Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nacisté respektovali lidská práva. Němečtí studenti v dějinách tápou

Průzkum mezi německými středoškoláky překvapivě poukázal na jejich základní neznalosti moderních dějin. Polovina teenagerů vůbec netuší, že Adolf Hitler byl diktátor. A jen třetina si byla jista, že bývalá NDR byla totalitní stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

2mmmm_2

Lidská práva

mají v Evropě hlavně banky - pro to se udělá první poslední...

0/0
1.7.2012 18:20

Nenic mi me triangly

Kdysi ten rozdil byl patrny

Dnes se zacina smazavat. TSA v USA dostava pravomoce NSDAP, v Australii muzete byt trestani za nesouhlasne vuyjadreni s Carbon tax, zpochybnovani Holocaustu je trestny cin , nemluve o revizi tohoto uceni, miliardove vyplaceni dluhu bankam z penez danovych poplatniku z nas dela primo otroky, distribuce potravin primo od vyrobce je trestnym cinem, bez povinneho ockovani nesmi deti navstevovat povinnou skolni dochazku, trpine reverznim rasizmem , kdy nas tzv minority precislili a vytvorili pro nas zakony, kterymi se sami ridit nemusi. zmizli nam pracovni jistoty,stejne jako pracovni mista, ktera byla prevedena do Ciny za ucelem vyssich zisku. To jsou jen zlomky z vyctu omezeni osobnich svobot a zaniku demokracie a svobnody slova. Za Hitlera Nemecko patrilo nemcum dnes se to scela urcite neda rici.:-)

+3/0
1.7.2012 0:50

_Xeon_

Re: Kdysi ten rozdil byl patrny

R^

0/0
1.7.2012 10:17

jurnecka

Re: Kdysi ten rozdil byl patrny

R^

0/0
1.7.2012 15:16

Pesimismus

Tak u nás je to jinak

Většina dětí tuší, kdo byl Hitler a že nechal zavraždit spoustu Židů a začal druhou světovou válku. Tady znalosti končí. Shodla jsem se se spolužáky z VŠ, že ani na gymnáziu, ani na základní škole se v dějepise neučí o době komunismu. Končí se únorem 48, pak se vše nějak proběhne během několika minut a voilá máme rok 89. O něm ví většina dětí asi toto: "To byla nějaká jako revoluce, byl tam Havel, ... a od tý doby už tady nemáme komunisty a můžeme normálně do zahraničí a taky se dají koupit normálně banány" -to je ještě ten lepší případ.

+1/0
30.6.2012 14:26

richu_ch3

Re: Tak u nás je to jinak

a taky od te doby muze kazdy tlachat kraviny, aniz by riskoval uranove doly.

+1/0
30.6.2012 15:07

rigel

Re: Tak u nás je to jinak

Na zacatku ano,po smrti Stalina se uz moc neriskovalo.Treba Havel, ten v uranovych dolech nikdy nebyl, http://humintel.com/scans2/index.htm.;-D

+1/0
30.6.2012 19:55

_Xeon_

Re: Tak u nás je to jinak

R^;-D

0/0
1.7.2012 10:18

kecálek reloaded 5

No vzhledem k tomu, že dnes má sousloví

"Lidská práva" těžce negativní charakter zavánějící totalitou, rasismem, kriminalizováním, vydíráním a diskriminací většiny obyvatel Evropy, pak se ani nedivím, že studenti jsou přesvědčeni, že nacisté respektovali lidská práva. EU přece taky bojuje za lidská práva...

+4/0
30.6.2012 13:22

dana33

Re: No vzhledem k tomu, že dnes má sousloví

Pisete nesmysly. Dekujte Bohu, ze zijete v Evrope a ne treba v Asii nebo Africe.

+2/0
30.6.2012 13:30

Králík Roger

Jenže multikulturalismu způsobí, že to tady bude vypadat

jako v těch HORŠÍCH částech Afriky a Asie!

0/0
30.6.2012 17:56

Nenic mi me triangly

Re: No vzhledem k tomu, že dnes má sousloví

nekdy neni na skodu pouzivat mozek k premysleni i o jinych vecech nez kterou halenku navliknout navecir :-)

0/0
1.7.2012 2:31

Antonín, topič

To je ale pravda.

Problém byl v tom, koho považovali za člověka a koho ne, že.

0/0
30.6.2012 12:46

kecálek reloaded 5

Re: To je ale pravda.

