- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Máme jatýrka, ledvinky, brzlíček, srdíčko, jazyk, držky, plíčky - všechno čerstvý...
v tvem pripade to ale urcite nebude mozeček...
že nejdůležitělší je , jak rychle motorka jela, 90 určitě ne!
... u posledního domku pod stromy cedule konec obce Nové dvory ...
... mírná levá zatáčka do kopce, po 100 metrech značka Křižovatka s vedlejší silnicí ...
... po 50 metrech rovinky do kopce se zprava připojuje úzká asfaltka (tak na jedno auto) ...
... dalších 100 metrů roviny do kopce a zprava se připojuje asfaltka kvalitnější a širší, než ta, po které jede ...
... z čeho mohl soudit, že má přednost?
Přece z katastru nemovitostí, to ví každej.
Ovšem bez katastru se volí bezpečnější stav, tj. nevím-li, jaká cesta se na neoznačené křižovatce napojuje zprava = dávám přednost zprava.
jezdim tak 110-120, je to naprosto bezpecna rychlost, ale kdyz jedu pres krizovatku a vidim, ze tam dojizdi auto z vedlejsi tak vzdycky zpomalim..klidne na sedmdesat dokud nemam jistotu ze fakt zastavuje..
Zavery soudu ktere interpretuje nekdo nize mi pak prijdou celkem logicke
U nas je ve meste na jednom useku 80tka na hlavni pres krizovatku, obcas se tu objevi prazaci, kteri bez semaforu jsou v koncich, diky tomu tam 80 nikdy nejedu, protoze jiz parkrat mi tam nekdo vjel
chci také DOSTAT ŠANCI DÁT PŘEDNOST. Pokud se někdo po hlavní silnici přiřítí jako kometa, opravdu nemusím mít možnost včas reagovat. A u malého objektu, jakým je motorkář, je zpředu hodně těžké odhadnout rychlost, kterou se blíží !
Francouzi moc neplýtvají dopravním značením (pravidlo pravé ruky ve městech a pod.), ale před křižovatkami na otevřených silnicích je na hlavní skoro bez výjimky značkou omezená rychlost na 60 ! Dobře vědí, proč.
To, ze ho nevidis je jedna vec, ale spatny odhad rychlosti te nijak neomlouva. jinak pri rozhlizeni co te ucili rodice kdyz jsi chodil do skolky (pohled doleve, doprava a pak ZASE doleva) by mela byt sance neco prehlidnout naprosto minimalizovana, protoze defakto vjizdis na silnici s pohledem v levo. Samozrejme i tak se muze stat, ze neco prehlednes, ale ve vetsine pripadech je to tva chyba
Když vidím bílou dédávku zvyšuji pozornost a předvídavost na 100%. Obdobně při zahlédnutí motorkáře ve zpětném zrcátku. Kdybych boural pokaždé když mi někdo nedá přednost, tak už je naše celá rodina dávno mrtvá. Při příjezde ke křižovatce na rychlostní silnici dávám vždy z nohu z plynu a jsem připraven brzdit. A vzhledem k délce brzdné dráhy motorkáře bych typoval, že povolenou rychlostí nejel a opatrnost, zkušenost a předvídavost mu nic neříkal. Vina je sice jednoznačně na straně řidiče dodávky, ale za tragický následek této havárie nese spoluvinu motorkář. Stačí před vedlejší trochu přibrzdit a pozorně sledovat dění na ní. Pak už není takový problém buď zabrzdit nebo se střetu vyhnout úhybným manévrem. Zanadával jsem si v takových případech často, ale dodnes jsem si neodřel ani plechy. A ne že bych neměl rád rychlou jízdu, ale užívám si jí jen na volných silnicích a ne v místech hrozícího nebezbečí setkání z blbcem.
.... najdi si to místo prosím na google maps: TOHLE JE VOLNÁ SILNICE A TO ŽE TĚ NĚKDO NEZAREGISTRUJE NA 200 METRŮ JEN PROTO ŽE JSI "UŽŠÍ" NEŽ KRABICOVÁ DODÁVKA, TAK S TÍM SE ALE FAKT POČÍTAT NEDÁ!
Podle fotek na serveru HZS Zlín, je jasné kde se to stalo: T křižovatka od Slušovické přehrady a stoupání z Nových Dvorů na Hrobice. I kdyby jel motorkář do toho kopce dvě kila (což eje krajně nepravděpodobné), je tu furt minimálně dvěstě metrů směrem dolů z kopce na to, aby ho řidič dodávky viděl. Vzhledem k tomu, že do křižovatky dodávka najisto nevjížděla rychlostí 50km (to by asi nevybral), takže otázka zní, jaktože motorkáře ještě vlekl pod autem. Co se týče vlastního motorkáře, o nějakém puštění do pole nemůže být řeči, protože před ním v příkopě je betonové přemostění kanálu (po něm přejížděla ta dodávka) a navíc opravdu hluboký příkop. O oslnění řidiče dodávky zapadajícím sluncem taky nemůže být řeči, poněvadž on sám odbočoval na východ a slunko měl daleko napravo na západě. Nevím jak komu, ale mně to přijde tak, že nebožtíka řidič dodávky dokonale "přehlédnul".... Ale obrázek si udělejte sami....
Pokud predpisove jezdici motorkar bezmezne spoleha na to, ze ostatni jezdi dle predpisu, muze dospet k tomu, co my zkuseni vime uz dlouho. Musis myslet za deset. Potom mas o neco vetsi sanci tento provoz na silnich prezit.
...mě tak nějak nedochází, proč někdo, kdo jede na dvou kolech a kdo není chráněn karoserií, dobrovolně riskuje svůj život. Ano, má přednost. Ale jak všichni zkušení víme, na silnici musíš myslet za pět. K čemu ti je faktická přednost, když jsi mrtvý.
Je jedno kolik jel motorkář, je to jeho rozhodnutí jestli pojede 90 nebo víc. IQ tykve v dodávce se bude muset naučit pohybovat v silničním provozu, takových kokosů potkám za den hafo, jezdím kamionem. To podotýkám pro ty, kteří začnou moralizovat o předpisech. Čus
Takže až tobě, pane kamionaku, bude vyjezd z vedlejsi trvat pet minut, a napali to do tebe nejkdo v devadestace, tedy v predpisove rychlosti, vzpomen si na svuj prispevek. Protoze kamionaku, kteri vyjedou z vedlejsi aniz by opravdu dali prednost, zneuzivajic sve vahy, potkavam na silnici milion.