Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zkrat na kabelu zkomplikoval provoz na trati z Plzně do Chebu

Na železnici z Plzně do Chebu dopoledne zkolabovala doprava. Na trati, která je běžně řízená dálkově, se totiž porouchalo zabezpečovací zařízení. Na provoz tak museli dohlížet výpravčí. Mezi Plzní a Mariánskými Lázněmi začaly vlaky jezdit ve 13 hodin. Na trati Mariánské Lázně-Cheb výluka trvala až do šesté hodiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vifon

Ta trať je řízena dálkově už dlouhá léta!

Zde je předpis z roku 1997, ale fungovalo to už za bolševika! http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&ved=0CFwQFjAF&url=http%3A%2F%2Fiwan.eu07.pl%2Fjw%2Fjohn_woods2008%2Fpredpisy%2FD%2FD46.pdf&ei=BaHoT7XaCan14QSu4_iwAQ&usg=AFQjCNE9yaEngK3HWWVVpa4QnCOmWbrpyA&sig2=0sbXFncgdCUPYHn6GfsZCw

+1/0
25.6.2012 19:37

Vifon

To je blábol!!!

"Nový železniční koridor se otevíral loni v květnu a od té doby je tu doprava řízena elektronicky." Na této trati již před mnoha léto bylo dispečerské řízení provozu dle předpisu ČD D46, výpravčí byl v Mariánských Lázních kvůli odbočné trati do Karlových Varů, jinde ne! Rv

+1/0
25.6.2012 19:28

bkv

Re: To je blábol!!!

Výpravčí byl v Kozolupech, M. Lázní a Chebu. Plzeň - Jižní předměstí bylo řízeno z Plzně - hl. nádraží. :-)

+1/0
25.6.2012 20:13

Vifon

Re: To je blábol!!!

Díky za upřesnění, o výpravčím v ML vím proto, že tam sloužil jeden známý. Každopádně to nic nemění na tom, že určitě nejpozději v roce 1985 (počítám že dříve) se tam jezdilo dle D46. V roce 1985 jsem nastupoval na dráhu a říkali nám o tom ve škole.;-D

+1/0
25.6.2012 20:35

bkv

Re: To je blábol!!!

Dálkově řídit dopravu se začlo 6.7.1967. Další info třeba tady http://spz.logout.cz/zabezpec/plzen.html

+1/0
25.6.2012 21:58

nepohodlný energetik

Obecné ohrožení- zloděje kovů trestat kamenolomem !

Žádné lázně s TV a zahradou na procházky, s posilovnou a stravováním, které je lepší, než mají normální lidé !!!!;-O

0/0
25.6.2012 17:02

Vifon

Re: Obecné ohrožení- zloděje kovů trestat kamenolomem !

Optické kabely se moc nekradou ;-D

+1/0
25.6.2012 21:48

Bery

Re: Obecné ohrožení- zloděje kovů trestat kamenolomem !

Mno, on je obvykle hlavne problem v tom, ze ten zlodej nepozna opticky kabel driv, nez ho prerusi. ;-)

0/0
26.6.2012 7:52

Chytrakz hospody

V čem je problém

Chce to vzdělávcí osvětu jak pro neviditelné, tak pro ajzbóny. Té první skupině je potřeba vysvětlit, že optika se ve sběrně nevykupuje a vykupovat nebude. A té druhé, že dřivé s dalo jezdit i bez současného zbezpečovacího zařízení, jde to i dnes, jen to chce cosi, třebá košová návěstidla (;-D),  zvednout ze židle.

+1/0
25.6.2012 15:00

zabili black_jacka, parchanti

.

zkrat na optickem kabelu?!

0/0
25.6.2012 14:36

Bery

Re: .

