Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vodáci podají trestní oznámení kvůli jezu, Povodí Odry vinu odmítá

Ostravský spolek vodáků se po dalších dvou utonulých pod jezem mezi Vratimovem a Ostravou-Hrabovou rozhodl podat trestní oznámení na neznámého pachatele. Vodákům se nelíbí, že se na jezu nedělá nic pro bezpečnost lidí. Vodohospodáři z Povodí Odry ale vinu odmítají a zdůrazňují, že ani bezpečnostní opatření tragédiím nezabrání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

2kedar

Čestmír Vlček....

Má pravdu!!Navíc mu bylo asi trapné říct redaktorovi, že by lidi měli více používat vlastní mozek.Cedule je k ničemu Rv

0/0
25.6.2012 17:25

:Moravian:

Troubove

Zase chteji vinit nekoho jineho a skrehotaji ze se ma nejaka "vrchnost" postarat.  Byt managementem povodi Odry na ktere je podano trestni oznameni, tak k tomu jezu pichnu vekou ceduli "Kdo chce kam, pomozme mu tam aneb chcele -li spachat sebevrazdu, lezte si tu do vody nebo sjizdejte jez.":-P:-P

0/0
25.6.2012 2:00

S-Tony

Re: Troubove

Varování už tam je v podobě křížků za utonulé. Pokud někdo nepochopí ani tohle. Tak cokoli dalšího je zbytečná práce.

0/0
25.6.2012 9:02

Santa1

Re: Troubove

Máte zato, že poutací oka pro záchranáře, kteří tam s nasazením života museli jen letos už 2x jsou zbytečná práce?

0/0
25.6.2012 10:56

duch zavražděného iuose

hmm

není to zbytečná práce, ale je to zbytečné, protože kvůli lidské hlouposti (a to jak hlouposti těch, kteří to tam postavili tak těch, kteří tam lezou) riskují své životy

0/0
25.6.2012 11:18

oridoll

Vodníci

1) U jezu se nekoupe to dá přeci rozum! Naši předkové to dětem vysvětlovali pomocí vodníků. I taková Viktorka se šla na splav utopit.

2) Jak cedule někomu zabrání do vody skočit? Už vidím mladíka, kterak si nejdříve přečte varování a na jeho základě se rozhodne pod jez neskočit. A vlastně to řeší situaci jen pro Povodí, protože to je tím pádem z obliga.

0/0
24.6.2012 18:45

oridoll

Re: Vodníci

3) Koupání je, myslím si, obecné nakládání s vodami a o tom zákon říká:

Každý může NA VLASTNÍ NEBEZPEČÍ bez povolení nebo souhlasu vodoprávního úřadu odebírat povrchové vody nebo s nimi jinak nakládat pro vlastní potřebu. :-P

Další možnost je, že bych si jako člověk zodpovědný sama za sebe uvědomila nebezpečí a dala se dohromady s dalšími zodpovědnými lidmi a sama pořídila k jezu kruh nebo tak něco a chodila kontrolovat, že ho nějaký neinteligentní jedinec neukradl. Bohužel zodpovědnost za sebe sama se do Česka ještě moc nerozšířila.

Howg

0/0
24.6.2012 18:45

Santa1

Re: Vodníci

Cituji z prohlášení Povodí Odry, před zahájením rekonstrukce jezu, který se poté stal smrtící pastí:  "Jez by měl být součástí nově vytvořeného prostředí v okolí řeky Ostravice a přispět tak k atraktivitě tohoto hojně navštěvovaného místa."

To dokazuje, že si byli vědomi rekreačního využití daného místa a ještě slibovali jeho zatraktivnění. Něco se hodně nepovedlo a teď dělají mrtvého brouka. Taky nejde o žádný záchranný kruh a už vůbec ne pro vodáky, kteří tam nejezdí, ale především o výstražné cedule a poutací oka pro záchranáře, kteří tam s nasazením života skákat musí.

Pohádky, kterými vás krmili rodiče a pomýlené výklady zákona nestojí za komentář.

