Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pražští radní nakonec schválili změny v MHD, méně linek bude od září

Rada hlavního města schválila změny v hromadné dopravě, které začnou platit od letošního září. Radní pro dopravu Josef Nosek chtěl přitom materiál z programu stáhnout, zářijový termín považoval totiž za nereálný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JižníM

opravdová výhoda!

:-(od září tedy kromě přestupu ztrávíme na cestě 2x tolik času. Nyní jedu busem 154 na nádraží Horní Měcholupy 22 minut. Od září se ale 154 dostanu jen na Háje, tam někde najdu linku 183, počkám si na ní 20min (nebude to metrobus aby měla kratší intervaly) a pak dojedu na nádraží. Čímpak jezdí ti, co vymýšlejí takováto "zlepšení"?!

0/0
27.6.2012 23:22

Carpe.Noctem

Mě fakt pobavili

Teď nám tady staví 2 busy. Jeden z nich, který jezdí jen ve špičce v pracovních dnech, úplně zrušili a uvádí, že ho nahradí spoj druhý, u kterého ovšem změní trasu tak, že už nebude naší lokalitou projíždět. Bravo Rv

+1/−1
27.6.2012 11:41

_peta303

Re: Mě fakt pobavili

Vavřenova!

Zajímalo by mě, co Ropidi fetovali...

0/0
3.7.2012 22:06

dada.33

Méně tramvají - více aut

Řídím tramvaje již několik let. Ale současné změny mi přijdou trochu přitažené za vlasy. Praha se zbavuje více dopravních spojů. Stále se spekuluje, kde ušetřit. Ale od jednoho odborníka vím, že tam kde by se mělo šetřit, je hlavně generální ředitelství DP. Měli by se podívat třeba do Berlína. Oproti Praze je tam miniaturní ředitelství, které spravuje podstatně větší podnik, nežli je v Praze. To víte, musejí se někde zaměstnat manželky kamarádů a radních. Takové obří toky peněz přeci nemohou nechat jen tak ladem.

Hlavně že DP měl na zlaté padáky pro managery, které vyhodil. Když někdo dělá špatně svou práci, tak se vyhodí bez zlatého padáku. To ovšem v Praze neplatí.

+2/0
27.6.2012 11:00

antimultivitamin

Pražští radní se už absolutně zbláznili

To jediné, co v Praze ještě trošku funguje, teď naprosto zničí. Ale doufám, že když bude MHD nabízen méně služeb tak i adekvátním způsobem sníží jízdné!

0/0
26.6.2012 23:06

div@

Pražští radní jezdí firemníma autama

A lidi nemají co kde šmejdit, mají sedět doma nebo být v práci.

+1/0
26.6.2012 20:15

ctiraz

Změny

Jezdí někdo z ropidu vůbec MHD? Odpověď: Ne. Stále posloucháme od ROPIDu posloucháme, jak jsou změny prospěšné, že se chceme přiblížit západní Evropě apod. Koncept páteřních linek je vhodný, ale ne pro město jako je Praha, už teď tyto údajné páteřní linky jezdí stylem "jeden autobus, půl hodiny nic, pak dva až čtyři spoje stejné linky za sebou", pozoruju to denně.

Jinak by měl také ROPID uznat svojí chybu při sestavování jizdních řádů, k nám do Čimic jezdí tři linky od metra, mají se omezovat a všechno se má "stěhovat" na linku 183, která již nyní jezdí nechutně přeplněná a zpožděná, linku 152 (kloubové autobusy), která jezdí o tři minuty kratší čas do Čimic než linka 183 (krátké autobusy), má být pomalu zrušena, protože linka 183 jede v Kobylisích minutu před linkou 152 a lidé se cpou do linky 183.

Absolutně také nechápu jízdní řád večer, do Bohnic jezdí všechny autobusy naráz, pak dvacet minut nic, k mám do Čimic to samé.

Ropid ničí MHD, místo přímé linky přestupují teď lidé stokrát.

0/0
26.6.2012 19:27

kenx

Re: Změny

Přesně tak. Pravidelně se na Kačerově sjíždí vláček 150 - 139 - 205, pak tam 10 minut nic nepřijede. Kdyby se na to dalo alespoň spolehnout, ale metrolinka vedená přes půl Prahy pro ROPID zjevně něčekaně na své trase sbírá nepravidelnosti. Podobně jezdí na jihu tramvaje, od Palačáku jedou za sebou ...

