Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

DOKUMENT: Přečtěte si dopis Davida Ratha zaslaný do MF DNES

David Rath v dopise zaslaném redaktorovi Petru Suchomelovi pokračuje ve svém proslovu započatém v prostorách Poslanecké sněmovny. Přečtěte si plné znění Rathova rukopisu zpoza mříží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

legadema

NO....

Ještě jednou:

v tomto státě mě dost uchvacuje že se v soudnictví nepoužívá presumpce neviny ani precedens. V prvním případě by Ratha vyšetřovali na svobodě a v druhém by měla sedět polovina vlády a posl.sněmovny;-D

+1/0
21.6.2012 23:27

ScoutX

Re: NO....

už po druhé..precedens se u nás neuplatňuje protože nemáme precedentní soudní systém. A presumpce neviny by se uplatňovat měla a také uplatňuje, proto je zatím jen podezřelý a ne odsouzený. To že se mu nelíbí podmínky je věc jiná. Věznice jsou ve stavu v jakém i dnes někteří lidé u nás žijí. Hotel Hilton to prostě není a je to tak dobře.

0/0
22.6.2012 9:29

legadema

NO....

a co ti ostatní kauzy: Promopro, letadla, padáky atd. To všechno usnulo při odposleších Ratha. Jo a ty jsou přece podle Klause nemorální a špatné8-o

0/0
21.6.2012 23:16

naroš

Tak

oni Tě trápí no asi nezbude nic jiného než aby jsi začal mluvit !!!!!!

0/0
21.6.2012 19:06

vejcednes

Mladý, jedenásťročný Ráthov potomok.... no neviem, či

nie je po otcovi. :-)

0/0
21.6.2012 17:19

jara46

Pravda

Diskutující,uvědomte si,že na Davida Ratha se má pohlížet až do vynesení rozsudku jako na nevinného.

+1/0
21.6.2012 13:46

nafouknutá bublina

Re: Pravda

Pohlížet na něj jako na nevinného musí politici a ostatní orgány. Jak já na něj pohlížím, do toho nikomu nic není.

+2/0
21.6.2012 13:58

Igen

Re: Pravda

Mně se též ten chlapec jeví jako "šibal".

0/0
21.6.2012 14:10

ScoutX

Re: Pravda

jo to bych rád..jenže výsledek sledování a chycení při činu...při tomhle vědomí se mi o Rathovi jako o nevinném přemýšlí skutečně těžko.

0/0
22.6.2012 9:34

dodyn

Doktorovy výlevy jsou jen kopaním chcípajícího koně.

Proč se jako dlouhodobý poslanec nezajímal o vazební podmínky. Když hrabal pod sebe tak ho takové problémy nezajímaly.

+3/0
21.6.2012 13:07

virena

a že

A že se chalapec nezajímal dříve, mohl přispět ke zlepšení podmínek vazby...

0/0
21.6.2012 12:10

Emanuel Goldstein

Urválek v sukni

Pokud je to co píší pravda, tak je to skutečně novodobá verze mučení. Zakázat otci telefonovat svým dětem (tuším 11 a 12 let), a přitom mít možnost ten hovor kdykoliv ukončit je opravdu hnus. Je to trest za kritiku Urválka v sukních-Bradáčky. Byla totiž okresní prokurátorkou u litoměřického kapitalistického soudu. A vazbu mu krajský soud nezrušil, to by totiž přiznal, že soudce na okrese je neschopák a jedná na objednávku.

+2/0
21.6.2012 11:47

Petrosssino

Hele pane Rath

co sis jako predstavoval ze vezeni bude 5ti hvezdickovej hotel? Za to zes tam skoncil si muzes sam a jen by me zajimalo co se dozvime dal? Doufam ze sebbou vezmes dalzi politiky az uz to nevydrzis a zacnes praskat jednoho za druhym. Jsem totiz presvedcenej ze toho vis moc moc. Tak jen smele do toho a pul je hotovo. : )

+4/0
21.6.2012 10:50

Nadnesený

Re: Hele pane Rath

Vy jste to vůbec nepochopil. Řeč je o vazbě, ne o vězení.

+3/0
21.6.2012 11:09

harpyje

Re: Hele pane Rath

Doba ve vazbě se započítává do trestu, takže to je vězení.

+1/0
21.6.2012 12:19

Nadnesený

Re: Hele pane Rath

Vy tomu asi tak vůbec nerozumíte, že? To jste se tady teda pěkně sešli...

0/0
21.6.2012 13:09

leonard 2

O co se tu hraje

Kdo bude poslední, ať zhasne- tak by s nadsázkou mohl znít vzkaz poslancům Parlamentu České republiky. Alespoň soudě podle tempa, s nímž je v posledních dnech zahajováno jedno trestní stíhání za druhým.