+3/0
24.6.2012 22:01

Beastly_Dragon

Re: Vodníci

Kousek od baraku mam dva jezy, oba s ceduli "Nesjizdny jez, nebezpeci utonuti" a kazdy rok se alespon na jednom z nich nekdo utopi. Lidi jsou blbi a povodi Odry s tim nic nezmuze. Jez muze klidne zatraktivnit dane misto, presto tam nepolezu, protoze narozdil od tech, co se kazdy rok na ruznych mistech utopi, mam mozek. Kdo chce kam, ch** s nim...

0/0
25.6.2012 19:20

Joachim.Nowak

Kdybych to soudil já,

tak Povodí odsoudím.

Ten jez je totiž past na lidi a nikdo nemá právo stavět pasti na lidi.

Postavit past na lidi je vražda nebo obecné ohrožení.

Jestli je šéf Povodí jmenován do funkce coby trafikant za KDU, tak by měl ctít navíc ještě křesťanskou morálku, ale to by byl nadstandard pro křesťanského demokrata.

Stačilo by ho zavřít nebo vyhodit a při výběru dalšího šéfa přihlédnout taky ke kvalitě zodpovědnosti vůči občanům.

+3/0
24.6.2012 17:32

pvl1

Re: Kdybych to soudil já,

Ale nikdo nemá povinnost stavět jez se skluzavkou,  tobogánem a masážní vanou.

0/0
24.6.2012 17:53

pvl1

Re: Kdybych to soudil já,

Jestli vodáci chtějí jezy přizpůsobit ke svým ůčelům, můžou o to požádat, popř. se finančně podílet na výstavbě.

.

Všude jsou pasti na lidi: skály, stromy, houby, ...  Tím by se měl člověk lišit od zvířete, že pasti pozná.

0/0
24.6.2012 18:03

Santa1

Re: Kdybych to soudil já,

Škoda, že jste se nenamáhal přečíst si aspoň 1.stránku diskuze, takto jen ukazujete naprostou neznalost místní situace a opakujete stokrát vyvrácené nesmysly.

+2/0
24.6.2012 21:51

Beastly_Dragon

Re: Kdybych to soudil já,

No... nastesti to na takovych, jako jste vy, neni. Kazdy je zodpovedny sam za sebe. Hele, co takhle odsoudit spravu Moravskeho krasu za to, ze do Macochy skacou sebevrazi? To je to same. No a ke vsemu Vy mate volebni pravo...

0/0
25.6.2012 19:15

skrap

Též podám stížnost.

Chodím na střechu a když spadnu a nabiju si ústa !!! Jsem vodní dítě a bebyl problém se koupat v řece ale i ten největší magor ví že splav (jez)  není místo k radovánkám .Bohužel alkohol nezabijí pouze na silnicích

0/0
24.6.2012 12:53

linda a jess.

cedule jsou nesmysl

- skončí ve sběrnách ;-)

0/0
24.6.2012 9:41

brezzinka3

Re: tesat do kamene

0/0
24.6.2012 15:31

kars

Re: cedule jsou nesmysl

Dělají se i plastové.

0/0
24.6.2012 22:18

Daun

Nemuzu tak uplne s vodaky souhlasit

Pochazim z vesnice, kde je jez. Od svych detskych let jsem byl upozornovan na to, ze to je nebezpecna vec. Kazdy dospely by mel byt schopny si takovou vec odvodit sam. Zadne cedule nepomuzou, na to se prilis zname.

+8/0
23.6.2012 15:50

kars

Re: Nemuzu tak uplne s vodaky souhlasit

Znám spoustu jezů, které jsou za normálních vodních stavů hojně využívány ke koupání a řádění dětí i dospělých.

+2/0
23.6.2012 16:12

Santa1

Re: Nemuzu tak uplne s vodaky souhlasit

Navíc je to tradiční místo koupání, jez tam stál už od 30.let a nikdy nebyl problém. Náhle je to smrtící jez. Přitom podle původních prohlášení Povodí Odry: Jez by měl být součástí nově vytvořeného prostředí v okolí řeky Ostravice a přispet tak k atraktivitě tohoto hojně navštěvovaného místa .

Tak to se asi něco nepovedlo, ale než aby to připustili, najednou nejsou návštěvníci vítáni!