Cekal jsi na iDnes neco jineho ? ;-D

0/0
26.6.2012 7:53

kotatkoxxl

Neřekla bych, že kabel byl porouchán, ale

přerušen. Min. na 2 místech a meni jednotlivými konci vznikl několik desítek metrů dlouhý, nezaplněný (kabely) prostor. Po snaze optický kabel "přizpůsobit" sběrnému dvoru bylo zjištěno, že není co odvézt ... ;-D

+3/0
25.6.2012 14:34

vladino1

Pochopil jsem titulek správně?

Výpravčí má neporouchanej kabel.

Je to tak?

0/0
25.6.2012 14:00

bloud-velbloud

jsem ještě neviděl porouchaný kabel

..a to dělám elektrikařinu pár let...kabel se muže přerušil, spoj se muže odpojit..ale na samotném kabelu není co k poruše..

Důl,to je díra v zemi, ten se muže zatopit, zasypat...ale nikdo vám ho nemůže vzít;-D

+1/0
25.6.2012 13:36

zabili black_jacka, parchanti

Re: jsem ještě neviděl porouchaný kabel

na optickem jo, pane elektrikari....

+1/0
25.6.2012 13:43

jan.banos

Re: jsem ještě neviděl porouchaný kabel

příklad?

napadá mě jedině mechanické porušení. pokud s ním nehýbeš tak se neulomí, neukroutí, stejně jako hliník.

+1/0
25.6.2012 13:48

zabili black_jacka, parchanti

Re: jsem ještě neviděl porouchaný kabel

muzes ho dostat do kritickeho uhlu... (treba)

kabel je mechanicky neporusen, ale musis ho narovnat....

+1/0
25.6.2012 13:53

Don_Alex

Re: jsem ještě neviděl porouchaný kabel

to těžko, ale nevím, jak třeba jsou ty optický vlákna teplotně závislý....

0/0
25.6.2012 14:00

jamesdixon

Re: jsem ještě neviděl porouchaný kabel

A přece mu ho komunisti vzali. Takže kdoví jak je to s tím porouchyaným kabelem...

+1/0
25.6.2012 13:43

Shperhock

Re: jsem ještě neviděl porouchaný kabel

Hmm, já teda elekttrikařinu pouze studoval, ale kromě přerušení kabelu mě napadá i prodření izolace nebo vnitřní vyzkratování vodičů (obojí lze klasifikovat jako poruchu kabelu), případně ještě může být nějaké rušení samotného signálu...

0/0
25.6.2012 13:48

Don_Alex

Re: jsem ještě neviděl porouchaný kabel

nějak si nedokážu představit vyzkratování vodičů v optickém kabelu.... taky sem studoval elektrikařinu...;-D

+3/0
25.6.2012 13:59

Bery

Re: jsem ještě neviděl porouchaný kabel

;-D

0/0
26.6.2012 7:55

Shperhock

Re: jsem ještě neviděl porouchaný kabel

Přečtěte si znovu diskuzní otázku - máte pocit, že bychom se bavili čistě jen o optickém kabelu?

0/0
28.6.2012 8:47

adviser

Re: jsem ještě neviděl porouchaný kabel

No ona stejnosměrná lokomotiva na ilustračním foto článku o chebské trati .... to má taky něco do sebe ;-)

+1/0
25.6.2012 14:09

Zabr-Ali Mubarak

Re: jsem ještě neviděl porouchaný kabel

VŠECHNO SE MŮŽE POROUCHAT.   A pokud se něco může porouchat, tak se to porouchá, praví základní Murphyho zákon.

:-)

0/0
25.6.2012 14:10

231/4

Re: jsem ještě neviděl porouchaný kabel

Co chcete po novinářích. Když to nefunguje, tak je to porucha. Takže jednou bude porouchaný hřebík, nebo šroub. Na druhou stranu si přiznejmě, že to je jen hodně neviklé spojení, ale není vyloženě špatné.

0/0
25.6.2012 14:21

antar72

Hlavně že se šetří na zaměstnancích.

