Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První krůčky udělaly v kriminále. Děti z vězení pro matky ve Světlé

Oddělení pro odsouzené matky s dětmi ve věznici Světlá nad Sázavou slaví deset let. Za tu dobu si tam odbylo trest více než sto žen. Jen dvě z nich se opět dostaly za mříže, což je nevídané číslo. Sice tu občas "katr" slouží jako houpačka pro děti, stále je to ale kriminál, kde vládnou přísná pravidla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rafa-Lostinu

Přečetl jsem první větu

a hned musím reagovat... Nebylo by lepší napsat, že toto vězení je již v provozu 10 let, než že "slaví" deset let ?? Nic k oslavě tam nevidímRvRvRv

+2/0
21.6.2012 10:58

Jirikxxxxxx

Re: Přečetl jsem první větu

NAvíc, co ty děti provedly, že jsou zavřený ve vězení.

0/0
21.6.2012 12:39

nosded

Re: Přečetl jsem první větu

Zatím neprovedly nic. Když ale budou následat příkladu svých matek vrátí se vlastně domů

0/0
21.6.2012 16:01

SidiL

Prvni fungujici kriminal

Ty zenske maji veeeeelkou motivaci se nevratit, ato je jejich dite a jeho budoucnost. Dobre nastavene podminky, diky tomu ta uspesnost. Ted uz jen vymyslet neco podobneho pro chlapy a bezne zenske veznice. Bude tam porad dost lidi, kteri se tam budou vracet porad a porad, ale bylo by dost lidi, kteri si to uz nedaji. Potrebuji motivaci. Vezni ze zdejsi blizke veznice jezdi k nam do MC delat loutkove divalo - deti je miluji a na tech klucich je videt, ze zacinaji tusit, co budou delat, az vylezou ven. Je to hezke videt z obou stran.

+6/0
21.6.2012 10:28

cassul

návraty do věznice...

Tak nevím - podle mě je určité procento vězňů v podstatě slušných, kteří udělali chybu - třeba dopravní nehoda nebo nějaký okamžitý zkrat. Ano, jsou vinní a do kriminálu patří, to nijak nerozporuji, ale po vykonání trestu budou pravděpodobně žít "normálně" a nevrátí se tam. A na druhé straně spektra jsou kriminálníci, kteří mají takový způsob života, vědomě ignorují zákony a s ohromnou pravděpodobností je zavřou znova. Zbytek je někde mezi. Ty poměry neumím odhadnout, ale určitě na to jsou studie. Pokud je takováhle věznice, kde se cíleně vybírají vězni (nebo vězeňkyně), které se chovají slušně a mají šanci se vrátit do normálního života, tak je vcelku logické, že v té věznici mají malé procento recidivy. Podle mě není ta úspěšnost v lepším prostředí, ale zkrátka v tom, že to je výběrový podnik, kam se protřelý gauner a recidivista nedostane.

Asi jako kdybych měl klub, kam berou jen lidi nad dva metry - a překvapivě by jeho členové byli nadprůměrně úspěšní v basketbalu a volejbalu...

0/0
21.6.2012 9:37

villík

Hmmm....

Na běžném oddělení je poměr 50:50!   Voni se divěj´?  Proč?  Třeba i já to vím.........;-D;-D

0/0
21.6.2012 9:01

Dr.Onufrakova

Ja chcem reportáž o matke samoživiteľke

ktorá nič zlé neurobila, chodí do roboty za pár šupov, tlačí sa deckom na ubytovni a nikto im večeru zadarmo neprinesie.

+14/0
21.6.2012 8:56

Spalovač_šancí

Re: Ja chcem reportáž o matke samoživiteľke

A co by bylo na takové reportáži zajímavého?

+1/0
21.6.2012 9:08

zijutady

Re: Ja chcem reportáž o matke samoživiteľke

Nic. Je to smutný. Jakmile člověk není pseudohvězda, zmetek, psychicky narušený, exfeťák či alkoholik není pro svět zajímavý.

+5/0
21.6.2012 10:45

krabicoidni_krabice

Re: Ja chcem reportáž o matke samoživiteľke

Já chci koloběžku!!!

