Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tak tragická nehoda je pro Chorvaty neobvyklá. Čechy tam zabíjí únava

Snaha dojet na jih Chorvatska "na jeden zátah" je obrovské hazardování se životem. Dálnice A1 je přitom bezpečná v případě uzavření se dá bez problémů objet. "Nehoda, kde zahyne najednou osm osob, je v Chorvatsku zcela nevídaná," říká mluvčí Ústředního automotoklubu Igor Sirota.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fantomas2000

Proč se ničit a stresovat

když z Blavy lita 2x tydně letadlo do Zadaru 1x do Splitu za směšnou cenu. Minulý rok tuším okolo 2500 kč. Domácí z apartmánu pro vás kamkoliv přijedou za pár kun. No není to větší pohoda? Celoková cesta od veří ke dveřím z Brna 5 hodin.

0/0
25.6.2012 10:49

stokasto

Na jeden zatah...

Nechapu, proc nekdo jezdi tyto vzdalenosti na jeden zatah.

Ze by to byla snaha usetrit penize za nocleh ?

Jinak to, ze nekdo chce hazardovat se svym zivotem je jen jeho vec. At si doma treba skace s pateho para a ma pocit, ze adrenalin k zivotu nutne potrebuje, ale ohrozovat zivoty jinych lidi rozhodne neni hrdinstvi.

0/0
25.6.2012 9:39

jaymzz

jezdil jsem v zivote se vsim moznym, profesionalne ci pro

osobni ucely. muj rekord je 2200 km na jeden zatah [chicago - salt lake city], behem nichz jsem nemel jediny problem. souhlasim vsak s titulkem clanku, ze nezalezi na poctu hodin za volantem, ale jen a pouze na tom, jak moc je telo unavene. mikrospanku jsem si totiz uzil vic nez dost na mnohem kratsich cestach [10-100 km] v pripade, kdy telo bylo nedospale ci uz dostatecne zrale do pelechu. a v takovych situacich nezabiraly ani hektolitry kavy, ani ledove chladne ac. muj kolega-ridic byl v mikrospanku dekapitovan a onen posledni den sveho zivota stravil za volantem mene, nez 60 minut. u teto havarie mi vsak neni zcela jasne, proc se ridici neprostridali, byl-li jeden z nich unaven. ci proc spolu behem jizdy nekomunikovali. je mozne, ze vsechny detaily momentu predchazejicich teto tragedii jeste nebyly objasneny, ci mi mozna unikly, ale skutecnost, ze k mikrospanku doslo, je zarazejici...

0/0
25.6.2012 8:47

marwill

Dálnice

Když jedete hodně z jihu, tak ta dálnice vede ve vnitrozemí, kde je krajina kolem ní tak jednotvárná a silnice je kvalitní, že vás to ukolébá za chvíli. To je opravdu nebezpečná kombinace. K tomu se přidá vedro, dehydratace a na malér je zaděláno. Ty probuzovací úseky na D1 nejsou od věci.

Je to ale strašný jak se může něco takového stát.

0/0
24.6.2012 23:26

Frantizsekk

Ridici dodavek

Ti jezdi pro sve zamestnavatele denne 12 hodin v kuse, kdyz maji stesti. To je taky riziko, ale jsou zvykli narozdil od

Pepy, co vylestil octavu a v 7 vecir na ni slapnul. Sichtu zacina v 5 rano a po 9ty chodi obvykle spat.

Letadlo nebo vlak je podle me lepsi. Provoz auta neni jen benzin, po ceste si muzou vsichni dachnout a na miste se da nejaky prditko pujcit.

0/0
24.6.2012 22:02

cssfr

Re: Ridici dodavek

Když je to baví, tak at jezdí klidně 18 hodin...........;-D

0/0
24.6.2012 23:10

DEJFFtm

Všude

Všude čtu, jak tihle dálkoví řidiči autobusů nezastavujou, střídaj se za jízdy, nespěj apod... Ale ještě jsem nečetl jediný příspěvek, že by to někdo zažil. Jel jsem delší trasy autobusem jako cestující mnohokrát a nikdy jsem nic takovýho neviděl, ani nikdo v mém okolí...

+3/0
24.6.2012 21:38

honza_votava

Re: Všude

přesně. i když nejezdím často, taky jsem to neviděl.

0/0
24.6.2012 21:53

Frantizsekk

Re: Všude

Presne, nedodrzeni prestavek atd je na kolecku/karte videt a neni to zadna sranda, kdyz na to prijdou. To muze ridice stat zamestnani jako nic.

+1/0
24.6.2012 22:05

Roisin

hm

no zas tak uple neobvykle to asi nie je, uz nieco podobne mali v 2008 zahynulo v slovenskom buse 15 ludi.

