Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při nehodě dvou aut na Orlickoústecku zemřely obě spolujezdkyně

Dvě ženy zaklíněné po nehodě ve dvou zdemolovaných autech zachraňovali v neděli po poledni hasiči na Orlickoústecku. Na místě zemřela padesátiletá spolujezdkyně. Po převozu vrtulníkem podlehla zraněním také žena, která seděla na sedadle spolujezdce ve druhém autě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dunil_3

Já bych to viděl na tu únavu

v noci jsem spal dobře, ale i tak, když jsem musel odpoledne řídit, tak jsem cítil, jak se tělo mátoží.

0/0
2.7.2012 13:26

srst

kacířská myšlenka

pohledem na auta se jeden neubrání pocitu, že pud sebezáchovy zabíjí. auta se zdá se srazila na straně spolujezdců, tedy na stranách, která k sobě mají při normální jízdě nejdále. spekulací může být, že řidiči přirozeně strhnou řízení tak, aby se náraz vyhnul jim. přitom asi existují studie, že přímý čelní náraz udělá menší paseku, než tento "roh na roh". ale samozřejmě je to hrozné takto přemýšlet. nehledě na to, jak potom vysvětlovat, že řidič neudělal nic k odvrácení nebezpečí.

+2/0
2.7.2012 12:27

elgeorge

Re: kacířská myšlenka

Máte pravdu, čelní střet je bezpečnější, ale žel na těchto haváriích je vidět, že pudy jsou silnější než stokrát opakované poučky a zvlášť v krizových situacích na ně člověk ani nemá čas vzpomenout. Jen se opět potrvrdila smutná pravda o sedadle smrti...

+3/0
2.7.2012 12:58

Mc_Bain

No hlavně, že je tam plná ...

... když vidím na silnici plnou, tak tam asi není jen pro nic za nic ... jel jak prase ... můj názor. Lidový soudy na piráty silnic, jinak se spravedlnosti nedočkáme ... ;-€

+2/0
2.7.2012 12:24

Leinad

Re: No hlavně, že je tam plná ...

Na hodně místech v bananistánu je plná čára zbytečně. (třeba před zatáčkou/za zatáčkou mají být dvě čáry plná+přerušovaná) Mnoho zbytečných zákazů způsobí otupění řidiče a častější porušování.

+1/0
2.7.2012 13:27

simčav

Re: No hlavně, že je tam plná ...

ono je dobré soudit voco gou ale znám velmi dobře rodinu i řidiče fordu je to pro nás strašné on přišel o svou milovanou ženu a určitě nejel hazardně neznám zodpovědnějšího člověka než je on pro něj i pro nás je to obrovské neštěstí byla to prostě nehoda

0/0
9.7.2012 16:10

Dr_Ban

Auta do šrotu

a škoda jen 135 tisíc? To je nejak málo.

0/0
2.7.2012 12:19

rytíř Smyl Flek z Nohavic

Re: Auta do šrotu

do šrotu nééée, AAA

0/0
2.7.2012 12:30

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: Auta do šrotu

Proč do šrotu ? Vždyť jsou jen lehce plesklý.

0/0
2.7.2012 12:33

Jurrisek

Re: Auta do šrotu

JJ nový inzerát: lehce ťuknuté, prověřený původ, servisní knížka za 250 000 ,-;-D

0/0
2.7.2012 13:48

::Radi::

před 14 dny jsem o kousek dál skončil v příkopu

boreček na motorce to tam nevybral a vlítnul do protisměru. Já jak blbec uhnul do pangétu, zničil si spodek auta a ohrozil celou svoji rodinu. Tomu *** na dvou kolech se nic nestalo a ani se neobtěžoval zastavit.

Je to hnus, člověk se může snažit jak chce ale vždy se může najít někdo kdo mu vše jak mávnutím kouzelného proutku změní. A jen drobná informace pro motorkáře. Bylo to moje poslední uhnutí před touhle chátrou silnic, také přetekla moje trpělivost a jakékoli ústupky proti této spodině společnosti jsou mi nyní cizí. Mě ten přímej náraz až tak bolet nebude !!!!

