Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Co kdybyste už tolik nenadávali na korupci „pánů nahoře“?

Příznačnou historku slyšel jsem nedávno o jednom bývalém členu jistého policejního oddílu. Vypráví onen státní zaměstnanec u stolu ostatním: "V tom útvaru tehdy před lety pracovalo 49 lidí. Hádejte, kolik z nich nebylo zkorumpovaných?"

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Emannn

a co tohle-české zlato-nejkurioznější názor za celou histori

Nejprve cituji odstavec o prodeji zlata z výroční zprávy ČNB za rok 1998. „V průběhu roku 1998 prodala Česká národní banka 55,78 tuny zlata. Tento prodej, který vynesl celkově 16,4 mld. Kč, byl realizován v březnu a v září 1998 za světové ceny (tj. 327 USD, resp. 320 USD za trojskou unci). O prodeji zlata bylo rozhodnuto po zvážení poklesu významu zlata jakožto rezervního aktiva, dále dlouhodobě klesající ceny zlata a nízkých výnosů z jeho držby.“ Avšak k 15. březnu 2012 by byla hodnota prodaného zlata 55,51mld. Kč (1646 USD/oz); jednalo by se tedy o navýšení ceny zlata o 39,11 mld. Kč, resp. o 238 %. Průměrná roční ztráta z ušlé příležitosti za 14 let je 17 % p. a. Dluhopisy Německa, do kterých mělo být utržených 16,4 mld. Kč investováno, takový výnos nejspíše nepřinesly. Aby to nebylo málo, ČNB pokračuje ve výprodeji zlata až do současných dnů, od roku 2002 to činí v úhrnné váze cca 1,5 tuny. Aktuální stav českých zlatých rezerv je 12,3 tuny.

0/0
21.6.2012 18:21

Já, Claudius

Je tu malý rozdíl

Když uplácím já, investuju do toho svoje peníze. Když uklácí politik, investuje do toho moje peníze.

+2/0
20.6.2012 12:52

bez_tolerance_hlouposti

Re: Je tu malý rozdíl

ale politici jsou vetsinou ti uplaceni. nicmene mate pravdu, ze uplatek je vetsinou podilem z nadsazene ceny za zakazku a tudizty penize pochazeji z nasich kapes.

0/0
20.6.2012 13:06

neverest

Motorem korupce jsou firmy a občan si to pak vyžere

Jsou to firmy, kdo roztáčí korupční prostředí. Těm jde o čas a o zisk, když z něčeho kouká milionový zisk, tak neváhají sto tisíc nacpat příslušnému úředníkovi. Úředníci se naučili brát, a potom ty své hladové pohledy pouštějí na obyčejné lidi. Když jsem žádal o stavební povolení k přestavbě bytu, všechny úkony úředník dělal až poslední den příslušné lhůty. Telefonické dotazy zodpovídal vyhýbavě, neurčitě, navrhoval osobní schůzky. Všechno to vypadalo, že očekává obálku s urychlovacím poplatkem. Nedostal. Při kolaudaci si stěžoval, jak má malej byt a jak jsou platy úředníků nízké, brečel tam 3/4 hodiny. Kolaudační úkony zabraly tak 10 minut, ale jeho návštěva trvala přes hodinu. Už jsem myslel, že ho sprostě vyhodím. Nakonec jsem se udržel. Nedostal ani úplatek, ani kafe, ani vodu, nic. Kdyby místo toho žvanění šel zpátky na úřad a makal na dalších žádostech, udělal by líp. Chátra líná Rv

+4/0
20.6.2012 10:21

ppelc

At jde pan Musil do .. k sipku

Ano posedavam po hospodach a nadavam na korupci. Ale nikdy jsem uplatek nedal ani nevzal. Ani mi neni jasny pri jake prilezitosti bych se k necemu takovymu mohl prichomejtnout. Ani neznam nikoho ve svem okoli, kdo by se s korupci setkal jinak, nez v novinach. Takze to co jste napsal jsou podle me jenom cinty a mel byste se nam omluvit.

