- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"abychom v Kořenově opravili topírnu, která se v roce 1987 rozpadla"
...
tak snad VÝTOPNU, ne? odjakživa se říká výtopna...
Jojo, moc pěkné. Byli jsme v neděli. Přiměřeně lidí a super zážitek. Díky všem, kteří historii udržují v provozuschopném stavu a budu doufat, že moje děti budou mít možnost vzít svoje děti na oslavy třeba 140. výročí. :-)
Každý, kdo se s zubačkou setkal pracovně nebo l i d s k y, má spousty zážitků," zavzpomínal drážní specialista Jindřich Berounský.
Třeba že s ní jel. Nebo koukal, jak po ní jezdí vláčky, když šel kolem ní.
Článek je o zubaččce a ve fotogalerii je naprostý prd. Mě rozhodně nezajímá kdosi čumící z okna, rád bych viděl ty vlaky...
Musíš počkat na šotouše, až vyladí svoje RAWy a někam to uploadnou. Kolem trati jich bylo opravdu hodně a pochybuji, že si nechají snímky jen pro sebe.
se natírala - samozřejmě jen některé části. Jako 15 leté pubošky jsme se SŠ byly v Kořenově na brigádě sázet stromky. Ve volných chvílích jsme chodily na nádraží, kde byl mladý a pěkný výpravčí a my z něj byly na větvi... poblázněný puberťačky... a tak jsme mu pomáhaly natírat tuhle krásnou čudilku. Dodnes na to ráda vzpomínám a také si dodnes pamatuju, že onen výpravčí se jmenoval Milan ... to už je přes 30 let
No jo. Zlatý komunisti, místo práce vzali erární vozidlo a jeli šmírovat holky. A dneska brečí jaké mají malé důchody když to tady vybudovali
Pro tebe jsou i studia v Paříži vyhozený peníze...
kdy byly postaveny ostatní nákladní zubačky. Opravdu by mě to zajímalo.
Tisovec - Pohronská Polhora 1896, Erzbergbahn 1891, Caransebes - Subcetate 1908, Sarajevo - Konjic - Mostar 1891, Travnik - Donji Vakuf 1894. To by měl být kompletní seznam zubaček s veřejnou osobní a nákladní dopravou v Rakousku-Uhersku (vynechal jsem Kořenovskou).
Když to tak čtu. Mohl by si to autor opravit nebo nevytrhávat z kontextu. Elektrifikována byla jen část Kořenov - Harrachov - Polsko... a jelikož je tato trať téměř po rovině, tak už zas není tak zajímavá.
... a v Kalamitě si zahrála i trať Tanvald - Smržovka, ale to je jen detail...
Me by zajimalo, jak prisel autor na to, ze to byla jedina zubacka s nakladni dopravou? Mozna to platilo v dobe jejiho otevreni a autor to nejak popletl?
Nakladni doprava byla (a je) na cele rade zubacek.
Me napada treba ta v Madarsku v Ozdu - ta je dokonce vyhradne nakladni a maji tam stejne lokomotivy jako v Tanvaldu. Nebo zubacka Plesivec-Muran na Slovensku.....
Už jsem to sem taky psal. Může se chlubit jen tím, že je to jediná ozubnicová dráha v České republice...