Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči kvůli nám zvolnili a někteří i mávají, říká hlídka z passatu

Rychlý policejní passat najezdil v Libereckém kraji od dubna už 11 tisíc kilometrů a jeho posádka za tu dobu vybrala na pokutách 472 tisíc korun. Policisté si vůz pochvalují. Řidiči si podle nich nyní na silnicích dávají větší pozor, protože na první pohled nenápadný vůz na ně může číhat kdekoliv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Své dukáty věnuji na chudé feny

Tyhle ochránce vídám pendlovat

jen na silnici mezi Lbc a Bílým Kostelem - 4 až 5proudá silnice, v pohodě by mohla být rychlostní se 130kou, ale je tam jen 90 km/h.

Takže hrdinové v Passatu tam na téhle autostrádě s minimálním provozem chytají přestupníky jedoucí 101 km/h RvRvRv

0/0
2.7.2012 13:10

Karl Novak

Spíš než výše pokut by mě zajímalo, o kolik

se snížila nehodovost, jestli jsou silnice v lepším stavu a jestli vzrostla propustnost silnic.

Výběr pokut je jen a pouze nejzazší prostředek ke snížení nehodovosti a průjezdnosti silnic. V žádném případě to nesmí být účelem existence policie.

Rv

0/0
27.6.2012 15:06

JayDeeSq

zajímavej pohled na věc..

můj pohled na silnici je takovej,že se jezdí zase opět křečovitě jako se jezdilo po zavedení bodovýho systému..každej víc hledí na tachometr,preventivně jede o 10míň jen běda aby nepřekročil,ale reakce a chování řidičů na silnici obzvlášť na r35 v okolí liberece mi přijde jak kdyby byli napitý..ale tak hlavně že je police spokojená,podlě mě je to na silnicích horší,ale takové ty ostatní aspekty samozřejmě policie nezkoumá a ani zkoumat nechce,ona sleduje rychlost a konec..a ty řeči že jim nejde o pokuty...tak hlavně že nejvíc jezdí tam kde je 4pruh a 90..bohužel v tomhle systému jak se passaty využívájí sou podle mě spíš ke zhoršení stavu než ke zlepšení..

+6/0
26.6.2012 23:45

bim2

Rychlost?

To ze meri rychlost na dalnicich chapu... Ale na tech silnicich by se radsi meli zamerit na ridice co se chovaji jako prasata, riskantni predjizdeni pres dvojitou plnou, predjizdeni na krizovatce atd... To by mi bylo stokrat milejsi nez kdyz cekaji az nekdo pojede 110 aby mu napalili petikilo... To je mi trosku zahadou...

+3/0
26.6.2012 13:36

urceno ke smazani

Re: Rychlost?

to ze meri rychlost na dalnicich take chapu. statisticky se jedna o nejbezpecnejsi komunikaci (bezpecnejsi nez parkoviste) s mnohde smesne stanovenymi limity ktera svadi k tomu aby clovek jel podle rozumu a ne podle ciferniku. tak se tam vybira jedna radost.

+2/0
26.6.2012 13:46

J.E.

Re: Rychlost?

Ve své podstatě máte pravdu, ale tohle je na opravdu "širokou" debatu, protože naše dálnice byly stavěny na určité podmínky . . .

0/0
26.6.2012 13:57

Mustrum Ridcully

Re: Rychlost?

Víte, kdyby čeští řidiči jezdili po dálnicích tak, jak se jezdí v Německu, tak bych proti vyšší rychlosti ani v nejmenším neprotestoval. Když ale mám každou chvíli při předjíždění kamionu za kufrem nějakého debila tak blízko, že ve zpětném zrcátku nevidím jeho světla (a to jedu 130km/h), tak tady je kombinace rychlosti a nedodržování bezpečné vzdálenosti smrtelně nebezpečná. Ano, objevují se už i na českých silnicích řidiči, kteří jsou patrně z těch německých dálnic poučeni anebo mají pud sebezáchovy a u těch mi nevadí, že jedou rychle, když ale při předjíždění uvidím ve zpětném zrcátku černou tečku, která se velmi rychle změní v SUV, které mi dobrzdí těsně za kufr, tak potkat později toho řidiče někde na parkovišti bez okolků se s ním porvu. ;-€

