Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příběhy 20. století: Byl jsem v Gulagu a už mi říkali „dochoďjaga“

GULAG je zkratka tří ruských slov - "Glavnoje Upravlenije Lagerej" neboli Hlavní správa táborů. Tedy pracovních trestných lágrů, které byly kdysi roztroušeny po celém Sovětském svazu. Skončily v nich i tisíce československých občanů, mezi nimi voják Jan Plovajko. Portál iDNES.cz vám přináší další z Příběhů 20. století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PancorJackHammer

Ozdravná kůra rudých hochů v KLDR

Z internetových diskuzí se zdá, že je v našich zemích velmi velké procento rudých hochů, kteří by si snad přáli návrat bolševiků. Já jim doporučuji, aby se odstěhovali do země ráje a blaženosti, do výstavní skříně komunistické ideologie - KLDR.  Věřím, že režim KLDR jim i něco přispěje na cestu. Přesvědčení ovčané uctívající kult vůdce Kima se jim tam vždy hodí.

0/0
3.7.2012 20:27

hyzdilkarel

Když nad tím tak přemýšlím a koukám co se ve světě v

poslední době děje, myslím si že gulag nebylo, až tak špatné převýchovné zařízení ;-)

0/0
1.7.2012 22:08

AnalyzaNow

Bílý lev za dobrodružnou naivitu? A co léta 1948-89?

Jak asi soudruh plukovník - o tom jak lukrativně prožil 40 let vlády komunismu není v článku ani slovíčko - konzistentně pro-moskevským "liberálem" Klausem Řádem bílého lva dekorovaný v letech 1945 až 1989 mohl mluvit o tom, jak s ním zacházeli v "zemi, kde zítra znamená včera"? Jel typuckou, tvrdou, Svobodovskou Buzulucko-dukelskou vezi historie: Sovětský svaz perfektní.

Jinak je zajímavé, že jeho otec za pohé tři roky v Americe (Argentině) po odeřtení nemalýách cestovních nákladů za zapceánskou přepravu našetřil tolik, že se vrátil. skoupil pozemky a začal podnikat. Dnes by si z Ameriky, Severní nebo Jižní, za 1000 dní, tedy 3 roky tolik nenaspořil.

+1/0
1.7.2012 19:56

pakostič

no dobře. A příště pojednejte

o nacistických táborech a lidé také zajímá jak to vypadá v současné mučírně zvané Quantanámo  v Americké režii

+1/0
1.7.2012 18:33

Generál Ugarte - inmortal

Re: no dobře. A příště pojednejte

Povědztě mi, Kefalín, čo si představujetě pod takým slovom "Quantanámo"?

0/0
1.7.2012 18:54

Gemars Moše Dajan

Re: no dobře. A příště pojednejte

Trefné;-D

0/0
1.7.2012 20:25

wrah

Re: no dobře. A příště pojednejte

Holt napsal špatně jméno místa (ostatně je to patrně původně jméno domorodé a o přepis je možné se hádat), ale co se místních praktik týká má naprostou pravdu. Nedostatek potravy, hygieny, bití, spánková deprivace, vyhrožování smrtí, pokud se nepřizná. To bylo snad v každém lágru, jen pokud mě nešálí paměť, tak ani nacisté neměli ty pěkné klece pro vězně.

0/0
2.7.2012 9:56

greenalien

Re: no dobře. A příště pojednejte

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/204439-byvaly-vezen-rika-ze-guantanamo-bylo-lepsi-nez-slovensky-tabor.html

0/0
2.7.2012 13:08

Lady Humussprey

O Gulagu trochu jinak a popravdě

Ruskem se poflakovalo obrovské množství zločinců, od drobných zlodějíčků a tuláků, až po zločince, kteří bez milosti lovili děti a jejich maso prodávali na trhu, jako telecí. Opravdu. Nebyl by to Stalin, aby se nerozhodl tomu udělat přítrž. Z téhle neskutečné chátry dokázal postavit pracovní čety, které přesáhli sny generace carů a postavili v krátké době díla, snad rovnajícím se k nim mohou jen egyptské pyramidy. Třeba jako příklad byl kanál, který propojil Baltské a Bílé moře. I tam Stalin ukázal svůj důvtip, když vymyslel cigaretu, která se dala kouřit i v tuhém mraze. Já ty cigarety pamatuji ještě ze svých návštěv Sojuzu. Tabáková část cigarety byla na papírové trubičce, takže dělníci mohli kouřit i v třeskutém mrazu, v silných rukavicích. Můžete si ho pomlouvat, jak je libo, ale státník s takovým smyslem pro strategii, ale i pro humor, se v Čechách nikdy nenarodí.