0/0
26.6.2012 20:40

Kidkid

Pražští radní jsou asi stejně

hloupí jako radní v Plzni či jiných městech. Místo toho, aby se snažili, aby linek MHD bylo co nejvíce a tím zmizelo co nejvíce aut z ulic tak vymýšlejí nesmyslné kombinace tratí a přestupů, že většina lidí raději jede autem. Při tom MHD má hlavně auta z ulic měst odstranit, jinak ve městech jen čmucháme smrad z motorů.

V Plzni obvykle dělají prázdninové jízdní řády s omezení počtu spojů a po prázdninách už se spoje nenavýší. Někdy to na mně dělá dojem, že DP by nejraději vozili cestující z konečné na konečnou nebo nejezdili vůbec a jen brali peníze za jízdné.

0/0
26.6.2012 18:46

jan13mfdnes

asi chtejí lidi nahnat do aut...

Co to je zase za paznecht, jednou píšete to a pak zas opak... Je to nějaké celé divné to schvalování.

0/0
26.6.2012 17:20

MFD to hraje s náma

Někdo tu do některé z dřívějších diskuzí psal

kontakt na jednoho z těch potentátů na magistrátu, co je za to zodpovědný? Nevíte tu adresu někdo?

0/0
26.6.2012 16:42

sluni-sluni

Re: Někdo tu do některé z dřívějších diskuzí psal

pošlete jim nějakého vira aspoň? ;-D

0/0
26.6.2012 17:32

sluni-sluni

P7 - Ortenovo náměstí

je to možné? takže od září tudy bude jezdit pouze jedna tramvaj a to č. 12?, protože:

č. 15 zrušili už nyní.. a někdy je to docela kolaps

č. 5 od září nebude už tudy vůbec jezdit...

ona i ta radnice P7 je docela vymakovaná, no ale tohle je docela síla

0/0
26.6.2012 16:26

demon3

Re: P7 - Ortenovo náměstí

Bude tam jezdit linka 14/24, takže Orteňák zůstane plusmínus na svym, ale o nějakym zpřehlednění se rozhodně mluvit  nedá...

0/0
26.6.2012 23:24

wierz66

nová nadzemní linka metra za minimální náklady

by mohla být zbudována na současných vlakových kolejích.

V příštím roce bude snad zbudována vlaková zastávka Kačerov a zajistí se přímá vlaková doprava do centra ve směru Modřany-Braník-Kačerov-Vršovice-Hl.nádraží. Šlo by propojit most Inteligence se Smíchovem, vznikl by tzv.vnitřní městský vlakový okruh Smíchov-Výtoň-Vršovice-Kačerov-Braník-Smíchov, který by dopravně obsloužil vekou část Prahy při minimálních stavebních investicích, oproti budování nových dopravních infrastruktur.

0/0
26.6.2012 16:03

ramsveyker

Re: nová nadzemní linka metra za minimální náklady

Dobrý, ale nereálné vzhledem k obtížné domluvě magistrátu s drahami.

Příklad: Protažená tram. linka do Podbaby - velké investice vyargumentovány budoucí stavbou přilehlé železniční zastávky a - nic.

0/0
26.6.2012 16:10

laukums

Re: nová nadzemní linka metra za minimální náklady

To je sice hezké, ale autora příspěvku, na který reagujete, opravdu nemusí zajímat, zda někdo je, nebo není schopen se dohodnout. Proto předkládá racionální řešení v podobě většího využití vlaků. Osobně si myslím, že obdobně nebylo nutné metro na Černý Most, když ve stejné stopě vede kapacitní trať, která po drobných úpravách za zlomek nákladů zvládne totéž co metro. Další "nedohoda" nás může stát miliardy nebo desítky miliard a to je hodně drahý špás.

+2/0
26.6.2012 16:22

wierz66

Re: nová nadzemní linka metra za minimální náklady

v současnosti je dohoda určitě možná, minulost je minulostí. Kdyby se použily /upravily/ současné koleje, nemuselo by do ulic vyjíždět takové množství naftových autobusů.

