Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Sýrii musí vzniknout přechodná vláda, shodly se velmoci

Zástupci světových mocností se shodli, že v Sýrii by měla vzniknout přechodná vláda. Měla by být obsazena jak představiteli opozice, tak lidmi věrnými současnému prezidentovi Bašárovi Asadovi. Sýrii už téměř rok a půl zmítá krvavé povstání proti Asadově režimu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

boudak123

V syrii jsem strávil několik týdnů v roce 2007...

Velmi přátelská a pohostiná země, pamatuji mnoho, ale vzpomenu si na jedno docela často...,

což jsem věřil, že se nestane... Již tehdy se připravovali na válku s USA.

Obrázky mf dnes, které zbrazuji "bíleho" muže jako povstalce mi opravdu vhaní slzy do očí...

Proč USA a NATO bere lidem jejich svobodu a posíla "povstalce" ze svého středu? Je to věc nudy mocných, zotročovat další země pod směšnou karikaturou Míru prodávanou každý den jako lahudku v uzenářství...

Pánove tohle už dnes stěží koupí i největší zoufalci ve slevě, i na uzné už to povážlivě smrdí :) "Jo a teď jsme viděli, že oni na nás chtěji použit chemické zbraně" --> objev opravdových archeologu a co prinese santa klaus, tipoval bych nějaký terororistický útok někde v Evropě, vyhlášený expert se vyjádří, že ten Sarin, je určitě z chemičky z Damašku nebo z De-zoir a odvetný uder na režim Satanů pardon Assadů nenechá na sebe dlouho čekat.Ono přece dobýtvat zemi jako povstalec je na dlouhe lokte , co? :D

0/0
13.7.2012 12:43

Lastokwell

USA LŽE

Amerika v mediich jen lze. Do medii se dostavaji jen informace upravene ve prospech USA a NATO. Sam sem v syrii pred tremy tejdny byl a vim ze rebelove jsou podporovany amerikou hlavne dodavkami zbrani a munice. Je opravdu malo neovlivnenych medii. Napriklad hlas ruska ci server vlastnihlavou.cz. Pokud chcete objektivni a hlavne pravdive zpravy, musite hledat jinde nez na idnes.;-€

0/0
13.7.2012 11:03

jarodv

POHLED Z DRUHÉ STRANY

Zpravodajství MF se nezdá být vyvážené, zřejmě je to dané skutečným vlastníkem. Proto nabízím pohled z druhé strany barikády....

http://ac24.cz/zpravy-ze-sveta/772

0/0
11.7.2012 12:46

firekinell

...

Co se jim do toho tzv. "velmoci" pořád sejří?? Nechte je na pokoji, ať si ty své problémy vyřeší sami...

0/0
4.7.2012 16:51

Majkyho_pupik

Prechodna vlada by byla nejcistejsim resenim

nicmene je nepravdepodobne, ze k ni dojde. Situace v zemi uz presahla hranici, kdy se bojujici strany jsou schopny mezi sebou dohodnout. Diktator Assad bude nakonec porazen a nejspis i velmi spatne skonci. Muze si za to vsak pouze sam. 40 let znemoznoval jeho klan vlatsnimu obyvatelstvu se svobodne vyjadrit a nyni jehoy "poddanym" proste uz dosla trpelivost. Snad bude do konce roku po vsem a na rade muzou byt dalsi rezimy od Saudske arabie az po Alzirsko;-)

+1/0
2.7.2012 16:08

greenalien

Jak si Timurovci představují boj proti terorismu:

Bezpečnostní složky vypálí minometný náboj do pohřbu, třicet mrtvých. Kdyby někdo dělal kravál, řekneme, že byli ozbrojení.

http://www.reuters.com/article/2012/06/30/us-syria-crisis-funeral-idUSBRE85T0KP20120630

0/0
2.7.2012 14:38

KiHTO

Nikdy jsem nečekal, že jednou budu hledat pravdu v ruských

médiíchR^:-)

+4/0
2.7.2012 11:54

Stříhali dohola velikou holčičku

Re: Nikdy jsem nečekal, že jednou budu hledat pravdu v ruských

A co jako?

Čekáš, že na tebe vlítne cenzura, nebo rovnou nějaké novodobá obdoba NKVD?

