Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za nehodu při pronásledování motorkáře policisté podle inspekce nemohou

Za dopravní nehodu z konce letošního března, kdy se při pronásledování motorkáře na kraji Prostějova těžce zranil policista a další dva lidé byli lehce zranění, strážci zákona nemohou. Dospěla k tomu policejní inspekce. Kdo je za nehodu opravdu odpovědný, policie dál vyšetřuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gaston9

Četník

vyšetřuje četníka. To je stejné, jako solidarita doktorů.

+2/0
9.7.2012 17:13

modrozlodějský kolibřík

Re: Četník

Pláceš pitomosti, proč by ho nemohl vyšetřovat bachař, celník nebo dopravní ing.??

0/0
10.7.2012 9:15

Milhaus1

Tak to je fakt "úlovek"

naši příslušníci pronásledovali motorkáře a jsou z toho 3 zranění a motorkář není dodnes znám... To je cena za to, že se policajti v autě chtěli popasovat s motorkou... .

+1/0
9.7.2012 14:06

IARK - Králíček z pekla

Re: Tak to je fakt

Proc myslis, ze se chteli popasovat s motorkou? Pouze ho stihali - jake mas jine reseni, ktere jim navrhnes do takoveto situace?

0/0
9.7.2012 14:19

BohdanKulohryz

Re: Tak to je fakt

Nevím, ale rozumný člověk ví, že na motorkáře v městském provozu prostě nemá a honit se s ním je akorát tak, aby někomu ublízil. Jako riskovat životy účastníků silničního provozu jen proto, že někdo jede místo 50km/h 60km/h je dle mě na psychologický posudek...protože takový člověk je regulérní Magor ...!!!!!!!!

0/0
10.7.2012 13:40

kubyk

Re: Tak to je fakt

jezdit v obci kilem, to je taky na psychologicky posudek... to, ze to je motorka neznamena, ze je to min nebezpecny...

0/0
10.7.2012 17:45

Antonín, topič

Re: Tak to je fakt

Omyl příteli, právě ve městě motorku poměrně snadno chytnou, na rozdíl od volné krajiny. Protože ve městě při zběsilé jízdě má motorkář mnohem více možností udělat fatální chybu.

0/0
10.7.2012 20:47

peta0012

Míra rizika

Myslím že to je zcela jasné.Míra rizika byla moooc vysoká a šance na chycení motorkáře minimální.Kvuli tisicikorunové pokuty rozmlatit dvě auta převratit strom a zmrzačit kolegu je holý nesmysl.Jenže bohužel prioritou policie je buzerace lidí a na víc než na měření rychlosti na místech kde to nemá význam kontrolování jestli ma někdo zapnuté bezpečnostní pásy se policie nezmuže.:-(((

+1/0
9.7.2012 12:43

IARK - Králíček z pekla

Re: Míra rizika

Miluju lidi co pisi jak meli nechat motorkare ujet - marne premyslim jakou maji moralku, kdyz obhajuji delani prestupku.

+1/0
9.7.2012 12:50

čavéz

Re: Míra rizika

tak si představ chytráku kdyby si u toho stromu šla tvoje rodina sednout do stínu-a byl bys sám!To musela bejt prda-hovada nic jinýho

+1/0
9.7.2012 13:28

IARK - Králíček z pekla

Re: Míra rizika

A co kdyby ten motorkar mel prejet materskou skolku - to jsou hrozny kydy - to uz neumite prestupky hajit aspon trochu inteligentne?

0/0
9.7.2012 14:16

BohdanKulohryz

Re: Míra rizika

seš fakt i..mimo...Několika násobně zvýšit riziko účastníkům silničního provozu i když vím, že nemám šanci ho chytit...to udělá jen nesoudný blb!!! To je jako by po tobě za přestupek začali střílet samopalem mezi lidma...naprosto stejné...jen někoho trefit...

0/0
10.7.2012 13:42

karelman

Re: Míra rizika

Tady nikdo přestupky neobhajuje, tady jde o to, kam až zajít při lovu na lidi; ty policajti to už vědí: až tam, kam oni, ne.

