Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Středočeské obce řeší, co s mosty přes D1. Některé vedou z lesa do lesa

Středočeské obce začnou řešit, které mosty přes dálnici D1 v průběhu rekonstrukce vozovky opraví a které zboří a už je stavět nebudou. O osudu přemostění rozhodnou zastupitelé obcí, na jejichž území mosty jsou. Pokud se postaví nové, zaplatí je stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dezo007

most z lesa do lesa XXmilionu

a penize pro klokanky a ruzne azylove domy(nemyslim ted organizace na zaclenovani nezaclenovatelnych) nejsou.a na nejaky most z lesa do lesa.jde aspon vydet co jsou tyhle stavebni firmy zac,neni to poprve ani naposled co jsou z nasima dalnicema-tankodromi kolikrat problemy a stavi to porad dokola jedny a ty same firmy

0/0
19.6.2012 19:14

nekdoosmdesatyšesty

Re: most z lesa do lesa XXmilionu

Vy jste taky dobře mimo, klokánku ;-D

Co mají stavební firmy společného s tím, jestli si tam ta obec ten most nechá postavit nebo nenechá?

0/0
19.6.2012 20:03

nekdoosmdesatyšesty

Re: most z lesa do lesa XXmilionu

A pokud chcete mít peníze na klokánky, musíte nechat ekonomiku, aby na to vydělala, a to třeba právě silniční dopravou. Samotná silniční doprava by nepotřebovala žádné dotace, pokud by všechny peníze vybrané díky ní, šly zpět.

0/0
19.6.2012 20:06

nekdoosmdesatyšesty

Chybičky

Myslím, že přemostění nebudou širší, ale snad spíš delší, ne? ;-)

"Generální opravou projdou i dálniční mosty a budou rozšířené, aby po nich mohla vést čtyřproudová silnice". Zde je chyba, nevím, jestli budou rovnou rozšířené na šířku šestihpruhu nebo jen na šířku odpovídající té nové čtyřpruhové kategorii, ve které bude nově D1, ale rozhodně nemusí být rozšířené, aby po nich mohla vést čtyřpruhová silnice, ta po nich už totiž vede, překvapivě pro novináře asi ;-D

0/0
19.6.2012 13:45

kenx

MÚK

V další fázi prosím omezit zbytečné MÚK. Někdy si říkám, že snad musíme mít rekord v hustotě dálničních sjezdů a nájezdů. Každé takové místo zbytečně zpomaluje dálkovou dopravu, v hustším provozu se zpomalení jednoho vozu přenáší stovky metru zpět na další vozidla. Jedním z hlavních problémů našich dálnic je nedostatečná plynulost dopravy. To, čemu říkáme dálnice, pak působí spíše jen jako kapacitní silnice pro místní dopravu.

0/0
19.6.2012 11:06

dalnice

Re: MÚK

to je také pravda. Sice když jsou malé MÚK blízko sebe, napojené na silnici II. třídy, tak to tolik nevadí. Ale nejhorší jsou nájezdy poblíž nákupních center. Třeba u Brna a Průhonic. To je jedno auto za druhým, lidé si za volantem vyprávějí, jak levně nakoupili, courají se jak šneci, zmatkují a nedávají pozor.

0/0
19.6.2012 11:52

VyMeTaky

Re: MÚK

Tak jezdi jinudy a nakupuj jinde. Jaká pomoc.

0/0
19.6.2012 14:40

dalnice

most Šmejkalka

Zbourat vidukt přes Šmejkalku ? ;-€ To si někdo dělá srandu. Je ostuda, že to není vyhlášeno památkou. Už to zvěrstvo, že nechali uřezat balkonky a původní zábradlí. Vždyť je to jediný obloukový most z té doby, který na dálnici D1 slouží. Další dva, u Píště (známý dvoupatrový) a u Borovska (zatopený), jsou nádherné, ale dálnice je bohužel nevyužívá. Pokud vím, v Německu se prostě přistaví vedle druhý most a po tom historickém vede jen jeden směr. Často však ty sousední nové mosty nebývají stejné konstrukce, ale to nevadí, hlavně zachránit památku. Vždyť Šmejkalka tam stojí už přes 70 let. Komouši měli most i 80 km dálnice připravený, ale nechali ho zarůst. www.dalnice.com - most přes údolí Šmejkalky.

+3/0
19.6.2012 9:57

nekdoosmdesatyšesty

Re: most Šmejkalka

No jo, ale když ten vedlejší most bude jiné konstrukce, stejně už nebude možné si původní most vychutnat v plné kráse. Chce to buď rekonstrukci nebo postavit nový, ale podobný.

0/0
19.6.2012 13:35

VyMeTaky

Re: most Šmejkalka

Stačí ho udělat ze skla.

0/0
19.6.2012 14:40

nekdoosmdesatyšesty

Re: most Šmejkalka

Nene, ještě jednodušší by bylo postavit dvě betonové zdi napříč vozovkou na obou opěrách mostu vždy o šířce jízdního pásu. V Aperture Laboratories si požádat o zapůjčení jistého přístroje a vystřílet na každé stěně 2 portály o potřebných poloměrech...