0/0
21.6.2012 10:42

Ulrich

Zkrátka nemělc brát úplatky.

Může si za to sám. Žádní Almer a Kubice. Jeho opakovaný výrok, že při dokonalém sledování by odhalili zločin u každého, svědčí o naprosto zvráceném pohledu na svět, ne-li o duševní poruše.

+2/0
21.6.2012 10:34

Agatha Christie

OK, chci si přečíst Rathův dopis,

ale ne zmanipulovaný a předžvejkaný výcuc v podání vládních podržašků. Dopis umím posoudit sama, nepotřebuji Josef Goebbelse, aby mi říkal, co si mám o dopisu myslet aniž bych ho četla. RvRvRv

+1/0
21.6.2012 10:24

Ulrich

Re: OK, chci si přečíst Rathův dopis,

Tady ( zobrazení úplného rukopisu dole ):     http://www.novinky.cz/domaci/270957-rath-napsal-z-vazby-pravu-bylo-mi-od-prvni-chvile-jasne-ze-jsem-skoncil.html

0/0
21.6.2012 10:32

Agatha Christie

Re: OK, chci si přečíst Rathův dopis,

Máš na mysli ten pomačkaný kus hadru, který není možné rozluštit a chybí v něm většina textu?

0/0
21.6.2012 10:35

Ulrich

Re: OK, chci si přečíst Rathův dopis,

Dole pod článkem je zobrazen celý rukopis. Stránky jsou dokonce číslovány samotným Rathem.

0/0
21.6.2012 10:36

Agatha Christie

Re: OK, chci si přečíst Rathův dopis,

Díky, přečtu si ho. R^

0/0
21.6.2012 10:37

Hovík

Pravda posiluje

Je vidět, že pan doktor vyrůstal v prostředí rodiny komunistecké nomenklatury - teď mu vadí jakékoliv omezení osobní svobody. S tím měl počítat, než začal "podnikat" nezákonně. Měl-li by pravdu, pak by ho jistě pravda posilovala v tom, aby nepřiznával co neudělal. Jenže on působí dojmem, že se snaží odsunout skutečný trestný čin do pozadí a do popředí s tím vystavit věci následné a osobu omezující. Jsem přesvědčen, že pokud by měl ve vazbě TV, denní možnost rozhovorů se všemi členy rodiny, každodenní možnost sprchy i nošení vlastního, pohodlného oblečení, stejně by za chvíli psal, že je omezován na osobní svobodě. Zajímavá je i úvaha, že přece nebude utíkat, protože co vazba napr. v takovém Rumunsku?! Hm, je vidět, že by nejraději asi až do Ruska či na Ukrajinu, kdy by mohl se svými "pracovními" zvyklostmi žít v pohodě.

+4/0
21.6.2012 10:08

username

Jedina šance

Clovek a takovýmto obviněním ma u me jedinou šanci, jak se očistit. Říct pravdu, vrátit na kradené penize a pomoci chytit další lumpy. Pak bych mu i daroval milost. Rath toho musí vědet hodně. A jestli vazba pomůže chytit další, tak jen splnila svůj ucel

+1/0
21.6.2012 10:05

username

Nee

Ja bych ty jeho kecy bral, kdyby se o to zajímal v době, kdy to mohl jako aktivní poslanec měnit. Kdyz před roky ČSSD hlasovala pro snižování peněz do ve ženství a soudnictví, zvedl ruku. Tak at se ted nedivi

+4/0
21.6.2012 10:00

leonard 2

Bohužel přestávám doufat ve fakt, že

p. Rath něco na někoho ví.Bohužel nemyslel až tak daleko. Teď vypadá jako trouba s hrstí bankovek a opravdoví gauneři se mu smějí.

0/0
21.6.2012 9:55

pottery

Re: Bohužel přestávám doufat ve fakt, že

Promin, ale "hrsti" bankovek? Tak zatim je to myslim 17 000 000(7 v krabici+10 v kanclu)Takovou hrst bych teda chtel mit taky. A dejte uz pokoj s miliardama nejakeho dalsiho zlodeje. Ano- to by bylo vic, ale ted se bavime o 17 milionech( a ja bych se moooc divil kdyby to bylo jen tohle) a na uz je treba gaunera dost velikeho.

+1/0
21.6.2012 10:53

Juras

To má něco do sebe, že by neutekl

To má něco do sebe, že by neutekl. Čudla přece nemá nožičky.

Ale jedno zajímavé je. Většina ryb má hubu pořádně vymáchanou - už z principu. Středočeská čudla nikoliv.