+1/0
1.7.2012 17:50

greenalien

Re: O Gulagu trochu jinak a popravdě

Ano, ten kanál spojující Baltské a Bílé moře opravdu překonal sny celých generací carů, pakliže je řeč o nočních můrách. Při výstavbě zemřely desetitisíce lidí a nakonec byl naprosto nepoužitelný, protože byl postaven příliš mělce pro běžné lodě.

Že ale Stalin osobně vymyslel nejen cigaretu co lze kouřit v tuhém mraze ale také nejrychlejší hodinky a parní stroj je jinak samozřejmě dostatečně známo.

0/0
1.7.2012 18:11

greenalien

Re: O Gulagu trochu jinak a popravdě

Mimochodem, koukám soudružko že jsi taktně pomlčela o tom, že na Belomoru - onom kanálu - pracovali a nejvíce umírali političtí vězni, a že ta chátra o které mluvíte měla naopak úlevy, protože šlo o "sociálně blízké". Nevím proč se najednou distancujete od svých třídních souputníků.

0/0
1.7.2012 18:19

Lady Humussprey

Re: O Gulagu trochu jinak a popravdě

Pro mě kanibal není politický vězeň. Ti sis spletl světadíl.

+1/0
1.7.2012 18:24

greenalien

...

Však to já neříkám soudružko, jenom že vedle kanibala, který dostával úlevy jako "sociálně blízký", tam makal třeba Solženicyn. Který o tom napsal moc zajímavou knihu, jak tam chcípal v mrazu jenom proto, že napsal o Stalinovi ošklivý dopis.

-

Já jenom nevím proč těm opravdovým kriminálníkům říkáš "chátra" - podle správy táborů šlo z komunistického pohledu doslova o sociálně blízké.

0/0
1.7.2012 18:27

greenalien

Re: O Gulagu trochu jinak a popravdě

Ale tvrdit že vězni gulagů jsou automaticky kanibalové je také vtipné, když tam těch kriminálníků byla méně jak desetina (soudě podle současného počtu ruských vězňů) a zbytek byli počestní občané buď se špatným názorem, anebo jenom doplňující stanovené kvóty lidí, které musela tajná policie zavřít v daném časovém období. To bylo hodně zábavné zejména na vrcholu čistek třeba v rodné Gruzii - policie přijela, sebrala náhodnou rodinu od oběda a mohla si odškrtnout - čtyři živlové do počtu zatčeni.

0/0
1.7.2012 18:42

Lady Humussprey

Re: O Gulagu trochu jinak a popravdě

To si pleteš s dnešní situací vězňů z Guantánamo.

+1/0
1.7.2012 19:52

greenalien

Re: O Gulagu trochu jinak a popravdě

ne

0/0
1.7.2012 20:13

Lady Humussprey

Re: O Gulagu trochu jinak a popravdě

Argumentuješ ála Hitler. Kdykoliv v bojích 2. světové války ho Stalin vyvedl nějakým žertem, tak se vztekal stejně.

0/0
1.7.2012 20:18

Sharpe

poznamka

Protoze jadro nasi jednotky v SSSR tvorili lide prosli sovetskymi koncentraky, tak rusove meli zajem aby jich co nejvice neprezilo, protoze poznali brutalitu bolsevismu a nemeli k nemu zadne sympatie. Proto je posilali do masakru, jako u Sokolova kde je nechali bojovat proti elitnim oddilum SS a meli reku v zadech, pres kterou se dost dobre nedalo ustoupit a tak museli padnout jako hrdinove a podobne akce. teprve kdyz prisli novi vojaci ze zapadu a zajatci se slovenske armady bojujici proti sovetum, tak se mohla vytvorit jednotka,, ktera sovetum vyhovovala i kdyz ji zase moc nesetrili. Zajimave, ze kdyz na natlak zapadu propustili polaky s koncentraku a setavili polske vojsko tak polaci je znali, vzdyt vetsinu polaku jiz rusove zavrazdili a odmitli bojovat pro bolseviky a odjeli pres Iran na zapadni frontu

+2/0
1.7.2012 17:21

Oerteplur

No ono se toho dodnes moc nezměnilo

i ve 21. století uprostřed Evropy musí tisíce lidí ráno vstávat v 5 hodin do práce. A přitom kriminálníci mají budíček až v 6 a nechávají se těmi pracujícími legálně živit. Divnej svět, co ? :-)

0/0
1.7.2012 14:53

greenalien

Komunisty člověk nepředělá

Když se dozví že někdo přežil gulag tak - soudě dle diskuze - se nejprve odvádí pozornost, věc bagatelizují, chlubí se jak Stalin zachránil stát, vysvětlují že horníci chodili za první republiky do práce pěšky, a když už to jinak nejde tak vytrhávají z kontextu, lžou, no a nakonec i mávají pěstičkou a hučí jak ostatní přesvědčí fyzickým násilím.