0/0
26.6.2012 16:24

kenx

Re: nová nadzemní linka metra za minimální náklady

Kdo by takovým "metrem" z Modřan jezdil? Už to označení, Modřany, trať je podél Vltavy, tedy na okraji obytné zóny, ne v centru, musely by se zřídit místní autobusové linky, které by cestující navezly. Spočtěte si čas čekání, jízdy a přestupu, za dobu téhle srandy by už byl bus v půlce cesty na Kačerov. Vůbec by nebyla řešena Lhotka, Kamýk, Novodvorská ... Trať není vhodná pro takový druh dopravy, přestup na Kačerově existuje jen v plánech a není to snadná změna. Pokud jde o Smíchov, nevidím bohužel reálné se tam dostat z Mostu Inteligence. Mnohem užitečnější by bylo konečně vybudovat Dvorecký tramvajový most - případně i pro busy MHD a realizovat tramvajovou trať z Budějovické.

0/0
26.6.2012 17:01

wierz66

Re: nová nadzemní linka metra za minimální náklady

dle jízdního řádu je možné dnes dojet vlakem z Modřan do centra na hlavní nádraží za 20minut, nádraží Modřany je u stejné tramvajové zastávky na hlavní tramvajové trati ze sídliště Modřany - do centra. Autobusy tam svážejí lidi už nyní, v případě pravidelnějšího spojení vhodně zvolené soupravy, vy byla linka určitě využita a autobusů by mohlo být méně, případně jezdit smysluplnější trasy. Byla by to určitě alternativa k mnohazastávkové tramvajové trati. Co se týká Lhotky,Kamýku a Novodvorské, té se plánované a zrušené metro D stejně vyhýbalo, ta oblast je odkázana právě na autobusy. Vlaková zastávka Kačerov bude na současné trati vybudována v příštím roce. Je to naprosto logické a "levné" řešení dopravy. Hodně to pomůže, bude to alternativa spojení do centra při opravách Nuselského mostu.

0/0
26.6.2012 17:30

kenx

Re: nová nadzemní linka metra za minimální náklady

Tramvaj to i s tou spoustou zastávek dá do 25 minut na Václavské náměstí také :-) O tom, že by teď autobusy svážely na Nádraží modřany nějaké cestující jsem si nevšiml, bývá tam prázdno, jezdím kolem často. Navíc si vůbec nejsem jistý kapacitou železniční trati, na trati v Krči vidím často nákladní vlaky, neumím si představit, jak se tam mezi nimi budou motat městské soupravy.

0/0
26.6.2012 21:29

wierz66

Re: nová nadzemní linka metra za minimální náklady

auta stojí, vlaky jedou ! Kapacita kolejové tratě v Praze je nevyužitá. Pokud by byl na kolejích pravidelný interval, nemusely by se metrobusy tolik motat v zácpách přes půlku Prahy. Např.spojení Smíchov - Výtoň - Vršovice a Modřany - Kačerov - Vršovice - Hl.nádraží si o využití přímo říká.

0/0
27.6.2012 11:07

elDoctor

Je na místě připomenout

že přičiněním TOP09 a její novele zákona o rozpočtovém určení daní přijde Praha o 650 000 000 Kč ročně!!!

0/0
26.6.2012 15:36

laukums

Re: Je na místě připomenout

Každý soudný Pražák toto naprosto schvaluje, včetně mě. Co se v hlavním městě rozkrade, to by jinde v malých obcích vyřešilo spoustu problémů.

+3/0
26.6.2012 16:23

elDoctor

Re: Je na místě připomenout

Jste naivní - venku se krade úplně stejně, jen v menších objemech, tak si starostové přihráli něco navíc....

0/0
27.6.2012 6:52

JtF

Re: Je na místě připomenout

Dělá to 517 kč/obyvatel....takže nic moc

Kdežto naše obec dostane 7 408 000Kč navíc což je super.

2258 Kč/ob

0/0
26.6.2012 17:22

elDoctor

Re: Je na místě připomenout

lze předpokládat, že skoro každý obyvatel vaší obce byl v Praze, zato pravděpodobně jen málo pražáků bylo ve vaší obci. Vaše obec potřebuje Prahu, Praha vaši obec ne.

