Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Horší už je snad jen válka, říká o nehodách autobusů šéf záchranky

Nehody autobusů hromadné dopravy patří podle šéfa pražské záchranky Zdeňka Schwarze k nejhorším případům vůbec. Horší by podle něj byla už jen válka. Příčinami takových nehod bývají mikrospánek, špatný technický stav auta či silnice a někdy také zdravotní problémy řidiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

honda_mrkos_pajdusakova

MUDr. Schwarz

by si měl vybrat nějakou delší dovolenou a odpočinout si. Pak by mu možná došlo, že vypouštět tyto bulvární kydy pár hodin po nehodě je přinejmenším nevkusné...

0/0
25.6.2012 16:29

rachitico

Citím tady obrovskou faleš

Všichni litují řidiče. Jako lékař jsem sloužil víkendové služby na okresní  interně 15 let, včetně JIP. Do práce jsem  nastupoval v pátek v 7.00 a odcházel v pondělí v 15.30.Službu jsem nastupoval v pátek v 15.30 Neustálý stres, příjem za příjmem, v noci "spánek"  po 2-3 hodinách, v 7. ráno k tomu vizity : JIP, itermediár, dialýza..... Kdybych udělal závažnou chybu, nikdo by mě nelitoval. Viděl jsem lékařky brečet po službě. Takovou zátěž vydrží dlouhodobě jeden z deseti. K lékařům se chováte jako k dobytku, řidiče litujete.....zajímavé.....

0/0
24.6.2012 21:29

pavllinko

Re: Citím tady obrovskou faleš

dobrej vtip;-D;-D;-D

0/0
25.6.2012 10:41

Qesospi Cobigan

VÁLKA JE URČITĚ HORŠÍ. NE "SNAD".

jelito.

+2/0
24.6.2012 13:17

bgfdsas

Re: VÁLKA JE URČITĚ HORŠÍ. NE

To záleží na situaci. Pokud zrovna vy jste tím nešťastníkem, který vypadnul z okna převráceného autobusu a kterému ten sunoucí kolos utrhnul nějakou končetinu a zvalchoval orgány, tak je vám v tu chvíli nejspíš vcelku jedno jestli se vám to stalo vlivem nehody autobusu, nebo třeba vlivem výbuchu bomby.:-P

To samé platí i z pohledu záchranářů, pokud si nehoda vyžádala mrtvé a těžce zraněné.

+1/0
24.6.2012 14:50

narath

Autobusove zajezdy

Nejak nechapu motivy lidi, kteri jeste v dnesni dobe jezdi na dovolenou do Chorvatska, natoz autobusem a s cestovkou. Vzdyt letenky do celeho sveta jsou extremne levne. Pokud navic umite alespon trochu anglicky, tak jste schopni si zaridit dovolenou sami a na miste si pak muzete pujcit auto, vzit taxi nebo zkusit mistni dopravu a bydlet treba i na ruznych mistech - proste dovolena presne podle Vas.

+1/0
24.6.2012 0:39

.45 ACP

Re: Autobusove zajezdy

Zrovna do Chorvatska lze jet i úplně zcela na blind a tam, kde se libi se usadit a do hodiny najít plně vyhovující ubytování - osobně vyzkoušeno a není k tomu ani nutné znát jinou řeč než češtinu ...

+1/0
24.6.2012 1:41

Balvann

Re: Autobusove zajezdy

Bus do Chorvatska je nejlevnějši moře o tom žádná

+1/0
24.6.2012 8:08

Taisun

Re: Autobusove zajezdy

Ony letadla nepadají a a auta nebourají že8-o8-o8-o

0/0
24.6.2012 9:06

LeniMeni

Re: Autobusove zajezdy

Když touží moje pětašedesátiletá matka s kamarádkou jet zase po letech k moři, nemohou si pronajmout auto, protože nemají řidičák. Netroufnou si jet bez cestovky, protože se ve škole učili rusky a ne anglicky a protože jsou chudé důchodkyně, vybírají nejlevnější variantu (i když samozřejmě z důchodu nemá ani na tu levnou variantu, musela jsem jí to ze svého malého platu zaplatit) a to tohle skutečně je. Letecké zájezdy jsou mnohem dražší.