+3/0
2.7.2012 12:15

Hrabosh136

Re: před 14 dny jsem o kousek dál skončil v příkopu

Jo tak proto seš tak vysazenej na motorkáře .. no ono to časem přejde :-)

+1/0
2.7.2012 12:20

::Radi::

Re: před 14 dny jsem o kousek dál skončil v příkopu

ne nepřejde, vždy jsem je toleroval, to nyní skončilo, je to pořád ta samá pakáž a už mě nikdo nepřesvěčí že je tomu jinak. :-/

+2/0
2.7.2012 12:22

baret

Re: před 14 dny jsem o kousek dál skončil v příkopu

Stejne tak ti do protismeru muze vjet borec s autem. Ja treba jezdim na motorce a jako pakaz ani blbecek se nepripadam. A jestli nekdo na tom jezdi tak, ze to nezvladne, tak je to jeho chyba. Stejne tak ti tam priste muze vjet nekdo s kamionem.

+2/0
2.7.2012 12:26

::Radi::

Re: před 14 dny jsem o kousek dál skončil v příkopu

tak to samozřejmě nepopírám, jen mi zatím takle před auto 3x vlítnul motorkář, několikrát cyklista, to ani nepočítám, ani jednou plechovkář a ani jednou kamion ;-)

0/0
2.7.2012 12:28

baret

Re: před 14 dny jsem o kousek dál skončil v příkopu

Nj, jsou motorkari a motorkari. Kazdopadne ochranit svou rodinu je priorita cislo 1, to je jasny.

+1/0
2.7.2012 12:34

Hrabosh136

Re: před 14 dny jsem o kousek dál skončil v příkopu

3x za jak dlouho? Já už jsem letos na motorce dvakrát nedostal přednost a jednou mě černá Octávka vytlačila do vedlejšího pruhu. Oni ani ti cyklisti nejsou všichni úplně vymaštění, i když jakmile vidím skupinku v homohadrech, dbám zvýšené pozornosti ať jedu na čemkoli. Nepamatuju si, kdy mi naposledy udělal nějakou prasečinu motorkář (.. když jsem jel v autě).

0/0
2.7.2012 16:15

harius

Re: před 14 dny jsem o kousek dál skončil v příkopu

Hm, ono stačí když nějaký "Valentino Rossi" točí levou zatáčku u středové dělící čáry tak, že má palici a půl motorky v protisměru i když kola má ve svém pruhu. Taky mě takový doveda tuhle v Orlických horách vyhnal málem do kopřiv. Uhnul jsem co to šlo, ale abych kvůli němu vyletěl ven, na to jsem mu kašlal.

0/0
2.7.2012 12:32

::Radi::

Re: před 14 dny jsem o kousek dál skončil v příkopu

no jo sem blbec a lidí mi je povětšinou líto, ale musím svůj pohled na svět změnit. Tenhle mě dorazil, tak uvidíme jestli vydžím :-)

0/0
2.7.2012 13:24

Rubik1

Re: před 14 dny jsem o kousek dál skončil v příkopu

Primym narazem te motocyklista snadno zabije, protoze ti vleti dovnitr auta prilbou napred..

0/0
2.7.2012 15:34

jamming

TOHO SE NEJVIC BOJIM

ze me nekde sestreli v protismeru.

0/0
2.7.2012 12:10

MapleLeafs15

odpovědnost

lidi si musí uvědomit tu ohromnou odpovědnost jakoou na silnici mají nejen za sebe ale hlavně za ty ostatní....proč musí všichni jezdit na hranici nebo za hranicí rychlostního limitu? Proč nemůžou jezdit v klidu o 30 km míň? Já tak jezdím, většinou o 20 km míň a jsem tady neustále napadán za zdržování....kdyby jeli oba dva v součtu o 50 km mín tak nemusel nikdo z nich zemřít;-(

0/0
2.7.2012 11:51

Martin Soušek

Re: odpovědnost

Je to tak. Navíc časová úspora dosažená rychlou jízdou nikdy není nijak extra zázračná.