+1/0
20.6.2012 10:17

jarekz

Re: At jde pan Musil do .. k sipku

Ani jste nikdy nic neukradl? Nezískal dávku na kterou nemáte nárok? A ani neobral stát na daních ?

A všichni z Vašeho okolí jsou stejní ?

Mohl by jste mi prosím sdělit kde žijete?

Rád bych se tam přestěhoval. Tady je to totiž hrozný ...

0/0
20.6.2012 11:57

ppelc

Re: At jde pan Musil do .. k sipku

Kdyz jsem byl maly decko, ukradl jsem parkrat v samoobsluze cukrik za 5 haleru, co si pamatuju. Na danich obira stat me a celkem beztrestne. Ja mam vliv na to, kolik zaplatim na danich nulovy, plati je zamestnavatel, jine prijmy nemam. Funguju jako normalni naplava v praglu

0/0
20.6.2012 12:40

jarekz

Re: At jde pan Musil do .. k sipku

Jste vzácný člověk R^

0/0
20.6.2012 21:33

zupan

Korupční prostředí panovalo již

v Rakousko-Uherské monarchii. Ovšem rozkvětu doznalo za vlády komunistů, kterým nebyl cizí každý prostředek, který jim umožňoval co nejdéle vládnout. Ví se, že jedno si tehdy lidé mysleli a jinak se chovali "na veřejnosti" a většina jich donášela na sousedy. Komunisté používali stejnou taktiku, jako němci v době okupace. Jeden druhého se bál a tak si křivil charakter stále více. Přece bližší je košile, nežli kabát. A tak se nemůžeme divit, že jsme takoví, jací jsme.

+3/0
20.6.2012 8:43

libyn 3

Re: Korupční prostředí panovalo již

korupce má mnoho tváří! Hodně lidí ani neví, že se na ní podílejí a mají se tak za "čisté" !

+3/0
20.6.2012 8:58

ppelc

Re: Korupční prostředí panovalo již

Napriklad?

0/0
20.6.2012 10:29

denny2606

Re: Korupční prostředí panovalo již

např. když platíš drobnému řemeslníkovi tzv. "na dřevo". Jeho daňový únik a tvé ušetřené DPH je spojeno s korupcí, neboť bez této přímé platby by ti onen "fachman" nepřišel vůbec, nebo za hodně dlouho. Takže ho tedy platbou "na dřevo" korumpuješ.

0/0
20.6.2012 11:57

ppelc

Re: Korupční prostředí panovalo již

U nas vyraz "na drevo" znamena, zaplatit na miste, ihned za provedenou praci. Ale ze by ne me remeslnik delal mrk mrk a rikal, kdyz nebudete chtit fakturu, tak vam dam slevu, to se mi nestalo. A to jsem si ted nechal predelavat kuchyn. Vono to hlavne nedava smysl, bez faktury tezko nekdo soudnej zaplati, protoze to je casto jedinej doklad o kterej se oprit, pri pripadnym sporu o reklamaci.

0/0
20.6.2012 12:36

denny2606

Re: Korupční prostředí panovalo již

tobě se to nestalo, tak si zaplatil o 20% víc a fachman to zdanil. Já znám spoustu případů kdy je to tak, jak jsem popsal. Já osobně se tak zločinecky chovám při péči o svůj auťák:-P!

0/0
21.6.2012 11:00

truthspeaker

nevím jak vy

ale já sem teda nikdy úplatek nepřijal ani úplatek nedal. Kdysi jsem o tom přemýšlel, abych se vyhnul blbé civilní službě, ale nějak sem nevěděl, jak na to, aby to nebylo trapný.

Přestože při moji práci kontroluju i lidi a někdo může kvůli mě rychle skončit, nikdy se mi nestalo, že by mě někdo chtěl uplácet.

Tak to nebude tak hrozný.

Spíš je hrozným že do politiky jde člověk, který si chce jako každý jiný vydělat - korupce je pak jen logickým důsledkem. Proto si profesionálních politiků nevážím, protože z principu věci jsou to zkorumpovaní křiváci.

