Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Den po tragédii v Chorvatsku jsou zranění Češi zpět, tři zůstali u moře

Čeští turisté se po nehodě autobusu v Chorvatsku vrátili domů. V Zadaru je odpoledne čekal armádní speciál, který naložil 23 zraněných a před šestou hodinou se vydal do Záhřebu, kde na palubu přibral těžce zraněnou ženu z místní nemocnice. V 19:50 armádní speciál dosedl na letiště v Brně, po 21:00 pak v Praze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hakari.takara

doufam, ze ti tri, co zustali u more

nechteji jet zpatky do vlasti opet autobusem... Me by po tom vsem do autobusu nikdo nedostal ani parem volu...

0/0
25.6.2012 9:35

Mikrospánek

mno

Hlavne at to ta mlada holka zvladne bez nasledku. Vubec ji neznam a nevim proc, ale preju ji to moc....

0/0
25.6.2012 8:01

plesingr

den po tragedii jsou cesi

je mne skoro nabl**ti, kdyz ctu ty komentare, vetsina si asi neuvedomuje o co slo: a to o to,jak dve zeme se dohromady postaraly o obeti havarie velice rychle a bez tahanic, coz by nebylo mozne v zemi,se kterou mam zkusenosti:U S A. tam by nikdo ze zdravotniho personalu postizenym havarii nepomohl,dokud by nebyly garantovany finance:tahanice o pojisteni,kdo placi co ,nekonecne vysetrovani policii,no nez by se na lekarskou peci dostalo,tak by asi hodne ze zranenych umrela.modlete se aby tento ziskem orientovany system neprisel do ceska!!

+1/0
25.6.2012 4:09

blanka

Re: den po tragedii jsou cesi

taky si myslim, ze se obe zeme postaraly tak jak by to melo byt, kdyz uz se takova vec stane...tech hovadek v diskusi si nevsimejte, jsou to paraziti, kteri se pasou na cizim nestesti...

+3/0
25.6.2012 6:21

halagajda

Re: den po tragedii jsou cesi

R^V

0/0
25.6.2012 7:28

Leninovo bytostné já

ještěže

to letadlo s něma nespadlo

0/0
25.6.2012 0:07

rytíř Smyl Flek z Nohavic

DIVNÉ

ještě včera bylo 8 obětí a dnes jen 3....

+3/0
24.6.2012 22:17

nešika, pán bolesti

Re: DIVNÉ

nevtipné!

0/0
24.6.2012 22:24

pavuky

Re: DIVNÉ

jseš nalitej?

0/0
24.6.2012 22:24

rytíř Smyl Flek z Nohavic

Re: DIVNÉ

čtu jen nadpisy, obsah článku je vždy plevel....

+1/0
24.6.2012 22:32

pavuky

Re: DIVNÉ

jasný, my v nadpisu taky vidíme oběti.

0/0
24.6.2012 22:36

rytíř Smyl Flek z Nohavic

Re: DIVNÉ

to já právě taky R^

0/0
25.6.2012 7:41

Fluffin

Re: DIVNÉ

ne, jen je trapnej... a to dost.

0/0
24.6.2012 22:46

Posel z Liptákova VIII.

Re: DIVNÉ

Hloupý pokus o vtip... :-/

+1/0
24.6.2012 23:03

Gilgameš

Kdo ví...

Kdo ví, jak budou pojišťovny plnit jestliže se zjistí, že autobus byl vybaven bezpečnostními pásy, ale nikdo z pasažérů nebyl připoután?

+1/0
24.6.2012 22:09

Villy

Re: Kdo ví...

Což zjevně byl, byl to moderní bus, žádná stoletá Karosa, obávám se, že to bude ještě zajímavé...

0/0
24.6.2012 22:18

RencaP

Re: Kdo ví...