0/0
27.6.2012 6:51

pskoda

Jednání zastupitelů mi zavání korupcí

a to dost silně. Jinak si takové chování nedovedu vysvětlit. Prostor na připomínky 5 dnů a nakonec se na ně stejně nebere ohled ;-€

0/0
26.6.2012 14:31

kenx

Re: Jednání zastupitelů mi zavání korupcí

To není korupce, to je strach z připomínek městských částí. Problém je, že pánové z magistrátu zapomínají na úlohu městských částí, zastupují občany a městské části po zkušenostech z předchozích let už nejsou jen modré ... Je ať blbnou, lidé jim to vrátí ve volbách i s úroky. Měnit zažité trasy a/nebo číslování tramvají může připadat skvělým nápadem dopravnímu odborníkovi, pohledem technických argumentů bez připomínek, jenže lidé mají také zažité chování a je třeba k tomu přistupovat velmi citlivě. Stejně, jako už je doufám pryč doba, kdy se lidé přizpůsobovali strojům, měla by se doprava dělat především pro ulehčení života lidí. Chybí tu konkurence, chybí tu alternativa, která by byla někde na pomezí veřejné hromadné dopravy (prosím neplést veřejnou se zadarmo, to není ani pražská MHD) a IAD (včetně taxi), taková která by byla schopná nabídnout komfortnější podmínky pro skupinovou přepravu osob. Také bych povolil jízdu pruhy pro busy pro auta s minimálně 3 cestujícími.

0/0
26.6.2012 14:39

Lord Helma

To už tu bylo

Zase se vrací doba, kdy i rodilí pražáci budou jezdit hromadnou dopravou a v ruce budou třímat plán sítě a doufat, že dneska dojedou, kam původně zamýšleli. Už je chybí to hlášení v ranním rozhlase na stanici Praha. Se slzou v oku jsem si zavzpomínal na své brožované mládí.

+2/0
26.6.2012 14:29

pomodli se !

mě by teda zajímalo k čemu je pak nějaké sčítání lidí

odůvodněno tím, že se bude lépe plánovat MHD atd...když se MHD mění každý rok, i půl rok...

0/0
26.6.2012 13:55

Antikodex

Proč musí mít důchodci MHD v Praze zdarma?

To neměli ani za komunistů. Přitom většina z nich pláče, jak jim za NICH bylo lépe. Není na čase jim ty báječné časy před r.89 opět připomenout?

A navíc by se nemusely redukovat spoje...:-/

+3/0
26.6.2012 13:42

SuperTrooper

Kolik z těch...

...kteří "velkorysé" změny v trasování MHD schvalují a prosazují, ji skutečně používá ke svému dennodennímu cestování po Praze?

+2/0
26.6.2012 11:49

Martin Šubrt

Re: Kolik z těch...

Byste se divil, ale ti, co je vymysleli, dokonce tramvaje například řídí a MHD je jejich životním koníčkem. Bohužel je pojali tak, aby si změnami splnili své sny z hraní si prstem po mapě...

+2/0
26.6.2012 12:33

drbas

Re: Kolik z těch...

ale on nemyslel preci konstruktery... ale radni... Rv

0/0
26.6.2012 14:25

Martin Šubrt

Re: Kolik z těch...

Když takový potrhlý návrh předloží "konstruktéři" a pěkně ho marketingově vyšperkují snůškou lží, radní fakt nemají šanci poznat, že je to nesmysl. Ale z principu volených zástupců to skutečně schvalují... Ovšem z nějakého negativního záměru bych ty radní nevinil...

+1/0
26.6.2012 14:44

looki25

Re: Kolik z těch...

tak snad to dělaj líp, než plánování tras...

0/0
26.6.2012 14:27

Adlytolk

Změn bylo moc

Jako rodilý Pražák bych si musela po provedení změn, které měly nastat, hledat, jak se kam dostanu. Změn bylo hrozně moc. Podle mě je úplně zbytečné překopávat trasy prakticky všech linek, co po Praze jezdí...Rv

0/0
26.6.2012 11:12

sluni-sluni

Re: Změn bylo moc

on ten nový management musí nějak zdůvodnit proč tam sedí... + proč vůbec mají Ropid Rv

0/0
26.6.2012 16:28

lu2222

spojení 125 a 271 není nesmysl

Obě to jsou relativně krátké linky, které mají část trasy společnou a netrpí na pravidelná zpoždění. Kromě ušetřené nafty za společné úseky, kde jedna nebo druhá linka vozí vzduch se ušetří i za řidiče, protože u delší linky prosedí míň času na konečných. A možná by se mohlo vypravit i méně vozů.