0/0
24.6.2012 19:51

buranzmoravy

Jezdim

tydne do Bolone vzdy vyjizdim na noc abych dopoledne byl u klienta .Na mne spanek nejvic leze kolem 8-9 rano vetsinou mi staci 20 min. spanku ,ale reknu vam ,ze od te doby co jsem to jednou napral do kolony predemnou tak jakmile se dostavi znamka unavy hned stavim .Do italie jezdim uz asi 7 let pravidelne kazdy tyden (os.autem) tak telo si uz i zvyklo ,ale zjistil jsem ,ze pokud nekdy vyjizdim rano a cestuji dnem tak na me leze daleko vetsi unava nez v noci. Jinak frajeri tipu vecer vyjedu a rano se koupem ;-D jsou jen cz pipl .Ve vestsich zemi jako italie spanelsko jsou lidi zvykly cestovat bezne 400 km ,ale nas clovek nejvetsi dalku jede maximalne Brno Praha  a to jeste povidaj jakou dalku to nejezdi muj bratr to jezdil bezne kazdy den do prace kdyz zil v USA

0/0
24.6.2012 18:29

lynxxx

Re: Jezdim

NO tak jste to musel naprat do kolony, abyste se poučil. Jezdím do Záhřebu taky každý týden á rozhodně na noc ne. Hezky ráno v 8 z Brna, zrovna opadne vídeňská špička a pak už je to v pohodě, v 1 jsem v Záhřebu. Zaměstnanci počkají - můžou v klidu pracovat celý den. A v pátek zase ve 3.

0/0
24.6.2012 18:52

Antonin Konecny

Re: Jezdim

Jezdím pravidelně mezi jižní Moravou a Splitem, protože bydlím střídavě na obou místech.

Noční jízdu jsem jako nepohodlnou zrušil někdy tou dobou, co je v každém autě klimatizace. To byl jediný podstatný důvod, proč jezdit v létě v noci.

(Vídeň je po ránu lepší objet přes Bratislavu a Schwechat. Je to o 15 minut delší do Vösendorfu, než když je Vídeň úplně prázdná. Ve všední den mezi 7-9 ve Vídni obvykle chytnete více než 15 minut.)

0/0
24.6.2012 19:28

Antonín, topič

Re: Jezdim

Chudák váš bratr, asi není moc chytrý a měl hodně špatně placenou práci, když musel podstupovat denní dojíždění 400 km. Tak to je mi líto. ;-D;-D;-D

0/0
24.6.2012 19:34

Rodnok

Re: Jezdim

z toho textu vyplývá, že jezdil vzdálenost jako z Brna do Prahy, což není 400km, ale pořád dost :-P

0/0
24.6.2012 21:03

Jindřich Husička

Hazardovani? Nesmysl

Kdyz mi bylo 22 let, dal jsem na jeden zatah Praha - Bilbao. Od Mulhouse po "enkach", jelikoz mi nechtelo platit mytne. Zadny kokain (ani pernik), jen energeticke napoje a kava.

0/0
24.6.2012 17:13

Buster

Re: Hazardovani? Nesmysl

To, že se dá taková vzdálenost ujet, neznamená, že to není hazard.

+3/0
24.6.2012 17:45

Jindřich Husička

Re: Hazardovani? Nesmysl

Viz moje reakce i nize.

0/0
24.6.2012 18:33

Antonín, topič

---

No, to byl velký hazard.

+1/0
24.6.2012 17:59

Jindřich Husička

Re: ---

;-D

0/0
24.6.2012 18:00

Antonín, topič

Re: ---

Ano, byl, Jindřichu Husičko, a to i přestože se nic nestalo. Když ta holka nedávno lezla na sloup linky 110kV, tak to byl taky hazad, i když to přežila. Rozumíš, hochu?

0/0
24.6.2012 18:18

Jindřich Husička

Re: ---

Mrknete na prispevek o patro niz, nechce se mi to psat znovu. Ted jdu spat. Mejte se tu...

0/0
24.6.2012 18:34

-Jentak

Re: Hazardovani? Nesmysl

tobe dat do ruky volant je docela hazard.

+1/0
24.6.2012 18:21

Jindřich Husička

Re: Hazardovani? Nesmysl

Koukam, ze je to tu samej posera... Panove, vy musite mit nudne zivoty, kdyz se tak starate o bezpecnost...

A zkuste si predstavit, ze jsem letos slezl Aizkorri v noci, pri 220 kmph vylezl (jako ridic) na strechu auta, v trepkach si zasel na Picos del Infierno atp.

Ja ziju, panove! Vy celej zivot (zda se) jen umirate!

0/0
24.6.2012 18:30

opportunity

Re: Hazardovani? Nesmysl

Nejsou poserové, jenom rozumní a zodpovědní lidé. Bohužel jim to někdy není nic platné, když potkají takového, jako ty.

