Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé mají na internetu právo na svobodné vyjadřování, řekla rada OSN

Rada OSN pro lidská práva poprvé prohlásila, že lidé mají právo na svobodu vyjadřování na internetu. Podle agentury Reuters také vyzvala všechny země, aby tuto svobodu chránily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

2Mac7

Lidé mají právo na svobodné vyjadřování na inetu

idnes zruší cenzuru ;-)

0/0
6.7.2012 22:56

Tomáš22

pornografie

Může mi někdo vysvětlit, jak pornografie škodí lidem? Naopak podle statistik porno snižuj násilné útoky na ženy a děti. Úchylák si prostě u porna vyhoní a nejde přepadávat.

0/0
6.7.2012 9:48

adidós

Re: pornografie

ono to bude asi v tom, že dětské porno je jaksi ee... normální porno zase až tak moc nevadí, ale dětské je svinstvo nakvadrát

0/0
6.7.2012 11:24

55108311

Re: pornografie

dětské kreslené porno by bylo jedině přínosné, a stejně je pokud vím zakázané.

0/0
6.7.2012 14:30

Si0 po 4. zákazu

Re: pornografie

Člověk se jeho častou konzumací jaksi stává cynický.

0/0
6.7.2012 12:21

opportunity

Re: pornografie

Prosím o odkaz na tu statistiku.

0/0
6.7.2012 12:31

Bouše

Re: pornografie

Proč zrovna úchylák? Proč by to nemohl být například normální člověk, momentálně bez partnerského vztahu? 8-o

0/0
6.7.2012 12:33

tm004

To je ale kravina na entou aneb delaj z lidi blbce

Tolik blbosti v jedne zprave.

Opravdu si muzu uprimne napsat co si myslim treba o ceskem prezidentovi, nebo co si myslim o protektovane mensine? Nebo jak se to na mem blogu objevi tak mam problem?

Pokud muzu pak ok, pokud bych neohl pak by byla cela OSN jen banda sasku a ti co to podepsali jen lhari prolhani.

Navic opravdu nevim podle jakeho klice prisli na to ze gamblerstvi ci pornografie je spatne. Oboji je legalni, oboji je pro dospele, oboji je se souhlasem vsech zucastnenych. Delat v tom vyjimky si jen koleduje o to aby se tech vyjimek pridavalo vic a vic. Nasili chapu, s tim asi vsichni zucastneni (pripadne obeti) urcite nesouhlasi, pedofilie to same - tam jsou nezletili, ale to ostatni - neni jediny duvod to zakazovat. A nebo teda uz zakazte jakekoliv sazeni, alkohol a podobne.

+1/0
6.7.2012 5:06

Propána Butána

Re: To je ale kravina na entou aneb delaj z lidi blbce

Aha.

Takže ty chápeš svobodu tak, že nikdo nebude omezovat tvoje vulgarity.

Hezký.

0/0
6.7.2012 11:22

opportunity

Re: To je ale kravina na entou aneb delaj z lidi blbce

Nepíše nic o vulgaritách, ale o svém názoru.

0/0
6.7.2012 12:32

libyn

normálnímu diskutérovi zde

stačí střídat dva až tři nicky! Pokud jich někdo potřebuje víc, tak je opravdu hulvát!

0/0
5.7.2012 22:44

nicaren

idnes a mazání

Tak zase na druhou stranu, je to jejich server, tak v principu si tu můžou mazat co a jak chtějí. Já na svých stránkách si taky píšu co chci a mažu co chci. Do toho, abych měl na svých stránkách něco, co nechci, mě přece nikdo nemůže nutit.

Horší ale je, že svoboda vyjadřování na internetu skutečně neplatí, zkuste si založit svoje stránky a psát tam některý věci, kterým třeba věříte ... pokud si je nezaložíte v nějaký svobodný zahraniční zemi, aby vás nešlo zjistit, tak za určitý názory vás v ČR v klidu zavřou (a nemusí to být ani na internetu, známá dostala nedávno podmínku, když po útocích v Boru probírali v hospodě cikány, a seděli tam shodou okolností tajný - ostatní podmínku nedostali, protože svoje názory odvolali, ona si stála za svým ... zase tak moc se od dob komunismu nezměnilo).