Na nepoužívaný most pak pořádat zájezdy.

0/0
19.6.2012 14:56

digitaaalek

Autorko !!!!!

Po tom moste z lesa do lesa chodi i zviratka ;-O;-O

To je to co nekdy muzete v Praze zahlednou v TV  National Geografic.

0/0
19.6.2012 9:38

KOLDAK

Tak když obce nebudou mít miliony na mosty,

ať to vyřeší tak, že na dálnici udělají úrovňovou křižovatku se semafory:-))

0/0
19.6.2012 9:09

Si0 po 4. zákazu

Re: Tak když obce nebudou mít miliony na mosty,

To samozřejmě není možné, stavět úrovňovky na dálnicích, to přece víte. Ale problém je v tom, že obce chtějí nahradit každou pěšinu, která tam do té doby byla. Jde o to, aby se v požadavcích mírnily.

Na druhou stranu existuje řada dálničních mostů přes polní cesty a o ty se samozřejmě zase stará stát.

0/0
19.6.2012 9:52

Robbik

Re: Tak když obce nebudou mít miliony na mosty,

V Polsku to jde :-) Dokonce je to místy i běžné, zažili jsme to na vlastní kůži a je to "fakt super" :-D

0/0
19.6.2012 10:01

nekdoosmdesatyšesty

Re: Tak když obce nebudou mít miliony na mosty,

Nesmíte plést dohromady dálnici (označenou tou značkou) a obyčejný čtyřpruh. Všechny dálnice, které uvidíte při pohledu do mapy na polském území, jsou dálnice takové, jaké znáte z čech nebo jinde z evropy.

0/0
19.6.2012 13:40

La Chat quatorze

Spoustu z oněch přemostění používá k bezpečnému přechodu

dálnice zvěř. Ale klidně to zbořte, ať ta zvířata běhají všechna přes D1, to bude bezva :-/

0/0
19.6.2012 9:03

Si0 po 4. zákazu

Re: Spoustu z oněch přemostění používá k bezpečnému přechodu

Mosty pro lidi se stavějí tam, kudy chodí a jezdí lidi, ne podle zvěře.

0/0
19.6.2012 9:53

La Chat quatorze

Re: Spoustu z oněch přemostění používá k bezpečnému přechodu

Všimněte si prosím, že nehovořím o mostech, ale o oněch přemostěních, která vedou dle článku "z lesa do lesa a občas po nich přejede traktor".

0/0
19.6.2012 9:59

hňup

tak ať místo přemostění dálnice žádají obce

podjezd.  na pole se sedláci dostanou a voprava bude na majitelích dálnice, ne na obcích.  docela prosté, milý vóctne !

+1/0
19.6.2012 8:45

Robbik

Re: tak ať místo přemostění dálnice žádají obce

To nejde, podjezd by byl o několik řádů levnější a tudíž by na jeho stavbě uteklo méně "všimného".

0/0
19.6.2012 10:03

231/4

Re: tak ať místo přemostění dálnice žádají obce

Myslím, že naopak. Podjezd by byl dražší. Nejde jen o samotnou stavbu, ale musíte k ní také přivést silnici.

0/0
19.6.2012 10:22

nekdoosmdesatyšesty

Re: tak ať místo přemostění dálnice žádají obce

Hehe, takže podjezd by byl levnější ;-D

Zemní práce velkého objemu (v podstatě naprostý nesmysl) a místo jednoho mostu o šířce jednoho pruhu rovnou dva o šířce 2 pruhů a krajnice, ok...

0/0
19.6.2012 13:38

MIR80

Jestli tomu rozumim dobre

Tak se zacne kouskem ve stredoceskem kraji, pak dojdou penize a dal uz se opet bude jezdit po schodech

0/0
19.6.2012 8:27

dodo-dodo

dalsi odklon statnich penez

takze pokud to chapu spravne, nejaka horni dolni si odhlasuje, ze ten most, po kterem prejede jednou za mesic traktor a jednou za tyden tam prejde babicka pro klesti chteji, most se jim za statni postavi a preda se jim na udrzbu, na tu nebudou penize a pak bude stat za statni most opravovat, jinak by ohrozoval D1, bych to tem vesnicim pak zpetne vyuctoval a klidne bych na ne uvaloval exekuce, kdyz nedokazi ekonomicky zvazit, zda most opravdu potrebuji

+1/0
19.6.2012 8:26

2Mac7

Re: dalsi odklon statnich penez

A ta exekuce na obci by vyřešila co?

0/0
19.6.2012 8:38

231/4

Re: dalsi odklon statnich penez

Chápete to špatně. Nějaká Horní Dolní má dálnici na háku (a spíše ji mít nemusí), ale pokud to moc nenaruší život obyvatel, tak jsou ochotni ji zkousnout. Stát jim tedy postaví most aby místní sedlák nemusel na pole jezdit traktorem navíc 20km a místní mohli do lesa na houby, nebo k rybníku na koupání, ale už se o něj nechce starat.