+1/0
24.6.2012 10:48

ramm

Re: Autobusove zajezdy

Sám jsem vlastně s cestovkou v životě nebyl a odjakživa jsem všude jezdil sám za sebe, ale já zas nechápu motivy lidí, kteří se ostatním snaží kecat do jejich počínání :)

+1/0
24.6.2012 12:44

narath

Re: Autobusove zajezdy

Tak ja jim do toho nekecam, opravdu me zajima proc se takhle nekdo rozhoduje, protoze treba argument typu ze je to nejlevnejsi uz davno neni pravda, daji se najit i levnejsi letecke pobyty...

0/0
24.6.2012 21:06

Eda.Hans

Re: Autobusove zajezdy

Tohle je podobnej výkřik mimo mísu, jako kdyby se někdo divil, proč všichni nejezdí v eskovým mercedesu, když je mnohem bezpečnější než třeba octavia, o fabii nemluvě. Je to z toho důvodu, že je to auto dražší. Pokud na to budu hahlížet optikou z Prahy nebo signle člověka, tak je samo jednodušší a pohodlnější odletět za 25 na 10dnů někam daleko do háje, ale jsou taky mladý rodiny nebo ty dvě holky 13ti letý co tam byly, tak za ně už se platí většinou plná cena. Ne všichni pak dají za tejden v chorvatsku letecky pro celou rodinu 50 tisíc. Z toho důvodu jedou autobusem a mají to celý za 30.

0/0
24.6.2012 14:45

narath

Re: Autobusove zajezdy

Prave ze treba zajezdy do tunisu apod jsou dnes levnejsi nez Chorvatsko ci Italie...

0/0
24.6.2012 21:04

tervic

Re: Autobusove zajezdy

Osobne jsem typ cloveka, ktery nejezdi s cestovkou a idealem je pro me jet s malou partou do Atacamy letat na kluzaku, seznamit se s mistnimi a objet mista, kam cestovky nejezdi. Ale je treba chapat, ze kazdy ma svuj pristup, ideal dovolene a traveni volneho casu obecne, stejne jako moznosti. Dovolena busem v Chorvatsku je pro nekoho treba letita tradice, cenove prijatelna. Rozebirat motivy lidi, kteri tam jeli, je v souvislosti s takovou tragedii dost buranske a pritrouble.

0/0
24.6.2012 17:55

jupikjupik

Dopravu zajišťovala

Co tu řešíte letadla apod. Prostě veškerá vina je na JP JIndřichův hradec, resp. řidiči této firmy.

0/0
23.6.2012 22:13

Pleshoun

Re: Dopravu zajišťovala

Ano, viník je jasný... o to přece v zákonech jde... určit jednoznačně toho, kdo za to může... ideálně pokud je už mrtvý, aby nemohl už nic říci...

Řídit autobus je těžká řehole. Na silnici riskuje život (nebo minimálně možnost nehody) i úplně zdravý, odpočatý a mladý řidič. Do toho se přičítá tlak na snižování nákladů dopravce (netvrdím, že zde bylo něco zanedbáno či porušeno).

Mikrospánek je zlo, které mnohdy přichází bez varování.

0/0
24.6.2012 12:38

namestii

Pro věřící

Může za to Bůh?

(Neberte to prosím jako provokaci, opravdu mě zajímá názor věřících).

0/0
23.6.2012 19:22

kacinecka

Re: Pro věřící

No, hele, jsem ateista, ale neznáš-li, zkus si přečíst (případně poslechnout) Tajemnýho cizince od Marka Twaina... To je zajímavej pohled na účel věcí, co se lidem dějí :-)

0/0
23.6.2012 20:27

namestii

Re: Pro věřící

Mě zajímá názor lidí.

0/0
23.6.2012 20:53

Jaroslav Trn

Re: Pro věřící

Jsem věřící a souhlasím, ovšem jenom částečně.

Bůh dává lidem svobodu a to svobodu taky hřešit. Hřešit ovšem znamená nést následky svého hříchu.

Neznáme příčinu této nehody, tak nemohu předjímat. Jestli byla příčinou únava za volantem, tak řídit autobus unaven je hřích proti 5. přikázání Nezabiješ. Podobně jak jízda pod vlivem alkoholu, indisponován nemocí a tak dále.