.

Už aby tu byly ty automaticky řízená auta bez zásahu řidiče. Věřím, že počítač, který má 360 stupňový přehled kolem vozu a reakce v řádech milisekund, by tuto situaci zvládl určitě bez zranění.

.

Navíc by k tomu nejspíš ani nedošlo, protože počítač na mikrospánek ani únavu z horka netrpí. Za 50 let se budou naši vnuci divit, jak jsme mohli být tak hloupí a zkoušet řídit auta sami.

0/0
2.7.2012 11:58

PiPiiiiiK

Re: odpovědnost

I já vás budu napadat za zdržování, jelikož příliš pomalá jízda je stejně, nebo nad více nebezpečná a bezohledná jako ta rychlá.

Jak známo, tak největší problém není v předpisech, ale v řidičích

+3/0
2.7.2012 11:58

zabili black_jacka, parchanti

Re: odpovědnost

jestli jezdis o 20 az 30 kmh min, tak te napadat budu...

0/0
2.7.2012 12:03

akro

Re: odpovědnost

Jezdit bez zvláštního důvodu výrazně pomaleji, než je stanovený rychlostní limit je v hustém provozu nezákonné a nebezpečné. Řidič dle zákona nesmí .... zdržovat ostatní bezdůvodně pomalou jízdou. Pomalu jedoucí řidič se nesoustředí na jízdu, má psychosomaticky podmíněné zpomalení reakcí a vyšší inklinaci k únavě, nepozornosti a mikrospánku. Navíc způsobuje riziko ostatním řidičům tím, že vyvolává četnější předjíždění a zvyšuje nervozitu ostatních řidičů. Kdysi se za to pokutovalo, dnes policie nepracuje, tak to ani nepostihuje.

+1/0
2.7.2012 12:09

franta-t

Re: odpovědnost

Znám docela dost lidí, kteří jezdí pomalu z jediného důvodu - prostě se bojí. A to už není bezdůvodně pomalá jízda, důvod je právě ten strach z řízení

+1/0
2.7.2012 12:45

Lípa srdčitá

Re: odpovědnost

tak takové řidiče miluju. Jelikož máme bohužel starší auto, tak vím, že když někdo jede předemnou 70, tak ho prostě nepředjedu, leda že by v dohlednu 1 kilometru nic nejelo doprotivky. takže se za takovým autoem musím také táhnout 70. A rozdíl 20 km/h je už docela veliký, pokud se musíte táhnout za někým třeba i 20 enbo 30 km.

0/0
2.7.2012 12:05

akro

Re: odpovědnost

Máte právo oznámit policii řidiče, který v rozporu se zákonem tvoří překážku silničního provozu. Policie ze zákona je povinná na oznámení reagovat.

0/0
2.7.2012 12:10

::Radi::

Re: odpovědnost

a reaguje :-) alesoň občas. Nejhorší je že ti co takle jezdí mají ve zvyku jet svejch 70 nonstop, tedy obec neobec. Člověk jak blbec jede za nima, v obci mu ten týpek ujede a za chvilku mu jsi zase za zadkem. Většinou se nejlíp předjíždí na výjezdu z obce což u těchto individuí je nemožné :-/

0/0
2.7.2012 12:17

harius

Re: odpovědnost

Jo tak ti jsou úplně nejlepší, 70 a jedem. Nejdřív čekáš, až se bude dát bezpečně předjet a pak tě ve vesnici dojede a lepí se ti na kufr. A ještě mele pantem a bliká. Dokonce mě kdysi jeden takový předjel, zablokoval a chtěl zmlátit, tajtrlík. Pak si uvědomil, že je tak max. v lehkém velteru, zatímco já bych to hrál v supertěžké váze, takže sedl do auta a zbaběle prchnul. Což bylo dobře, protože prát se moc neumím a třeba by mě i zmlátil:-)

+1/0
2.7.2012 12:41

2Mac7

Re: odpovědnost

No to je tedy sakra velký rozdíl ;-D

0/0
2.7.2012 16:10

MaverikOne

Re: odpovědnost

Ano celých šílených asi 5min.

