Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obíhání úřadů neskončilo, k registrům dat se nepřipojila daňová správa

Vyřizování formalit kolem sňatku či změny trvalého bydliště mělo být od července jednodušší. Slibovalo to alespoň ministerstvo vnitra, které spustilo takzvané základní registry. iDNES.cz jeden z nich vyzkoušel v praxi. Výsledek? Úřední kolečko neskončilo, protože část informací nedotekla, kam měla. Lidé naopak nově musí na pracoviště Czech Pointu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kocourvbotach

jen tak dal..

Jen at je vse prevedeno do elektronicke podoby.. to se pak nikoho nedotkne kybernetický utok :-D a co muzu delat v pripade ze s elektronizaci nesouhlasim? odstehovat se do Kalahary...;-D

0/0
11.7.2012 15:45

Dedek z Canady

absolutni blbost

Zadne obcanky, auto zaregistruji za pet minut, vse ostatni vyridim pres internet, do banky jen zajdu a oznamim zmenu.

Za 43 let v Kanade jsem musel na urad zajit celkem asi desetkrat. I vyrizeni duchodu jsem udelal pres internet. Jen se da hadat rozdil v byrokracii v Cechach a zde v Kanade a take kolik se usetri na urednicich, jejich platech a take kolik casu to usetri normalnimu cloveku.

0/0
11.7.2012 15:09

KOLDAK

Není podstatné, nakolik se ulevilo občanovi,

ale jak moc se napakovala firma, která tzv. "registr dat" zajišťovala.

+1/0
11.7.2012 14:09

vyfič

Fakt česká klasika

a jakpak to bude s novým občankami, kde nebudou žádné identifikační údaje???????, Taky se budou zasílat kopie poštou??????? (Vtip)

0/0
11.7.2012 13:12

děndě

Občanka

ono stačí se ani nepřestěhovat, ale vyřízení OP znamená vzít si dovolenou- fronty jak za komunismu, nejkratší čas, který se stojí, je 5 hodin. Protože si fůra lidí stěžovala, zkrouhli úřední hodiny....... Ani se nedivím, že si to akždý rozmyslí. PS.my na novou občanku stáli 11 hodin ve frontě

0/0
11.7.2012 12:32

roedor

Re: Občanka

tohle je spíš úřad od úřadu, u nás snad mají úřední hodiny i o nějakých sobotách. Když jsem vyřizovala pas, tak to bylo bez čekání, vyrobený a vydaný asi za 2 týdny. Ale přihlášení auta bylo děsný, přepážek hodně, ale stejně jsem čekala 3 hodiny...

0/0
11.7.2012 12:42

Misanekb

Re: Občanka

Zásadním problémem nás všech je že dokud nás to netíží,tak se nezajímáme,ale jak je to třeba řešit,tak by všichni chtěli vše na počkání.To samé se odehrávalo s řidičáky,teď s pasy pro děti a nikdo dopředu nemyslí,že třeba budou dovolený a budou chtít pas nebo občanku.Rozumím tomu když je shon,ale když máte čas na to si koupit dovču,tak je dobré se i kuknout na pas či doklad aby jste měli dostatek času si to vyřídit a nerušeně mohli vycestovat.Ne 3dny před odletem honem honem všechno řešit.Být pak být naslaný na úředníky,že jsou fronty a podobně..Jak se někde provalí,že zdraží benzín či něco,tak hned jsou do druhýho dne fronty u pump a v marketech,ale jak se řekne,že jsou třeba nové doklady,tak na to lidi dlabou do té doby,než to potřebují.

0/0
11.7.2012 12:48

Pan Smart

Re: Občanka

Proč by to nešlo na počkání? Proto se to všechno dělá elektronicky aby se nemuselo na nic čekat a zbytečně někam běhat. Bohužel nic nefunguje tak lidi právem nadávají;-O

0/0
11.7.2012 13:19

Misanekb

Re: Občanka

To beru,ale u dokladů to nefunguje,však to vidíte.Proto lidi místo toho aby se začali o doklady zajímat už mimo sezonu,tak se nahrnou těsně před dovolenou a jsou rozčarováni,že jsou fronty a nejde to tak jak by si to přáli.Zkušenost je taková,že na podzim a z jara se úředníci kopou do zadků a slopuo kafe po kýblech aby měli činnost a před vánoci kdy se jede na hory a v letě k moři by se všichni poslali a úředník nemá čas si pomalu odskočit.Pokud lidi nemyslí dopředu a jsou blbí,tak dobře jim tak.Samozřejmě jsou kteří jinak nemohou ale těch je o proti těm druhým málo.