+3/0
9.7.2012 13:43

IARK - Králíček z pekla

Re: Míra rizika

Z prispevku ctu, ze ho meli nechat ujet - tzn netrestat prestupky

0/0
9.7.2012 14:15

čavéz

Re: Míra rizika

vycházejte z toho,že policicta je profík na to školen,má psychotesty,má mít inteligenci a kdesi cosi-ten blb na motorce nemusí mít ani občanku tak maj mít rozum aspoň oni!!

+1/0
9.7.2012 14:21

IARK - Králíček z pekla

Re: Míra rizika

To jako, ze nechat ujet motorkare je inteligentni reseni? Rv;-D

0/0
9.7.2012 14:27

čavéz

Re: Míra rizika

Ano je to nejlepší řešení ač není idealní

0/0
9.7.2012 15:10

Antonín, topič

Re: Míra rizika

Takže potom budou motorkáři beztrestní, stačí naznačit úprk a nikdo je nebude honit? Pfff...

0/0
10.7.2012 20:48

Danielos929

Tady by někdo neměl mít řidičák

Předjíždět v křižovatce se sice smí, ale jen když je řidič jistý, že předjížděné auto jede rovně po hlavní cestě.

Řidič odbočující z hlavní cesty vlevo, dává znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit vozidla jedoucí za ním. V praxi to ale znamená, že dívá se jestli není předjížděn při dávání blinkru, když dá blinkr doleva tak už ho nesmí nikdo začít předjíždět..

+1/0
9.7.2012 12:26

dracekv1

Re: Tady by někdo neměl mít řidičák

Taky hlavně řidič vozidla s právem přednosti v jízdě musí ject tak, aby neohrozil ostatní účastníky provozu. Podle mě tím, že ve vysoké rychlosti předjížděl kolonu včetně odbočujícího auta vlevo, je docela dost ohrozil.

Taky je to o logickém uvažování, pokud je v křižovatce kolona, tak proč tam asi je. Nejspíše kvůli autu, co bude chtít odbočovat v levo.

+1/0
9.7.2012 12:38

IARK - Králíček z pekla

Re: Tady by někdo neměl mít řidičák

A nebo z prostredka kolony odbocuje vozidlo

0/0
9.7.2012 12:49

Bundas

Re: Tady by někdo neměl mít řidičák

Už v autoškle vy pořádně instruktorka vyprala držku, že se při odbočování podívám do zrcátka jen jednou... ono je dobrý se do zrcátka dívat ještě když odbočuju... i kdyby to krásně byla vina předjíždějího řidiče, tak se radši podívám, než mít minimálně auto napadrť...

+1/0
9.7.2012 13:08

Bundas

nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

ale pokud policajti předjížděli kolonu, tak řidička odbočující vlevo jim musí dle vyhlášky dát přednost i kdyby maják zapnutej neměli...

+1/0
9.7.2012 11:34

No3130

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

když nemaji zapnutej maják, tak jak poznáš že jsou to policajti? viděl jsi fotku tý oktávky? civilní auto.

+1/0
9.7.2012 11:36

Bundas

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

vrať se do autoškoly, pokud jedeš po hlavní, tak smíš v křižovatce předjíždět, tzn. pokud už jsem v levým pruhu (protisměru), tak mi odbočující auto musí dát přednost

+1/0
9.7.2012 11:41

No3130

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

ono se smí předjíždět v koloně?

0/0
9.7.2012 11:48

m-karr

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

No jasně. Vozidla jedoucí v koloně musí mezi sebou zachovávat rozestup aby se měl případný předjíždějící kam zařadit. V praxi to moc nefunguje ale vyhláška to tvrdí.

0/0
9.7.2012 11:59

No3130

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

no jedoucí v koloně může být i to, že jedou za naloženou tatrou 60kou, to pak chápu, že se dá předjet. Ale kolona třeba před křížovatkou? Stojící kolona třeba před zúžením? tam se taky smí předjíždět? Z článku jsem pochopil, že se jednalo o stojící kolonu aut ve městě.