+2/0
24.6.2012 18:37

Jindřich Husička

Re: Hazardovani? Nesmysl

Smrt je soucasti zivota. A ted uz si jdu vazne lehnout. Dobrou.

0/0
24.6.2012 18:39

Antonin Konecny

Re: Hazardovani? Nesmysl

Mezi odvahou a blbostí je jistá hranice.

Ne každý ji dovede správně odhadnout.

Protože podobným pitomců se skládáme na ošetření a záchranu, není to jejich věc, ani když u toho nepřizabijou někoho dalšího.

+2/0
24.6.2012 19:21

Antonín, topič

Re: Hazardovani? Nesmysl

Výtečně, tak jenom doufám, že až se zabiješ, což nebude dlouho trvat, že přitom nevezmeš nikoho s sebou.

+2/0
24.6.2012 19:28

Jindřich Husička

Re: Hazardovani? Nesmysl

Zivot je posvatna (a nudna) krava? Umirat se nechystam, mam jeste nejake zavazky...

0/0
24.6.2012 19:49

Antonín, topič

Re: Hazardovani? Nesmysl

Nó, tak život není posvátná a nudná kráva, ale asi by mi vadilo, kdyby mě, nebo někoho blízkého, zabil někdo, kdo si "užívá" - a ve skutečnosti je to spíš neposvátný vůl.

0/0
26.6.2012 9:42

honza_votava

Re: Hazardovani? Nesmysl

To je celkem ok názor. Pokud ovšem zabiješ jen sám sebe. Často se bohužel tobě podobným povede s sebou vzít pár, kteří ten názor nesdílí. Chápu, že něco takového ti může být fakt ukradené, když máš potřebu chlubit se nám svými "výkony", které bychom jistě nesvedli. Ne nesvedli. Nemáme to zapotřebí.

+1/0
24.6.2012 22:01

ztrewq

Re: Hazardovani? Nesmysl

ono je to tak ako sa píše vyššie - malá zem, krátke vzdialenosti. a bojácni ľudia. tristo päťdesiat kilometrov medzi prahou a trenčínom som absolvoval vo w353w za tri a pol hodiny. a to bola diaľnica iba po brno, ďalej iba po (vtedy) e50, dediny, kopce ... taký výkon podal iba kolega na dácii (motor renault) a ďalší na originálnom fiate 1600. podnikoví to na t613 pravidelne za päť hodín.

0/0
24.6.2012 18:58

Antonín, topič

Re: Hazardovani? Nesmysl

Takže Slovensko, když je menší, tak má ještě kratší vzdálenosti a ještě bojácnější lidi? Nebo se nebojíš proto, že tě bavilo poslouchat kvílení vytočenýho warťana? A co jako?

Řidiči na T613 cestou zřejmě stihli navštívit několik slečen, neexistuje jediný důvod, proč by měla TATRA s  třiapůllitrem jet pomaleji, než ta celkem povedená parodie na auto z Eisenachu.

+1/0
24.6.2012 19:36

Antonín, topič

Re: Hazardovani? Nesmysl

Ty nežiješ, ty jsi chudák, který si potřebuje dokazovat, že není nicka, a přitom je. Proč nám to tady píšeš? Myslíš, že to někoho zajímá? Kromě ohrožování silničního provozu se třeba pověs za koule do průvanu, když ti to udělá dobře a budeš si přitom myslet, že to je "život," troubo.

+2/0
24.6.2012 19:32

Jindřich Husička

Re: Hazardovani? Nesmysl

No, v tom pruvanu to bude zrejme vzrusujici zazitek. Asi uz tu zkusenost mate za sebou. Vratte se do usaku a pustte si novu.

0/0
24.6.2012 19:55

Laponštinářka

Re: Hazardovani? Nesmysl

To, že se svojí blbostí zabijete, by mi nevadilo tolik jako představa, že skončíte např. jako paraplegik: kdopak Vám asi tak bude utírat prdel? Vy to sám nezvládnete a já Vám pečovatele budu muset platit ze svých daní.

0/0
24.6.2012 21:29

Jindřich Husička

Re: Hazardovani? Nesmysl

V klidu. Neni to slozity jazyk?

0/0
24.6.2012 21:31

hellblazer

Re: Hazardovani? Nesmysl

neměl už jsi asi 3 hodiny spát?

0/0
24.6.2012 22:02

Jindřich Husička

Re: Hazardovani? Nesmysl

Mel. Uz dokonce ctyri. Nemuzu usnout, je tu desny horko. Ted uz to nema cenu, za chvili se bude dat dychat, takze snad rano. Proc?

