Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do školy od září jen v uniformě, rozhodla základní škola v Praze 7

Rodičům prvňáčků ZŠ Františky Plamínkové v Praze 7 odpadne starost, co obléknout svým potomkům do školy. Od září to totiž budou školní uniformy. Chlapci přijdou v námořnické modři, dívky v barvě zralých malin. Škola se rozhodla jako první veřejná vzdělávací instituce v Praze zavést školní uniformy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nicjmeno

Podle ankety jsou reakce spíše záporné

místní internetová TV v Praze 7 natočila na toto téma reportáž, ve které je většina dotázaných proti zavedení uniforem ve školách: http://www.tvpraha7.cz/index.php?q=node/742

0/0
16.7.2012 20:04

Duke___Nukem

kdysi bych byl radikalne proti,

ted souhlas :-)

0/0
8.7.2012 19:37

Antonín, topič

Pro nevzdělané jedince, kteří argumentují Severní Koreou:

Seznam zemí, kde je v nějaké míře zavedeno používání školních uniforem:

Argentina, Australia, Brazil, Burma, Burundi, Canada, Cambodia, Chile, China, Cuba, Denmark, Dominican Republic, England, France, Germany, Ghana, Hong Kong, India, Indonesia, Ireland, Israel, Italy, Jamaica, Japan, Malaysia, New Zealand, Nigeria, Pakistan, Philippines, Russia, Singapore, South Africa, South Korea, Spain, Sri Lanka, Taiwan, Thailand, Tonga, Turkey, United Arab Emirates, United States, Vietnam, Venezuela.

+1/0
5.7.2012 16:47

Escoto

Re: Pro nevzdělané jedince, kteří argumentují Severní Koreou:

Máte samozřejmě pravdu, jenomže tyhle lidi stejně nepřesvědčíte.

0/0
5.7.2012 19:17

Escoto

Pro všechny co se tady ohánějí totalitou...

... jste totálně mimo. Oblečením dáváte najevo spoustu věcí a pokud jsou slušné a nemáte na oblečení například svastiky, tak vám to stát nezakazuje (to že vám za to někdo může dát po čenichu je druhá věc). NICMÉNĚ ve škole jsem v první řadě ŽÁK, tak proč bych neměl mít oblečení které dává najevo tohle místo oblečení které dává najevo že jsem hoper, hipík, skejťák nebo cokoliv jinýho.

A teď do mě, že jsem součást tupého stáda.

PS: Argument o sociálních rozdílech je nešťasný, ale najdou se tací co tomu věří.

0/0
4.7.2012 23:51

zdarma

ufff...

Jako v Rusku, tedy v CCCP.8-o

0/0
3.7.2012 22:59

Antonín, topič

Re: ufff...

To spíš v UK.

0/0
5.7.2012 16:33

Leoš Sikora

Úchylný, cpát děcka do uniforem

By mě zajímalo jestli za tím stojí místní krejčovská loby nebo se jen soudružkám učitelkám stýská po pionýru. ;-D

0/0
3.7.2012 22:12

The Black One

Jako otec jsem pro. Odpadne mi hromada starostí

a ranního dohadovaní, co na sebe.

+1/0
3.7.2012 22:02

Leinad

Re: Jako otec jsem pro. Odpadne mi hromada starostí

Takže lennost. ;-)

0/0
4.7.2012 11:48

Dunja

Uniformy

se nepovedlo u nás zavést ani komunistům, i když myslím, že se v 50letech chodilo do školy v pion.krojích, ale jinde na Východě se nosily. Zavést uniformu v jedné státní škole je nesmysl a znamená to, že tato škola už nějak vybočuje ze stát.školství, když dostává 100tis na oblečení dětí, zatímco jiná škola by potřebovala technické vybavení.Uniformy nosí děti snad ve většině zemí světa. Nevím jak kde, ale třeba na BV uniformy platí rodiče většinou je to košile, sako i kalhoty, menší děti mají jen zástěrky přes normální oblečení. Navzdory standardní uniformě mnohé firmy nabízejí za vyšší cenu uniformy z lepšího materiálu či nenápadně obšitjí kapsy u saka a tak rodiče,kteří mají peníze jdou do lepších obchodů a chudí kupují v obyčejných umělé oblečky. Nakonci roku jsou tyto uniformy, kromě toho, že děti vyrostou, zvláště u kluků spíše tak navyhození. Jenže tady se také kontrolu i čistota, ostříhané nehty a upravené vlasy a to většinou platí i pro soukromé školy.