+2/0
21.6.2012 9:17

janbrezen

Re: Ja chcem reportáž o matke samoživiteľke

tak takovou reportaz udelej, jiste se na ni vsichni uz tesi

0/0
21.6.2012 9:32

hriva5

Re: Ja chcem reportáž o matke samoživiteľke

Nebuďte závistivá, dnes sednete do auta, chvilka nepozornosti a zítra můžete být vděčná, že podobné zařízení existuje.

+1/0
21.6.2012 10:29

jural

Re: Ja chcem reportáž o matke samoživiteľke

coze? Tak jestli by se Vam toto stalo poprve, tak to byste musel uz opravdu hodne za volantem prasit, aby Vas soud poslal do lochu....

0/0
21.6.2012 10:53

Nahodicka

Re: Ja chcem reportáž o matke samoživiteľke

To není o závisti a myslím, že víte, jak to paní myslela. Je to fajn, že ty ženské s dětmi už do vězení zpět nechtějí, nicméně je pravda, že spousta lidí žije v daleko horších podmínkách na svobodě. Nic neprovedli, snaží se a na to, aby žili lépe prostě nemají. Nějaké uváděné průměrné platy jsou k smíchu, neboť aby to bylo o realitě, tak by do průměru nesměly být započítávány platy např. politiků, manažerů ČEZu apod.... není to o závisti, ale o pouhé realitě a popravdě rozujím tomu, že taková samoživitelka na ubytovně bez rodiny a jakékoliv podpory není na tyhle zprávičky vůbec zvědavá...

0/0
21.6.2012 11:51

H0PE1@seznam.cz

Většina se

tam vrátí. Geny neožulíš.

+2/0
21.6.2012 8:54

PtaaakOhniiivak

Hmm

Mam tu veznici kousek a tak vim jaka barva pleti tam prevazuje .. je zajimave ze na fotkach i videu je to vcelku cilene maskovano :) Duvod ?

+12/0
21.6.2012 8:19

Deus Vult !

Re: Hmm

Banga?

+3/0
21.6.2012 8:20

PtaaakOhniiivak

Re: Hmm

Ze by ? Ale to se mi nezda ;) Ze by snad na nejduveryhodnejsim mediu vlastnicim 27,5 kristalove lupy bylo neco tak hnusneho jako je cenzura ? To neee ..

0/0
21.6.2012 8:29

elfinn

Re: Hmm

Bingo!

0/0
21.6.2012 10:54

Tahle_zeme_neni_pro_poctivy

Re: Hmm

protoze by jedna etnicka tohle oddeleni zaplnila sama

+1/0
21.6.2012 8:27

Atheist10

Re: Hmm

A neni to spise tak, ze tahle cast je soucasti arealu normalni zenske veznice? Pak bych se nedivil, kdyby se tohle oddeleni matek s detmi mohlo celkem lisit.

+1/0
21.6.2012 8:37

PtaaakOhniiivak

Re: Hmm

Prave i v tom oddeleni matky a deti je nadpolovicni vetsina neviditelnych .. coz mozna vysvetluje proc nejsou na videu videt ..

0/0
21.6.2012 8:43

lisbonka

Re: Hmm

No na druhou stranu, paklize se prakticky zadna z tech zenskejch uz zadny kriminalni cinnosti nedopusti, tak je to veliky uspech, obzvlaste u vami zminovane skupiny. Takze, ze by preci jen pozitivni efekt?

+1/0
21.6.2012 8:45

Atheist10

Re: Hmm

Pak nechapu autora videa. Kazdopadne vzhledem k "navratnosti" to i tak povazuji za velky uspech.

0/0
21.6.2012 8:46

PtaaakOhniiivak

Re: Hmm

Nektere veci se proste v mediich nesmi ukazovat .. staci se podivat na terminologii a fotky u clanku. Pokud je to vetsinovy pachatel, tak jsou vetsinou uvedeny plne udaje, fotka, div ne RC a cislo bot. Pokud neco udela neviditelny, tak je u clanku ilustracni snimek z nozem nebo pouty a v clanku mame mladiky .......

Tenhle nerovny pristup nejen k pachatelum trestne cinnosti, ale i obecne k neviditelnym, je prave ta nejhorsi sluzba co jim media delaji. Jen to nasira vetsinovou populaci, ktera uz ma i tak predsudku proti nim ..