+1/0
23.6.2012 21:37

KarelKiller

Re: Pro věřící

A jak by mohl Bůh lépe potrestat řidiče, než zabít nevinné lidi, které vezl...

0/0
23.6.2012 22:12

Jaroslav Trn

Re: Pro věřící

Z Božího hlediska není tělesná smrt trestem. Trestem je smrt duše z Božího hlediska.

Tělesná smrt čeká všechny, taky svaté a světice vedle těch i nejhorších zločinců. Tam nahoře si to Bůh přebere.

Je to velmi složité na pochopení, pochopí jenom ten, kdo může chápat. Takové události, jak se stala v Chorvatsku bývají nejtěžší zkoušky víry. V Bibli něco podobného popisuje kniha Jób. Doporučuji k přečtení

Z Jobovy knihy vyplývá, kde byl Bůh, když Job trpěl? Byl s Jobem, když trpěl. V některých překladech jsou slova "a Job měl Boží tvář"

V dnes nejpoužívanějším Ekumenickém překladu to tak jasně napsáno není, ale vyplývá to z celého textu. Bůh trpí se spravedlivými. Těm zabitým je to už jedno. Stojí teď před Boží tváří. Trpícími jsou pozůstalí. Na skutečných křesťanech a ostatních dobrých lidech je pomoci zaplnit jejich místo, pomoci zaplnit prázdné místo v srdcích pozůstalých po jejich blízkých zemřelých. Úkol velmi nesnadný, vyžaduje dobrá srdde.

+3/0
24.6.2012 8:21

Jaroslav Trn

Re: Pro věřící

opravuji poslední větu: Vyžaduje dobrá srdce, samozřejmě.

Platí to obecně. Lhostejnost k osamělým ať z důvodu jakéhokoli a to nejen z náhlé a nečekané smrti blízkých.

Internetová diskuze samotu osamělých nezaplní.

0/0
24.6.2012 8:25

DocMart

Re: Pro věřící

Těžko se to vysvětluje, ale takto je otázka špatně položena. Tohle ale není téma na diskuzi zde.

0/0
24.6.2012 7:10

vpk

Re: Pro věřící

Ne.

0/0
24.6.2012 19:46

vencac

Dokud ponese největší zodpovědnost jen řidič

nic se nezmění. Není to tak dávno, kdy zákon a plné spoluzodpovědnosti právnických  osob ( tedy i kanceláří jejich jsou řidiči mnohdy zaměstnanci ) schodil Klaus ze stolu. Řidičů je mi líto a chápu že jsou často pod velkým tlakem jak cetujících tak zaměstnavatelů.:-)

+2/0
23.6.2012 19:20

PedroKV

Re: Dokud ponese největší zodpovědnost jen řidič

100% souhlasím, vidím to každý den. Řidič nemá odpočinek, dopravce ho nutí jezdit přes předpisy. Když se ozve, může jít. Věta z článku: "Nyní budou cestovní kanceláře dbát více na to, komu svěřují cestující," uzavřel ředitel záchranky." je zcela mylná, cestovky do nitra dopravních firem vůbec, ale vůbec nevidí.

A problém je i z kontrolami na silnici. U čeho není CSPSD, to jakoby zkontrolováno vůbec nebylo, policie přestávkám řidičů nerozumí ke kontrole technického stavu neohne hřbet pod auto. Ti zkontrolují leda tak zda byl řidič připoután.

0/0
23.6.2012 21:06

Jaroslav Trn

Re: Dokud ponese největší zodpovědnost jen řidič

A kdo jiný, než řidič má zodpovídat za to, aby řidič ve volném čase odpočíval a nesekl ve volném čase trávu.

Pokud ve volném čase trávu sekl a je z toho unaven, má se přiznat zaměstnavateli. Muselo by se to nějak řešit, ani ten zaměstnavatel není totiž zvědavý, aby mu řidič na trase rozflákal autobus a ještě zkazil pověst jeho firmě.

Není to se zaměstnavateli tak horké, aby běžně nutili k jízdě mimořádně unaveného řidiče.

