Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vaše rétorika budí protináboženské nálady, kritizují církve poslance

Představitelé církví kritizují debaty, které poslanci vedou o církevních restitucích. Vyvolávají prý protináboženské a proticírkevní nálady ve společnosti. "Církvím a náboženským společnostem jsou podsouvány nejrůznější nečestné pohnutky a jsou očerňovány z nepoctivosti," stojí v prohlášení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

FoDa

Taková zajímavost:

Na Velehradě, kam byl expremiér Zeman pozván na koncert Dnů lidí dobré vůle 2012, požadoval od představitelů katolické církve k restitucím církevního majetku všeobecné referendum. Tím vzbudil v představitelích kléru silnou nelibost. Veškerá přítomná média jeho výroky o referendu zamlčela. :-P

0/0
11.7.2012 21:55

vítek z prčice

ježíškovy brejle !

Protináboženské nálady ? A co jste čekali, když požadujete majetek, jehož valná část vám nikdy nepatřila a který nepotřebujete?! A pro který chce vláda zadlužit ještě naše vnuky?! Ten by vám nevydal ani Josef II, ani Masaryk! Vy jdete za komunisty. Nemluvě o Mistru Janu Husovi, jehož památky jsme právě vzpomněli, který učil, že církev má být chudá. Proto vám není dodnes po chuti. A proto jsem v Betlémské kapli neviděl politruka Duku, který se jinak radostně obtěžoval den před tím na vzdálený Velehrad! Rv

+1/0
7.7.2012 17:43

jita321

Francouzký styl vyrovnání

Ve Francii se zajímavě v minulosti vypořádali s církví po té co se církev dostala do nemilosti veřejnosti. Vrácení? Bůh dal a Bůh vzal. Mnoho se změnilo od té doby před nástupem komunismu. Zajímavé je, že se nikdo nepozastavil nad posledními výsledky sčítání lidu u nás: Každé sčítání je u nás o přibližně 1 milion lidí méně, kteří se hlásí k církvím.  Je taky zajímavé, že podle křesťanských představených jsme země bezvěrců. To jen proto, že nevěříme v to, že církve mají jako jediné patent na absolutno. Osobně věřím v Krista, Buddhu, Krišnu ... atd. Ale to co si později lidé vytvořili z jejich učení se velmi vzdálilo realitě a duchovnosti. Bůh (nebo jakkoliv to nazýváme) je čistá Láska, která by neměla oddělovat. Náboženství bohužel lidi jen rozděluje. Nevěřím v náboženství a jsem nerad, když musím někoho platit, protože to generace před námi projedla a rozkradla. Ale nějaké vyrovnání by se rozhodně mělo udělat, rychle a jednoduše, ale taky s ohledem na současnou strukturu obyvatel.

+2/0
6.7.2012 22:58

_MM_

Duka by mohl jít v čele.

Církevníci by mohli zopakovat Mojžíšův "úkaz". Mohli by se chytit za ruce, zazpívat nějakou tu raperskou pecku a přejít moře.

0/0
6.7.2012 19:34

emilo66

Re: Duka by mohl jít v čele.

Mně by stačilo, kdyby prošel Lipno, české moře suchou nohou a ze Sněžky se vrátil s vytesaným desaterem od Boha;-)

0/0
7.7.2012 14:14

redusy

pravda

napisu pravdu papezi a sem mazany ;-D to je divne.Ja napsal pouze pravdu,ci to byl stoupenec a proc je lidi nemaj radi :-P:-P:-P:-P.Beztak to za poslednich 2000 let nakradly tak jake vraceni?!!

0/0
6.7.2012 19:23

elgeorge

Re: pravda

Buďte rád, že jen mazaný. Někteří byli i upáleni...

