaruje, že na úřadech jsou téměř nové a tedy dostačující PC a ve skutečnosti je to naopak, nelze se divit, že systém zkolabuje. Mám se státními zakázkami vlastní zkušenosti. Nechci se zastávat úředníků na registračních místech ale oni pracují na zastaralých šunkách, zatímco jejich náčelníci, kteří umí s bídou najít na klávesnici ENTER mají k dispozici daleko výkonnější hardware. Asi na posílání přisprostlých emailů svým známým. Stejné je to u AČR i PČR. Nedivme se tedy, že nikdo nikoho nežaluje. A co potom s tím ? :-)

+1/0
10.7.2012 21:31

opportunity

Re: Když jeden tunel navazuje na druhý

Počítač, který zadává data do databáze plus má nainstalovanou poštu by ani moc silný být nemusel. Nic víc úředník nepotřebuje.

0/0
11.7.2012 0:08

RazorBlade

Nekompetentnonst statni sprave vladne

Pracuju pro velkou investicni banku na vyvoji softwaru a nedokazu si predstavit ze by prechod na novy system mel jakkoliv omezovat klienty te banky. Takova vec se dela pres vikend, po dostatecne dlouhem behu v paralelnim rezimu se starym systemem. I kdyby primarnim cilem dodavatele bylo podojit stat tak se ta prace furt da udelat slusne. Tady je asi na vine nekompetentnost jak zadavatele tak dodavatele

+6/0
10.7.2012 19:28

bk89322

Zajimave

Takze novy MPSV system nefunguje a Drabek rikal, ze odstoupi, pokud vse nebude fungovat do konce brezna, myslel 2013?

+4/0
10.7.2012 19:20

Alex1966

Re: Zajimave

On myslel? A ještě k tomu totéž, co chceme a chápeme my? To by mě opravdu zaskočil.

Koná ovšem jinak.

0/0
10.7.2012 20:14

opportunity

Re: Zajimave

Podle něj funguje. Taky se podle něj dá pracovat do 70ti (jeho pohled na "práci" je dost naivní).

+1/0
11.7.2012 0:09

Lovec ModroSupu Zločasných

Žvástal teoretik Petr Koubský

lidé z IT co dělají pro velké firmy či ve velkých firmách říkají , bylo to "odkláněcí šmé"

+1/0
10.7.2012 19:03

j23

Re: Žvástal teoretik Petr Koubský

Co Vás vede k tomu, abyste napsal příspěvek, kterým hloupě dehonestujete autora i sebe bez uvedení jakýchkoliv argumentů. Kdybyste nenapsal nic, udělal byste lépe. Autor napsal celkem dobrý a na malé ploše jasný a srozumitelný článek. Obávám se, že naopak Vy jste nikdy nedostal ponaučení o tom, jakým způsobem diskutovat (kdekoliv, nikoliv pouze na chatu). Zdravím. JK

+3/0
10.7.2012 20:24

BíláKočkaPřevlečenáZaTrpaslíka

zakladni registry ze fungujou???

??8-o8-o;-D;-D;-D;-D

+1/0
10.7.2012 18:20

duff_

Bez chyb to nejde

Samozřejmě. Jsou chyby, které se objeví až za oběhu a ve specifickém stavu. Ale není možné, aby systém kleknul, sotva ho spustí. To svědčí o špatně (ne)provedeném testování. Přitom odezva systému je jedna z důležitých vlastností.

+2/0
10.7.2012 17:58

Lovec ModroSupu Zločasných

Re: máte pravdu

kolik  lidí současně bude zadávat či měnit data 200  - 500 ??? 8-o

kolik záznamů za den 5 000 - 10 000 (2 mil za rok ) tj 1500 /hod...směšný datový systém střední velikosti a ložitosti  , stejně jako kecy  teoretika  Petra Koubského o Climate Orbiter na Marsu ... tupost a blbost odborného redakt7ory iDnes tluče čtenáři o zem přes kecy teoretika hlupáka Rv

+1/0
10.7.2012 19:10

Jan.P

Re: Bez chyb to nejde

Tahle zátěž se dá nasimulovat v testovacím prostředí. Tento systém evidentně má ale funkční i výkonnostní nedostatky. I kdyby nebyli schopni výkonnostně v testu dostatečně nasimulovat reálný provoz, funkční chyby to neomlouvá.

0/0
10.7.2012 23:20

To je bomba

nový zákon o veřejných zakázkách...

... říká, že velké IT projekty můžou dělat i firmy, které před tím prodávaly rajčata. Ve snaze zamezit diskriminaci a uvolnit trh se povedlo dostat stát do takovéhoto průšvihu.

0/0
10.7.2012 17:55

kodlx

Re: nový zákon o veřejných zakázkách...

ale kdyby probehlo vyberove rizeni tak to bude neco jineho, tam je dobre ze se podminky aspon trochu rovnaji. tady ale zadny vyberovy nebylo.