0/0
20.6.2012 8:41

oskarxy

Re: nevím jak vy

take jsem nechapal nikdy babičku, když mi furt cpala třeba bonbonieru lekařum když jsem byl v nemocnici - ale nedala si říct. Každopádně ale zvalovat vinu za korupci na každého z nás kvůli takovým drobnostem jako je někde víno, někde bonboniera (co starší generace považuje prostě tak nějako za slušnost - i když podle mne špatně) je proste hovadina a ubohost nejvyššího rangu. Ano lékař by měl odvádět stejnou práci at tu bonbonieru dostane či nikoliv, ale pochybuje žeby se choval k vám lepe jen kvuli nějake pitome bonboniere - kterou navíc dostane až po. Korupce ve státu je o něčem jiném - platí se předem za vítezství a to je sakra rozdíl. A navíc se dělají zakazáky jen kvuli korupci - tak jako ty CASA - armade od začatku nevyhovovaly, nikdo je nechtěl - tedy kromě politiků a spostrředkovatelů tohoto vyhodneho obchodu. Autoruv pokus ukazat že za to může ta babička s bonbonierou pro lekaře je opravdu, ale opravdu vrcholem ubohosti.

+2/0
20.6.2012 8:48

negrositos

Re: nevím jak vy

R^R^

0/0
20.6.2012 12:51

komentator-1

Re: nevím jak vy

děkuji za Váš příspěvek. V té záplavě chytrolínů, kteří přesně vědí, jak se to kde dělá, konečně někdo, kdo stejně jako já vůbec netuší, "jak se to dělá". Nikdy jsem úplatek nedal, nikdy nepřijal (nejsem tedy nijak obzvlášť korupčně zajímavý post) a ani jsem o tom neuvažoval. Musel bych hanbou propadnout.

Je smutné vidět, co všechno zdejší diskutéři považují za standard, často určitě i proto, aby si sami před sebou obhájili své malé "křivárničky". Buďme hodní.

0/0
20.6.2012 10:11

Edudantik

mluví mi z duše

článek mi mluví naprosto z duše.

Ne nadarmo se říká, že země má vládu jakou si zaslouží.

Nejtypičtější reakce na zatčení Ratha: blbec, nedával si pozor .......

Nejvíce slyším o té naší zkorumpované vládě od lidí, kteří jsou zvyklí ze své práce ukrást domů vše se dá použít či prodat a s tím se samozřejmě pochlubí jací jsou kabrňáci ......

+3/0
20.6.2012 8:40

oskarxy

Re: mluví mi z duše

KECY. Nemame vládu ani nahodou jakou si zasloužíme - jelikož i kdybychom si odmysleli vliv medii na volby, tak tady mame 5% hranici která dost podstatnou část voličů odrazuje od volby toho koho by chtěli k volbě menšího zla - jen aby nevyhráli ti druzí (komunisti, čssd, pseudopravice). Navíc vláda prakticky nedodržela skoro nic z programu a podvedla sve voliče (sice se nechali podvest snadno a opakovaně, ale to je už jiný příběh). Tvrdit že máme vládou kterou si zasloužíme je naprosta blbost a ubohost

+1/0
20.6.2012 8:52

bez_tolerance_hlouposti

Re: mluví mi z duše

dneska volit - aby nevyhrali ti druzi - je uplne liche, nebot jakakoliv opozice je jen na oko a jde to k sipku, at je tam ten, nebo ten. Takze nebat se a volit podle nejlepsiho vedomi a svedomi R^

0/0
20.6.2012 10:09

Gaspard

Re: mluví mi z duše

To je hloupost! Představte si, že před vás položím pistoli a oprátku a budu vás nutit vybrat si, jakou smrtí chcete zemřít a pak budu tvrdit, že máte smrt jakou si zasloužíte!;-€

+1/0
20.6.2012 11:24

bez_tolerance_hlouposti

Re: mluví mi z duše

pokud rezignujete a udelate to, pak ano. nepokusil jste se ani o odpor a predem jste to vzdal.

+1/0
20.6.2012 11:40

Vlastimil.Kornas

Re: mluví mi z duše

když se pokusí o odpor,tak se ještě mezi smrt zamontuje mučení.