0/0
6.7.2012 19:40

redusy

Re: pravda

ale to cirkev provadela upalovani a ted by mely upalit cirkev i politiky po zasluze i s jejich rodinamy

0/0
7.7.2012 19:38

Demon light

soudruzi je to dobré....

jednoduchou fintou zmizely kauzy Kalouska a Parkanové a zase se tady jen kope do církve...tak to má být soudruzi...;-D

+1/0
6.7.2012 16:26

Demon light

Re: soudruzi je to dobré....

ještě jsem zapomněl vteřinové odvolání Pospíšila...;-)

0/0
6.7.2012 16:26

jamski

Re: soudruzi je to dobré....

Proč je vám divné, že se u článku o tom, že se církev se cítí být dehonestována, diskutuje - o církvi - ??

Nebo se vám nelíbí konkrétní výhrady příslušníků většinové společnosti ?

Ale ty výhrady jsou zcela oprávněné a na správném místě.

Nebo byste viděl raději, aby se o církvi diskutovalo pod článkem o počasí ?

+3/0
6.7.2012 18:03

elgeorge

Re: soudruzi je to dobré....

Zrovna kalosek, takovej křesťan a kauzu? No fuj, lžete, on je pomalu světec od dob KDU po Top9

0/0
6.7.2012 18:49

COMe BAcK

co kdybs odpověděl, ty jeden chytrolíne

? 8-o

" ...  wildchild v 12:16   ..."

pokud už někoho vícekrát napadáš kvůli chbějícímu písmenku , měl by sis dávat pozor hlavně sám, ty  "hitlerjugen", pokud ti vědomosti stačí a to slovo neexistuje ...!;-D;-D;-D              :-P

0/0
6.7.2012 13:22

j.s.uvažující

Re: co kdybs odpověděl, ty jeden chytrolíne

ne, to jen když těmto lidem dojdou argumenty, vytáhnou gramatiku a vypadnuvší písmenka ;-D. Je těžké obhajovat něco, když člověk podvědomně cítí, že vlastně nemá pravdu.

0/0
6.7.2012 13:27

elgeorge

Re: co kdybs odpověděl, ty jeden chytrolíne

Hm, na vás si smlsnou kvůli nadpisu níže a přínosný článek ani číst nebudou, protože pravda je jen jedna, ta kterou zrovna káže vůdce stáda.

0/0
6.7.2012 13:35

j.s.uvažující

Re: co kdybs odpověděl, ty jeden chytrolíne

raději se budu stydět za nějaké to i/y , než za to, že věřím v něco, jehož existence je dokladována knihou, ve které jsou zjevné protiklady až nesmysly. Jiný pilíř totiž víra již nemá. Je to takové perpetuum mobile. Bůh je, protože je Bible a Bible je, protože je Bůh. Boha nelze dokázat, bibli psali lidé v době kdy se báli blesku, a i přestože jí údajně diktoval Bůh, tak měl zřejmě krátkou paměť, nebo byli slepí a hluší jeho učedníci. A pak mám něčemu z toho věřit? Lze si z toho učinit pouze jediný závěr. Jeli ve vesmíru něco věčné, je to lidská naivita.

+2/0
6.7.2012 14:33

elgeorge

Re: co kdybs odpověděl, ty jeden chytrolíne

R^

0/0
6.7.2012 18:06

elgeorge

Re: co kdybs odpověděl, ty jeden chytrolíne

Tady je podstatné, že každý hned pochopil o jaké slovo mělo jít a i kdyby zkomoleno, význam je zřejmý a souvislostmi dokreslený. Je to jen záminka, protože nejlepší obrana je útok. Chápu, že tady církví neposedlí diskutéři píšou už kde co off topic, ale je to tím, že jejich otázky k věci nebyly zodpovězeny, nebo byla použita univerzální odpověď s mnoha slovy, ale žádnou pointou.

0/0
6.7.2012 13:45

wildchild

Re: co kdybs odpověděl, ty jeden chytrolíne

Pardon, nedřepím celý den u počítače... 8-o

Nevím co je "hitlerjugen"...