0/0
9.7.2012 12:04

m-karr

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

To mě nenapadlo, Ve chvíli kdy z ní řidička odbočuje jsem spíš počítal s jedoucí kolonou.

0/0
9.7.2012 13:20

Fonon

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

povinnost ponechat rozestup platí pouze pro nákladní automobily

0/0
9.7.2012 12:23

m-karr

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

Máte pravdu, a navíc jen mimo obec. To sem si neuvědomil. Nicméně kolona se předjíždět smí, což byla moje původní reakce.

0/0
9.7.2012 13:27

Fonon

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

tam by ses mohl vrátit taky. Jakpak víš, že to auto odbočující doleva nebylo v tom pruhu dřív než ty? Mohlo tam už stát a policajti auto prostě neviděli nebo přehlédli

0/0
9.7.2012 11:52

m-karr

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

Koukni na fotky. To auto (renault) je narvaný z boku a ne zezadu. Ženská jim tam prostě vjela. Nedala přednost. Co řekl Bundas takového že by se měl vrátit do autoškoly? Nenašel jsem v jeho tvrzení nic co značí neznalost pravidel. Nebo to byla jen uražená ješitnost?

0/0
9.7.2012 12:02

Fonon

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

(5) Řidič nesmí předjíždět

a) nemá-li před sebe rozhled na takovou vzdálenost, která je nutná k bezpečnému předjetí,

b) jestliže by se nemohl bezpečně zařadit před vozidlo nebo vozidla, která hodlá předjet,

c) jestliže by ohrozil nebo omezil protijedoucí řidiče nebo ohrozil jiné účastníky provozu na pozemních komunikacích,

+1/0
9.7.2012 11:55

Fonon

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

d) na přechodu pro chodce a bezprostředně před ním,

e) dává-li řidič vpředu jedoucího vozidla znamení o změně směru jízdy vlevo a není-li možné předjetí vpravo podle odstavce 1 nebo předjetí v dalším volném jízdním pruhu vyznačeném na vozovce v tomtéž směru jízdy,

f) na křižovatce a v těsné blízkosti před ní; tento zákaz neplatí...

policajti mohli porušit body: a, b, e,

+1/0
9.7.2012 11:56

Kazeasch

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

A proto existují vozidla s právem přednostní jízdy pro který tyhle pravidla neplatí, protože pak by jejich funkce jaksi postrádala smysl. To že lidi jezdí s rádiem opáleným na plno že neslyší ani sami sebe natož sirénu, nebo i když ji slyší tak to ignorují místo aby se rozhlídli to je věc druhá.

0/0
9.7.2012 12:04

No3130

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

jenže vlákno začalo tím, že jim musela dát přednost i když neměli zapnutý maják a to pak žádné právo přednosti v jízdě neměli.

0/0
9.7.2012 12:09

m-karr

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

To by sice neměli, ale stejně nesmí řidič odbočit když jej už v té chvíli někdo předjíždí. V těchto situacích se uplatňuje to co začalo dřív. Nesmíš předjíždět vozidlo odbočující vlevo, ale nesmíš začít odbočovat vlevo, když tě někdo předjíždí. (Pojicajti předjížděli kolonu. Určitě začali dřív)

0/0
9.7.2012 12:14

Kazeasch

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

Asi tak. Navíc zrovna v tomhle případě zjevně nekoukala do zrcátka. Kdyby tam koukla, musela vidět maják i kdyby ji ještě nepředjížděli, a tím pádem tam prostě neměla co dělat.

0/0
9.7.2012 12:17

No3130

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

s tím souhlasím. ta ženská se nejspíš nepodívala do zrcátka. ona totiž asi nečekala, že jí bude někdo předjíždět. Já jsem článek pochopil tak, že stála kolona aut a v ní ta ženská byla. Ve stojící koloně se většinou nepředjíždí.