0/0
3.7.2012 17:33

Dunja

Re: Uniformy ještě dovětek

kromě uniforem jsem si v těchto pro nás zaostalých zemích všimla jedné věci. Dobří žáci a studenti jsou podporováni rodiči, učiteli, školou a dokonce obletováni i spolužáky,každý chce kamarádit s tím nejlepším žákem ve třídě a sedět vedle něj. Když končí rok mnohé školy pořádají oslavu, kde odměňují své nejlepší žáky a studenty diplomy a dokonce i věcnými odměnami. Syn známé, u které jsme bydleli dostal hodinky,protože byl nejlepší student školy. Mimochodem hned z pýchy na syna uspořádala pro známé také oslavu. 

Škola a vzdělávání není o stírání soc.nerovností uniformou, ty toho zvláště u nás v Čechách moc nevyřeší a z dětí neudělají vzdělané správně ctižádostivé lidi, ale o tom, zda-li umíme děti pozitivně motivovat k učení a poznávání. Osobně se mi zdá, že hodně dětí má pocit, že je vše zadarmo a že se nemusí snažit, protože se to nějak zařídí, vždyť dnes má peníze a studuje "každý blb".

0/0
3.7.2012 17:45

simacu

...jen v uniformě, rozhodla ZŠ

Měl jsem dojem, že v tomto státě je povinná (základní) školní docházka. To je v kompetenci základní školy (nebo "většiny rodičů") plnění této povinnosti takto podmiňovat? Navíc se jedná o koedukační instituci, tak se ani nejedná o uniformu (námořnická x malinová), to by musela být např. šedohnědozelená pro všechny.

+1/0
3.7.2012 15:37

Escoto

Re: ...jen v uniformě, rozhodla ZŠ

Podle Vaší logiky je tedy nutné zrušit školní řád?

Protože přesně to tu prohlašujete.

0/0
5.7.2012 19:20

Kublajchan

Prý smažou uniformy soc. rozdíly...

A budou fasovat krom uniforem i stejné mobily a školní pomůcky ?

0/0
3.7.2012 15:34

simacu

Re: Prý smažou uniformy soc. rozdíly...

Na podobné "potřebnosti" bude méně a méně peněz. Tak se i u těch povinných uniforem dá předpokládat zvyšování povinné spoluúčasti rodičů (i o těchto dalších povinnostech asi opět rozhodne příslušná ZŠ).

0/0
3.7.2012 15:52

demon1@seznam.cz

Lidi jsou jako stádo

Nejsem pracháč, ale proste rozdílí byt musí.

Lidi jsou proste stádo někdo vymysli nějakou nehoráznou kravinu a všichni za tím jdou ani neví proč.

Uniformy jsou nehorázná kravina, to by za chvíli do uniforem mohli navléknout každého.

Tohle je podle mě v rozporu s pravidly demokracie.

Mě osobně vadí třeba kodex oblékaní v zaměstnaní a to některé firmy to vyžaduji i tehdy když se ze zákazníkem nikdy nepotkáme, ptám se proč? A jediné co mě napadá, že ti manažeři nám proste zavadej šortky, když oni se musí parit v saku. A kdo to asi vymyslel že manažer musí byt v saku? oni sami. Osobně jsem pro totální zákaz nařizovaní v čem budu chodit oblečený!

+1/0
3.7.2012 13:36

harius

Re: Lidi jsou jako stádo

Přiznám se, že podle toho (nejenom podle toho) hledám zaměstnání. Jak je někde povinný team building nebo dress code i pro IT co se nestýkají se zákazníky, rychle pryč.

+1/0
3.7.2012 13:38

neni.mi.to.jedno

Jedná se o státní vzdělávací instituci.

Nemyslím si, že mají právo takovouto restrikci vložit do školního řádu. Rád bych si počkal na soud, který by rozhodoval na základě žaloby rodiče o tom, že dítě bude vyloučeno ze základní školy, protože nenosí uniformu. Nebezpečně se fašizujeme.. Když to bude sekta, či zcela soukromá škola (bez dotací) ať si klidně třeba povolí vstup jen blonďákům. Toto je státní ZŠ, ta nemá právo vybírat žáky podle ochoty nosit uniformu.;-O

+1/0
3.7.2012 13:16

harius

Re: Jedná se o státní vzdělávací instituci.

No, to je taky pravda, zajímal by mě odborný právní názor na tuto otázku.

0/0
3.7.2012 13:20

neni.mi.to.jedno

Re: Jedná se o státní vzdělávací instituci.

Právní názor obvykle bývá celkem bezcenný. Náš právní řád je jako Bible. Lze jej vyložit tisíci způsoby.. :-/

0/0
3.7.2012 13:33

harius

Re: Jedná se o státní vzdělávací instituci.