0/0
10.7.2012 18:16

tlachal

Chybí kvalifikovaní lidé ve státní správě

Na jedné straně jsou dodavatelé (nejen IT), kteří si dlouho vybírají a pak platí své odborníky (IT, právníky atd.). Na druhé straně ve státní správě jsou méně zkušení odborníci, protože za ty peníze nelze sehnat kvalitu a kromě toho ve státní správě se setkáte se spoustou podivných změn a rozhodnutí (politika) a to se nedá dlouho vydržet.

Výběrové řízení (příprava, posouzení) je pochopitelně jako kdyby hrála Chelsea s vítězem okresního přeboru a ještě byl uplacen rozhodčí.

+1/0
10.7.2012 16:56

ab54321

Znám to

Chodí to tak, že soukromá firma potřebuje státní zakázku pro pohodlný přežívání. Vypracuje "projekt". S tim projektem odchytí nějakýho ambiciozního blb@ ve státní správě a přesvědčí ho o nutnosti realizace jejich projektu. Dotyčnýmu předaj vypracovaný podmínky výběrovýho řízení, který si pochopitelně ušijou na míru, aby ani omylem nemohla vyhrát konkurence. Pokud se ve státní správě najde někdo, kdo tomu "projektu" rozumí a chtěl se v tom šťourat, tak je ihned odstaven a má maximálně poradní (nezávaznej) hlas.

+2/0
10.7.2012 16:51

kodlx

Re: Znám to

tady ale zadny vyberovy rizeni nebylo.

0/0
10.7.2012 18:15

HrubesaMares

Stat vede velke mnozstvi agend

protoze po svych obcanech vyzaduje prilis mnoho povinnosti, aby obhajil to obrovske mnozstvi uredniku. Rv

Valna vetsina techto agend obcanum zivot spis komplikuje :-/

+3/0
10.7.2012 16:22

kodlx

Re: Stat vede velke mnozstvi agend

presne tak. proc mam podavat 3 vykazy (dap, ossz, zp)? proc nestaci napsat na financak proste prijmy X, vydaje Y, odpisy Z. Vy si to spocitejte, napiste mi kolik mam zaplatit. Pak at si to od vas cucne OSSZ a ZP a spocitaji mi platby a hotovo dvacet.

+3/0
10.7.2012 18:17

fukju

kdyby aspoň úřednící uměli čestinu !!!!

žádné přípony -ti, -mi se v čestině nepíší !

0/0
10.7.2012 16:07

UrsusLuin

Re: kdyby aspoň úřednící uměli čestinu !!!!

Kdyby ji tak uměli i ostatní lidé. Úředníci nejsou jediní, kteří dělají tyhle chyby. Pořádně česky dneska neumí skoro nikdo. :(

0/0
10.7.2012 16:08

pracovník registru

Práce v novém CRV

Jsem pracovníkem registru vozidel. O proškolení je ostuda mluvit a stejně tak nefukčnost není na straně pracovníků registru.

Největší problém není v tisku dokladů, tam se totiž mnohdy ani nedostaneme. Největší problém je se k tomu tisku vůbec dostat pro nefukčnost programu, který Vás nepustí po celém zdlouhavém zadání veškerého textu.

Nebudu ani komentovat otázku přesčasů. Rozdíl mezi pracovníky MPSV je v tom, že jsou státní zaměstnanci a pracovníci registru vozidel pracují ve veřejné správě, přičemž pokud by to mělo význam a smysl určitě by to bylo řešením, ale po celodenní neúspěšné komunikaci s pracovníky help desku, kde jim byly neustále hlášeny chyby je přesčas naprosto zbytečný.

Prostě o nás bez nás, deset let nebly peníze na nový CRV, ale v dubnu 2012 se již na něj našly a už za dva měsíce se vymyslelo toto. Jak to dopadne muselo snad vědět i MD,my u přepážek jsme to totiž čekali. Takže až zase někdo bude chtít k věci napsat, věřte, že my u přepážek z toho nemáme žádnou radost

+5/0
10.7.2012 15:56

sama_pozitiva

Re: Práce v novém CRV

Máte pravdu, známý který pracuje přímo na MD, už před měsícem vyprávěl jaký to bude průser, jak na něvedení tlačí ať se to spustí co nejdřív, i když oni sami věděli, že to ani pořádně nefunguje a že ten kdo to prosadil (Bárta a jeho tým) by si to měli odskákat. Mimochodem, prý pět měsíců po dosazení Bárty na MD byla po letech budova MD obsypána bezpečnostními kamerami. Proč asi, že?

+2/0
10.7.2012 16:33

kodlx

Re: Práce v novém CRV

pokud vim tak barta je od valu uz rok. za tu dobu to slo krasne stopnout. takze hazet to na bartu a jeho tym je proste lez.