0/0
9.7.2012 12:22

m-karr

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

Bod "e" je o přednosti v jízdě, takže jednak řidič nesmí dávat znamení a odbočit když jej někdo jiný předjíždí a naopak řidič vzadu nesmí začít předjíždět když řidič před ním dává znamení. Při předjíždění kolony určitě nezačali s předjížděním za touto ženskou, takže neměla co odbočovat, když je v pruhu který přetíná plno. Zapnutý modrý maják znamená právo přednosti v jízdě, takže už tuplem neměla co začít odbočovat.

Bod "a" je o protijedoucích vozidlech, která ale v této nehodě vůbec nehrála roli, takže bych je sem určitě netahal.

Bod "b" je na otázku, kde se vlastně hodlali zařadit. Tam totiž klidně volné místo už mohlo být, a nevím jestli v tom nehraje roli právě i modrý maják, který je lecčeho z běžných povinností řidiče vyvazuje.

0/0
9.7.2012 12:11

IARK - Duhový Králíček

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

Souhlas - jen nevim proc za tim vsichni hledaji honicku - to ho meli nechat ujet?

0/0
9.7.2012 11:36

lu2222

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

záleží na tom jestli začala dřív odbočovat nebo oni předjíždět

0/0
9.7.2012 11:39

IARK - Duhový Králíček

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

Tak to je snad jasne - kdyz predjizdeli kolonu, tak tezko zacnou kolonu predjizdet s tim, ze vepredu je odbocujici vozidlo pres cestu - predjizdel jsi nekdy? Ja kdyz predjizdim, tak se kouknu co je v pruhu, kterym predjizdim.

0/0
9.7.2012 11:44

lu2222

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

stejně tak můžu říct, že je jasný, že tam kolona byla kvůli tomu odbočujícímu a tak ji neměli co předjíždět. já teda když dojedu kolonu aut u křižovatky, tak jí nepředjíždím.

+1/0
9.7.2012 11:50

IARK - Králíček z pekla

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

Takze znova - uz jsi nekdy zacal predjizdet aniz by ses koukl zda predjizdet muzes? To mi chces namluvit, ze zacali predjizdet, kdyz si zkontrolovali, ze proti nic nejede, ale auto, ktere doleva jede prehledli?

0/0
9.7.2012 11:55

Fonon

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

já osobně, když si nejsem jist, tak nepředjíždím!

0/0
9.7.2012 11:59

IARK - Králíček z pekla

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

O tom ale debata vubec neni - dotycny tvrdi, ze v protismeru uz stalo auto, kdyz zacali predjizdet - predjizdel jsi nekdy, kdyz jsi videl, ze proti tobe jede auto?

0/0
9.7.2012 12:02

lu2222

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

to auto tam ještě nemuselo bejt najetý. mohla stát schovaná vepředu s blinkrama a čekat až bude moct odbočit. mohla už 50m před křižovatkou blikat když tam policajti ještě ani ty policajti nebyli a pek se jen snažit dokončit manévr. jen upozorňuju, že tohle vlákno začalo podotknutím, že i bez majáku by jim musela dát přednost, tzn. bavíme se tu o hypotetický situaci, kdy by tam jelo vlastně civilní auto. těm policajtům nevyčítám, že tam předjížděli, ale když jeli v civilnim autě, tak si měli dávat daleko větší pozor a u tý křižovatky ubrat. podle toho jak ten strom vyvrátili to ale vypadá, že nohu z plynu moc nesundal.

+1/0
9.7.2012 12:03

IARK - Králíček z pekla

Re: nechci se zastávat fízlů hrajících si na honičku v USA,

hypoteticky k tomuto pripadu meli zaply majak, takze to o civilnim vozidle je kapku mimo.

Ale pokud vemu zbytek, tak tim jen potvrzujes to, ze oni zacali predjizdet driv nez ona zacla odbocovat - zapnuty blinkr NENI odbocovani - na 99% zacali predjizdet a az kdyz byli v krizovatce ona zacla odbocovat. Nevidim jedinou logickou vec proc by to melo byt jinak.

0/0
9.7.2012 12:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.