0/0
26.6.2012 13:58

urceno ke smazani

Re: Rychlost?

proc porad nekdo hlasa ze cesti ridici jsou spatni a ti ostatni jsou naprosto nejlepsi? ja nevim, skutecne jste ridil nekde jinde po evrope, treba i mimo nemecko? uz jste zkusil ridit treba v Italii, Turecku nebo nedejboze v Polsku? a nenapada vas, ze ceske silnici jsou nebezpecne ne kvuli ridicum, ale kvuli silnicim samotnym? rozbite, uzke, pretizene? D1 neustale zaflakana proudy kamionu, rozbity pravy pruh a levy lepsi jen misty, cizi kamiony se neustale predjizdi a do toho jeste ridici vychovavaci kteri "ja jedu 130 a vy se pokakejte nikdo me nesmi predjet" proste z leveho pruhu neuhnou protoze jinak by dostali lepru?

je to jen o lidech. kdyz mame spatne a pretizene silnice, ridici se tomu holt prizpusobili a jezdi se tak jak se jezdi. zkuste si D1 projet nekdy kdy neni spicka a kamiony maji treba zakaz - je to naprosta pohoda, na tempomat muzete z prahy az do brna.

+1/0
26.6.2012 14:08

Mustrum Ridcully

Re: Rychlost?

Projel jsem Polsko od jihu na sever (k Mazurským jezerům). Byl to opravdu nezapomenutelný zážitek. Také proto by mě ani nenapadlo dávat polské řidiče za vzor (ostatně i podle statistik jsou horší než ti čeští).

Čím rozbitější a užší silnice, tím opatrněji by měli řidiči jezdit. Takže s vašimi závěry nesouhlasím.

0/0
26.6.2012 14:12

urceno ke smazani

Re: Rychlost?

no jo, ale kdyby vsichni jezdili tricet po rozbitych silnicich, tak se nikdy nikdo nikam nedostane. Jak rikate take, naprostou vetsinu nehod zpusobi ridici jednotka mezi sedackou a volantem kdy preceni, podceni nebo nedoceni svoje sily, odhad, rychlost.. cokoliv. A pokud se ma mnoho aut vejit na malo silnic, navic jeste rozbitych, chaoticky znacenych, cele zastupy a lesy znacek bilbordu ktere rozptyluji a dezorientuji ridice, tak je to proste spatne a drive nebo pozdeji dojde k nestesti.

stat by se mel primarne starat o to aby silnicni sit byla v poradku, dobre spravovana, s rozumnym mnozstvim rozumneho znaceni a hlavne by mel nechat lidi pouzivat mozek. kdyz misto mozku lide pouzivaji vyhlasku a medii omilanou mantru "jedu padesat vse je v poradku nic se mi nemuze stat, jedu padesatjedna sem ultrapirat" tak je to proste spatne.

+1/0
26.6.2012 14:32

pavel49

Re: Rychlost?

Podle mě i na dálnicích by měli tu rychlost nechat být a hlavně se soustředit na něco jiného, viz včera na D1, jedu 140 - 150, ale nepřipadá mě že bych jel nebezpečně, ale nějakej idiot potřeboval jet rychleji a tak předjížděl všechny z pravé strany a to i včetně odstavnýho pruhu, tohle je podle mě nebezpečný, ne když někdo jede o 20, 30 km víc a dodržuje přitom bezpečné vzdálenosti.

+1/0
29.6.2012 10:11

sojkatus

Passat vs. Audi a8

My mám audi a8 a zajímavé je že passat nás nebyl pomalu schopen dohnat na dálnici :-) a to jsme jeli pomalu :-) jen jsme přehlídli značku 80 :-) a hned na začátku dálníci jsme na to dupli a jeli....a passat nás dohnal, až když jsme uviděli jak zablikalo světýlko :-) a to ještě v dálce :-)))) takže na audi a8 to nemá :-)

+1/0
26.6.2012 11:30

sojkatus

Prej s ferrari!!