+2/0
26.6.2012 11:05

pskoda

Re: spojení 125 a 271 není nesmysl

Nesmysl to je. Linka, která by tyto spojila, by lehce nabrala zpoždění na Průmyslové i na Jižní spojce. Pokud by šlo jen o spojení linek, neušetřilo by se nic, počet vozů i řidičů by byl stejný. Navíc to nedává smysl, protože ten, kdo to má blíž na Skalku, má lepší jet na Smíchov metrem.

0/0
26.6.2012 12:18

lu2222

Re: spojení 125 a 271 není nesmysl

Ušetřilo by se 1 km jízdy každým směrem, tj. cca 200 km každý všední den a cca 150 km o sobotách a nedělích. To je přibližně 65 tisíc kilometrů ročně. To mi nepřijde, že by bylo zrovna málo.

0/0
26.6.2012 13:41

čtenářka novin

Re: spojení 125 a 271 není nesmysl

"...které mají část trasy společnou"  - to psal tedy znalec, protože mají společný jen úsek Háje - Horčičkova, což je ca 200 m, 1 zastávka.  Ale zpoždění podle mě nenaberou, protože doposud l. 271 dojíždí na své konečné bez zpoždění.  240  (nahradí 154) už neumožní spojení do starých Petrovic, protože se vyhne zast. Sídliště Petrovice až Boloňská.  Ach jo, stačilo by, kdyby si odborníci z Ropidu aspoň jednou trasy osobně projeli !!

0/0
24.7.2012 15:39

acsalik

revoluce

Ještě že to je odloženo.. Spíše by to chtělo úplně zrušit než vymýšlet kraviny.. Zasadit se o metrolinky ještě když v tom plánu jsou úplně špatně vedeny, to teda musí být odvaha kazit něco co je dobré. zrušit celou tuhle "revoluci" nebo jak tomu radní říkají.

0/0
26.6.2012 10:34

p555

okruzni doprava

Prazske MHD je dost dobra, o tom neni pochyb. Ma vsak trvale jeden zasadni problem, ktery tyto zmeny meli jen a jen posilit. Je organizovana paprskovite z okraje do centra a nemysli na cestovani mezi okraji. Prave linky jedouci "po ctvrtkruhu" ze zapadu na jih/sever nebo z vychodu na jih/sever mely byt v tom planu ruseny...

+2/0
26.6.2012 9:53

lekarnička

Re: okruzni doprava

Ropid chce zlepšit orientační schopnosti Pražáků neustálým tréninkem mozkových buněk při vymýšlení kudy se dostat do sousední městské části. Proč jezdit jedním spojem, když můžeme jet přes centrum s několika přestupy. A nakupovat přeci nemusíme, do práce taky ne. V současné době dojedeme na polikliniku i na nákup jednou linkou bez přestupu, podle navrhovaných změn dojedeme na polikliniku, ale před nákupním centrem linka uhne a vyhne se i dalšímu

0/0
26.6.2012 15:01

ondra-pro

Zrusit 271 na Horni Mecholupy

byl naprosty nesmysl !!!!!! Jeste ze si to rozmysleli. R^ Naopak tato linka by potrebovala posilit !!

+3/0
26.6.2012 8:55

Martin Šubrt

Re: Zrusit 271 na Horni Mecholupy

Ona nebyla zrušena, jen nahrazena prodlouženou 125...a pravda, v návrhu o fous oslabena, místo posílena, byť měla ještě přebrat lidi ze zkrácené 154

0/0
26.6.2012 10:01

S.P.Q.R.

Re: Zrusit 271 na Horni Mecholupy

no, prodloužit linku 125 je hrozná blbost. tak jak je ta trasa dnes, tak je dostačující

+1/0
26.6.2012 10:47

Antidukat

Žádné změny se dělat nemusí

Stačí, když se zruší to nesmyslné populistické opatření - jízdné zdarma pro důchodce od 65 let:-/

+7/0
26.6.2012 8:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.