0/0
24.6.2012 22:04

Kulhánková, dcera

---

Ty žiješ? To se teda pleteš, chlapečku. Na jeden zátak jezdím z Budějic do Novosibirsku, Aizkorri slezu se zavázanýma očima třikrát za sebou a to pozpátku, běžně si vylezu na střech A380 (jako kapitánka) a na Picos del Infierno chodím zásadně bosá. ;-D;-D;-D;-D

Ti chlapi dneska vůbec nic nevydržej, ale málokdo se svou neschopností chlubí jako ty, Husičko!

0/0
29.6.2012 8:41

Jindřich Husička

Re: ---

Moje budouci zena? ;-D

0/0
29.6.2012 14:27

stejnemenechytite

Re: Hazardovani? Nesmysl

Záleží na podmínkách cesty. Moje denní maximum je okolo 2000 km po dálnicích, takže mohu jet z Prahy do Istanbulu a když jsou optimální podmínky, za 24 hodin tam jsem, a to jedu spodní cestou přes Řecko. Ale pokud se mi stane, že stojím na hranicích třeba 4-5 hodin, v Řecku přespím a pokračuji druhý den. Do Bilbao se to dá zvládnout předpisovou jízdou za nějakých 18-20 hodin, tedy pohoda. A naproti tomu, když jsem jel do Bukurešti, tak jsem musel jen dva dny, protože po těch jejich cestách se někdy jet nedalo a čas odpočinku se blížil. Člověk musí znát své hranice. Hazard je, když je nezná a přeceňuje se. Už jsem spal i mezi Prahou a Brnem, protože jsem cítil, že to prostě "nejde". A přitom pravidelně jezdím trasu Šumperk - Thesaloniki s přestávkami jen na čerpacích stanicích (cca co 400 km).

+1/0
24.6.2012 20:22

fjmikes

Re: Hazardovani? Nesmysl

Husicko Vy jste husa namachrovana. V letech 1995-1998 jsem jezdil autem z Prahy do Madridu. Je to bratru 2300 km. Jednou jsem zkusil jet po tech "enkach"jak rikate ktere jsou paralelni s placenou dalnici ve Francii okolo Montpeliere. To se vsak neda, projizdi kazdou vesnici a mesteckem a podarilo se mi i ztratit spravny smer. Kecate nesmysly.

0/0
25.6.2012 0:35

Jindřich Husička

Re: Hazardovani? Nesmysl

Ze jste neschopny udrzet smer, proto kecam nesmysly? Nota bene na Bilbao se jede pres Pariz a Bordeaux, Bayonne, Irun a San Sebastian...

0/0
25.6.2012 0:37

Jindřich Husička

Re: Hazardovani? Nesmysl

Jinak trasu pres Palmplonu, Jaca, Andorru a pak dale pres Montpeliere, Marseille, Arles, Cannes, Nice, Torino, Vaduz, Munchen jsem jel cca pred peti lety (bez navigace) a zabloudit se mi nepodarilo. Asi to bude ve Vasi orientacni (ne)schopnosti.

0/0
25.6.2012 0:41

Antonín, topič

Re: Hazardovani? Nesmysl

Jako koho si myslíš, že zajímá, že nemáš na letenku, socco?

0/0
26.6.2012 9:43

Andy1

Naprosto

nemyslitelné, že by řidiči autobusů nedodržovali Nařížení č. 561...

co to ten srákora Sirota mele....

0/0
24.6.2012 16:13

mircxxx

Proč i chorvatská strana od prvních

hodin mluví o mikrospánku, přičemž ještě nebylo nic vyšetřeno? Předchozí den v Chorvatsku foukal silný vítr (Bora), chorvatská policie v takových případech zavírá i dálnice, zejména v oblasti tunelu Sveti Rok. Jistě, tím netvrdím, že to byl tento případ, ale tvrdit s jistotou, že "vozac zaspao" (omluvte mou chorvatštinu), zavání odváděním pozornosti od snahy zjistit vše nezávisle

0/0
24.6.2012 16:08

lynxxx

Re: Proč i chorvatská strana od prvních

Neboj se, je to prvotní názor. Jinak před tunelem nefouká, fouká za ním při sjezdu k moři.

0/0
24.6.2012 18:55

Antonin Konecny

Re: Proč i chorvatská strana od prvních

Přesně.

Bora u Pagu vzniká tečením studeného vzduchu z Velebitu dolů nad teplé moře.

Mezi Sv. Rokem a Kapelou na druhé straně Velebitu není větrnost nijak zvlášť jiná, než třeba u nás.

(A ten velký vítr přes 50 uzlů bývá spíše na pozdním jaře. V létě to málokdy přesáhne bezpečnou hranici, i když občas se to stane.)

0/0
24.6.2012 19:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.