+2/0
5.7.2012 21:53

dimple

A ten tajný,

psal si to inkoustovou tužkou na manžetu?;-D

0/0
6.7.2012 8:11

opportunity

Re: idnes a mazání

Je to jejich server, ale zveřejněním se z něho stává veřejný prostor, tak nevím, jestli mazání není zakazování už zveřejněného názoru.

0/0
6.7.2012 12:36

Menetekel

Otázka je, zda tzv."kodexy "některých portálů

toto právo v samotném principu, například mazáním příspěvků v diskusích, neporušují :-)

+3/0
5.7.2012 21:22

Propána Butána

Vysvětlete mi jednu věc.

Vy, co neustále nadáváte na iDNES, že píše co vy nechcete, že nepíše co vy chcete, a že ještě navíc drze maže vaše vulgarity: proč sem denodenně chodíte? Proč nenavštěvujete jinej web?

+1/0
5.7.2012 20:14

qvido31

Re: Vysvětlete mi jednu věc.

Semo tamo sem taky nakouknu.A dnes mě to přímo vybízí k položení otázky.Svoboda projevu?A jak to pak jeden nejmenovaný politik stačí všechno profackovat?HA!;-)

0/0
5.7.2012 20:20

Propána Butána

Re: Vysvětlete mi jednu věc.

Když neodpovídáš, založ si vlastní vlákno, dík.

0/0
5.7.2012 20:25

qvido31

Re: Vysvětlete mi jednu věc.

Myslíte si,že jste připravený na filozofickou debatu o tom kde,kam a proč se lidé  vyjadřují?Si myslíte,že to lidi soudné neštve,tá lidská omezenost a uchylování se k vulgarismum?Že jsme národ omezený to je pravda.Podívám se a vidím kam jsme to dopracovali.Internetový diskuse by měli zakázat!Proč?Protože to lidi odrazuje od realnýho života,od vyjadřování se k věcem osobně a né anonymně.Přirovnal bych to k navazování vztahu mezi mužem a ženou pomoci SMS zpráv.Také to stojí za starou belu.;-)

0/0
5.7.2012 20:36

ladyniak

Re: Vysvětlete mi jednu věc.

Pokud mám svůj soukromý web, mohu si psát co chci Na téma, jaké chci.

Pokud ale  existuje server, který si říká zpravodajský, a k tomu má k těm zprávám a komentářům veřejnou diskusi, nastává problém, pokud názory svých čtenářů maže, byť to uvede v podmínkách přispívání. Je to porušování ústavního práva na svobodu projevu.

Chápu, že redakce nemusí souhlasit s názory čtenářů a diskutujících. Co nechápu, že celoplošné médium nechce tyto některé názory slyšet nebo se tváří, že neexistují. Tím, že vymažou příspěvek nebo zruší konto přispěvateli, ještě nepřinutí autora změnit názor a taky tím problém nevyřeší.

Pak se nemůže např. politik divit políčku nebo přímo vejci do tváře na veřejnosti.

Politici by se měli snažit i prostřednictvím médií zjišťovat názory veřejnosti, které slouží (ne vládnou!) a postarat se, aby se situace změnila tak, aby lidé tyto, pro ně nepříjemné a nepřijatelné, názory nemuseli mít.

+1/0
5.7.2012 23:17

Propána Butána

Re: Vysvětlete mi jednu věc.

Proč proboha nejdeš jinam?

0/0
5.7.2012 23:21

2Mac7

Re: Vysvětlete mi jednu věc.

Proč by měl jít někam jinam ?

0/0
6.7.2012 23:01

wiki5.5

tak co na to ides?

0/0
5.7.2012 18:38

socyálňy inženyr

Re: tak co na to ides?

maže jak vzteklá ;-D;-D;-DRv

+18/0
5.7.2012 19:04

55108311

Re: tak co na to ides?

právo máš, ale na vlastním webu, nebo na webu který zřizovatel necenzuruje

+1/0
5.7.2012 19:48

generál Patlay

Re: tak co na to ides?