R^;-D - velmi trefné - úplně stejně, jako dnešní "humanisti" řemeslní lidskoprávníci, multikulturalisti a podobně,,,

0/0
30.6.2012 13:22

azazzelo

Re: To je ale pravda.

Nestrašte, co je špatného na oslovení "panslovanská asijská horda z východu", to je tolik mocných přízvisek výměnou za jedno trapné "člověk". Pchá. ;-D

0/0
30.6.2012 13:37

Neldoreth

Důsledek multikulturalismu

V Británii a dalších obohacených zemích je to stejné a začíná to i u nás. Mladí přistěhovalci mají zpravidla jazykový problém a navíc nezájem o vzdělání. Důsledek je, že se rychle snižují nároky učitelů na žáky, protože nechta propadat multikulturalisty pro ně znamená postih. Výsledkem je kombinace vysoké nezaměstnanosti zejména mladých (až v desítkách procent) spolu s nedostatkem kvalifikovaných pracovních sil.

+5/0
30.6.2012 12:05

Pesimismus

Re: Důsledek multikulturalismu

U nás ani nemusíme mít přistěhovalce. Děti jsou prostě čím dál hloupější a tak se na ně kladou nižší nároky.

0/0
30.6.2012 14:31

richu_ch3

Re: Důsledek multikulturalismu

nejsou hloupejsi. hlupaci byli vzdycky. ale mate pravdu, ze se na ne kladou nizsi naroky - asi v ramci zachovani rovnosti sanci ...

0/0
30.6.2012 15:10

Éter1

Re: Důsledek multikulturalismu

Nemyslím si, že by na ně byly kladeny nižší nároky. Jen je učí trochu jinýmn stylem. Klasické biflování se všecho nazpaměť, aniž by dítě pochopilo smysl, je opravdu už pryč. Dnešní děti se naopak učí od první třídy cizímu jazyku, výuka zahrnuje i počítače, které dřív nebyly. Co do objemu, učí se děti dnes víc věcí, než dříve. Hlavně je učí používat mozek, a informace vyhledávat.

0/0
11.7.2012 9:15

Antonín, topič

Re: Důsledek multikulturalismu

No hlavně to bylo tak, že kdo chtěl studovat, tak musel prokázat určitou schopnost úsilí, nebo prostě šel tahat pilníkem. Dneska budou studovat všichni.

0/0
11.7.2012 11:28

richu_ch3

tak ze totalne propadli zrovna v NRW,

me vubec neudivuje ... tam vladnou tradicne socani.

0/0
30.6.2012 11:44

dana33

Re: tak ze totalne propadli zrovna v NRW,

Ted ano, ale minula vlada byla CDU a FDP!

0/0
30.6.2012 13:20

azazzelo

Podstata historie - manipulovat děti k lepší budoucnosti

Jsem pokaždé zděšen, když potkám jak Sudetoněmecké krajanské sdružení, nejrůznější církevní organizace či vyznavači legalizace drog atd. pořádají přednášky po českých školách s radostným přispěním mnoha pedagogů. Vždy doufám, že zdravý rozum si v tom současném názorovém chaosu poradí sám a předjímám tak naivně "zdravému rozumu" vlastnosti Ducha svatého.

Faktem je, že znalost historie je pro budoucnost potřebná. Jen je kapku problém s tím, že vlastně nikdo neví, co to ta historie ve skutečnosti je. A ono je to fakticky takové pohádkářství, které tvoří legendy, podle nichž mají jednat generace budoucí. Jen je třeba ty legendy zavčasu nacpat do dětí, dokud pro ně mají prostor a jsou ochotné je přijímat.

Aneb, národ či společnost, která má své pohádkáře, své Jirásky, Masaryky, Klause..., má před sebou budoucnost. O to je zákeřnější činnost české šesté kolony, která chce naši budoucnost zahubit prostřednictvím popření našich pohádek. ;-)

+1/0
30.6.2012 9:39

richu_ch3

Re: Podstata historie - manipulovat děti k lepší budoucnosti

tak zrovna, co se tyka Sudet, maji cechacci co dohanet ...

0/0
30.6.2012 11:46

azazzelo

Re: Podstata historie - manipulovat děti k lepší budoucnosti

Aha, šestá kolona se ozvala, a proč je třeba vlastně cokoliv dohánět? Pokud je pro budoucnost německých dětí znalost Hitlera bezpředmětná, proč by pro budoucnost českých dětí měly být užitečné znalosti nějakých Sudet?