+3/0
23.6.2012 18:06

0608

Re: Nemuzu tak uplne s vodaky souhlasit

Promiňte ale do tohoto jezu může vlézt jen naprostý idiot. Řeka má v tom místě poměrně dost vody a možnosti úniku jsou minimální. U tohoto jezu by musela být služebna Městské policie aby se tam zase nějaký blb nekoupal.

0/0
25.6.2012 9:48

josefl

Re: Nemuzu tak uplne s vodaky souhlasit

Znám spoustu tragických nehod, kdy se pod jezem někdo utopil. Jinak souhlasím s Daunem. Jako děti jsme se chodili koupat k jezu, ovšem nad ním. Za nízkého stavu vody to šlo i pod ním, ovšem běsda, když se řeka rozvodnila. To pod ním vznikl buben, kde se mlelo spousta věcí, které voda strhla. Vlézt do toho bylo o život.

+3/0
23.6.2012 21:25

zorro_rojo

Re: Nemuzu tak uplne s vodaky souhlasit

Problem neni u starych jezu. Tam se nebezpeci da poznat.

Nebezpecne jsou moderni prestavby, pripadne nova vodni dila. Jsou sice moderni, levna a odolna, ale pomalu by se tam utopila i ryba. (s trocho nadsazky)

+1/0
24.6.2012 18:36

Antonín, topič

Re: Nemuzu tak uplne s vodaky souhlasit

Ale to je přece blbost. Nebezpečný jez může být starý i stovky let.

0/0
24.6.2012 18:41

zorro_rojo

Re: Nemuzu tak uplne s vodaky souhlasit

Mate pravdu, vas prispevek je blbost.

Jez stary stovky let lide uz znaji, nemeni se podle stavu vody, podle okamziteho naroku elektrarny a hlavne - je staveny tak, aby voda plynule odtekala.

Nove jezy se stavi tak, aby se voda "vyvarila" a ztratila veskerou energii ve vyvaru. Pokud se tam dostane nekdo zivy, ma smulu - kdyz se neutopi, tak se umlati.

Navic, vetsi vyvar stahne ke dnu i lod, ktera jinak plave i plna vody. Proste je tam tolik bublin, ze nema vztlak.

Doporucil bych vam, si nekdy nejaky takovy jez aspon prohlednout. Lezt tam radeji ne..

+1/0
24.6.2012 23:59

Mysel

Re: Nemuzu tak uplne s vodaky souhlasit

Teoreticky muze. V praxi se takove proste nevyskytuji. Duvod by byl asi tematem pro delsi diskusi..

Pokud nekdo postavi na rece extremne nebezpecny jez (aniz by pro to byl zavazny technicky duvod), je proste debil. Presne pripad tohohle jezu, ktery mene zkuseny vodak / koupajici se proste nedokaze spravne vyhodnotit. Pritom pro takhle hloupy profil jezu neni na tomhle miste vubec zadny duvod. :o(

0/0
25.6.2012 11:06

Kelt 57

Nebezpečné jezy

A kdo opravňuje povodí, lhostejno které, opravovat jezy takovým způsobem,že z míst kde se celá léta lidé bez problému koupali, jsou po revitalizačním zásahu smrtonosné pasti, a to není jen tento případ.

Já ač vodáky opravdu nemusím, tady jim dávám bezvýhradně za pravdu.

+9/0
23.6.2012 15:44

josefl

Re: Nebezpečné jezy

A to si někdo myslí, že jez je koupaliště? Prostě vodáci mohou zastavit a lodě přetáhnout. Už jenom zbývá žalovat Švýcarsko, protože se někdo zabil na Materhornu.

+3/0
23.6.2012 21:28

kars

Re: Nebezpečné jezy

Tam žádný vodáci nejsou... (na jezu ve Vratimově).

0/0
24.6.2012 1:39

jezismariajosefetomepichlousrdce

Re: Nebezpečné jezy

a co vam ti vodaci udelali, ze je "nemusite"?

0/0
23.6.2012 21:52

Kelt 57

Re: Nebezpečné jezy

Před lety mě u Rožmberka málem zabili,podotýkám úmyslně.

0/0
24.6.2012 15:15

p555

neni mozne...