Jiná situace je, když je řidič unaven jaksi permanentně. To se potom snadno řekne, můžeš jít.

0/0
23.6.2012 21:42

PedroKV

Re: Dokud ponese největší zodpovědnost jen řidič

Já ale mluvím o nečem jiném. Samozřejmě, že když se řidič ve svém volnu-době odpočinku unaví čímkoliv, tak je za to zodpovědný sám. Já ale mluvím o tom, že firmy běžně nutí řidiče překračovat povolenou dobu řízení (4,5h v kuse, 9 nebo 10h za den) a to na úkor přestávek a jednou to prostě musí dopadnout takhle.

0/0
23.6.2012 21:57

Jaroslav Trn

Re: Dokud ponese největší zodpovědnost jen řidič

Jak nutí? Předpokládám že sedí vedle řidiče s kvérem u ucha a hrozí mu, že když zastaví, tak vystřelí?

0/0
23.6.2012 22:05

zero01

Re: Dokud ponese největší zodpovědnost jen řidič

koukám, že žijete nejspíš na Marsu. "Dorazíš tam do xx:xx hodin a když ne, tak už nechoď do práce...." Takhle nějak vypadá realita nejen u řidičů autobusů, ale i u kamioňáků.

+2/0
23.6.2012 22:25

Jaroslav Trn

Re: Dokud ponese největší zodpovědnost jen řidič

Takový je ale život, který je soustavným výběrovým řízením a konkursem.

Tak už nechoď do práce, pokud nestačíš na svoji práci. Na Tvé místo nastoupí jiný, který na tu práci bude stačit. Řidič, který nestačil odejde, ale zůstane kamion anebo autobus, který někdo musí řídit. Pracovních míst neubude, nezaměstnanost se nezvýší, když odejde řidič, který nestačil na svoji práci.

Nikdo jiný než řidič zodpovědnost nést nemůže. Házet zodpovědnost na někoho jiného je chyba. Nemohu ze strachu, abych nebyl zaměstnavatelem vyměněn zabít lidi, které vezu. Pokud ano, tak patřím za mříže.

0/0
24.6.2012 8:34

Jaroslav Trn

Re: Dokud ponese největší zodpovědnost jen řidič

Za mříže a nikoli za volant, kdo riskuje životy lidí a bezpečnost na silnici, jenom protože má strach, aby nebyl zaměstnavatelem vyměněn.

Zaměstnavatel opravdu nemůže s každým řidičem po světě jezdit a dohlížet, zdali není zrovna teď unaven. Bezpečná technika není jen o únavě a rychlosti. Je to hlavně styl jízdy a ten nezkontroluje žádný tachograf na světě.

Ten řidič, který naboural zmíněný autobus, pokud fakt byl unaven a to byla příčina havárie, měl jedinou povinnost. Zastavit a udělat bezpečnostní přestávku, klidně třeba mimořádnou, pokud předepsaná přestávka nestačila.

Rozumný zaměstnavatel by ho za to nevyhodil, ale pořád i kdyby byl vyhozen. Být vyhozen není horší, než se zabít na silnici a vzít s sebou na onen svět několik lidí.

Ani zaměstnavatel není nadšen mimořádně pracovitým řidičem, který iniciativně překonával svoji únavu. Nemyslím, že teď má méně problémů, než kdyby si rekreanti stěžovali, že dorazili pozdě na pláž.

0/0
24.6.2012 8:46

PedroKV

Re: Dokud ponese největší zodpovědnost jen řidič

Ano, ti bystřejší řeknou: "šéfe, budeš mě živit, až přijdu o papíry, nebo půjdeš za mě sedět" a buď to šéf pochopí, nebo půjdou raději hledat dál, ale s řidičákem v kapse, ti méně bystří půjdou hledat dál bez řidičáku či jdou bručet.