+2/0
2.7.2012 13:34

Doprovodný Kostka

Teď jsem se dozvěděl

Že většina mrtvých jsou vojáci a policisté, ;-D tak nechápu jak si místní Asadova klika může stěžovat na teroristy? :-)

0/0
2.7.2012 9:48

antimultivitamin

Co je velmocí do toho?

Ať raději velmoce řeší své finanční nemoce a nepletou se do věcí po kterých je jim houby.

+1/0
1.7.2012 22:02

hyzdilkarel

to jsou zese nesmysly

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
1.7.2012 21:57

rene1879

Jak zastavit násilí...

............"Mezinárodní společenství přes veškeré hlasité odsudky Asadova režimu stále neví, jak spirálu násilí zastavit."...

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/konference-o-syrii-v-zeneve-dft-/zahranicni.aspx?c=A120630_194855_zahranicni_aha

Nevědí? Je to jednoduché. Přestat dodávat zbraně, peníze a v poslední době i lidi "opozici". Tedy ve skutečnosti teroristům. V každé jiné zemi by je takto označovali. Odpalovači bomb, které zabíjejí civilisty, jsou v Sýrii najednou bojovníky za svobodu.

Po všech zkušenostech z minulých válek NATO už soudný člověk nemůže věřit ani slovo hlavnímu proudu západních médií. Mladá fronta do něj patří a snaživě opakuje každou lež a nesmysl, které jsou přípravou k válce.

Podívejme se ale na výsledky válek NATO: je snad v Libyi nebo v Iráku lepší režim než před útokem Západu? Umírá tam méně lidí? V Libyi nedávno vládnoucí sebranka strčila do díry pracovnici mezinárodního soudu. Je klid, jsou to přece NAŠI gauneři...

+11/0
1.7.2012 16:41

Doprovodný Kostka

Re: Jak zastavit násilí...

1. Není snad v Bosně, v Afghánistánu lepší režim než před útokem západu?

2. I oni odpalovači bomb cílí na vojenské cíle, zatím nikdo nezaútočil na tržnici, tak jako v Iráku. Co nám teď povíš o tom armádním vyvražďování civilistů v Tamaná, v Húlá, v Kusajru...?

3. Ta paní co skončila v díře v Libyii se snažila Sajfu Kaddáfímu předat informace od rodinky v zahraničí. Jí nic nehrozí, chtějí od ní jenom informace. Zatím nikdo, ani ICC nerozporuje, že se tak skutečně stalo. Zajímavé je, že zatímco tenhle případ ti trhá žíly, nějakých 15 000 mrtvých civilistů v Sýrii je ti ukradených, stejně jako třeba mučení v armádních nemocnicích. To směle přehlížíš, možná protože jsi se o tom dočetl v hlavním proudu...asi stejně, jako o oněch odpalovaných bombách. Takové občasné povraždění dětí, to bude asi nutný boj proti teroristům z Al Káidy, že. Až Asad ti lidi dost zmasakruje, co potom? Věčný mír? Nebo nová rebelie za patnáct let, až zase povraždí nějaké demonstranty?

+2/0
1.7.2012 16:50

nevím, neznám, nechápu

Re: Jak zastavit násilí...

;-DRv i propaganda pise o obetech v Syrii na obou stranach a nejak ti unikaji cisla ;-D Rv trebas clanky o 80ti mrtvych, z toho 9 zen a deti, 12 clenu "opozice" ,45 vojaku a 14ti policajtech ;-DRv 

i male dite z podobnych clanku vidi ze teroristi vyzbrojeni Zapadem maji na konte 3/4 primych obeti a zbytek neprimych jde take na jejich triko.

Papa a priste zkus lepsi bachorku

+5/0
2.7.2012 4:48

Doprovodný Kostka

Re: Jak zastavit násilí...

Aha, teroristé co zabíjejí vojáky. Už to chápu. Prostě Asadovi se na jeho diktaturu šahat nesmí. 8-o

Co ty děti v Kusajru, kterým uřízly Asadovy milice hlavy až k páteři? Taky vojáci? 8-o

Vesnice Tamaná kterou režim vypálil - taky vojáci? 8-o

0/0
2.7.2012 9:46

Doprovodný Kostka

Re: Jak zastavit násilí...