+3/0
30.6.2012 12:48

richu_ch3

Re: Podstata historie - manipulovat děti k lepší budoucnosti

proc? To, ze je nekdo vypatlany, jeste neznamena, ze druhy muze byt "beztrestne" taky.

+1/0
30.6.2012 15:01

Králík Roger

Jako perličku bych uvedl, že Adolf Hitler v Mein Kampfu

píše že "německá výuka historie je PŘÍLIŠ OBJEKTIVNÍ na rozdíl třeba od výuky ve Francii," což je podle Hitlera špatně. To by žádný komunista NIKDY NENAPSAL." Ten by napsal, že "výuka dějepisu je ideologicky nesprávná a tudíž falešná," i když by chtěl TOTÉŽ, co ten Hitler.

+2/0
30.6.2012 12:03

azazzelo

Re: Jako perličku bych uvedl, že Adolf Hitler v Mein Kampfu

Njn, odkazujete na jednání "čestných pánů", kteří se chtěli vyjádřit srozumitelně. Současní komentátoři jsou mnohem méně čitelnější, i když říkají v zásadě totéž a na rozdíl od citovaných nebožtíků, ti současní mají ještě možnost zničit životy současných generací. ;-)

0/0
30.6.2012 13:07

azazzelo

Re: Jako perličku bych uvedl, že Adolf Hitler v Mein Kampfu

Také mám nově podobnou perličku. U asimilovaných (osvojených) českých dětí platil zákaz vzdělávání. Prý Hitler poznal ve Vídni, že Češi jsou velmi schopní kariéristé, a pokud by v německém prostředí dostali možnost přístupu do škol, brzy by vedení německých firem bylo prolezlé samými Čechy.

Hodně to připomíná trvalý zájem Němců likvidovat české školství. Tady někde na diskusích bylo srovnání studentky, co si aktuálně zkusila české a německé gymnázium se zajímavým výsledkem. Němci by mohli být rádi za dosažení české úrovně vzdělávání. Aneb slečna si s českými znalostmi v Německu vystačila, obráceně to nešlo.

A jen tak mimochodem, přes veškeré smiřování, archiv a insignie Univerzity Karlovy jsou od 2. sv. války stále zadržovány v Bavorsku a čeští Němci se mohou stále tak trochu pošklebovat, že české VŠ diplomy z UK za posledních 65 let jsou neplatné. (Čemuž se snažili před válkou násilně předejít čeští fašisté a byli českými levičáky ukřičeni.)

0/0
30.6.2012 13:29

Antonín, topič

Re: Podstata historie - manipulovat děti k lepší budoucnosti

Vyznavači legalizace drog pořádají přednášky ve školách? Siupadne?

0/0
30.6.2012 12:46

Leinad

Re: Podstata historie - manipulovat děti k lepší budoucnosti

Jaký je pozitivní přínos prohibice?

Já znám akorát negativní - 1) Puberťák který něco zkusí/dělá, protože to nesmí. Kolik je lidí závislých na čokoládě nebo kofeinu(taky má při nadměrném užívání negativní důsledky na zdraví.)

2) Podpora farmaceutické loby. Riziko trestu pro lidi, který se tím léčí(nebo tlumí příznaky), ale místo polykání prášků hulí cigára.

3) Proč nejsou zakázány tvrdé drogy jako alkohol? Proč je povoleno kouření na zastávkách MHD, i při ohrožení zdraví lidí okolo kuřáka? 

4) Občasný výskyt nekontrolovaných dealerů, drog ředěných kdo ví čím, ...

0/0
30.6.2012 20:42

dana33

Re: Podstata historie - manipulovat děti k lepší budoucnosti

Sudetaci a cirkve jsou u spousty mladych uz jen prezitek. Horsi je to s muslimy. Hodne mladych muzu bez perspektivy se stava radikalnimi.

0/0
30.6.2012 13:33

azazzelo

Re: Podstata historie - manipulovat děti k lepší budoucnosti

Přežitek? Plno mladých lidí u nás je ochotno se vyjadřovat k osudu Sudet a odsunu, a souvislosti ignorovat.

0/0
30.6.2012 14:39

hbx

to samé

Je to přesně to samé, jako naši studenti nemají páru co byl komunismus. Můžou se posadit do lavic s těmi německými a vzdělávat se. On totiž fašismus a komunismus jsou spojené nádoby.[>-]

+4/0
30.6.2012 8:22

azazzelo

Re: to samé

Patrně jste spíš myslel nacismus. I tak si nemyslím, že je lze ztotožňovat. Fašismus má zcela jiné parametry. Tak jako tak, zádrhel je v tom, že rozeznat škodlivost čehokoliv na počátku vzniku, je oříšek. Snadno se nám soudí po boji. Ale jak se rozhodovat na počátku?