Ovšem to se to kecá člověku, který má relativně jisté zaměstnání. Vžijme se do kůže řidiče hledajícího práci. 10 dalších čeká za branou. Sociální předpisy v dopravě (nařízení 561, AETR, vyhláška 478) v českém podání nechrání řidiče, ale naopak z něj dělá snadný cíl. Všude obecně platí: "šéf rozděluje práci-šéf zodpovídá". Proč to tak není v dopravě? Ano, zodpovídá i dopravce, při porušení přestávek jde na správní řízení řidič i šofér, jenže šofér to má do 10.000Kč + 4body, dopravce do 100.000Kč a bez bodů. Řidič tak má 3 pokusy, dopravce dostane zpravidla malou bezbolestnou pokutu a žádné body mu nehrozí. Nyní je v zákoně o dopravě pro dopravce zaveden termín "dobrá pověst", o kterou může přijít po několika průserech s dodržováním přestávek řidičů.

0/0
24.6.2012 9:28

PedroKV

Re: Dokud ponese největší zodpovědnost jen řidič

Dobrá pověst je nutná k podnikání v autodopravě. Ovšem nedělám si iluze, že by o ni dopravce jen tak přišel a když, tak není problém založit novou firmu a jet na čisto. Řidič si ovšem identitu nevymění a body mu zůstanou.

0/0
24.6.2012 9:29

Jaroslav Trn

Re: Dokud ponese největší zodpovědnost jen řidič

Možná že to považuješ za omluvu pro řidiče, ale věř mi, není to omluva. Je to jenom vysvětlení řidičovy motivace k nedodržování paragrafů. Ale když je vyšší motivace, tak by měly nastoupit vyšší tresty za podlehnutí takovéto motivaci. Tudíž ne 4 body a pokutu 10 tisíc, ale 5 bodů a pokutu 20 tisíc. Dopravci bych těch 100 tisíc nechal. Tady není třeba úprav. Dopravce má rozbitý autobus a bude mít na krku soudy o odškodnění. S vysokou pravděpodobností zkrachuje, protože požadavky pozůstalých budou pro něj likvidační.

Řidič je ten, na němž je to zabočení k odpočívadlu a zastavení autobusu. Dopravce může ovlivnit jen výchovou řidičů, tady jeho možnosti končí.

Dopravce má nárok na 4,5 násobek mzdy řidičovy, kdyby přežil. Pro dopravce směšná částka.

Skutečnost, že za branou stojí dalších deset uchazečů a on neumí nic, než točit volantem, to není omluva. No tak bude na podpoře. Zatím v současnosti je na té podpoře někdo jiný, tak se mohou vystřídat a pan šofér si pořádně odpočine.

0/0
24.6.2012 13:18

PedroKV

Re: Dokud ponese největší zodpovědnost jen řidič

Ono se to od klávesnice lehko řekne, ovšem věř mi, zkusil jsem si to. Byl jsem v jedné dopravní firmě (kamiony) a hned na úvod po zácviku mi dali vrak auto (to jsem poznal až po cestě a potom ve dne, předávali mi ho za tmy, asi pro jistotu) a ještě mi narvali na jednu směnu 3 nakládky/vykládky, které prostě nešly stihnout. Já se ozval, že Když už mě na té první složí až za x hodin, tak udělám rovnou 9h odpočinek, protože v noci se spí. To bylo keců. Ale řekl jsem jim "volant mám v ruce já, odpovědnost za sebe, ostatní a náklad mám taky já a já jdu spát. Dobrou noc." A mohli prd. Ráno jsem vyložil, naložil a kamion jim odvezl, ať si ho nejdřív opraví, že já s tím dál nepojedu. Keců mraky, ale nakonec si ho vzali, naložili do něj nového řidiče, ten jen zakoulel očima a vyrazil. Pro mě prý druhý den měli novou soupravu, já šel ale raději jinam, než přijít o těžce vydobyté papíry (tehdy 40 tisíc C,D,E + profesák a karta). Tudíž tím chci říct: a) kdo z řidičů se ve firmě ani neozve..

0/0
24.6.2012 20:17

PedroKV

Re: Dokud ponese největší zodpovědnost jen řidič

a) kdo z řidičů se ve firmě ani

neozve a nechá se honit před 561/Aetr, případně je "zlatokop", tak si postih zaslouží. b) nutit řidiče do stresu z postihu od správních orgánů je prasárna a měly by za to být velmi přísné tresty a c) nedivím se, že spousta řidičů podlehne nátlaku dispečera/majitele, když živí rodinu, má hypotéku a třeba padesátku na krku. Bavím se teď hlavně o kamioňácích, autobusáci mají pud sebezáchovy větší, řekl bych a to jak majitelé, tak řidiči. A ještě mě napadá d), že spousta řidičů ani neví, jak správně dělat přestávky/odpočinky, tak aby se nedostali do konfliktu s předpisem.