0/0
21.6.2012 8:53

emilo66

Re: Hmm

Ona tam byla kulturní vložka. Nepřizpůsobivé děti neměli hudební nástroje a jejích neviditelné matky, nejsou v záběru. Nepomohlo ani HD rozlišení. Kameraman musel korigovat čmouhy na PC.;-€

0/0
21.6.2012 22:09

net.Xtreme se nevzdává

Zvláštní

(nevinný) člověk má ve vazbě zřejmě menší práv než (odsouzený) ve vězení...

Jinak nic proti dětemu matek, ale co otcové? A nebylo by lepší pro děti dát matce nějakou obdobu domácího vězení, pokud není nebezpečná a pokud je, dítě dát k adopci?

0/0
21.6.2012 8:12

cassul

Re: Zvláštní

to se ale děje. Podle mě je tohle kriminál jen pro malou úzkou skupinu vězeňkyň, které mají moc velký trest, aby se daly pustit a současně jsou slušnější než běžné kriminálnice...

+6/0
21.6.2012 8:18

emilo66

Jak to, že jim Klaus neudělil milost

??? Kolikrát je v odůvodnění jeho milosti, že obžalovaná se musí starat o dítě, pečovat o své nemocné rodiče. To tá ženská nevěděla, když páchala trestné činy, že ji můžou zavřít???

0/0
21.6.2012 8:11

obluda.xxxl

Re: Jak to, že jim Klaus neudělil milost

Asi nemají dost peněz...:-/

0/0
21.6.2012 22:05

krabicoidni_krabice

Tak tohle snese srovnání jen lázeňským pobytem.

Už mi tam chybí jen kolonáda a lázeňská kapela. Je to pořád ještě kriminál?

+3/0
21.6.2012 8:10

emilo66

Re: Tak tohle snese srovnání jen lázeňským pobytem.

Ještě jednou za rok jim tam udělat modní přehlídku a volit miss vězeňkyně.

0/0
21.6.2012 8:14

kabalenka

Zamyšlení

No hezký trochu omezený pobyt, ale kolik peněz za to daňový poplatníci dají, kam se hrabou poživatelé sociálních dávek. Spousta mladých rodin má finanční problémy, když ztratí svůj plat a musí navíc živit dítě. Tady nemusí řešit, z čeho zaplatí nájem, věci na dítě a jídlo-což jsou dost velké měsíční částky, pokud nebydlí ve vlastním (a bez hypotéky)... Až vylezou ven a zjistí, kolik je to všechno teď bude stát, tak se jim pěkně protočí panenky..

+2/0
21.6.2012 7:37

pajenka1

Re: Zamyšlení

a není výhodnější pro stát , že se ta žena nevrátí do vězení , za tu dobu tam prošlo 100 žen a vrátily se zpět 2 . Na běžném oddělení se vrací zpět do vězení 50 %

+6/0
21.6.2012 7:54

cassul

Re: Zamyšlení

to by snad mělo být normální, že se lidé v kriminále poučí. Otázka je, proč to jinde nefunguje...

0/0
21.6.2012 8:01

Hurvínek1256

Re: Zamyšlení

A nebude to tak, že když jsou pečlivě vybírány tak se tam dostanou "normálnější" ženský

+4/0
21.6.2012 8:06

cassul

Re: Zamyšlení

ano, to zní rozumně. Je to tedy jakási elita. Takže otázka je taková, proč jsou kriminály nastavené tak, že na “neelitní“ vězně nefungují?

0/0
21.6.2012 8:14

Deus Vult !

Re: Zamyšlení

Protože řešení je na Nobelovku

+1/0
21.6.2012 8:24

Seeker-M

Re: Zamyšlení

Jedním z důvodů je, že je to relativně drahé - někdo se těm vězňům musí věnovat v lochu a i po propuštění jim pomoct začít normální život. To stojí peníze. A tudíž - jak vidno i z této diskuze - je to krajně nepopulární.

Samozřejmě, pokud se to u významné části vězňů podaří, celkem se ušetří, protože se do vězení už nevrátí. Bohužel víc jsou vidět ti, u kterých se to nepodařilo, přestože se na ně vynaložily stejné, možná i vyšší prostředky.