Tuhle "úsporu zaměstnanců" nechápu. Zamčený stanice, všude pusto a prázdno, nikde nikdo, a když se něco podělá, tak se půl dne nejezdí. To dřív nebylo. Trať Plzeň - Cheb byla dávno před koridorizací první dálkově řízenou tratí v republice - už od roku 1971. A přesto byli normálně ve stanicích výpravčí.

+2/0
25.6.2012 13:36

xptklz

Re: Hlavně že se šetří na zaměstnancích.

Pozor! Výpravčí byli jen v některých stanicích (tam, kde odbočovala nějaká další trať plus ve Stříbře), v ostatních stanicích sice také občas někdo sloužil, ale to byl dozorce výhybek (= osoba s úplně jinými kompetencemi, než výpravčí) a většinou tam ani nebyli 24 hodin denně, ale jen část dne.

A za druhé - jak často se takovéhle poruchy dnes stávají? Má smysl držet v každé stanici zaměstnance proto, že se jednou za dva roky "něco" stane?

0/0
25.6.2012 13:51

eQuido

Re: Hlavně že se šetří na zaměstnancích.

Odpověď záleží na tom, jestli jste odborář nebo ne... :-/

0/0
25.6.2012 14:47

Bery

Re: Hlavně že se šetří na zaměstnancích.

Mno, taky zalezi na tom jaka je tam mistni koncentrace sberacu kovu. ;-)

0/0
26.6.2012 7:56

gogan

25. 6 Den optického kabelu

+1/0
25.6.2012 13:30

alex2111

dráhy...

Pokud se do nadpisu napíše "dráhy" tak si drtivá většina čtenářů bude opět myslet, že za to mohou České dráhy... Proč tam není SŽDC shání...? České dráhy už totiž s infrastrukturou nemají nic společného, jsou pouze dopravcem...;-O

+2/0
25.6.2012 13:26

kokrspanel

Re: dráhy...

Bud rad, ze Petrikova zvorala jen tohle. Taky mohla hned volat do CD, proc se jim to rozbilo...

0/0
25.6.2012 13:30

zluta-rozinka

Re: dráhy...

a co si české dráhy počnou bez sždc?  prašť jako uhoď. pokrok sice nezastavíš, ale ne vždy je to k dobru věci.

0/0
25.6.2012 13:31

231/4

Re: dráhy...

Asi to samé, jako letecké společnsot bez řízení letového provozu.

0/0
25.6.2012 13:51

supermufik

Re: dráhy...

Bohužel to není výmysl Českých drah, ale uskutečněná snaha ostatních dopravců ( Jančura a spol.), aby nedocházelo ke zvýhodňování ČD a ČD Cargo, i když tady není co zvýhodňovat,protože osobní dopravu si objednávají kraje u dopravců výběrovým řízením podle zákona o veřejných zakázkách a zákon o drahách platí pro všechny stejně, a nákladní přepravu si sjednává přepravce sám.

0/0
26.6.2012 12:16

zabili black_jacka, parchanti

.

kavel se porouchal a odesel do sberny....

//skoda, ze to byla optika, resp stesti;-)

+1/0
25.6.2012 13:24

Nubby

Nekde se poroucha kabel, jinde

kanalizace. A obcas to ma i stejnou pricinu ;-)

+2/0
25.6.2012 13:21

fikusak

Kabel se porouchal na více místech?

Bývalo dobrým zvykem navrhovat trasy sdělovacích vedení tak, aby v případě poruchy na jednom místě mohla být využita nějaká cesta okolo a případná porucha zasáhla jen jedno konkrétní místo, ne celou trať...

0/0
25.6.2012 13:17

eQuido

Re: Kabel se porouchal na více místech?

No dyk jo, ne? Celá trať je až na hranice :-)))

0/0
25.6.2012 13:22

Muf007

Re: Kabel se porouchal na více místech?

;-DR^

0/0
25.6.2012 14:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.