Zrizovatel pusobi ve verejnem prostoru a tudiz by mel dodrzovat vseobecne prijimana pravidla, tedy necenzurovat.

+12/0
5.7.2012 20:02

Propána Butána

Re: tak co na to ides?

Soukromej web je veřejnej prostor asi tak jako je veřejná tvoje garáž ...

+1/0
5.7.2012 20:04

generál Patlay

Re: tak co na to ides?

Uz jen to ze si tady muzeme plkat znamena ze se jedna o verejny prostor. Vezmete si jako jiny priklad parkoviste u obchodnich domu - ty postavil ten obchodak, patri jemu ale predpisy na nem plati statni, protoze se jedna o verejne pristupne misto.

+13/0
5.7.2012 20:06

Propána Butána

Re: tak co na to ides?

To, že místo není oplocený ještě neznamená, že patří všem.

+1/0
5.7.2012 20:10

generál Patlay

Re: tak co na to ides?

Vam je docela tezke neco vysvetlit. Rekneme ze se rozhodnete neco (zbozi, nazory) propagovat na namesti. Taky pro to plati jista obecna pravidla, ackoliv si tu ceduli namalujete uplne sam a kdo nechce tak se na ni nemusi divat. yHojte podobne vyuziva prostor na internetu, vesele rejzuje na reklame ale kdyz prijde na dodrzovani pravidel tak se chova jakoze pro nej nic neplati, ze si muze delat co chce.

+15/0
5.7.2012 20:15

Propána Butána

Re: tak co na to ides?

Samotný provoz serveru jako je iDNES se všemi službami bude stát aspoň několik miliónů korun měsíčně.

Těžko by mohl jeho majitel připustit, aby jej někdo zneužíval, nebo využíval tak, jak on nechce. Kdyby sis vytvořil (za vlastní prachy) třeba internetovej obchod, asi bys taky nechtěl, aby ti v něm inzeroval někdo jinej, tedy konkurence.

Ovšem může někdo přijít a začít nabízet přesně to samý, co ty. V tom je ta svoboda.

0/0
5.7.2012 20:31

Hail Eris

Re: tak co na to ides?

nekolik milionu korun mesicne? ::DDDDDDDD

spadnul jsi z visne

dej mi jeden milion a zajistim ti to na klic a budu mit nekde na karibske plazi dobry pocit ze jsem te oskubal jako ovci :)

0/0
5.7.2012 21:47

doktor_bota

Re: tak co na to ides?

Ne. Diskuze na soukromém serveru jsou jako soukromý klub - tam taky platí pravidla toho, kdo klub provozuje.

+1/0
5.7.2012 20:04

generál Patlay

Re: tak co na to ides?

Neni to soukromy klub pokud tam je volny pristup. yHojte vyuziva verejny prostor pro svoje obohaceni, mel by tudiz take dodrzovat spolecenska pravidla. Pokud se mu to nelibi nikdo redakci nenuti aby to tu provozovala.

+11/0
5.7.2012 20:08

Propána Butána

Re: tak co na to ides?

Podle takový logiky by si na iDNES mohl psát kdo chce co chce - takže i jeho konkurence.

Pochop, že to je pitomost.

0/0
5.7.2012 20:12

generál Patlay

Re: tak co na to ides?

Proc by si na yHojte nemohla psat kdo chce co chce, trebas i konkurence? Vy jste proti omezovani svobody slova? Vy si prejete reglementovany rezim jako za komunistu- jeden spravny nazor a kdo se odchylute toho setnout?

+14/0
5.7.2012 20:17

wiki5.5

Propána Butána

ja osobne nemam nic proti pravidlum hry, vyslovene prostarny sem nepatri, ale kam zachazi idnes dnes je proste skutecne ohrozovani svobody projevu. Tuhle jsem v clanku o detech, kteri jsou v podstate v detskych zarizenich odsouzeny k velmi spatne peci v dobe kdy si Rath stezoval na podminky ve vezeni naspal doslova: "at nam Drath vysvetli jak tihle k tomu prijdou" ... a smazali to. Vam to nepripada jako oemzovani svobody projevu?