No, to je pravda, doufám, že takovou žalobu nebudu muset podat já.

0/0
3.7.2012 13:36

jakubhajek

Re: Jedná se o státní vzdělávací instituci.

Technická – většina základních škol jsou obecní instituce, ne státní. Vím ale že to na věci nic nemění ;-)

0/0
3.7.2012 13:36

jeliman

Tohle si nedovolili ani komunisti, parádně se to blíží

filozofii Severní Koreje. Pokud by to byla soukromá škola, nebo by byly ve škole zakázány doplňky zdůrazňuící příslušnost k extrmistickému náboženství nebo filozofii - no prosím, ale tohle je čirá diskriminace. Už z principu bych to nikdy svému dítěti nedovolil, protože si dobře pamatuji, jak na mě působily odporné pionýrské a svazácké stejnokroje. Jen se asi uslintaným dědkům postesklo po starých časech.

0/0
3.7.2012 13:12

Escoto

Re: Tohle si nedovolili ani komunisti, parádně se to blíží

Neblíží. Viz můj příspěvek níže, je smutné jak za každým logickým krokem všichni hledají totalitu a "stádizaci".

0/0
5.7.2012 11:48

Leinad

Důvod

Pořád mi zastánci neřekli smysluplný důvod, který by se nedal popřít. Pořád jsem otevřen diskusi.

Potlačení sociálních rozdílů - a stejný mobil, stejný batoh, stejné dovolené,... Problém není to, že někdo ve škole má drahé oblečení a někdo levné - problém je, když se rodič s podprůměrným příjmem nezamyslí, často dítěti dává najevo jak je chudý(a proto nesmí do kroužku za pár stovek, nesmí si na hřišti nic roztrhnout,...) a přesto dítě dostane drahé oblečení a luxusní mobil.

Šikana z důvodů sociálních rozdílů - šikanující si najde jinou záminku.

Britové to dělaj taky - Britové taky jezdí vlevo, mají parlament bez formálních pravomocí(a královnu která teoreticky může měnit zákony sama od sebe), mají hromadu s Evropou nekompatibilních věcí(zásuvky, doprava,...), ...

Budování identity školy - pokud bude škola dobrá, žáci se sami rozhodnout pro triko se jménem(nebo logem) školy nebo nějakou nášivku.

+1/0
3.7.2012 13:01

velens

Sociální rozdíly

může smazat jen změna režimu a způsobu vládnutí.Kdysi sociální rozdíly nebyly,ale zase byly jiné nepravosti.Teď záleží na tom které zlo je menší a tudíž přijatelnější.

0/0
3.7.2012 12:59

Leinad

Re: Sociální rozdíly

Proč by sociální rozdíly byly zlo, v českém prostředí, kde každý žije aspoň v menším panelákovém bytě,...? Větší zlo sou rodiče, kteří neumí počítat.

0/0
3.7.2012 13:31

udernik

Uniformy ve skole, nebylo to naposled za Hitlera?

a co takhle cvicebni ubor? cerveny trenky bili tricko a cvicky. A jednotnou skolni tasku a kazdy dite ten stejnej mobil? Ty socialni rozdily tam budou v dnesni dobe vzdy a jenom uniformy to nespravi.

0/0
3.7.2012 12:59

Leinad

Re: Uniformy ve skole, nebylo to naposled za Hitlera?

Správně, všechno se musí sjednotit. Všichni dohola, všichni stejné tetování.

0/0
3.7.2012 13:14

jakubhajek

Nabídka

V pořádku, pokud existuje poptávka po škole s povinnou uniformou, pak bude o tuto ZŠ jistě zájem. Rodič, který to považuje za dobré, dá své dítko do takovéto školy a ten, který ne, je dá do běžné. Nevidím v tom problém. Osobně bych asi nechtěl, aby moje dítě muselo nosit uniformu, ale jsem mladý, třeba změním názor :-) Dokud do toho zkrátka nezačnou strkat rypák zákonodárci a bude to jen otázka nabídky a poptávky, nemám s tím problém, je to věci každého rodiče a dětí.

Je to obdobné jako například s kuřáckými restauracemi. Zde jsou nějaká pravidla – ber nebo nech být. R^

0/0
3.7.2012 12:38

harius

Re: Nabídka

A v tom to je. "Dokud do toho nezačnou zákonodárci strkat rypák a bude to jen otázka nabídky a poptávky". Dokud to takhle bude, nemám s tím problém ani já.

0/0
3.7.2012 12:42

neni.mi.to.jedno

Re: Nabídka

Nikdo přece nebránil dětem nosit uniformy už dřív. Proč je mají nosit i děti rodičů těch, co pro návrh nehlasovali?