Děkujeme místní rudé buňce za takový malý výlet do minulosti.

+1/0
1.7.2012 13:57

kradu rád jsem sociální demokrat

Jen tak pro připomenutí co se píše v trestním zákoníku

§ 261a

Kdo veřejně popírá, zpochybňuje, schvaluje nebo se snaží ospravedlnit

nacistické nebo komunistické genocidium nebo jiné zločiny nacistů nebo

komunistů proti lidskosti, bude potrestán odnětím svobody na šest měsíců

až tři léta.

+6/0
1.7.2012 12:45

Muzmak

Re: Jen tak pro připomenutí co se píše v trestním zákoníku

Přesně tak . Jim to ale pořád nedochází, že už nemají v Mosvě mocného ochránce , který na požádání pošle i tanky a pochopy z Asie.

:-/

0/0
1.7.2012 12:48

CenturionX

Re: Jen tak pro připomenutí co se píše v trestním zákoníku

No, ale je více než jisté, že NATO na ochranu těch "druhých" své tanky také nevyšle.

Takže vše bude na tuzemcích. No, a že si to brzo rozdáme mezi sebou, to má dnes již reálné kontury.

0/0
1.7.2012 12:55

kradu rád jsem sociální demokrat

Re: Jen tak pro připomenutí co se píše v trestním zákoníku

Chystáš se na další vítězný únor? Bacha, tentokrát by mohl skončit jinak a pro vás komunisty ne moc dobře!

+5/0
1.7.2012 12:57

Muzmak

Re: Jen tak pro připomenutí co se píše v trestním zákoníku

Přesně! Nebudu sám , kdo bude bránit svobodu proti bolševickým zločincům!

[>-]VR^R^[>-][>-]

+2/0
1.7.2012 13:01

CenturionX

Re: Jen tak pro připomenutí co se píše v trestním zákoníku

Braň si co chceš, ale pokud budeš bránit současné gaunery, budeš smeten společně s nimi!

A mysli si o mě co chceš, je mi to srdečně jedno.  Ty obránče svobody.

+1/0
1.7.2012 13:14

kradu rád jsem sociální demokrat

Re: Jen tak pro připomenutí co se píše v trestním zákoníku

Hošíku, koho chceš zrovna ty smetávat? Vždyť jsi nedostatečný na těle i na duchu!

+1/0
1.7.2012 13:15

CenturionX

Re: Jen tak pro připomenutí co se píše v trestním zákoníku

A to je jak? Mě nejde o komunisty, demokraty, atd. Mě jde o lumpy, zloděje, korupčníky, arogantní zmetky, kteří si o sobě myslí že jsou nad zákon a že si můžou dovolit vše. O tyhle darebáky mi jde. No, a pokud patříš mezi ně, velice rád s s tebou utkám, a uvidíme, kdo dopadne hůře.

Ale jo, přiznám se, věřím tomu, že se zde v této zemi něco na způsob "vítězného února" odehraje.

+1/0
1.7.2012 13:04

kradu rád jsem sociální demokrat

Re: Jen tak pro připomenutí co se píše v trestním zákoníku

Hájíš tady komunistické gangstery, tedy s nimi minimálně sympatizuješ, pokud mezi ně přímo nepatříš. Se zločinem si slušná společnost umí poradit i bez pouličního násilí!

0/0
1.7.2012 13:06

CenturionX

Re: Jen tak pro připomenutí co se píše v trestním zákoníku

K popukání. "Slušná společnost si umí poradit se zločinem i bez pouličního násilí"

Opravdu slušný foreček, obzvláště v reáliích dnešní doby a stavu společnosti.

Už jsem vám to jednou napsal, bohužel, musím to opakovat.

Jste komik.

+1/0
1.7.2012 13:12

kradu rád jsem sociální demokrat

Re: Jen tak pro připomenutí co se píše v trestním zákoníku

Na to lze odpovědět pouze konstatováním, že jste hulvátský primitiv, neschopný věcné diskuse.

+3/0
1.7.2012 13:13

Zmuda

Re: Jen tak pro připomenutí co se píše v trestním zákoníku

Hele, ty kecálisto s infantilním nickem, ve znění toho paragrafu se nemluví ani o nacismu a ani o komunismu.

Tam je jasná formulace v tom smyslu, že pokud se jedná o hnutí, která hlásá třídní, rasovou a náboženskou zášť vůči jiné skupině osob, atd. Nikde ani zmínka o komunismu či nacismu. To za prvé a za druhé, bavíme se o současnosti, minulost nehme spát. Pokud je dnes něco aktuální, tak je to bezesporu článek č. 23 Základních práva svobod, což je dokument, který je nedílnou součástí Ústavy ČR.

Ten si přečti, abys věděl oč kráčí, udavači!