Neřeš pásy, je to tragedie a je mi z toho smutno. Jsem ráda. že nikdo z rodiny nikam nejezdíme autobusy. Dnes dají papíry každému a bez praxe a pak to takhle dopadá!

0/0
24.6.2012 23:54

ohněta

Re: Kdo ví...

Chodíš jen pěšky?

+1/0
25.6.2012 0:17

Fluffin

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/zive-vysilani/

0/0
24.6.2012 22:01

Ghost11

Přesně

na tohle má být armáda. Jediný co pořebuje jsou ještě stíhačky, ale totální nesmysl s Pandurama, Dingama, Casama, atd...rychlý a profesionální jednání armády. Výdaje na správnym místě!

+5/0
24.6.2012 21:41

Želvák před smazáním

Re: Přesně

Armáda slouží především na obranu a taky jako náš závezek k NATO.

Ano, civilní úkoly armády (jako je toto) jsou taky důležitý, ale ne prioritní.

+2/0
24.6.2012 21:50

nešika, pán bolesti

Re: Přesně

V době jakékoliv nečinnosti jsem za tuto akci rád!

0/0
24.6.2012 21:53

Ghost11

Re: Přesně

Až mi řeknete, jak naší obraně pomháhají stroje, který jsem vyjmenoval, tak klidně popřu můj příspěvek. Myslím, že na velikost našeho státu stačej stíhačky pro ochranu vzdušnýho prostoru a pár dopravních letadel.

+2/0
24.6.2012 21:53

eQuido

Re: Přesně

Problémy je nutný řešit tam, kde mají svůj původ (aktuálně je to např. Afghánistán a sever Afriky), nemůžete čekat až vám zazvoní u dveří. Pokud budete čekat, dopadnete jako Francouzi, kteří před problémy v zahraničí schovávali hlavu do písku, původce problémů si zvali na přátelskou návštěvu a teď se diví, co se děje nejen v Toulouse.

A na řešení problémů v daleké cizině potřebujete letouny Casa, aby se tam vojáci dostali, a Pandury a Dinga, aby to tam zvládli jakž takž v bezpečí.

Otázkou jinou samozřejmě je, jestli to musely být zrovna Casy, Dinga a Pandury, a nemohly to být například Spartany, IIIC od Mowagu nebo AMV Patria...

+3/0
24.6.2012 22:15

Toranoko

Re: Přesně

na to, abyste resil problemy tam, kde OPRAVDU maji puvod, zadna letadla nepotrebujete -  oni totiz maji puvod v lidske mysli. Zmena vnimani a postoje je zadarmo, co se penez tyce, zada ovsem odvahu a vlastni usili. Takze vetsina lidi radej hleda problemy jinde.... je jedno kde, ale na jejich reseni se pak da vymyslet spooooousta nesmyslu :-) Budiz vsem takto si hrajicim prano

0/0
24.6.2012 22:44

eQuido

Re: Přesně

Takže když by naše armáda měla poslat do Afghánistánu bandu psychologů, kteří budou Talibům zpívat "Give peace a chance" a rozdávat kytičky?

+1/0
24.6.2012 22:46

fošna

Re: Přesně

-a vy vážně věříte, že Vás ohrožujou - partyzáni v Afganistánu, jak Vás ohrožoval Kadáfí ,, koho vlastně ohrožoval-Francii, kvůli dodávkám ropy"  - to co tady popisujete stačí udělat pořádnej plot na hranicích a dobře hlídat, každýho vrátit kam patří a hotovo... a ne pandury, stíhačky a další ptákoviny....  v letech 91-93 jsem sloužil na čáře: bylo to na hranicích jak na cestě kolem světa..tolik národností jsem nikde nepotkal najednou... jako na čáře  jedné noci Egypťani, Sýric, Nigeriec  atd. ... Srbové, CHorvati  i dvacet 15 v jedné dodávce...Myslím, že naše Armáda do Afganistánu, Lybie a dalších států nemá co strkat nos,  je zajímavé jak nás chránili Amíci v 68....  dali souhlas, protže nemáme ropu - nemáme nic, Sýrie nic: ale Lybie - ropa, pohledávky směřující do FRancie...atd. Afganistán smlouvy o plynu  atd. ...., ale lépe se věří propagandě: partyzáni vyhodili WTC, Vlak v Madridu a metro v Anglii....  Jinak sem to asi nepatří, tak se omlouvám...