 Takové hlasování se mi líbí. Copak si schválí příště? Děti dohola?

+1/0
3.7.2012 12:59

Leinad

Re: Nabídka

Děti ostatních rodičů můžou chodit do vedlejší školy, v Praze 7 jich je dost.

+1/0
3.7.2012 13:02

neni.mi.to.jedno

Re: Nabídka

A komu se tu nelíbí se může přestěhovat na jiný kontinent, že? Takovéto hlasování o zbytečnosti, pokud nebylo pro 100% zainteresovaných je násilím.

+1/0
3.7.2012 13:06

Leinad

Re: Nabídka

S tím souhlasím. Radši bych viděl dobrovolné nášivky na oblečení a třeba doporučený styl oblékání. R^

0/0
3.7.2012 13:09

jakubhajek

Re: Nabídka

Považujete za násilí nekuřáckou restauraci?

+1/0
3.7.2012 13:20

Leinad

Re: Nabídka

Chodit do restaurace žádný zákon nenařizuje. Není nic jako spádová restaurace v mém okolí, kde bych měl nárok jíst/pít, pokud by mě jiná restaurace nepřijala, tak i povinnost dodržet jejich pravidla.

Beru uniformy u soukromých škol, pokud má žák/rodiče jinou možnost výběru.

+1/0
3.7.2012 13:27

velens

Ještě jim dejte

na krk rudé šátky a naučte je internacionálu.Nebo je to vzpomínka na Mao Ce Tunga?Tam měli uniformy všichni.

0/0
3.7.2012 12:31

number of the beast

Re: Ještě jim dejte

ono neni na skodu rozlisit, co jaka uniforma vyjadruje....

0/0
3.7.2012 12:38

harius

Re: Ještě jim dejte

V tom je trochu problém, uniforma je uniforma a vyjadřuje vždy přesně to, co vyjadřuje a to jest: "Patřím ke stádu". Jestli dobrovolně nebo z donucení je věc jiná.

0/0
3.7.2012 12:44

velens

Re: Ještě jim dejte

Když někoho nutím nosit uniformu,je to násilí a potlačování práv těch dětí.Něco jiného by bylo kdyby ji nosili dobrovolně.Takhle z nich vychováte jen stádo,které musí poslouchat své vládce.

+1/0
3.7.2012 12:46

poš

Re: Ještě jim dejte

co to píšeš za bláboly???moje děti uniformu nosí,protože bydlíme v cizině a nemají s tím žádný problém a ani ostatní děti to neřeší,možná se nošením uniformy nesmažou sociální rozdíly,ale aspon moje děti uniformu nosí rádi,protože první 3 roky chodili do školy v praze a neustále se ve českých třídách řešilo kdo co nosí a jaký má mobil.už 3 roky nosí uniformu a mají klid a nepocitují žádný nátlak .jo a taky jsou v naší škole zakázané mobily,což jsem uvítala.

+1/0
3.7.2012 14:31

psycholog.idnes

Re: Ještě jim dejte

Pokud se ti v Severní Korei líbí, je to tvoje věc..

0/0
3.7.2012 22:06

Leinad

Re: Ještě jim dejte

"Smazání sociálních rozdílů mezi žáky školy." - nevím, jestli jeho rodiče berou víc nebo míň, než moji, a je mi to jedno. Nevidím co má za mobil, neříkáme si zážitky z prázdnin(moře/babička), nevím že ho rodiče občas přivezou do školy autem a jakým,...

0/0
3.7.2012 13:08

opportunity

Re: Ještě jim dejte

Jo, přesně z tohoto důvodu jsou uniformy na anglických školách, aby byli podobní Maovi ;-D

0/0
3.7.2012 12:45

harius

Re: Ještě jim dejte

Možná protože musí ? Nevím, možná jsou i v UK školy, kde uniforma povinná není, to skutečně netuším.

0/0
3.7.2012 12:49

Leinad

Re: Ještě jim dejte

V GB byl důvod prosazování jiný, než setření sociálních rozdílů.

I podobný výsledek prosazený z jiných ideí je něco úplně jiného.

0/0
3.7.2012 13:05

number of the beast

skolni uniformy jsou vyborna vec

obe moje deti chodi do skoly v Britanii, takze jen v uniforme. nemenili bysme.

+2/0
3.7.2012 12:26

neni.mi.to.jedno

Re: skolni uniformy jsou vyborna vec

Kožich z medvěda je výborná věc. Všechny Eskymakovy děti chodi do školy za polárním kruhem výhradně v kožichu. Neměnily by.

Jiný kraj, jiný mrav.;-)

0/0
3.7.2012 12:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.