0/0
30.6.2012 9:53

richu_ch3

Re: to samé

zuerst schiessen, dann fragen ...;-)

0/0
30.6.2012 11:45

generál Patlay

Re: to samé

Po boji je znan vitez a ten si historii prepise jak je se mu to hodi. Pak uz je vsechno snadne a prehledne.

+1/0
30.6.2012 12:37

pete123

Re: to samé

Komunismus , fašismus, nacismus... rozdíl mezi nimi je asi takový, jako rozdíl mezi fan kluby (či chuligány) tří různých znepřátelených fotbalových klubů. Pokud jsou spolu, jsou schopni se vzájemně vymlátit. Pro pozorovatele z vnějšku jsou rozdíly mezi nimi téměř neidentifikovatelné...

Nevím, jak velký je rozdíl mezi fašismem a nacismem. Hlavně když vzpomenu na Italskou socialististickou (či sociální) republiku Benita Mussoliniho a NSDAP, které se k socialismu otevřeně hlásilo. Všechno zkrátka jeden velký, hnusný, levicový, socialistický sajrajt !!! ;-€

0/0
30.6.2012 16:02

Králík Roger

Mezi Mussoliniho fašismem a nacismem byl dost velký

rozdíl, co do brutality obou režimů. Tím nemyslím Mussoliniho poslední 2 roky v čele italské prohitlerovské loutkové vlády, které skončily Mussoliniho popravou partyzány...

Pokud jde o pravicové diktatury, nazývané "fašistickými," tedy Franco, Pinochet a Salazar, ty s fašismem nemají společné skoro nic, s nacismem a komunismem také ne.

Nacismus a komunismus si mohou podat ruce.

0/0
30.6.2012 18:09

StG08

K takovým výsledkům,

by dospěl každý stát v Evropě. Proto se tady každou třetí generaci válčí.

+1/0
30.6.2012 6:47

AP1

Re: K takovým výsledkům,

"Kdo nezná svou minulost, je odsouzen k jejímu opakování". Citát amerického filozofa George Santayany ...

0/0
30.6.2012 8:11

richu_ch3

Re: K takovým výsledkům,

kdo ma moc, aby manipuloval minulost, vladne budoucnosti ....

0/0
30.6.2012 11:46

AP1

Re: K takovým výsledkům,

aby jste mohl manipulovat dlouhodobe minulost,musite mit moc absolutni, a tu maji jen diktatori a samovladci, takze  vami psana fraze je jen dusledkem te prvni

0/0
30.6.2012 12:11

Králík Roger

Mýlíte se, možnost manipulovat dloudobě (nejen) výuku

minulosti mají také samozvané dost početné kliky. Říká se tomu "groupthink." Jedním z příkladů je "politická korektnost,"

0/0
30.6.2012 18:38

Kefalín5

I u nás si mnozí troubové myslej, že bolšáni byli/jsou hodní

Dokonce jsou ochotni je za 30Kč volit...8-o

+5/0
30.6.2012 6:12

anti-multi

Nejspis je to tim, ze ucebnicich se to schvalne vynechava

Ono je jaksi tezke rikat detem: "A ted, zaci, budeme probirat jaka byl nas narod svine."

0/0
30.6.2012 1:29

Parcival

Re: Nejspis je to tim, ze ucebnicich se to schvalne vynechava

Ty znáš obsahy těch německých učebnic?

0/0
30.6.2012 1:54

gadzo z gheta

Mě by jen zajímalo,

kde jsou ty géniové, kteří tvrdili (krom jiné), že Němci jsou nejvzdělanější národ na světě a že za svou minulost a nacismus se stydí. ;-)

0/0
30.6.2012 1:11

Parcival

Re: Mě by jen zajímalo,

Před tou velkou válkou tomu tak bylo.

0/0
30.6.2012 1:53

silný kuřák

Re: Mě by jen zajímalo,

Těžko říci, zda jsou nejvzdělanější, spíše se dá říci, že obecně jsou mimořádně vzdělaní. Ovšem mají několik vlastností, které jim umožňují hrát jistou dominantní roli. Za nacismus se skutečně stydí, ale za svou minulost nikoli. Nemají proč.

0/0
30.6.2012 6:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.