To je takový příběh o čertech: odnikud se objevili, najednou začali dělat problémy, stačí dát ruce pryč a ono se to samo vyřeší. Jak se to asi stane, že se lidé najednou začnou bouřit? Nemá to něco společného třeba s tim, že tuhle vládu, co pozabíjela tisíce lidí, jinak vyměnit nemohou? Proč má být Asad zlaté tele, kvůli němuž je třeba permanentně zabíjet lidi?

Nejvíc mě doráží ten příběh o ženě zadržené v Libyii: panáčku, teď je v Syrských vězeních tři sta tisíc lidí. Bez soudu. Muži a chlapci jsou samozřejmě mučeni, pro výstrahu. Co ty na to?

0/0
1.7.2012 17:00

Sharpe

Re: Jak zastavit násilí...

Protoze Syrie byla vernym spojencem komunistu, tak dones se nemohou zbavit lide te nostalgie a tak tomu systemu fandi, pres to, ze dnes to jiz neni pravda, je to jiz syn Assada a opira se o islamske fanatiky v Iranu, pres to ty vzpominky na stare dobre casy, kdy se svet komunistu bal a nas semtex nahanel zapadu strach

0/0
1.7.2012 17:06

Doprovodný Kostka

Re: Jak zastavit násilí...

Takových nostalgických bude dost, jenže nejsou jediní. Přijde mi, že si namlouvají, že jenom proto, že Asad chodí v obleku po západním způsobu, to bude kamarád a moc pokrokový člověk. Přitom jim nedochází že bez toho, aniž by jemu podobní šli do háje, se ty země nikdy dopředu pohnout nemůžou. Já nevím jestli to povstání povede ke sluníčku, kočičkám, duze a tak, ale nahradit tenhle režim něčím lidštějším je přeci rozumný cíl. Nemůže to být tak složité.

0/0
1.7.2012 17:22

Sharpe

Re: Jak zastavit násilí...

"soudný člověk nemůže věřit ani slovo hlavnímu proudu západních médií"

Jednate spravne, ze verite pouze pravdomluvnym vychodnim mediim.

+1/0
1.7.2012 17:10

Johny TopMaster

Re: Jak zastavit násilí...

Ano, jistě nejlépe uděláte, když budete věřit Komsomolské pravdě. Potom Vám samozřejmě vřele doporučuji diskusi na jejím webu.

0/0
1.7.2012 17:49

Stříhali dohola velikou holčičku

Re: Jak zastavit násilí...

Ta fóbie z "oficiálnícjh" a "západních" médií by vážně stála za bližší prozkoumání. Popř. za diagnózu ...

0/0
2.7.2012 9:47

Doprovodný Kostka

Re: Jak zastavit násilí...

Jednoduše někomu se hodí masírovat lidi, aby poslouchali jeho "neoficiální", "alternativní" média, kde se dozví samou pravdu. Takhle to funguje v Rusku i v Americe: PR firma zřídí spoustu různých správných blogísků kam se bude psát co je třeba (popřípadě webových stránek, zkrátka si zřídí kanály kudy si může šířit zprávy) a veřejný prostor zaplaví zprávami jak média/oponenti lžou, takže by raději měli všichni číst ty správné blogísky, poslouchat ty správné lidi atd.

To zahrnuje třeba i manipulaci diskuzí nebo komentářů přes nastrčené identity anebo online hlasování. Stačí se podívat na to narudlé hlasování na novinkách a jejich "klikače". V Rusku takhle strana manipuluje ruskými videi na youtube.

http://zpravy.idnes.cz/kreml-plati-blogerum-statisice-ukazuji-dokumenty-ukradene-anonymous-1ed-/zahranicni.aspx?c=A120213_145838_zahranicni_aha

0/0
2.7.2012 10:33

Stříhali dohola velikou holčičku

Re: Jak zastavit násilí...

Je třeba takový YouTube západní médium?

Odpověď: ano - pokud se tam ukazuje ty škaredé věci, očerňující pana Putina, Cháveze a další z Tábora míru. Ne - pokud přináší šokující záběry z Iráku a spol. o tom, že válka skutečně vypadá jako válka.