0/0
25.6.2012 7:15

eQuido

Re: Přesně

1) Ano, věřím, že mě teroristi a výrobci drog ohrožují, byť jsou zatím daleko od našich hranic. Pokud vy ne, je to váš problém.

2) Moje reakce byla na pacifistický kecy že armáda nepotřebuje Casy a Pandury, protože problém je v hlavách lidí a ke všeobecnému blahu stačí změnit myšlení.

3) Ano, máte pravdu, že paranoidní nesmysly dovozující, že USA, Španělsko či Velká Británie rozpoutaly válku, aby si způsobily hospodářské problémy a snížil se jim geopolitický vliv, sem nepatří a je vhodné v nich pokračovat na BListech nebo podobných serverech.

0/0
25.6.2012 8:57

honya007

Re: Přesně

Najmeme Rasputina, aby Talibance srovnal v jejich mysli...

0/0
24.6.2012 22:48

pettyo

Re: Přesně

Nás chrání smlouva NATO a ty stroje plni závazky které nám z té smlouvy vyplývají.

0/0
24.6.2012 22:47

m4!_luke

Re: Přesně

Omyl. Presne od tohodle je cestovni pojisteni. Produkt za cca 30-60 Kc/den, diky kteremu vam pri podobnem pruseru pojistovna pronajme letadlo (pricemz vubec nezalezi, jestli je armadni nebo ne) a necha vas odvezt domu. Armada ma slouzit pouze k obrane zeme. Muzeme pak diskutovat, jestli u nas vytvorit neco jako Narodni gardu, ktera by byla nekde mezi armadou a hasici a v podobnych a dalsich pripadech (povodne, zivelne katastrofy) by zasahovala. Ale je uplne ZBYTECNE, aby vytrenovany profesional z armady delal praci tohoto charakteru, kterou zvladnou i lidi, co neumi zastrelit cloveka na 500m a nikdy nedrzeli granat v ruce.

+1/0
24.6.2012 22:18

Ghost11

Re: Přesně

Nejsem si jistej, jestli to platí o chodících lidech. Tohle platí pro zraněný a některý lidi co se vrátili, byli naprosto v pořádku.

0/0
24.6.2012 22:26

m4!_luke

Re: Přesně

Vzhledem k tomu, ze pojistovna jednou plati za letadlo, tak naklady za kazdeho dalsiho pacienta jsou zanedbatelne. Jelikoz by pojistovna musela proplacet lecbu ci pobyt (byt i jen na pozorovani) v zahranici, tak pacienta radsi odveze domu - temer nic ji to nestoji. Nehlede na dobre jmeno, ktere by tim ztratila, kdyby tam nektere nechala a odvezla je az po par dnech treba taxikem. A navic do toho vstupuje cestovka, ktere ze zakona vyplyvaji povinnosti a kdyby to nahodou financne neustala, pak je dle zakona povinne pojistena proti upadku. Takze armady zde opravdu netreba. Maximalne jako pronajimatele letadla a pilota.

0/0
24.6.2012 22:31

Ghost11

Re: Přesně

Detaily mi jsou opravu fuk :-). Jsem rád, že všechno se zařídilo rychle a profesionálně. Lidi jsou konečně doma a pro zbylý ať klidně letí znova+bohužel i pro těch 8...:-/

+1/0
24.6.2012 22:37

m4!_luke

Re: Přesně

Taky jsem za to rad, ale o to v tomto vlakce prece vubec nejde, Vase uvaha ze zacatku je naprosto mylna. Vse se zvladlo bez armady a timpadem i bez plytvani mymi a vasimi penezi (pokud jste na danich cistym platcem).