Ale spíš by mě zajímalo kdo je ten "hitlerjungen papež".... Pořád jsi mně to moc neobjasnil...!;-D;-D;-D             :-P

+1/0
6.7.2012 14:50

COMe BAcK

Re: co kdybs odpověděl, ty jeden chytrolíne

když nevíš, PROČ to píšeš 8-o?

omlouvám se za to "chybějící "d" na konci, jinak jde o "papeže" vlastním jménem Joseph Alois Ratzinger, příslušník hitlerjungend (snad  jsem to teď napsal komplet a v cajku ...)!:-P

0/0
6.7.2012 15:45

j.s.uvažující

Pomohl bych církvy

aby mohla dostát svých závazků dle bible (Matouš 6.24 - "Nemůžete sloužit Bohu a mamonu") a rozhodně bych jim nic nedal.

Pěkně napsáno na tom Cepu. (viz odkaz níže) Je vidět, že všichni věřící, co zde obhajují restituce, mají buďto -špatné informace, nebo hamižnou hrabavost jako komunisti.

Když po nich někdo chce, aby zde napsali jasně, důkazy proč restituce, skončí to jako když se jich začne člověk adresně vyptávat jak je to s důkazem boží existence, pravdivosti bible, atd. (tyto dotazy jsem tu vznesl několikrát já i jiní a bez odpovědi) vždy se dozvíme jen obsáhlé pomaučení, ve kterém vlastně obsahově nic není. Pěkné vykreslení skutečnosti o věřících. Všichni tu chtějí kázat, ale vlastně ani nevědí o čem.

+2/0
6.7.2012 12:54

oldstl

Re: Pomohl bych církvy

Vážený.

V žádném případě křesťané nepotřebují milodary od služebníků Satana-Ďábla, kteří cíleně usilují o to, aby mohli křesťany obvinit z chtivosti a hamižnosti. Kristova církev nezanikla přes kruté pronásledování od komunistů či dnešních kapitalistických zvrhlíků a ani nezanikne. Věřící neobhajují restituce, ale samotný duch této doby pod vedením těchto vlád, které nectí Boží Zákony se o to snaží. Možná, že někteří vidí další příležitost jak okrást důvěřivé křesťany a potom o nich tvrdit, že obdržené prošustrovali a peníze společnosti přišly na zmar. Komunisti majetky církvím cca před 65 roky zabavili a za vlády kapitalistických zvrhlíků jim nebylo možno je navrátit po dobu 22 roků. Restituce jak uvádím v záhlaví od služebníků ducha Zla křesťané nežádají!!! Existenci Boží potvrzuje nebe nad námi s miriádami hvězd a mnoho vědců minulosti i současnosti. Pouze mlžíte a zatemňujete to, na co nemůžete pro vlastní zaslepenost srdce a mysli přijít. Nenávidíte Zákony Boží, neboť jste je ne

0/0
12.7.2012 0:43

zberanek

Na co je vlastně máme?

Církve stojí Česko mnoho miliard, za to neodvádějí státu nic. Tedy pardon další těžkosti, rozkol společnosti a možná připravují další temno.

+3/0
6.7.2012 12:32

elgeorge

A jak rozeberete

tento http://cepin.cz/cze/clanek.php?ID=1075 článek? Taky jednoduchým psal to komunista?

0/0
6.7.2012 11:45

pppaa

Církev a náboženství - přežitek doby tmářství

+3/0
6.7.2012 7:34

wildchild

Re: Církev a náboženství - přežitek doby tmářství

jo, jasně.... ;-D

+1/0
6.7.2012 11:00

Demon light

Re: Církev a náboženství - přežitek doby tmářství

a pořád lidi v Boha věří...jak je to možný, když Hypermarket nabízí pro lidi všechno....?8-o

+2/0
6.7.2012 11:54

modrozlodějský kolibřík

Re: Církev a náboženství - přežitek doby tmářství

Po roce 1990, začal lid věřit v Jediného Boha všemohoucího. A to jsou lowe, nejlépe uložené ve Švajcu na dobrý úrok!