0/0
3.7.2012 10:35

::Radi::

Re: odpovědnost

jestliže jezdíš o 20/30 km míň pácháš stejné zlo jako ten co jezdí o 20/30 km víc a i ty porušuješ dopravní předpisy !!!! navíc vyvoláváš zbytečně nebezpečné situace. Nevidím důvod proč jet po rovnice dlouhé 20 km nějakou šedestátkou když je krásně a pohoda Rv

+1/0
2.7.2012 12:09

Tomáš Kocian

Re: odpovědnost

tak přesně kvůli lidem jako vy jsou ty nehody. Lidi jedou za magorem, který bezdůvodně pomalou jízdou brání v plynulosti provozu a začne se tvořit kolona. Ne každý si troufne předjet, tak se za ním poskládají 4 auta a přijede pátý, kterému rupnou nervy a předjede třeba tam, kde by ho to normálně ani nenapadlo... Ještě jednou se zamyslete nad tím, proč vás napadají. Není to o rychlosti! Je to o ohleduplnosti k okolí. Stačí jet jako ostatní a ušetříte nervy sobě (nikdo vás nebude napadat a nebezpečně předjíždět) a hlavně ostatním!

+1/0
2.7.2012 12:11

elgeorge

Re: odpovědnost

Nebudu vás napadat, i když o zdržování bezdůvodně pomalou jízdou hovoří i vyhláška. Je na úsudku řidiče, stavu vozovky a vozidla, jakou rychlostí v rámci pravidel pojede. Je jasné,že na klikaté rozmlácené trojce nepojedu 90, ale 70, nebo i 60. Ale na silnici způsobilé k jízdě nejvyšší povolenou rychlosti tuto rychlost využiju. Pak se náhle objeví nějaký brzdič, jedoucí bezdůvodně 70, čímž mj. páchá přestupek proti plynulosti provozu. A situace, že v protisměru bude silnější provoz, jen nahrává nebezpečí kolize. Jen kvůli předjíždění někoho, kdo si myslí, že kdo pomalu jezdí, bezpečně jezdí. Není to tak. Jsem pro dodržování limitů a plynulou jízdu.

A pokud jde o teorii o snížení dopadů nehody, je to nesmysl. Dvě vozidla protijedoucí 50km/h, součet rychlostí 100km/h. Crasch testy s takovou rychlostí ani neoperují... Někdo by namítal, že v nižší rychlosti je víc času reagovat, ale tak to nefunguje, pokud se oba střetnuvší objekty pohybují.

+2/0
2.7.2012 12:19

Tharn

Re: odpovědnost

Tak milý pane, tím že jedete podstatně pomaleji než ostatní jste nebezpečný právě VY, protože jedete příliš pomalu než je adekvátní pro danou situaci, a proto Vás ostatní předjíždějí.

Zapamatujte si to, až Vás bude někdo předjíždět a přímo před Vašima očima napálí někoho v protisměru. Kdybyste býval jel stejně rychle jako ostatní, k té nehodě by vůbec nemuselo dojít.

0/0
2.7.2012 12:22

MapleLeafs15

Re: odpovědnost

fajn takže všichni jste tady asi úplně blbý....nikdo mě nemůže nutit jet 90, tam kde je povolená 90...bezdůvodně pomalá jízda je dejme tomu 40....to, že jedu 70 je prostě moje přizpůsobení...a řeči o ohleduplnosti si nechte pro toho kdo riskantně předjíždí pomalejší vozidla....já nemám problém na rovném úseku uhnout tak aby ten kdo chce je rychleji aby mě mohl předjet...rozhodně jsem ohleduplnější než všichni kolem...zabte se sami a mě z toho vynechtě.. Končím diskuzi

+2/0
2.7.2012 12:23

::Radi::

Re: odpovědnost

ty jsi diskutoval? 8-o

+1/0
2.7.2012 12:30

Mc_Bain

Re: odpovědnost

... souhlasím s tím, že na silnici si můžu jet do max. rychlosti ... zvíře, štěrk na silnici, díra, jiná překážka ... v noci v lese nejedu určitě 90 ... dle mého jen blb ... to všechno můžou být důvody, proč nejedu max. rychlostí ...