0/0
11.7.2012 13:31

Misanekb

Slibovalo to alespoň ministerstvo vnitra

Jo jo.Slibem nezarmoutíš.A zase love poletí luftem komusi do kapsičky.A co lidi?Čeho se ještě mají bát,než to tu všechno poselou?Co novota ,to velký problém a fiasko.Stále rýpou do toho co funguje a když chtějí něco změnit,tak ne tím co už funguje v jiných zemích,ale pokaždé nějakou nevyzkoušenou Českou specialitou po které většinou je ho.no.Kdo to zaplatí? My všichni.Kdo to odnese? Zase prosí občané.

0/0
11.7.2012 12:31

jojoch

nevím odkud bere finančák údaje, ale má zkušenost s jejich změnou byla vynikající .. po změně trvalého bydliště do jiného kraje jsem obíhal či obesílal úřad za úřadem, instituci za institucí .. s novou občankou, tzn. zhruba měsíc po podání změny bydliště .. ale už třetí týden po změně mi na novou adresu došel dopis z FÚ, že mou složku převádějí na místě příslušnou pobočku .. bez toho, že bych jim něco oznamoval ...... ti si své ovečky ke stříhání pečlivě hlídají...

0/0
11.7.2012 11:45

nestačímsedivit

Není nad to,

když ti rozpočtově zodpovědní šetřílci uvalí za něco prachy  a ono to potom nefunguje!

0/0
11.7.2012 11:43

louis de funes

taky je třeba zajít

v případě změny jména či bydliště a nahlásit změny a případně vyměnit doklady:

evidenci řidičů a vyměnit si ŘP (je na něm uvedeno: jméno, obec bydliště)

evidenci vozidel a vyměnit si OTP a nechat zapsat změnu do VTP (je na něm uvedeno: jméno  a bydliště)

oddělení zbraní střeliva..u PČR v případě vlastnictví ZP

 atd.......

0/0
11.7.2012 11:40

roedor

Re: taky je třeba zajít

na řidičáku je jenom jméno. Ale jinak souhlas, když si představím, kde všude budu muset hlásit změnu příjmení po svatbě a kam všude budu muset osobně, protože je to spojené s výměnou dokladů, tak se mi vdávat ani moc nechce;-D.

0/0
11.7.2012 11:52

Guest007

Re: taky je třeba zajít

ne na řidičáku je i místo pobytu, ale jen město ne celá adresa

0/0
11.7.2012 12:23

roedor

Re: taky je třeba zajít

pravda, to mi nějak uniklo:-)

0/0
11.7.2012 12:43

louis de funes

Re: taky je třeba zajít

Na novem ridicaku je i obec bydliste.

0/0
11.7.2012 13:15

SSJS

Re: taky je třeba zajít

Pokud je změna v rámci obce, tak se řidičák měnit nemusí.

0/0
11.7.2012 12:32

Zilvar z chudobince

takovou správu nepotřebuju

Daně odmítám platit, osobní data nikomu nesděluji, na úřady kašlu... ať se v tom laskavě máchají beze mne;-D

0/0
11.7.2012 11:38

DukatovyDuben [Compilation 2]

Re: takovou správu nepotřebuju

takze v dusledku neviditelnej ;-D

0/0
11.7.2012 11:43

Zilvar z chudobince

Re: takovou správu nepotřebuju

Velmi užitečné je zrušit trvalý pobyt na území ČR. Jde to a člověk má klid na celý život;-D

0/0
11.7.2012 11:46

generál Failure

Re: takovou správu nepotřebuju

Jako nechat si občanství a trvalý pobyt nahlásit v nějaké díře, jejíž jméno ani průměrný úředník neumí vyslovit?