0/0
10.7.2012 18:14

Jan.P

Re: Práce v novém CRV

Přeji Vám pevné nervy. Někdo by prostě neměl dělat software.....

0/0
10.7.2012 23:22

lada0809

Re: Práce v novém CRV

Nezoufejte, ATS Telcom získal 3.7.2012 bez výběrového řízení další zakázku za 30 mil. - Zajištění podpory provozu Centrálního registru vozidel na období 1. 7. 2012 do 31. 3. 2013. http://www.isvzus.cz/cs/Form/Display/343682. Máte se na co těšit....;-)

0/0
11.7.2012 0:10

bim2

Ja s vami souhlasim

ale podle meho nazoru je jeste potreba dodat, ze neni mozne aby firma zakazku v takovemto rozsahu zkratka neotestovala v zive verzi s plnym zatizenim. Ja zkratka neverim tomu, ze minuly tyden kdy byl registr prave kvuli tomuto odstaven takoveto testy probehly. A jak jsem se docetl, teprve po vypadku, tedy vcera vecer tu danou databazi indexovali, coz je zkratka velka nedodelavka. Tohle melo byt davno odzkousene minuly tyden. A za dalsi, lhuta pro spusteni noveho systemu je dle ministerstva leden 2013. Takze pokud aplikace neprosla plne vsemi testy minuly tyden, mel nadale bezet stary system...

0/0
10.7.2012 15:50

Czeczooo

Priklad z Frydku-Mistku

http://www.frydek-mistek.cz/ ... tyhle stranky staly 1.2 milionu a vyberove rizeni vyhrala firma, ktera existovala par mesicu a nemela zadnou relevantni predchozi zkusenost ... jen pro informaci, par znamych, kteri delaji weby, IS, apod. uz mnoho let, slo do te souteze s cenou kolem 50 tisic korun za vypracovani zminenych stranek ... tzn. zakazka byla predrazena ne v radu stovek, ale rovnou tisicu procent !!

0/0
10.7.2012 15:41

AAA2

Re: Priklad z Frydku-Mistku

http://www.lupa.cz/clanky/tojecool-cz-za-dva-miliony-ale-vubec-neni-cool/

http://www.lupa.cz/clanky/v-kauze-tojecool-cz-padla-prvni-zaloba-na-nas/

... se zavrenim pana Ratha vec prozatim nejak utichla :)

0/0
10.7.2012 15:43

BořekŠikula

Re: Priklad z Frydku-Mistku

Protože Středočeský kraj projekt zastavil a jednatel dodavatele, co žaloval Lupu, je advokátem Dr. Ratha, tak má asi jiné starosti - možná i to, aby se nestal spoluobviněným.

0/0
10.7.2012 15:55

AAA2

Re: Priklad z Frydku-Mistku

asi tak nejak ;-D

0/0
10.7.2012 16:05

Czeczooo

Re: Priklad z Frydku-Mistku

jak si ctu tu zalobu, tak se mi chce normalne zvracet z toho, co jsou nekteri pravnicti bastardi schopni vypotit za snusku exkrementu a jeste za to dostat zaplaceno (kde je ten blijici smajlik, kdyz ho clovek potrebuje)

0/0
10.7.2012 16:04

UrsusLuin

Re: Priklad z Frydku-Mistku

Já se nechci nikoho zastávat, ale stránky města F-M jsou podle copyrightu nahozeny od roku 2010 a firma, která je dělala, je zapsána v obchodním rejstříku od roku 2006. Ve světle těchto věcí vašemu příspěvku tak nějak nevěřím.

0/0
10.7.2012 16:08

kodlx

Re: Priklad z Frydku-Mistku

dejte trestni oznameni na neznameho pachatele. policie to bude muset resit.

0/0
10.7.2012 18:18

AAA2

základní registry veřejné správy, fungují?

A jste si tim skutecne jist?

http://www.lupa.cz/clanky/zakladni-registry-zatim-skoro-nikdo-nepouziva-a-ministerstvo-o-chybach-mlci/

+4/0
10.7.2012 15:39

duff_

Re: základní registry veřejné správy, fungují?

Doplním přímý odkaz z článku

http://www.mujicin.cz/zakladni-registry-verejne-spravy-jsou-spusteny-nas-urad-je-ale-zatim-nemuze-pouzivat/d-1278390

0/0
10.7.2012 17:59

pan vomáčka

90ti, 8smé, 13tka...

kde se berou tyhle paskvily? 8-o

+4/0
10.7.2012 15:35

sam99xx

Re: 90ti, 8smé, 13tka...

Kde? V našem skvělém moderním školství, které z dětí dělá (troufám si tvrdit, že cíleně) pologramoty - výsledky státní maturity (jakkoliv neoblíbené či snad kontroverzní) jsou toho dobrým příkladem.

0/0
10.7.2012 16:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.