0/0
6.7.2012 12:08

Demon light

Re: Církev a náboženství - přežitek doby tmářství

však taky první přikázání zní...V jednoho Klause věřit budeš...!!! ;-)

0/0
6.7.2012 12:12

modrozlodějský kolibřík

Re: Církev a náboženství - přežitek doby tmářství

Eh., musím přiznat že jsi mě nyní dostal. Ne nadarmo měli flanďáci v semináři více hodin marxismu, než u ostaních humanitních oborů!;-D

+1/0
6.7.2012 12:14

j.s.uvažující

Re: Církev a náboženství - přežitek doby tmářství

ano, stále jsou lidé, kteří se nějakým způsobem zklamali a aby se s touto situací smířili, hledají ochranu nadpřirozenou a božskou. Je to věc víry, ale taky a to především, nějakým spůsobem narušené psychiky.

+3/0
6.7.2012 13:06

COMe BAcK

asi takhle, duko a spol., ...

;-€;-O!Rv to je vše, co  vám patří ...!

zejména pak tomu hitlerjungen papežovi ...;-€;-ORv           :-P

0/0
5.7.2012 23:55

wildchild

Re: asi takhle, duko a spol., ...

Kdo je to ten "hitlerjungen papež"? ;-DRv

+1/0
6.7.2012 1:38

COMe BAcK

Re: asi takhle, duko a spol., ...

že by např, tenhle?8-o    Rv

http://cs.wikipedia.org/wiki/Benedikt_XVI.

0/0
6.7.2012 4:40

wildchild

Re: asi takhle, duko a spol., ...

Nikoliv ;-D

Jednak neznám pojem "hitlerjungen" - vřele doporučuji používat termíny a pojmy (zejména cizojazyčné), jimž rozumím, vím jak se píší a co znamenají - ušetřím si pak situaci, ve které veřejně demonstuji svou nevzdělanost...

S tím souvisí i další dobrá rada - opět vřele dopručuji veřejně se vajadřovat pouze k tématům, kterým alespoň minimálně rozumím - opět si ušetřím situaci, ve které veřejně demonstruji svou nevzdělanost a fatální neorientaci v tématu...

P.S.: Studoval jste dílo současného papeže? Wikipedii, s dovolením, neberu... Mám na mysli buď přímo jeho publikace, případně autorizované knihy rozhovorů...

0/0
6.7.2012 11:11

j.s.uvažující

Re: asi takhle, duko a spol., ...

A co to změní? Že byl v nasistické svazácké organizaci to nevymaže......

+2/0
6.7.2012 11:20

wildchild

Re: asi takhle, duko a spol., ...

Ne, to "Že byl v nasistické svazácké organizaci to nevymaže......"

Ale pokud chci o nějakém tématu veřejně diskutovat, navíc tak razantně jak "COMe BAcK" předvádí, není na škodu o tom thematu něco vědět. (a tím "něco vědět" nemám na mysli wikipedii - navíc mám pocit, že diskutér COMe BAcK nepřečet poctivě ani tu wiki :-P).

0/0
6.7.2012 12:01

modrozlodějský kolibřík

Re: asi takhle, duko a spol., ...

Zase to s tím moudrem nepřeháněj! Zajímavé je, že když se napíše občanské jméno pod kterým byl u těch Ádových mládežníků, tak to automat iDnesu hned smaže! Že by se za své jméno šéf Sváte stolice styděl??

0/0
6.7.2012 12:12

wildchild

Re: asi takhle, duko a spol., ...

Jistě! "šéf Sváte stolice" má totiž prsty tak dlouhé, že sahají až do redakce a vedení iDnes.cz...

A protože se za své občanské jméno stydí, zřejmě proto vydává stále publikace, které nemají přímou souvislost s jeho úřadem římského biskupa, pod tímto svým jménem... ;-)

Mein Gott...

0/0
6.7.2012 12:21

elgeorge

Re: asi takhle, duko a spol., ...