Ferrari má zrychlení 0 - 100 za 4,0 s (eko) a sport 3,5 s :-) a z 0 - 200 cca. 4,5 s :-) takže asi pan novinář neví o ferrari nic ;-)

+1/0
26.6.2012 11:28

Neutrální Nick

Re: Prej s ferrari!!

" 0 - 200 cca. 4,5 s" - o Ferrari evidentně nevíš nic ani ty, ňoumo.

0/0
26.6.2012 12:12

mambicka

Re: Prej s ferrari!!

ale prosím Vás, nekažte panu novinářovi objektivní zpravodajství o nadautu, stojícím na straně dobra! Policejní Passat je jistě popasuje i s vozy F1 za všech okolností. Pojdmě česká Kobro 11 !

0/0
26.6.2012 12:30

bim2

Re: Prej s ferrari!!

jizda na okruhu je jedna vec a jizda po ceskych silnilnicich nebo rychlostnich silnicich za provozu vec druha.... Nevim jak byste jim chtel ujizdet a kam...

+1/0
26.6.2012 13:27

Andee in Red Book

Re: Prej s ferrari!!

Ze 100 na 200 za jednu vteřinu? Tak takové Ferrari bych chtěl vidět ;-D;-D;-DRv

0/0
26.6.2012 20:48

urceno ke smazani

jeste takova technicka..

kdyz tu oktavku zmerili a vystartovali za ni, doufam ze ohleduplne a podle pravidel.. nebo jako obvykle jako prase, bez varovani, majaku, blikani vletet na silnici protoze ja sem passat kdo je vic, i kdyby meli motorkari pres kapotu v dobrisi litat, straslivy pirat musi byt potrestan..

+4/0
26.6.2012 10:45

KarelV

Re: jeste takova technicka..

Mě by spíš zajímalo, jak mohou za překročení o 26 km/h požadovat pokutu JENOM 500,- ?!?!?! ;-€

Vždyť je to SMĚŠNÉ !!! .....  Rv Rv Rv [>-]

0/0
26.6.2012 11:26

nakej_nick

Re: jeste takova technicka..

není to směšné, je to tragické

že toto vůbec pokutují

+6/0
26.6.2012 11:44

urceno ke smazani

Re: jeste takova technicka..

inu, muzes si o tom s policii popovidat, az na ctyrproude silnici treba ve meste kde je padesat (a ma byt aspon 80) prehlidnes zapomenutou tricitku ktera zbyla od predlonskych oprav.. pak se muzes hrde dozadovat toho, aby ti na miste naparili aspon deset milionu pokuty protoze si nejstrasnejsi pirat na svete, ty hrdino.

+2/0
26.6.2012 13:44

mambicka

opět AGITKA na objednávku

Rozumnej člověk bere nejvyšší povolenou rychlost jako DOPORUČENOU pro řidiče, který daný úsek NEZNÁ a řídí 20 LET starý auto, např. Favorit nebo Škoda 120... Vynucování dodržování této INFORMATIVNÍ značky je čistá BUZERACE, která v ZÁPADNÍ EVROPĚ NEMÁ OBDOBY. Apeluji na řidiče, aby před absurdním nařízením upřednostnily VLASTNÍ ÚSUDEK. Stejný názor doufám budou mít i policisté ve službě. Autor tohoto článku je prodejná PROSTITUTKA.

+6/0
26.6.2012 10:40

urceno ke smazani

Re: opět AGITKA na objednávku

"Stejný názor doufám budou mít i policisté ve službě" toto bylo mysleno predpokladam jako ironie, ze? dum spiro spero, jak se rika..

+1/0
26.6.2012 10:41

Franz von Weissenburg

Re: opět AGITKA na objednávku

Doufat můžeme - naděje přece umírá poslední ;-)

0/0
26.6.2012 10:42

dunil_3

Re: opět AGITKA na objednávku

to nebude ironie ale ztopořené ego...

0/0
26.6.2012 10:45

ufoun

Re: opět AGITKA na objednávku

Nejvyssi dovolena rychlost je znacka ZÁKAZOVÁ. (ne zadna informativni nebo doporucena). Takze jiz ze sve podstaty druhu, zakazuje jet rychleji....