Jinak řečeno, timurovská mozkovna už dávno funguje podle pravidel doublethinkingu :-)

0/0
2.7.2012 13:44

Johny TopMaster

Kupuji v armádních skladech tanky

a jedu na výlet do Sýrie. Rád také vystřelím Asadovi na pozdrav/na rezidenci (nehodící se škrtněte)

0/0
1.7.2012 16:38

udernik

Jj, Ruska namorni zakladna v Syrii je proste trnem v oku

Ruska namorni zakladna ve Stredozemnim mori  v Tartusu (Syrie) kde je momentalne umistnena velka ruska flotila i s letadlovou lodi Admiral Kuznetsov je proste trnem v oku zapadnich imperialistu. Tady vubec nejde o par mrtvejch syranu ale o mocensky choutky velmoci.

+2/0
1.7.2012 13:00

nevím, neznám, nechápu

Re: Jj, Ruska namorni zakladna v Syrii je proste trnem v oku

takze proto byly bez nejakeho vetsiho povsimnuti zapadnich novinaru  potlacene ( a zmasakrovane ) protesty v SA a Bahrajnu - velmoc tam chce jen udrzet zakladny a soucasne rezimy jim to garantuji.

Moc ti dekuju za objasneni, ted uz ma jasno uplne kazdej :-)

0/0
1.7.2012 15:36

Sharpe

Re: Jj, Ruska namorni zakladna v Syrii je proste trnem v oku

Zprav o tom, ze se Iranu jeho zamer v Barhainu nezdaril bylo dost. Jinak, ze si v Syrii ruska velmoc chce udrzet zakladnu je pochopitelne, ale nakonec by se to dalo tolerovat, jenze co nejvice arabum a turkum vadi, ze v jejich soupereni s Iranem, nechteji mit v zadech iranskeho spojence, proto ta podpora syrskych sunni proti allawitum

0/0
1.7.2012 16:22

3A6A100BKA

Politika Západu je pokusem o legalizaci nového kolonialismu

Rv

+4/0
1.7.2012 12:39

MAMOHT

Re: Politika Západu je pokusem o legalizaci nového kolonialismu

R^

0/0
1.7.2012 18:04

Stříhali dohola velikou holčičku

Re: Politika Západu je pokusem o legalizaci nového kolonialismu

Blbost.

V Africe (kdysi rozparcelované mezi evropské státy) se teď zdaleka nejvíc prosazuje Čína. A kupř. v Iráku mnohem víc ropy těží čínské společnosti, než americké.

0/0
2.7.2012 9:51

Sharpe

Re: Politika Západu je pokusem o legalizaci nového kolonialismu

Americke spolecnosti ropu v Iraku netezi

0/0
2.7.2012 15:51

3A6A100BKA

Jásot proamerických pudlíků je nepochopitelný.Asad zůstává

v rezoluci není požadavek na jeho odchod:-)

+3/0
1.7.2012 12:36

MAMOHT

Re: Jásot proamerických pudlíků je nepochopitelný.Asad zůstává

R^R^R^

0/0
1.7.2012 18:04

stagger

No vypadá to

že turci dostanou pověření a daj syřanům ochutnat vlastní mediciny ... a popravdě bych jim to přál  ... co provedli v libanonu zažijou od turků ;-D

+4/0
1.7.2012 10:16

BajnyPhoenixIV

Re: No vypadá to

Nejsem si jist. Oni Turci mají dost práce s Kurdy v době míru. A taková vojenská podpora pro Kurdy od velmoci jako Rusko a Čína v době války, nadělá hodně vrásek Turkům.

+3/0
1.7.2012 10:21

stagger

Re: No vypadá to

Mohli by operaci pojmout šířeji ...v konfliktu WWI vyřešili svůj arménský problém...ostatně hlavně kurdy ;-)

0/0
1.7.2012 10:24

BajnyPhoenixIV

Re: No vypadá to

Vyřešení arménského problemu jim znesnadnuje situace jeste po 100 letech. NO nevím zda by do toho dnes šli .Spís by se jim zmensilo uzemi o Kurdistán.

0/0
1.7.2012 10:26

Fai Rodis

Re: No vypadá to

Prave. Kdyz jsme tak u toho sebeurcovani, ktere pravi, ze kazde etnikum by melo mit svuj stat... Dokonce nekterym se povoli i dva (Albanie+Kosovo), zatimco jinym ani jeden, viz Kurdove.

+1/0
1.7.2012 10:48

Sharpe

Re: No vypadá to

Ze by skutecne se odvazili podporovat kurdy proti turecke a syrske vlade ?  Obe zeme okupuji cast kurdskeho uzemi.