0/0
6.7.2012 2:46

doktor_bota

Re: tak co na to ides?

Žádný volný přístup do diskuze není, musíš se zaregistrovat a počkat, než se "osvědčíš" tím, že nasbíráš 1000 dukátů čtením iDNES, což znamená minimálně 17 dnů.

+1/0
5.7.2012 22:31

ladyniak

Re: tak co na to ides?

A pokud v této době napíšeš svůj názor, který se redakci nelíbí, rovnou konto smažou.

 

Politiky a redakce velkých medií by mělo zajímat, PROČ mají lidi někdy radikální názory  a něco udělat, aby nebyl důvod na tyto názory. Pokud by byla situace ve společnosti v pořádku, jeden výkřik do tmy nic neudělá. Pokud ovšem je těch názorů hodně, asi něco není v pořádku. Ovšem ne s diskutujícími, ale se společností a potlačováni svobody projevu situaci nevyřeší, spíš vyostří.

+1/0
5.7.2012 23:24

Propána Butána

Re: tak co na to ides?

Už zase?

0/0
5.7.2012 20:04

mnenebertemocvazne

Byť se sám divím, ale musím se idnes tak trochu zastat,

protože posun cenzury za např. poslední 2 roky je zcela znatelný - tedy myslím tím ve prospěch slušně diskutujících. A divím se v tomto případě rád.

+1/0
5.7.2012 18:06

tedyn

Hey LUPU Lupo !!!!

Vidíš - svobodné vyjadřování na internetu a ne cenzuru!!!!

0/0
5.7.2012 17:46

adidós

bezva

tak můžou zrušit dvořáka i s tou jeho cenzorskou bandou;-DR^

0/0
5.7.2012 17:44

sámvelkýmao

Re: bezva

ono už takhle to tu vypadá..... jen ať tu jsou.......;-D;-D;-D;-D

0/0
5.7.2012 17:48

Propána Butána

V Číně vám třeba filtrují, na co se dostanete

Nejen jakékoli texty o povstání na Náměstí nebeského klidu, aj. Ale třeba i servery jako BBC, YouTube a další.

Írán šel ještě dál a staví něco jako národní intranet. Tj. až to bude funkční Íránec se dostane jenom na íránské stránky, samozřejmě posvěcené nějakou autoritou (říkejme jí pracovně cenzor). Ven se nedostane vůbec. Pakistán, pokud ví, jde taky tímto směrem.

0/0
5.7.2012 17:11

tyraelidis

U nas v CR takova svoboda neexistuje.

iDnes je server ktery si na svych strankach maze co chce a je to jeho pravo, nebot on je majitel. Horsi ale je ze za obecna vyjadreni nebo hlaseni se k urcite ideologii prostrednictvim internetu jsou v CR ve vezeni desitky lidi. Mezi Cinou a CR neni v tomto zadny rozdil, obe zeme zaviraji do vezeni za publikaci informaci na webu a za sireni ideologii ktere povazuji za nepratelske.

+8/0
5.7.2012 16:04

Propána Butána

Re: U nas v CR takova svoboda neexistuje.

iDNES je soukromý server.

Máš právo se svobodně vyjadřovat na internetu.

Není ale řečeno, že si budeš plkat co chceš na iDNES. Soukromý noviny nebo server si určují svá pravidla.

+1/0
5.7.2012 16:07

doktor_bota

Re: U nas v CR takova svoboda neexistuje.

Ano, jen je škoda, že je nezveřejňují. A tím nemyslím seznam nepřípustných výrazů.

0/0
5.7.2012 16:08

sámvelkýmao

Re: U nas v CR takova svoboda neexistuje.

spíš nepřípustných myšlenek....;-D

+12/0
5.7.2012 17:47

Vopruznik

Re: U nas v CR takova svoboda neexistuje.

V žádném přépadě nepoužívat slovo "VYVOLENÍ"  za to hrozí tři roky ve vězení.

+11/0
5.7.2012 18:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.