0/0
24.6.2012 22:42

Ghost11

Re: Přesně

Já neříkal nic o konci armády. Ale je zbytečně velká a nakupujou se auta a letadla který nepotřebujem a když potřebujem, tak se jich kupuje zbytečně moc.

0/0
24.6.2012 22:43

m4!_luke

Re: Přesně

"Přesně

na tohle má být armáda." - Nema. A bohuzel takove blbosti armada kupuje castecne i kvuli lidem jako jste vy, kteri si mysli, ze armada ma plnit podobne ukoly.

0/0
24.6.2012 22:45

Ghost11

Re: Přesně

Tak k čemu teda máme armádu? Bude 3. světová válka a naše gigantická armáda pomůže k vítezství? Opravdu stačí si hlídat vlastní vzdušnej prostor a mít pár vojáku plus vybavení který potřebujou pro zahraniční mise. V 21. století vidim využití armády právě při takovýhle příležitosti nebo při živelný katastrofě.

0/0
24.6.2012 22:52

m4!_luke

Re: Přesně

Bohuzel armada je u nas tvarovana diky podobnym predstavam o tom, ze musi umet vsechno, od zachranarstvi (hasici+lekari), transportu (letecke spolecnosti) atd. Uz jsem to tu nekde psal, na obranu CR staci, stejne jako ve Svycarsku, vyzbrojene civilni obyvatelstvo, vyuziti terenu a par specialistu - veleni + piloti + dalsi... Za relativne malo penez spousta muziky. Jen blazen by napadl zemi, ve ktere na nem v kazdem druhem baraku ciha clovek s utocnou puskou nebo samopalem (pro hnidopichy ma Svycarsko jednu z nejnizsich statistik ve vrazdach na svete).

0/0
24.6.2012 23:05

Ghost11

Re: Přesně

Tak když už jí máme a platíme, tak jí snad budeme maximálně využívat. Neválčí se každej den.

0/0
24.6.2012 23:08

m4!_luke

Re: Přesně

To je otazka, jestli by nebylo vyhodnejsi (=levnejsi) ji nemit. Bohuzel u nas se neustale pripravujeme na minule valky a v te hypoteticke pristi nas nezachrani ani tisic panduru nebo treba tanku. Takze z meho pohledu je nase armada zbytecnym zroutem penez, vetsina techniky by si zaslouzila prodat a prislusne lidi propustit. Zachovat v rozumne mire letectvo (a to je otazka pro nejakeho experta, kolik nad a pod zvukovych letounu a hlavne na jakych zakladnach mit vzhledem k velikosti CR - viz nedavny incident, diky kteremu bylo cele nase letectvo paralyzovano), nebat se vyzbrojit civilni obyvatelstvo i za cenu povinne volitelne zakladni sluzby (6 mesicni) a hotovo.

0/0
24.6.2012 23:17

Moon22

Re: Přesně

Od tohodle ? Národní gardu ? Armáda má specialisty , třeba zdravotníky, kteří jsou cvičeni k těmto - samozřejmě nejen k těmto - účelům. Už vidím doktora z Horní Dolní, který by dokázal v letadle zajistit takovou péči, aby těžce zranění přiletěli ve stavu, v jakém byli naloženi do letadla. Další věc, speciální vybavení letadla, místa k polohovonnání atd.... Ale koukám, tady všechny trápí ta cena za převoz, že ? tak si najděte ceníky třeba VZP, spočítejte si kilometráž, posádku sanity s lékařem, možná i se dvěmi lékaři, SZP, řidič... x asi 25 osob, nebezpečí z prodlení = vyšší zdravotní náklady...Tohle miluji... ono se zadarmo slítli, mámo, a já to budu platit.. chce se mi blejt, velebnostiRv