0/0
1.7.2012 10:49

ducatofil

Re: No vypadá to

tu "vojenskou podporu" dostává kurdská marxistická PKK beztak již celá desetiletí, takže se v tomto případě nic nezmění. A přímá akce? Turecko není Gruzie, Čečna, nebo Tibet, má šestisettisícovou špičkové vyzbrojenou army.

0/0
1.7.2012 11:22

Antoninus

Re: No vypadá to

Ovšem Syrská armáda by kladla odpor což by znamenalo ztráty pro Turky. Nemluvě o tom že vpád Tureckých vojsk by mohl působit jako "jednotící" prvek a Assad by začal vystupovat jako bojovník za Araby proti Tureckým agresorům.

+1/0
1.7.2012 12:13

Sharpe

Re: No vypadá to

Nebo jako sunite, osvobozujici souverce od vlady kacirskych allawitu

0/0
1.7.2012 17:08

Kicker

"Shodly se velmoci"

Ano, to je ta demokracie. Ti nahoře ji mají, ti dole samozřejmě nikoli.

+2/0
1.7.2012 10:07

BajnyPhoenixIV

Re:

Tak to je vždycky. Za tohle bych nevinil nikoho. Hra Sýrie se hraje s Ruskem. Nikoliv se Sýrii. A Rusko též hájí své zajmy a nikoliv syrské. Ty syrské jen do té míry,dokud budou v souladu s ruskými.

0/0
1.7.2012 10:09

Kicker

Re:

Já vím, že je to tak vždy, jen by to tak být nemuselo. Včera jsem měl zajímavý rozhovor s inteligentním občanem téhle země, který mi jaksi řekl, že nejlepší je starat se sám o sebe. To je právě ten problém. To nefunguje, ovšem kapitalismus a dnešní doba se nám snaží říct, že ano. Je to jako bydlet v domě s dalšími deseti lidmi a o dům se nestarat, pouze o sebe, časem to spadne těm lidem na hlavu. Musíme se starat o to jaká je společnost, jaké máme systémy atd. Jenže to dělají pouze ti nahoře, čili vše de na ruku hlavně jim. Existují země, kde to občané dokáží docela dobře, ale těch je tak málo, že je snad ani počítat nemůžeme.

0/0
1.7.2012 10:14

BajnyPhoenixIV

Re:

To je pravda,ale kdyz jsem bydlel jeste v dome, tak jsem byval predseda SVJ a dělal jsem to v podstatě zadarmo. Jenže to souvisí s mými hodnomami ( jsem křestan) a peníze nejsou na prvním místě jako u ostatních. Přesto mají ostatní už tak vymyté mozky,že jsem to dělal,abych měl úplatky. Většina lidi už není asni schopna myslet,že to jde i jinak. Slušně a poctivě.

0/0
1.7.2012 10:18

Kicker

Re:

To je pravda. Mě vždycky můj otec říká, musíš se smířit s tím, že to je takhle. Ale já se ptám, proč? Už bych v mém věku nejspíš měl být smířen, ale nejsem, protože asi nebudu smířen nikdy. Jenže lidé umí bojovat za svou věc jen tehdy, když jim je opravdu zle, stačí jim dát pocit svobody a spoustu výrobků, hned jsou spokojení.

0/0
1.7.2012 10:31

BajnyPhoenixIV

Re:

Zaujalo me,ze ti otec rika,ze se s tim mas smirit. Me to doma rikaji tez. A ja se ptam uplne stejne jako ty proc? No je prijemne zjistit,ze v tomto nejsem na svete sam :-)

+1/0
1.7.2012 10:53

ježo

Re:

Myslím,že oba nemáte pravdu.Nebo jste to špatně pochopili.Musíš se smířit s tím,že to takhle funguje.Nikdo ti nebrání snažit se aby to fungovalo lépe.A tím musíš začít sám u sebe.

0/0
1.7.2012 12:36

odborářský papaláš na golfu

V Sýrii musí vzniknout přechodná vláda, shodly se velmoci

Koukám, že Rusko opět zasadilo věrným timurovcům zákeřný úder do zad. :-)Ale buďte v klidu, on vám Putin s Lavrovem nakonec zase udělají něco dobře a podpoří nějakou jinou mírumilovnou a stabilní diktaturu, abyste se necítili tak špatně.

+3/0
1.7.2012 9:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.