0/0
26.6.2012 12:21

mambicka

Re: opět AGITKA na objednávku

děkuji za postřeh. Na Vás neapeluji.

0/0
26.6.2012 12:34

urceno ke smazani

prosim redakci

aby reklamni a PR clanky dusledne oznacovala jako reklamni. Kdo se v tom ma vyznat, clovek otevre odkaz, ceka nejakou hodnotou informaci a zase na nej vypadne jen reklama na bozsky superpasat, diky kteremu nastava na nasich silnicich nebe na zemi..

+5/0
26.6.2012 10:38

zlababa.dvur

tak zrovna ti Liberečtí

pravidelně jezdí na tom úseku R35, kdy skončí "silnice pro motorová vozidla" ačkoliv parametry silnice se nijak nemění a není žádný logický důvod ke snížení rychlosti. Je vidět, že jim nejde o výběr pokut, ale hlavně o bezpečnost.

+2/0
26.6.2012 9:28

borgano

A je to vůbec legální?

Nikde na voze nevidím označení POLICIE?

..a nikde jsem nenašel právní úpravu, která měření z neoznačených aut povoluje.

0/0
26.6.2012 9:14

Neutrální Nick

Re: A je to vůbec legální?

CO zákon nezakazuje nebo neupravuje, je povoleno.

0/0
26.6.2012 10:20

urceno ke smazani

Re: A je to vůbec legální?

spatne. pro obcana plati ze co neni zakazane je dovolene, pro stat plati ze co neni povolene je zakazane.

+5/0
26.6.2012 10:35

řezbář

Zajímavé

Když policie chce stíhat Rátha, Parkanovou za porušení zákona - to jsou borci. To se týká pouze jedné osoby a nám, většině, se to nemůže stát. Když, stejná policie, chce, nás ostatní, pokutovat za porušení zákona, tak to jsou ale svině. Nezastávám se nikoho, pouze posuzuji úhel pohledu.

+2/0
26.6.2012 8:41

IARK - Králíček z pekla

Re: Zajímavé

R^ kazdy den je to videt v diskusi, napr argument, ze kdyz auto projede okolo hlidky a ujizdi, tak ho hlidka nesmi stihat, protoze ridic by mohl zazmatkovat a zpusobit nekomu zraneni 8-o

0/0
26.6.2012 8:43

Coldstone

D2 Slovensko

tam je potkáte na každém 50km - všichni tam jedou 135 - kdo ne, za pár kilometrů ho vidíte v odstavném pruhu

0/0
26.6.2012 8:14

Kladýnko1

Tak to jo...

"My se nesnažíme vybrat co nejvíce na pokutách, jde nám hlavně o to přimět řidiče, aby jezdili bezpečněji a ohleduplněji...."  A půl článku je o tom jak kasírujou frajera za mírné překročení rychlosti (po odečtení tolerance jel pravděpodobně kolem stovky) na rovné, přehledné dvouproudové komunikaci. Pro neznalé ta silnice vypadá takto:  http://maps.google.cz/maps?hl=cs&ll=50.794678,15.00307&spn=0.000054,0.055747&t=h&z=15&brcurrent=5,0,1&layer=c&cbll=50.794678,15.00307&panoid=NgRXTl9AAbvHbQlMwi4rMw&cbp=12,122.77,,0,8.66

+5/0
26.6.2012 7:31

Lippy

Re: Tak to jo...

Přesně! Mě to stálo za 113km na podobném úseku 1000,- na místě, páč jsem si tou policejní krafkou absolutně nesedl a to se snažim s cajtama nehádat :-/

0/0
26.6.2012 9:07

pavllinko

Re: Tak to jo...

já jel 60 v místě kde je 40, předjížděl dvě auta a trabanta. Chytili mě "cajti" po 1km, tak jsem zastavil...poklábosili, co novýho ve světě, že mám pěkný autíčko...i kufřík chtěli vidět, tak jsem jim ho otevřel. No páááni kluci, mám to za 500,- Dobrý ne????????