+1/0
21.6.2012 9:52

vlada88

Zadam vezenskou straz...

uvolnete p. Rathovi precist si alespon tuhle diskuzi aby vedel jak s nim vsichni strasne citime s timto nechutnym pacholkem. Pokud chce volno, tak nejradeji bych ho potkal venku ve vezenskem, pod dohledem spoluveznu tmavsi pleti, kteri jsou tam snim take urcite jen omylem a po pas v prikopu s krumpacem v ruce. HowghEU[>-]

0/0
21.6.2012 9:51

Agatha Christie

Re: Zadam vezenskou straz...

Myslím, že Rath ani ostatní politici si nedělají iluze o inteligenci občanů. Na těchto diskuzích vidí, jak velké procento hlupáků tu žije. Proto taky beztrestně a klidně kradou.

+2/0
21.6.2012 10:33

IPES

lidi, lidi

co pořád frfňáte??? Kdykoliv jde zpráva o nějakém zločinci, jak má ve vězení TV, vycházky a nemusí nic dělat za peníze daňových poplatníků, můžete se strhat. A teď, protože bývalý macho pošle pár dopisů tak tady budeme mít všichni srdce na dlani. Bože - kradl, chytli ho. Nechytli další, ale to snad neznamená, že pustíme i jeho. Ať se socani taky snaží někoho najít.... bude to jen dobře.

+9/0
21.6.2012 9:35

ToMiSoft

Re: lidi, lidi

Kéž by stejně dopadla Parkanová, Vondra, Paroubek, Sobotka, Kalousek, Gross, Kraus, Filip a mnozí další politici.

0/0
21.6.2012 9:38

panna z medvěda

Re: lidi, lidi

ano, a taky Langer Íčko, Klaus family …

0/0
21.6.2012 9:51

ToMiSoft

Hmmm

Co takhle přestat obviňovat všechny kolem a jako chlap přiznat, že jste bezcharakterní úplatný lékař/politik (vaše aféry z doby předsedání ČLK nejsou zapomenuty).

+5/0
21.6.2012 9:30

enigmat

dav

Rátha jsem nikdy nemusel, a o tom, zda je vinej, nemíním teď spekulovat.

Děsí mě ale naprosto jiná věc. A to že dav hýká štěstím, ale nikoliv proto, že byl chycen (údajně) zloděj, ale někdo, kdo vyčníval svou drzostí i chytrostí. A tohle jako kritériu viny/trestu odmítám. Ti, co kradli v tichosti, dělali cukrbliky na voliče, jsou úplně v klidu... A dav jim to baští. 

Navíc v tom dopise naprosto logicky argumentuje - když mají všechny důkazy, proč ho zadržují? A policie nemusí vysvětlovat nic, zřejmě proto, že by jeho argumenty museli vyvracet...

O tom, že mezi fízalama je to samý pologramot a nýmand, který si honí rád na komkoliv triko, nemá smysl diskutovat.

Jo a ve vazbě to kluci bachařovic uměj, jak si nechat podepsat patřičnej papír, o tom žádná...

+4/0
21.6.2012 9:29

ToMiSoft

Re: dav

Policie musela minimálně dávat podklady státnímu zástupci, který musel před soudcem argumentovat, proč vazbu uvalit.

+2/0
21.6.2012 9:33

Johnee_r

Re: dav

Pologramoti a nýmandi jsou možná na nejnižšíh policejních příčkách, na služebnách, v ulicích atd. Ve špičkových útvarech PČR je to úplně jiná liga, což potvrzuje i to, jak důkladně dokázali celý případ vyšetřit s odposlechy atd. atd.

Mě spíš facinuje, jak chudáček ublíženej dr. Ráth píše, že vazba je pro ty,co poškodili někoho jinýho. Mně poškodil, protože kradl (nebo je z toho minimálně podezřelý) z veřejných peněz. Takže sedí zcela po právu (a podle svého výkladu).

A to v jakém stavu jsou věznice mohl ovlivnit, když byl u koryta. Jenže politici většinou nepočítají s tím, že by se tam někdy mohli podívat jinak než s nůžkama v ruce při slavnostním otevření.

+3/0
21.6.2012 9:34

tuana

tak se všichni

přesuneme d diskuze pod novým článkem o dopisu

fakt bych se bavila,kdyby to nebylo tak trapné

0/0
21.6.2012 9:01

tuana

mimo téma

všiml si někdo,jak se čím dál méně na idnes píše o aktuálním dění u nás i ve světě?Není to někomu ani trochu divné,že se píše buď o blbostech,nebo se omílají staré věci.Stačí dát do titulku Rath a spoustě lidí jako kdyby vypadl mozek z hlavy - všichni ví,že on je takový a makový a pod....

Krásný příklad ovlivňování médii. Někdo dole napsal zmanipulovaný dav.

+3/0
21.6.2012 8:40

nafouknutá bublina

Re: mimo téma

Kdyby Čudla nechtěl dopis zveřejnit, asi by ho neposílal do médií.