+1/0
2.7.2012 12:30

Tomáš Kocian

Re: odpovědnost

To, že za bezdůvodně pomalou jízdou považujete na 90 40 je váš názor. Přečtěte si pravidla. Konkrétně paragraf 18, odst. 2. písmeno b.

Každému, kromě vás, je snad jasné, že pokud jede 99% aut na silnici 90 a 1% jede 70, tak právě to 1% omezuje plynulost provozu.

0/0
2.7.2012 12:44

MapleLeafs15

Re: odpovědnost

Zákon o provozu na pozemních komunikacích, §18, odst. 1.

0/0
2.7.2012 15:47

PiPiiiiiK

Re: odpovědnost

Tak o vám tedy pěkně děkuji...jak tu někdo psal výše, tak si vzpomeňte jak jedno tou svou "ohleduplnou" jízdou způsobíte nehodu(y).

Každopádně 90km/h je normální silnici dnes téměř pomalá jízda (v normálním autě). Ty předpisy byly většinou navrženy odborníky z dopravy pro ty nejhorší řidiče, aby se předešlo nehodám...takže jízda 70 km/h na 90ce ve Fakýrovi z počátku devadesátých let je adekvátní, ale v novém Passatu trochu faux-pas.

Nechci vám brát iluze, ale v té staré skořápce je vážně jedno zda jedete 90 či 70...stejně skončíte našrot(tou šnečí jízdou možná dříve)

0/0
2.7.2012 12:46

MapleLeafs15

Re: odpovědnost

běž si léčit mindrák jinak, Kde říkám, jaké auto řídím? Je zajímavé, že např. v Německu se i s dnešními super moderními auty omezuje rychlost na 120...neomeznou mají již jen v Bavorsku...to, že si myslíte, že 90 je dnes pomalá jízda je váš názor

0/0
2.7.2012 15:51

MaverikOne

Re: odpovědnost

To nemá cenu, když si pročtete ty příspěvky, tak je naprosto jasné proč na silnicích vítěží bezohlednost, násilí a agrese. Ty příspěvky o tom vypovídají, normální vyrovnaný jedinec zpomalí, nenechá se rozházet a v místě kde v klidu může předjet, i když to trvá, předjede. Ona z toho potom pramení ohleduplnost ke starším a podobně. Mládí to všechno mají v paži a reakce výpočetní techniky jsou oproti jejich řízení dunícího superauta pomalé.... Z toho všeho plynou borci, pro které není problém 120km/h ve městě a zvuk audia, který je slyšet o dva bloky domů dál. Oni přece mají reakce a zrcátka a nic jinýho přece nepotřebujou. Fyzika neexistuje a moderní auto tak dokonalé..

0/0
3.7.2012 13:40

elgeorge

Re: odpovědnost

Ale jo, taky v někdy v práci jezdím max 70 po rovině, v kopci taky 30, 20, protože je to moje přizpůsobení. Ne že bych nechtěl jet víc, ale PV3S prostě víc neumí:-)

0/0
2.7.2012 12:51

harius

Re: odpovědnost

Počkej a co z kopce na mazáckou pětku ?:-)

0/0
2.7.2012 13:13

elgeorge

Re: odpovědnost

Nó, vyléčil sem se, ale když máp protikopec, už ladím vyladěnou:-)

0/0
2.7.2012 13:21

MapleLeafs15

Re: odpovědnost

a když se tady všichni tak oháníte bezdůvodně pomalou jízdou a zákonama tak by mě zajímalo, kolik z vás tu nejvyšší povolenou rychlost danou zákonama Čr dodržujete

0/0
2.7.2012 15:54

Lípa srdčitá

Nejvíc nespravedlivé je

když umírají úplně nevinní lidé. Ti, kteří za autonehodu absolutně nemohou.

+1/0
2.7.2012 11:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.