0/0
11.7.2012 11:56

Zilvar z chudobince

Re: takovou správu nepotřebuju

Ne ne. Opravdu lze odhlásit pouze trvalé bydliště. Máš třeba vlastní byt v OV, nebo doek..., ale nemusíš být úředně přihlášen k trvalému pobytu. Zákon to dovoluje. Můžeš si nechat ŘP, OP, pas a pod... pokud je už vlastníš. Pokud ovšem víš, že už od státu nebudeš nic potřebovat, nemusíš trvalý pobyt mít. Ne ten máš právo, ale není to tvá povinnost;-D

0/0
11.7.2012 12:00

Amudar

Finanční úřad

Moje zkušenost je přesně opačná s FÚ, ten můj změnu zaznamenal v podstatě on-line. Volal jsem tam asi hodinu potom, co jsem podal žádost a už tam ěmli změnu zapsanou a vůbec jsem tam nemusel osobně. A stalo se ještě před 1.7.2012. Takže asi jak kde se komu chce se s tím zabývat, je to o lidech.

Banky jsou ztracené, tam člověk prostě musí, to moc nechápu.

0/0
11.7.2012 11:35

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Finanční úřad

proč by soukromý subjekt (banka) měla mít možnost připojení do státní databáze?

+4/0
11.7.2012 11:37

roedor

Re: Finanční úřad

no to by mě taky zajímalo! Do dneška jsem žila v přesvědčení, že základní registry slouží pouze pro úřady, změnu dám vědět jednomu a na ostatní se data přenesou automaticky. Ale proč by měl do základního registru nahlížet mobilní operátor? Copak dneska mají přístup do evidence obyvatel a podobně?

0/0
11.7.2012 11:39

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Finanční úřad

to je přesně ono. Pan grafik z iDnesu si dokonce myslel, že se to projeví i u dodavatele elektrické energie.

Já bych řekl, že pan grafik je poměrně slušnej komik.

+1/0
11.7.2012 11:42

louis de funes

Re: Finanční úřad

soukromé subjekty dostanou informaci o vás, jen když k tomu při změně dáte požadavek

alespoň tak jsme to pochopil z prezentace ZR

+1/0
11.7.2012 11:42

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Finanční úřad

ok, pokud by to fungovalo tak, že budu mít možnost říct: informaci sdělte těmto firmám, tak pak dobrý.

Ale že bych chtěl takto snadno sdělit úřadu informace o tom, s kým vším mám smluvní vztah, to asi ne.

To radši pošlu těch pár emailů sám.

0/0
11.7.2012 11:48

mikebastak

Re: Finanční úřad

Vzdyt je to v clanku jasne popsane. Zatim musite na CzechPoint viz. clanek "Jedině tam může žádat o zpřístupnění části informací z registru obyvatel třetím osobám."

0/0
11.7.2012 11:58

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Finanční úřad

je tam jasně napsáno, že "jak s informačním příkazem ostatní instituce naloží, je na nich".

Takže úřadu vysypu informace, s kým vším mám smluvní vztah a ... a nic. Protože to, jestli se změna projeví i třetí strany, si budu stejně muset ověřit sám. ;-)

0/0
11.7.2012 12:08

mikebastak

Re: Finanční úřad

Ale stale jim tam musite dat souhlas.

0/0
11.7.2012 13:27

Amudar

Re: Finanční úřad

Asi když jim tu informaci stejně musí člověk ze zákona dát, tak je to jedno, jestli ji dostanou přímo od úřadu, ne?

0/0
11.7.2012 11:45

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Finanční úřad

já to vidím tak, že úřad zrovna nemusí vědět s kým vším mám smluvní vztah.

Spousta lidí se zdráhala vyplnit sčítací formulář a tady úřadu nahlásí všechno? Zvláštní....

+1/0
11.7.2012 11:50

Amudar

Re: Finanční úřad

Jo aha, to byla připomínka v opačném gardu, než jsem ji pochopil. To je ale fakt, že prostřednictví toho Czech pointu by to celkem hrozilo...

0/0
11.7.2012 11:53

roedor

Re: Finanční úřad

jo, jasně, přijdu na CzechPoint, za zádama tlupu důchodců se složenkama, za nedobytným okýnkem nedoslýchavá pošťačka a budu tam hlásit, kde mám účty, kde mám co pojištěné, kolik mám telefonních čísel a další...Celá žhavá:-P

0/0
11.7.2012 11:57

SSJS

Re: Finanční úřad

CzechPointy jsou i u notářů.