0/0
21.6.2012 8:46

cassul

Re: Zamyšlení

Spíš si myslím, že ti kteří se do kriminálu nevrací, jsou stejní lidé, kteří se tam dostali za nějakou chybu nebo zkrat - třeba v autě ladil rádio a způsobil závažnou nehodu. Nebo se jednorázově ožral a něco vyvedl. Pár takových případů znám. Nijak je nehájím, za chyby se platí a jsou tam oprávněně, ale je to zkrátka určitá skupina "jednorázových" kriminálníků, kteří se tam nejspíš už nevrátí. A prostředí a výchova v kriminále na to má jen minimální vliv. A naopak - je skupina nepolepšitelných recidivistů, kteří dělají binec bez ohledu na možný kriminál - a ti se tam budou nejspíš vracet. A pokud někde udělájí výběrovou věznici pro ty "slušnější", mají ohromnou šanci dosahovat výtečných výsledků v jejich nápravě, měřeno opakovanými tresty. A přesně to je případ téhle věznice...

0/0
21.6.2012 9:45

KecalekZHane

Náklady?

Škoda že v článku nenapsali, jaké jsou s takovými podmínkami celkové roční náklady na jednu vězeňkyni . Tyto pak mohli porovnat s (už tak vysokými?) náklady na vězení v "normálním" režimu a třeba taky s finanční náročnosti pobytu v LDN (nebo jak se tomu dnes říká) či domově důchodců.

+1/0
21.6.2012 7:26

Karlvonbaum

Já myslel že vězení má být nápravné zařízení

a né školka. Oni tam mají vlastně takový byt se školkou. Tohle není vůbec náprava trestu. Vylezou ven a bude tam chtít znova protože zjistí, že bude venku muset všechno palatit a nebude mít na to aby uživila dítě. To dítě pak bude v bídě a nakonec jí ho stejně sociálka sebere a skončí v dětském domově. To proto dítě bude ještě horší než kdyby tam vyrůstalo od začátku.

RvRv

+1/0
21.6.2012 7:20

jirka-zlin

Re: Já myslel že vězení má být nápravné zařízení

Ano.A proto se jich ze 100 odsouzených vrátily zpátky do vězení 2. Máte pravdu,vůbec to nefunguje pane inženýre.

+3/0
21.6.2012 8:22

net.Xtreme se nevzdává

Re: Já myslel že vězení má být nápravné zařízení

Tak jako tím, že lidé ve vězení trpí se po jeho opuštění do normální společnosti nezačlení, jen si dají bacha, aby je už nechytli...tedy ti schopnější...

0/0
21.6.2012 8:24

Carrallina

Re: Já myslel že vězení má být nápravné zařízení

jasně a na podporu vašeho tvrzení mají návratnost 2% procenta. Nemáme potíže chápat psaný text ?

0/0
21.6.2012 13:03

síma25

Krádež je banální trestný čin?

Autore, napiš mi kde bydlíš, pošlu tam pár UKáček, aby tě taky banálně okradli. Krádež je trestný čin jako každý jiný. Ano, nenásilný, ale společensky celkem nebezpečný z hlediska recidivy. Tomuto oddělení tleskám, 2% navrátilců jsou skvělý výsledek.

Ještě jedna věc mě zaujala v popisu fotek: říct o sobě po dvanácti letech v kriminále, že jsem hodná holka, chce buď řádnou dávku koksu, nebo zcela zdeformované sebehodnocení.

+15/0
21.6.2012 7:11

lisbonka

Re: Krádež je banální trestný čin?

Myslim, ze je rozdil, kdyz vybirate byty, opakovane okradate lidi, pripadne udelate nejakou defraudaci vetsiho rozsahu a tim, kdyz udelate nejakou pitomost "v mladi". Tim samozrejme dotycne lidi neomlouvam, ale holt se bohuzel stava, ze neco udelate z mladicke nerozvaznosti pod vlivem party. Ano, take si takovy clovek zaslouzi trest, ale pokud se polepsi, tak bych z nej nedelala kriminalnika.

+3/0
21.6.2012 8:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.