+5/0
21.6.2012 8:45

tuana

Re: mimo téma

ten dopis není celý,kdo rozumí českému jazyku a je zvyklý psát,tak to pozná také

+1/0
21.6.2012 8:50

nafouknutá bublina

Re: mimo téma

Nemluvím o dopise, ale o Čudlovi. Proč posílal dopis médiím, chce si snad dopisovat s redaktory?

+1/0
21.6.2012 8:53

ScoutX

Re: mimo téma

Tak to nás ostatní prosím poučte. Já vás pro změnu počím jak nepsát kraviny a radši si hledat na internetu ;-) http://zpravy.idnes.cz/foto.aspx?r=domaci&c=A120620_213116_domaci_ert&foto=ERT43fb3d_rath2.JPG

0/0
22.6.2012 9:42

Bývalý volič ČSSD

Kdo umí, ten umí (odklánět)

Rath neumí, dostal záhlavec a bručí v base. Standa Grossovic umí a je v pohodě a vysmátej na Floridě. Jo, jsou to rozpory v tom liháči.

+8/0
21.6.2012 8:36

překladatel do reality

Rath byl, je a bude naprostá parodie na člověka....

... což jsem tvrdil vždy. Je to zkrátka lidský odpad.

Ovšem za situace, kdy je vazba uvalena omylným aparátem činným v trestním řízení i na naprosto nevinných lidech, nesmí vazební věznice být jakkoli spojována s trestem (výrok, který zde zazněl před pár měsíci od jednoho činitele, že "vazba je jakási příprava na vězení", je naprosto skandální a měl by mu okamžitě vynést propuštění).

Navrhoval bych rozdělení vazby - na tu pro lidi s předchozími pravomocnými odsouzeními za trestné činy - která by byla více méně stejná jako současné vazební podmínky. A dále vazbu pro lidi, kteří nemají dosud žádný trestný záznam, zhruba na úrovni nějakých vysokoškolských kolejí, co se komfortu týče. Zabezpečení před útěkem a přenosem informací stejné, ale žádné hrůzy typu cela, že se tam ti tři v ní žijící ani neotočí, záchod za plentou, třímetrový betonový dvorek na hodinovou vycházku jednou denně, nebo teplá voda dvakrát týdně. Plus také lidé zde zavření nebudou na cele s násilnými recidivisty.

0/0
21.6.2012 8:29

FantomKrkonos

Re: Rath byl, je a bude naprostá parodie na člověka....

No na druhou stranu, do vazby by se mel dostat, samozrejme ciste teoreticky, jen ten proti komu mam policie, statni zastupce jednoznacne dukazy. A jak rikam, uz i vazba by mela fungovat jako odstrasujicic priklad. Jiste justicni omyly se stavaji, ale neni jich zase tolik a takovy clovek se pak muze brabit, ikdyz ty ztracene mesice a vazebni trauma uz mu asi nikdo z hlavy nedostane. Presto bych na tom systemu mnoho nemenil.

+1/0
21.6.2012 8:39

nafouknutá bublina

Re: Rath byl, je a bude naprostá parodie na člověka....

Souhlasím. A navíc, kdyby důkazy byly jen trochu zpochybnitelné, věřím, že by se ho ČSSD pokusila nevydat k trestnímu stíhání. Pokud ho hodili přes palubu, tak byly důkazy asi dost pádné.

+1/0
21.6.2012 8:51

překladatel do reality

Re: Rath byl, je a bude naprostá parodie na člověka....

Já jsem o Rathovi mluvil v první větě a zbytek mého příspěvku je zcela obecný. Proto si myslím, že poukázání na to, že "by ho ČSSD vysekala" je irelevantní, protože silnou politickou stranou z těch 2500 vazebně stíhaných asi mnoho nedisponuje (nehledě na to, že tím implikujete nestandardní krok).

0/0
21.6.2012 9:23

překladatel do reality

Re: Rath byl, je a bude naprostá parodie na člověka....

Bohužel tady platí jedna základní zásada - i JEDEN jediný případ nevinného do vazby uvaleného je o JEDEN případ více, než je jakkoli přípustné. Ve skutečnosti ovšem existují desítky procent případů, kdy u vazebně stíhaného nedojde k pravomocnému odsouzení. Je to stejné jako s trestem smrti - nepřekročitelná námitka proti trestu smrti je nemožnost vyloučení justičního omylu a tudíž, ač se to zde místním samozvaným katům nelíbí, i jen možnost, že by jediný nevinný člověk byl popraven systémově zabraňuje tomu, trest smrti mít.

To, že v náhradě za neoprávněné vazební stíhání člověk dostane 100 Kč na den je naprosto skandální.

+1/0
21.6.2012 9:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.