0/0
20.6.2012 15:07

Wabo

Autorovi

Milý autore, ze čtenářských reakcí vidíte, že korupce u nás je asi skutečně tak endemická, tak přirozeně a hluboce vrostlá do společnosti, že většina reagujících ani nechápe podstatu vašeho komentáře.

+1/0
20.6.2012 8:15

oskarxy

Re: Autorovi

jasně. Holt sice vlada i poslanci kašlou na republiku, kradou kde se dá a přihravaji tučné zakazky svym kamaradům, z kteerých se pak stávají miliardáři...ale můžeme si za to vlastně sami. A nema cenu vymenovat politiky, či měnit system - nene, nejdřívě musíme začít sami u sebe. Jen pěkne držet hubu a krok, platit zvyšene daně a spokojit se se zlodějinami. A tu bonbonieru jako poděkování třeba lékaři za lepší přístup nedávat - ta totiž za všechno může!

+1/0
20.6.2012 8:41

Wabo

Re: Autorovi

Právě jste dokázal přesně to, o čem píšu. Je to smutné, ale korupci u nás je těžké vymýtit, protože lidé si myslí, že u nich nevadí ("bez ní to nejde", "pokud to chci někam dotáhnout, musím uplácet", jak tu píše jedna čtenářka níže), a teprve, když to pomocí korupce dotáhnou hodně vysoko, musí přestat brát. To se ovšem v systému založeném na korupci nestane, je to vyloučeno.

Masaryk to dobře věděl a udělal z toho jeden z klíčových bodů svého programu...

+1/0
20.6.2012 8:51

oskarxy

Re: Autorovi

ale to je právě to co je scestné. Já jsem nikdy nekorumpoval a ani nebyl korumpovanej, když mi babička podstričila bonbošku pro lekaře, nebo úředníka za vstříčnejší přístup tak ona to chapala jako slušnost, ja sice nesouhlasil, ale dal jsem to. Každopádně ale ryba vždy smrdí od hlavy, vymluva že s tym jako nejde nic dělat jelikož je to v cele společnosti je uboha. Začít se vždy musí nahoře - nebo jak čekáte že někdo z dola změní systém? Hezke přání že všichni přestaneme davat uplatky když na nás uředník zamrká, ale je to blbost. To je už snadnější se domluvit že budeme volit jen nezkorumpované lidi kteří mají zájem něco na systemu změnit - a ani to nejde. A to ve volbach lidem nic nehrozí, když ale nedají uplatek k životně duležite zakazce, dávce, příležitosti? Ano, dá ho někdo jiny...system nelze změnit zezdola - změna vždy musí přijit z hora - nejdřívě musí byt odstranen uředník co si žádá uplatek, jinak nic nevykona - a toho tím že odmítnete dát uplatek nevyřidite - leda tak sebe.

0/0
20.6.2012 9:00

libyn 3

zodpovědný člověk

si na korupci odkládá! Je to nezbytný výdaj, když se cokoli "vymrví"! Prostě součást rodinného rozpočtu!

0/0
20.6.2012 7:49

bez_tolerance_hlouposti

Re: zodpovědný člověk

vas by bylo potreba taky nekam odlozit. nechapu co by se muselo vymrvit, abych klesnul az tak hluboko. V 99% pripadu je jina (vetsinou trnitejsi a namahava) cesta a to 1% clovek holt zkousne, ze nedosahl sveho.

0/0
20.6.2012 8:12

libyn 3

Re: zodpovědný člověk

Podle míry korupce u nás předpokládám, že se se svým "dnem" brzy seznámíš!

0/0
20.6.2012 8:20

bez_tolerance_hlouposti

Re: zodpovědný člověk

pruser je v tom, ze to vnimate jako beznou normalni vec. Rv

+2/0
20.6.2012 8:13

libyn 3

Re: zodpovědný člověk

jsem ralista, nic víc, nic míň!

0/0
20.6.2012 8:17

bez_tolerance_hlouposti

Re: zodpovědný člověk

pokrcim rameny a jdu dal...

mylite se. nejste realista, ale oportunista.