Konecne nekdo rekne: "Lidé sami jsou odpovědní za své činy,"

A presne tak to je...

+6/0
23.6.2012 15:33

Dawemaster

Si dělají vodáci srandu ne....

U každého jezu je cedule že se tam nemá lézt a pokud to nějaký ožralý vodák nemůže pochopit,tak to přeci není vina Povodí Odry ne,že jsou lidé deb*lové....

+2/0
23.6.2012 15:28

fredysz

Re: Si dělají vodáci srandu ne....

Ale u toho jezu zadna cedule proboha není!!! A o to jedine tem vodakum jde...

+1/0
23.6.2012 15:29

kars

Re: Si dělají vodáci srandu ne....

A navíc tam nejsou ani žádní vodáci! Tam se topí místní, které strhne proud...

0/0
23.6.2012 16:09

duch zavražděného iuose

hmm

místní, kteří sami dobře ví, že je to o hubu :-/

0/0
23.6.2012 16:11

kars

Re: hmm

Jistě, ale většinou jde prý o děcka. A pochybuji, že by do toho jezu někdo skákal dobrovolně s úmyslem, že si tam chce zaplavat. :-/

0/0
23.6.2012 16:14

peelo

Re: Si dělají vodáci srandu ne....

jestli to bylo mysleno ironicky - tak R^

0/0
24.6.2012 16:34

wllkk

Re: Si dělají vodáci srandu ne....

Budete takhle mluvit, až se Vám tam utopí někdo blízký? třeba dítě?

+1/0
23.6.2012 16:12

josefl

Re: Si dělají vodáci srandu ne....

Já ho tam nepustím. A vysvětlím mu co je nebezpečné. Konečně pochopte, že ten jez je tam postaven za jiným účelem, než na koupání a pro vodáky. Komíny u elektrárny také nejsou postaveny pro ekoteroristy a přesto na ně lezou, takže když spadnou, budou žalovat elektrárnu? .

+4/0
23.6.2012 21:31

dracekv1

no

Nebejvají většinou u jezu cedule, aby tam nikdo nelezl? Vodáci by zase měli mít vesty. 

Takže pokud tam někdo leze, nebo se tam udělá vodák bez vesty, je to celkem jejich problém.

To je asi jako když někdo skáče ze skály do vody a přizabije se o šutr.

+1/0
23.6.2012 15:06

kars

Re: no

Tam vodáci nejezdí... Ostatní je níž v diskuzi.

0/0
23.6.2012 15:18

kassavaros

Re: no

Celkově se vyjadřovat nebudu, jen poznamenám, že podle mne v takovém vývaru je vesta plad prtná

0/0
24.6.2012 8:38

thor15

...

Bůh si to roztřídí.

0/0
23.6.2012 14:56

kars

Majitelé copyrightu snad prominou,

ale byla by škoda nechat to zapadnout v hlubinách diskuze:

... Jistě, že nelze zabránit tomu, aby do toho jezu nějaký trouba neskočil nebo nespadnul z vlastní blbosti. Ale jde o to, že ten jez je smrtelně nebezpečný pro toho, kdo ho z toho maléru půjde tahat - a k tomu jsou např. hasiči povinni ze zákona. Takže se Povodí Odry nevyvleče ze zodpovědnosti, že na tom jezu chybí jakákoli možnost jištění zachraňujícího. Ať s námi pan Vlček netříská o zem, že by to vyšlo bůhvíjak draho - ve srovnání s cenou jezu a opevnění břehu je cena jisticích ok, cedule s upozorněním na nebezpečí a kontaktními čísly na záchranné složky, případně plovoucího lana se záchranným kruhem směšná. ... jako když si budete vozit zadek autem za půl milionu, ale nekoupíte si do něj autosedačku pro dítě za pár stovek, maximálně nějakou tisícovku, protože je "drahá". Neutopil se tam zatím ani jeden vodák, ten jez se nejezdí, všechno to byli místní. Jen to vodákům není lhostejné. Povodí ano?