0/0
11.7.2012 12:34

roedor

Re: Finanční úřad

moje zkušenost s notáři je ovšem taková, že jsem vždy narazila na frontu minimálně na hodinu...

0/0
11.7.2012 12:45

Zilvar z chudobince

Re: Finanční úřad

Taky mi to nejde na rozum. Snad proto, aby měli mafiáni všeho druhu o nás přehled.

0/0
11.7.2012 11:40

fredysz

Re: Finanční úřad

Myslim ze by každý clovek mohl mit moznost dat bance pravo nahlížet (synchronizovat) do určitých informaci v registru. Například jen ono trvale bydliste. Clovek by k tomu proste jen dal souhlas při podpisovani smlouvy, stejne jako se dava souhlas s overovanim v bankovních registrech...

0/0
11.7.2012 11:40

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Finanční úřad

A proč ne? Pokud by to autorizoval "vlastník" osobních údajů? Třeba, aby člověk mohl ušetřit spoustu času?

0/0
11.7.2012 11:41

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Finanční úřad

ok, pokud k tomu dám výslovný souhlas (ne že to bude AAA fontem v obchodních podmínkách) tak pro mě za mě. Každej ať si svoje data dává komu chce.

Ale pan grafik si myslel, že tohle je implicitní funkce systému a to mi na rozum nejde.

0/0
11.7.2012 11:44

Frollik

Předpokládám, že v první řadě

budou mít přístup státní a obecní organizace, někdy se připojí zdravotní pojišťovny, ale obchodníci s energiemi, banky, pojišťovny, stavební spořitelny atd. asi těžko. Ovšem dnes stačí zaslat i těmto mail - oznámení o změně a mnozí mají na to i své on-line formuláře.

0/0
11.7.2012 11:40

investor76

Dej blbci funkci a vymyslí lejstro

výmluvy typu za to může počítač, rogram, nebo SAP atp. jsou pro děti ...

0/0
11.7.2012 11:34

Darkhalf o5 vysílá

Re: Dej blbci funkci a vymyslí lejstro

Neboj, my dospělí víme, že to tak občas prostě je. Třeba taky dorosteš.

0/0
11.7.2012 11:38

Arnie

Lidi lidi

Na jednu stranu vsichni nadavate, ze musite obihat moc uradu, na druhou stranu nadavate, ze se to nekdo snazi zmenit a usnadnit to. :-) Ze to bude chvili trvat, nez se to rozjede a zacne vsechno poradne fungovat je celkem normalni. I obrovske IS jako SAP si sedaji mesice a to je mnohem jednodussi. Nebo pro vetsi masu lidi - T-Mobile menil web a podkladovy IS (coz je tak 1000krat jednodussi uloha) a radeji to resil tim, ze na par dni ten system vypnul uplne. A pak tyden stejne spousta zakladnich veci nejela. Registry jsou system pro desetitisice uredniku, tisice novych veci a pro lidi to znamena jedine - jestli to ted jeste nefunguje, tak holt budete ty urady muset obehat jako se delalo doted. To snad neni tak velka cena ne? Za par mesicu to vychytaji... Jak uz tu kdosi psal - jedina chyba je to, ze to oznamili pevnym datem, ze to bude fungovat. Nemeli to rikat par mesicu lidi prijemne prekvapovat, ze tam a tam uz chodit nemusi...

+3/0
11.7.2012 11:21

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Lidi lidi

SAP si někdy sedne? Tomu nevěřím;-D

+6/0
11.7.2012 11:23

Frollik

Re: Lidi lidi

R^;-D

0/0
11.7.2012 11:30

Arnie

Re: Lidi lidi

Sednou si vetsinou snad sedne, ale ze by nutne i zacalt 100% fungovat, to netvrdim... :-)

0/0
11.7.2012 11:30

urceno ke smazani

Re: Lidi lidi

SAP je sofistikovany system. bezny system nejak jede, pak si sedne a nakonec lehne. SAP si rovnou lehne. naco zbytecne mezikroky..

+1/0
11.7.2012 11:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.