+2/0
1.7.2012 17:33

kaktusak

Re: Jen tak pro připomenutí co se píše v trestním zákoníku

V dnešních zákonech jsou nejrůznější nesmysly...

0/0
2.7.2012 1:53

Lady Humussprey

Na iDnes se popírají zločiny z Osvětimy. To je trestný čin

Aha, osvětimská lež v soudružském vydání.

doporučit nevhodné? vlákno kradu rád jsem sociální demokrat v 12:28 reagovat

0/0
1.7.2012 12:36

kradu rád jsem sociální demokrat

Re: Na iDnes se popírají zločiny z Osvětimy. To je trestný čin

Soudružko, reagoval jsem na tvé zpochybnění vzpomínek vězně sovětského koncentračního tábora. Když jinak nedáš, bude na tebe podáno trestní oznámení podle par. 260 trestního zákona.

+3/0
1.7.2012 12:41

CenturionX

Re: Na iDnes se popírají zločiny z Osvětimy. To je trestný čin

Komiku.

;-D

0/0
1.7.2012 12:48

Muzmak

Placení komuntističtí diskuteři

jako např. čr.je.pouze.kolonie. otevírají lidem oči , co by nás mohlo opět čekat. Žvásty zmíněného jsou jak z Rudého Práva 70. a 80.let , padesátá zaplatat bůh nepamatuji. Oběti komunismu mluví za vše , žádný jiný režim není tak zrůdný ve své ideologii a nemá na svědomí více životů. Ani nazismu ,Nero a inkvizice dohromady.

Rv8-o

+3/0
1.7.2012 12:10

CenturionX

Re: Placení komuntističtí diskuteři

A co Kladivo na čarodějnice?

To jste nějak opoměl při vašem výčtu ....

;-D

0/0
1.7.2012 12:16

levicový mudrc

Re: Placení komuntističtí diskuteři

Máš alespoň základní ponětí o tom, kolik lidí zahynulo v důsledku inkvizičních procesů?

+2/0
1.7.2012 12:18

Muzmak

Re: Placení komuntističtí diskuteři

Rozodně méně než 40 000 000 . Tvůj nick přesně odhaluje tvůj stupen vědomostí.

Rv:-P

0/0
1.7.2012 12:45

kradu rád jsem sociální demokrat

Re: Placení komuntističtí diskuteři

Patrně jste přehlédl pořadí příspěvků, levicový mudrc chtěl patrně říci totéž, co vy.

0/0
1.7.2012 12:46

Bolek100

Re: Placení komuntističtí diskuteři

Je zajímavé, že nejtěžší zločiny 50 let provedla generace vychovaná první republikou.

+1/0
1.7.2012 12:19

levicový mudrc

Re: Placení komuntističtí diskuteři

Nejtěžších zločinů se dopouštěla skupina lidí, která je v každé slušné společnosti řazena mezi chátru. Ale máte pravdu, že dost soudců, kteří ohýbali právo podle rudé vůle, počestně vystudovalo za první republiky.

+3/0
1.7.2012 12:22

Muzmak

Re: Placení komuntističtí diskuteři

Omyl, provedla to klika vedená Stalinem , na jeho příkaz oběsili i jednoho z nejvyšších Slánského.

;-D;-D;-D

0/0
1.7.2012 12:25

levicový mudrc

Re: Placení komuntističtí diskuteři

Formální splnění (obžaloba, soud) však zařídila místní justice.

+1/0
1.7.2012 12:26

Lady Humussprey

A že všichni frekventanti Gulagů jsou v tak dobré formě,

když prý tak trpěli? Můj příbuzný, který jako poštmistr ničil dopisy s adresou gestapa, protože mu bylo jasné, že jde o udání, když se vrátil z koncentráku, tak už jen klempíroval a do roka zemřel . Tady něco nehraje.

+1/0
1.7.2012 12:05

kradu rád jsem sociální demokrat

Re: A že všichni frekventanti Gulagů jsou v tak dobré formě,

Chápu, že jsi soudružko pohoršena nad tím, že si takoví lidé dovolují stále ještě žít.

+4/0
1.7.2012 12:11

Lady Humussprey

Re: A že všichni frekventanti Gulagů jsou v tak dobré formě,

Ale, jen ať si děda podzimku života užívá, jen ty jeho pohádky by nemusely suplovat horor.

0/0
1.7.2012 12:21

levicový mudrc

Re: A že všichni frekventanti Gulagů jsou v tak dobré formě,

Vy považujete jeho vzpomínky za pohádky?

0/0
1.7.2012 12:23

Lady Humussprey

Re: A že všichni frekventanti Gulagů jsou v tak dobré formě,

Oni chlapi v tomhle věku mají šílené historky. Jen co vyprávějí kolik žen po nich prahlo. Když spustí historky z vojny, tak jedině prchnout.

0/0
1.7.2012 12:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.