Napsal to foneticky, což se v některých případech v civilizované a nezaujaté společnosti toleruje. Mohl použít i jiný název této organizace a sice Werwölfe. Ale jak uvádí předřečník, Byl jedním z nich, byl jím rád, bez donucení, z přesvědčení, to v člověku zůstane.

0/0
6.7.2012 11:33

wildchild

Re: asi takhle, duko a spol., ...

Pardon, ale nenapsal to foneticky, dokonce ani fonologicky, napsal to prostě špatně. Slovo "hitlerjugen", pokud mé vědomosti stačí, neexistuje. Prosím, dalo by se uvažovat o chybě - to se stává každému, ale čekal bych, že když se vyjadřuje někdo tak razantně jako diskutér COMe BAcK, své příspěvky si po sobě zkontroluje. Toť vše. Proto mě zajímalo koho myslí tím "hitlerjungen papež".

Jak jsi, prosím pěkně, přišel na to, že "Byl jedním z nich, byl jím rád, bez donucení, z přesvědčení, to v člověku zůstane."? To mě velice zajímá, rád bych si o tom zjistil něco víc a zdá se, že jsi daleko lépe informovaný než já. ;-)

0/0
6.7.2012 12:16

elgeorge

Re: asi takhle, duko a spol., ...

Tak nevím, ale chybí mi tam jen to "d" na konci, které někdo z lenosti nevyslovuje. Jinak útržkovité výkřiky taky dvakrát neobdivuji, i když někdy jsou trefné.

Myslel tím pochopitelně člena hitlerjugend - Hitlerovy mládeže, který se vypracoval na papeže.

Organizace HJ byla z počátku organizace vyhlížející na venek jako pionýr, skaut, svazarm a podobné, takový zájmový kroužek. No ale uvnitř probíhalo intenzivní, ale přesto nenápadné vštěpování správných idejí do mladých germánských mozků, kteréžto jsou pro toto velmi vhodné. Ale stejně jako u nás za komunistů nikdo nemusel do pionýra a někdo pro politický profil rodiny ani nesměl, bylo to tak i u výběru vhodných členů klubu HJ.

0/0
6.7.2012 12:33

COMe BAcK

Re: asi takhle, duko a spol., ...

když už jsi tak chytrý, světa znalý, buď tak laskav, a přelož mi tohle (cos napsal), ty odorníku neomylný ...

"hitlerjugen" je CO?8-o  ty razantní diskutére, obhájče hitlerovic mládeže ...;-D

0/0
6.7.2012 12:57

modrozlodějský kolibřík

Re: asi takhle, duko a spol., ...

ale ňoták, vlkodlaci byla úplně  jiná organizace, i s jinou náplní "práce". I když se pravda rekrutovala z nemalé části těch mládežníků!

0/0
6.7.2012 12:16

wildchild

Re: asi takhle, duko a spol., ...

To je marný :-P Každé plivnutí se holt hodí ;-)

0/0
6.7.2012 12:23

elgeorge

Re: asi takhle, duko a spol., ...

O.K, s vlkodlaky sem trochu přestřelil, ale jeho kariéra se mohla rozvíjet i tímto směrem...

0/0
6.7.2012 12:36

Demon light

Re: asi takhle, duko a spol., ...

něco jsem o té době četl, tedy mi HJ u B XVI. vůbec nevadí...:-)

0/0
6.7.2012 12:15

elgeorge

Především doporučuji dukovi

a jeho nohsledům a politickým přívržencům dobře nastudovat a pochopit Matouše 6.24.

0/0
5.7.2012 22:33

Demon light

bez komentáře....

koukám se teď na Nikdo není dokonalý...

na otázku co jsou Velikonoce odpověděl správně jen jeden...na otázku kdo je to gigolo...odpověděli správně skoro všichni...tedy už se na této diskusi nebudu divit ničemu....

+2/0
5.7.2012 22:26

pilot Čkalov

Re: bez komentáře....

hm.,opravdu jsi zabejčený, bojuješ tady od rána ještě víc než Duka!

+2/0
5.7.2012 22:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.