0/0
24.6.2012 22:28

m4!_luke

Re: Přesně

Bohuzel o tom nic nevite. O tom, jestli je pacient schopen transportu a pripadne v jake pozici (sedici, sedici+extra legroom, lezici, lezici+sestra, lezici+sestra+pristroje) rozhoduje osetrujici lekar dane nemocnice a obcas do toho zasahuje lekar pojistovny. Formulari se rika "Fit to fly". Armadni ani jiny "specializovany doktor" nicemu nepomuze. Mozna umi lepe pracovat v polnich podminkach nebo lepe zasiva strelne rany, ale v tomhle pripade to nikomu nepomuze. Vsechna, i komercni letadla jsou konstruovana tak, ze se z nic da par sedacek vyndat a tam umistit pacienta se vsim komfortem. Je to standardni postup, ktery pojistovny praktikuji v pripadech jednotlivcu. Maji na to i smluvni partnery. A mozna vas to prekvapi, ale maji spocitano, ze vyndat treba 3 sedacky z businessu, dat tam leziciho pacienta se sestrou vyjde Xkrat levneji, nez pro nej posilat extra letadlo. Jdete se vyzvracet a priste prosim k tematu. Armada je v tomto pripade zbytecna a na tom trvam.

0/0
24.6.2012 22:39

Moon22

Re: Přesně

No, trošku tomu rozumím a hádat se nebudu. Ale asi ano, měli je je vytřídit na ty, co mohli poslat pěšky, pak autobusem a pro zbytek vyndat těch pár sedaček v běžné lince. Co maj co otravovat, že jo, táto, my taky letos nikam nejedem.:-/

0/0
24.6.2012 22:44

m4!_luke

Re: Přesně

Neznam presne okolnosti pripadu a nebyt te medialni masaze, mozna by se tak i stalo - pokud by to bylo levnejsi. Nicmene rukavice od armady byla hozena a nezvednout ji by pro ty pojistovny znamenalo obrovske poskozeni jmena, takze i pres mozne vyssi naklady se zvolila tato cesta. Anebo je mozne, ze touto variantou to bylo nejlevnejsi. Tezko rict a je mi to i celkem jedno.

0/0
24.6.2012 22:49

Toranoko

Re: Přesně

hm, obrana zeme, vazne si myslite, ale opravdu, ze by tu v dnesni dobe neco takoveho fungovalo ?

0/0
24.6.2012 22:46

m4!_luke

Re: Přesně

V tomhle ohledu je nejlepsi svycarsky model. Vyzbrojene civilni obyvatelstvo (automatickymi zbranemi, ktere maji ve svych domovech) + vyuziti prirodniho terenu kolem hranic + cast profesionalu (specializovane cinnosti - piloti, generalove atd). Je to celkove financne nenarocne a nic ucinnejsiho neexistuje.

0/0
24.6.2012 22:57

fošna

Re: Přesně

-samozřejmě, protože partyzánská válka ,,teroristická" je nejlevnější. Navíc se těžko hledá nepřítel...podívejte se do Afganistánu.... vždyť oni vůbec nevěděj, kde je jich nepřítel....  nezvládli to rusáci a amicí jsou na tom podobně

0/0
25.6.2012 7:20

WIFI

Re: Přesně

tak držet si armádu jen dopravu obětí nehod je dost úlet.

0/0
25.6.2012 9:27

bitterfitta

Jsem positivne prekvapena

jak se Ceska republika perfektne stara o tezce zranene spoluobcany . Ziji uz nekolik let ve Svedsku a vzpomenu  si  ze svedska vlada nehnula v roce 2004 pro obeti Tsunami prstem a vubec by nevyslala nejaky armadni letoun. Svedove co prezili byli nuceni cekat az deset dnu nez se pro ne nasel let domu.[>-]

0/0
24.6.2012 21:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.