Sub7 v 9:39

+3/0
23.6.2012 13:56

kars

Re: Majitelé copyrightu snad prominou,

Ten jez nikdo nesjíždí, tam jde čistě o koupající se lidi, kteří tam chodili odjakživa, ten vodácký spolek se jich jen zastal.

Santa1 v 11:50

Ten jez vodáci nesjíždí nejen proto, že svou konstrukcí sjíždění přímo vylučuje, ale i proto, že neleží na žádné vodácké trase. Pokud se sjíždí dolní tok Ostravice, začíná se (zřídkakdy) pod ním, ale většinou až na soutoku Ostravice s Lučinou, protože pak už žádné jezy nejsou. Od Vratimova po soutok s Lučinou jsou ještě tři další naprosto nesjízdné jezy s dlouhým přenášením, to nestojí skoro nikomu za námahu. Pokud se sjíždí úsek z Frýdku-Místku (což je jen zcela vyjímečně - bohužel, je to pěkný úsek), pak se naopak nad Vratimovským jezem končí. Opět zejména proto, že po projetí pěkného úseku se nikomu nechce do úseku s několikerým dlouhým přenášením, kde nic zvlášť zajímavého není. Myslím, že byste nejspíš nenašel vodáka, který ten jez někdy sjížděl, zejména po jeho rekonstrukci.

Sub7 v 10:33

+1/0
23.6.2012 13:57

kars

Re: Majitelé copyrightu snad prominou,

...podívejte se na Youtube na video z tohoto jezu o povodních, a pak si představte, že jste hasič, a máte z toho jezu někoho zachraňovat, když není na šikmém vydlážděném břehu ani kam uvázat lano a jez je široký 40m. Lano ze břehu dohodíte tak na vzdálenost 10m, když budete už dost dobrý, tak 15m. Jenomže další metry si připočtěte kvůli náhonu a najednou zjistíte, že k jezu vůbec nedohodíte. Tak co dál? Vlézt tam s raftem, když hed pod tím je další jez? To jsou dva smrťáky hned pod sebou. Kolik by stálo zapuštění jisticích ok? Jak velký by byl problém promyslet jak využít most nad jezem k sestrojení provizorní lanovky, pomocí které by se raft se záchranáři dostal až do středu jezu bez rizika stržení do spodního stupně? To mají vodáci zmáknuté a jsou ochotni se o zkušenost podělit s hasiči i s Povodím. Nemuselo by to stát až tak mnoho, navíc se na to dají využít dotace. Jen to chce trochu ochoty - tou zatím, zdá se, pan Vlček na Povodí Odry neoplývá.

+4/0
23.6.2012 13:57

kars

Re: Majitelé copyrightu snad prominou,

...Vodáci to nesjížděli a nesjíždí. ... Vodáci se v tom angažují jen proto, že něco ví o záchraně na vodě, a že je rozčiluje, když Povodí dělá mrtvého brouka a neudělá vůbec nic. Lautr hen také oné hnědé nevoňavé.

Nejde o upozornění "bacha jez". Na té ceduli by měla být v první řadě informace jak postupovat, když už tam někdo spadne - kromě kontaktních čísel (112 je dobré, ale kontakt na nejbližší hasiče nemůže škodit) doporučení jak bezpečně(!) postupovat při vytažení tonoucího, a jak mu dát první pomoc. I Vám se může stát, že půjdete kolem jezu, kde se topí dítě. Pokrčíte rameny, že je to jeho problém, nebo se pokusíte něco podniknout? A víte jak? A víte jak, aby přitom nešlo o kejhák Vám? Vodáci se v tom začali angažovat právě proto, že oni o záchraně na divoké vodě něco vědí.

+1/0
23.6.2012 13:58

kars

Re: Majitelé copyrightu snad prominou,

To by mě teda zajímalo, jak z jezu širokého 40m budete někoho zachraňovat větví (mýrnyxdýrnyx když na levém břehu jsou nějaké stromy až bůhvíkde. A to z šikmé kamenné navigace, kde se sám neudržíte a slítnete tam taky. Právě pro takové mudrlanty tam ta cedule má být, protože s tímhle přístupem byste byl další utopený (pokud byste se místo záchrany potichu nezdejchnul).

několikrát Sub7

0/0
23.6.2012 13:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.