0/0
26.6.2012 13:35

urceno ke smazani

Re: Tak to jo...

ano, dobry. ukazkove ste si nechal nakakat na hlavu, takove radne ovcany nas stat potrebuje.

+2/0
26.6.2012 13:45

Wajco1

Re: Tak to jo...

Takže podle Vás si má každý řidič zhodnotit jakou maximální rychlostí může na které silnici jet? Podle Vás je tady stovka v pohodě, podle Franty Flinty z Horní Dolní bude v pohodě např. stopadesátka!!! Jednou jsou pravidla daná a stím na silnice všichni vyjíždíme. Netrvrdím, že někdy nejezdím rychleji a že jsem za to nikdy nedostal flastr, ale nejsem ten kdo určuje pravidla a tak v takovém případě držím ústa!!!

+4/0
26.6.2012 9:19

mbem

Re: Tak to jo...

No samozřejmě, že každý řidič by měl umět zhodnotit jakou maximální rychlostí může na které silnici jet. Nebo myslíte, že valit 85km/h na naprosto zledovatělé silnici a myslet si, že jedu podle pravidel, tedy jsem v pohode je OK?

+4/0
26.6.2012 10:02

tynek

Re: Tak to jo...

nejedete podle pravidel. Nepřizpůsobil jste rychlost jízdy stavu vozovky. Víte, on neexistuje jenom jeden paragraf.

0/0
26.6.2012 10:21

mbem

Re: Tak to jo...

Já to vím. Je to § 18 odst. 1. Ale ten na kterého reaguji to zdřejmě neví.

+1/0
26.6.2012 10:24

Neutrální Nick

Re: Tak to jo...

Je to tak. Ale pisatel, do kterého jste se tak vehementně pustili, měl na mysli spíše nesmyslnost omezení 90 km/h na komunikaci s parametry moderní dálnice, kde by i jízda 160 km/h byla pořád velmi bezpečná (ve dne, malý provoz, sucho).

+1/0
26.6.2012 10:27

mbem

Re: Tak to jo...

Naopak, pisetel do kterého jsem se pustil psal něco ve smyslu, že tu jsou jednou daná pravidla a tak máme držet ústa. Vyznělo to, že je naprosto nepředstavitelné, aby řidič zhodnotil situaci a zvolil rychlost přiměřenou danému místu, času, když už přeci někdo od stolu rozhodl a zplodil cifru, která ten okamžitý stav v žádném případě nemůže vystihnout.

+3/0
26.6.2012 10:34

panna z medvěda

Re: Tak to jo...

ano, ty to poznáš!

jenže taky je v pravidlech napsáno, že se má řidič věnovat jízdě a situaci. takže jak se asi mám věnovat a přitom mít neustále přilepený oko na tachometru. myslím, že kvůli citu a pocitu by tam určitá tolerance a velkorysost měla být.

o 150ce na 90ce tady řeč nebyla

+2/0
26.6.2012 10:28

mambicka

Re: Tak to jo...

Názor učebnicovýho idiota, který staví regule nad zdravý úsudek nebo ho lidem upírá. Fuj!

+2/0
26.6.2012 10:44

Wajco1

Re: Tak to jo...

Jasně jsem idiot, když tvrdím že předpisy se mají dodržovat a pokud se poruší má se to trestat, ty vemeno.

A k pisálkům výše, můj příspěvek se nijak nedotýkal situace kdy řidič přizpůsobí jízdu stavu a povaze vozovky, ale toho, že každej kdo má do zádele díru si nemůže říct "Je tady sice devadesátka, ale na takové pěkné silnici na to s.e.r.u", a pak se ještě čílit že dostal pokutu.

0/0
26.6.2012 11:24

Franz von Weissenburg

Re: Tak to jo...

Pravděpodobně idiot nejste (na to máte příliš kultivovaný projev), ale učebnicová ovce stavějící regule nad zdravý úsudek zcela jistě jste.

+2/0
26.6.2012 11:36

Wajco1

Re: Tak to jo...

V tomhle odmítám pokračovat, takže se loučím.

0/0
26.6.2012 11:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.