Také tvrdím, že řídit kamion/autobus není jen točit volantem-to vás naučí v autoškole, jak se udržet na silnici, ale být Pan šofér, který ví, co na autě zkontrolovat, jak zajistit náklad a jak ovládat digi tachograf, to už je málokdo a v autoškole vás to nenaučí. A profesní školení se tím nezabývá, není to v osnovách!!! To pravidelně začíná statistikou nehodovosti... Síla.

0/0
24.6.2012 20:24

Pěkný Nick

Proč zmizelo toto?

http://www.youtube.com/watch?v=eIOhrgjM2VI

+3/0
23.6.2012 19:14

davyjones

Re: Proč zmizelo toto?

moc urážlivé

0/0
23.6.2012 19:19

Jakov Michajlovič Sverdlov

Re: Proč zmizelo toto?

8-o8-o8-o;-D;-D;-D

0/0
23.6.2012 19:20

Camulator

Horší?

Oběti leteckých nehod nesouhlasí.

0/0
23.6.2012 19:14

matej_jasna

Re: Horší?

Jistě, protože při leteckém neštěstí není koho ošetřovat.

0/0
23.6.2012 19:21

p.erk

Asi neuškodí znovu odkaz na video s tím obětavým

záchranářen, Mudr.Schwarzem, který si tady mastí politické triko a znovu si brousí zuby na koryto v senátu.http://www.youtube.com/watch?v=eIOhrgjM2VI

+1/0
23.6.2012 18:58

ivan.ivan

ivan.ivan

Toto sa stáva prakticky každý rok...tak myslím, že by sa mali sprísnit pravidlá..

0/0
23.6.2012 18:38

Ivan Langer

Re: ivan.ivan

rovna dalnice, 4-5 rano. kriticky cas pro nehody dalkovych ridicu... Tedy.. neni jiste co muze za nehodu. Mohla to byt guma ci technicka zavada, to se vysetri. RIP tem co nedojeli;-€

+1/0
23.6.2012 18:40

namestii

Re: ivan.ivan

Zkuste si zjistit něco o testování autobusů.

Dětský kočárek je proto tomu pevnost!!!

0/0
23.6.2012 19:09

azazzelo

Ke zrušení ranní diskuse pod článkem na iDNES

Protestuji proti arogantně uplatňované cenzuře iDNES. Diskuse pod články o této nehodě běží snad na všech médiích. Pouze na iDNES byla po 3-4 hodinách diskuse se stovkami příspěvků smazána. I když jde o tragickou událost, je to bohužel jen mediální zpráva. Důkazem je, že ji žádná média neopomenou necitelně olemovat reklamou. Nelze v otevřené diskusi očekávat pouhé kondolence. Určitě v diskusi bylo i mnoho věcných příspěvků. Pravidelné poškozování čtenářů a diskutujících na iDNES považuji za trestuhodné.

Mám k zákazu diskuse vysvětlení. Článek vznikal za pochodu a velmi pomalu, i když byly již dostupné fotky z místa nehody, zde se neustále měnila jen ilustrační fota. Pár diskutujících na to upozorňovalo. Nakonec bylo v diskusi plno odkazů na média, která pracují lépe a rychleji než iDNES. Dále, cenzor na iDNES začal úřadovat až po 9. hodině, kdy byla celá diskuse obratem smazána. Předpokládám, že důvodem smazání nebyla závadná úroveň diskuse, ale kritika iDNES a pozdní reakce cenzora.

+9/0
23.6.2012 18:34

Patrik Šebesta

Re: Ke zrušení ranní diskuse pod článkem na iDNES

Od té doby, co iDnes zcenzurovala a zavřela diskusi o "příspěvku EU na nízkoenergetický dům", protože tam logicky v diskusích bylo vypočítáno, že je to dražší a nesmyslnější než současný stav, tak už se tady už naprosto nedivím ničemu... ;-€;-ORv

+9/0
23.6.2012 18:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.