+1/0
20.6.2012 8:19

libyn 3

Re: zodpovědný člověk

klidně i oportunista! CHápu realitu a uznám, kdy je moudřejší ustoupit!

0/0
20.6.2012 8:25

richu_ch3

Re: zodpovědný člověk

ja vam to pripomenu, az priste budete nadavat na vladu, jak krade.

+1/0
20.6.2012 8:28

libyn 3

Re: zodpovědný člověk

asi si nerozumíme! Já reaguji na článek, na běžnou všední praxi, kterou člověk nemá šanci ovlivnit! Já korupci neschvaluji, ale patří k životu stejně, jako vynucená chyba k tenisu!

0/0
20.6.2012 8:34

bez_tolerance_hlouposti

Re: zodpovědný člověk

ale jde to. jen to stoji vic usili.

0/0
20.6.2012 8:38

Wabo

Ne!

To je ten problém, že myslíte, že korupce je normální, že to bez ní nejde. Jistě, na nulu ji vymýtit nejde, ale např. ve Skandinávii byste v 95procentech situací, v nichž u nás lidé běžně dávají nějakou formu všimného, nedával(a) nic a pokud ano, ještě byste měl(a) opletačky s policií

0/0
20.6.2012 9:02

libyn 3

Re: Ne!

to je naše chyba! Stále jen pokukujeme po okolí, snažíme se je napodobit a přitom nás to jen zdržuje a odvádí od správného řešení, protože ten problém je jen náš! CHybí osvěta! CHybí apel hlavně na ty, co berou! Ti, co dávají jsou často v tísni, pro ty mám pochopení větší! Proto je chybou i to, že se kriminalizuje na stejné úrovni dávání i braní!

0/0
20.6.2012 9:15

Wabo

Re: zodpovědný člověk

Pak ale nečekejte, že někdy budete mít nezkorumpovanou státní správu, policii, justici, vysokou politiku. Bude vás to stát spoustu peněz z daní i přímo z peněženky. Když psa vytrénujete, že "normální pes se vrhá po kořisti", bude se vrhat.

+1/0
20.6.2012 8:32

libyn 3

Re: zodpovědný člověk

já naznačuji, že autor se mýlí! Že korupce se musí vymýtit od hlavy! Od hlavy proto, že už ji např. schvalují i zákonem (platba za konkrétního lékaře)! Pokud je nějaká služba k uplácení přímo předurčena, často zákony podporována, tak mám na výběr pouze dvě věci! Obejdu se bez ní, nebo zaplatím! To je realita!

0/0
20.6.2012 8:40

bez_tolerance_hlouposti

Re: zodpovědný člověk

nevim jak by jste chtel vymytit korupcu od hlavy, kdyz tam prorusta a buji zezdola.

0/0
20.6.2012 9:53

Éter1

Re: zodpovědný člověk

Musí se vymýtit ze všech stran, zdola i shora, ovšem je to nejspíš jen utopie.

0/0
20.6.2012 12:07

bez_tolerance_hlouposti

Re: zodpovědný člověk

to je jak starej vhkej barak. dokud neodizolujes zaklady, muzes vetrat jak chces. Sice vlhke zdi na chvili vysusis, ale po case se vlhkost vrati.

0/0
20.6.2012 14:33

Wabo

Re: zodpovědný člověk

R^

0/0
20.6.2012 8:19

zupan

Re: zodpovědný člověk

Odkládat ani nemusí. Stačí když si půjčí u Kellnera a on potom uplatí Klause třeba péčí v jeho stáří. Bohužel to platí všichni zahnaní do kouta politickými rozhodnutími "svobodně zvolených" politiků.

0/0
20.6.2012 8:14

bar.bu.do

Subjekt na trhu používá různé způsoby motivace druhého ...

... kladnou i zápornou ...

... úplatky i vydírání ...

+1/0
20.6.2012 7:35

pp2

Má pravdu, předseda.

0/0
20.6.2012 6:57

bruselátor

musil korupci zkusil

a už u ní zůstal.:-/

+2/0
20.6.2012 6:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.