Je to podobné, jako kdyby Vám někdo přes zahradu postavil ropovod a přes něj by postavil lávku, aby jste se dostal na druhou část zahrady, ale kompeltní údžba té lávky by byla už na Vás.

Váš přístup b y způsobil, že na strnu odpůrců dálnice by se přidali i obce. Nehledě na to, že obce by pak mohli chtít podjezdy. O ty by se nemuseli starat, neboť jsou součástí dálnice, a byly by za vodou.

0/0
19.6.2012 9:07

Si0 po 4. zákazu

Re: dalsi odklon statnich penez

Stát se o ten most NESMÍ starat.

0/0
19.6.2012 9:55

231/4

Re: dalsi odklon statnich penez

Jeho problém. Ale pokud by chtěl, tak může změnit zákon.

 

P.S. Nebo tam může postavit podjezd. Všichni budou spokojeni, hlavně betonová loby.

0/0
19.6.2012 9:59

Mysel

Re: dalsi odklon statnich penez

Jo.. A pak se treba v tomhle clanku docteme o obci, ktera most vyuziva jen jako reklamni nosic, jinak ji k nicemu neni. Ale rada si za desitky / stovky milionu necha od statu postavit a udrzovat novy. Proste idioti.

+1/0
19.6.2012 10:30

231/4

Re: dalsi odklon statnich penez

Najděte si ho na mapě. Vede přes něj cesta a vzhledem k umístění může fungvat i jako biokoridor.

P.S. I....i to budou, protože se dá čekat omezení reklam u dálnice, takže tu bych vůbec neuvažoval.

0/0
19.6.2012 11:02

Glock Mark XXIV

Však obce budou děsně řvát až zjistí, že je

... potřeba do oprav jednoho mostu narvat každých pár let statisíce. Revize a drobné opravy se dělat musí.

.

Taky bych si mohl koupit Ferrari na splátky (akontaci bych splácal), ale potom nebudu mít peníze na splátky ani na jeho provoz.

0/0
19.6.2012 7:14

WIFI

asi překlep

životnost 80 let ? No možná, pokud by se stavěli o pár desetiletí dříve. V současné době bude jejich životnost spíše 80 měsíců

+2/0
19.6.2012 7:03

Byl jednou jeden kral

Re: asi překlep

ale jdete vy brepto .... aktualni problem ... Svinovske mosty Ostrava ... jak dlouho jsem na svete .. a v jakem jsou aktualnim stavu ... pokud nejste z Ostravy, tak ve stavu kdy se museji aktualne cele rozebirat a v podstate delat znovu ... za plneho provozu :-/

PS ... a to v dobe sveho vzniku temer stavba stoleti a Ostrava na nich byla absolutne zavisla a stejne se odflakly jako vsechno za komancu

0/0
19.6.2012 7:22

WIFI

Re: asi překlep

tak dám zase dva příklady já.

1. Kompletní oprava silnice spojující 2 kraje - už při pokládce byl použit studený asfalt (vozili ho z německa), konec prací před zimou, půl roku houpačka, protože studenou balenku prostě nikdo nesrovná. Na jaře znovuodfrézování cca 2/3 plochy celého opravovaného úseku

2. obchvat města na trase České Budějovice - Strakonice. Po pár letech nová silnice jak ementál, tuším, že to loni lepili

Prostě důkaz fungování trhu, vydělat za každou cenu a že práce stojí za houby, nikoho nebere.

0/0
19.6.2012 8:42

Mysel

Re: asi překlep

Kazdorocni generalka I/4 kolem Vodnan = odfrezovani sotva 15mm povrchu, pokladka noveho asfaltu. Jeste pred zimou cesticka jak po tankodromu, tyden po prvnim snehu desive vytluky. Dalsi rok to same, stale dokola. At zije racionalni udrzba silnic!

0/0
19.6.2012 10:33

Mysel

Re: asi překlep

Pardon, samozrejme I/20.

0/0
19.6.2012 10:34

2Mac7

Re: asi překlep

ještě že teď se vševhno dělá kvalině ;-D

0/0
19.6.2012 8:43

Robbik

Re: asi překlep

80 měsíců? Pokud vím, tak dnešní mosty jsou v havarijním stavu ještě PŘED zahájením provozu, nebo krátce po něm...

0/0
19.6.2012 10:06

WIFI

Re: asi překlep

životnost počítám od dokončení stavby. A ta může být dost odlišná od zahájení provozu :-)

0/0
19.6.2012 10:27

Homer _9

Je to pro ty vesnice opravdu dilema...

Na jedné straně "luxus" mít v blízkosti možnost přejet molocha zvaný dálnice, na druhé straně je cena za tuto výhodu. A tu cenu spousta z nich nebude schopna platit...

0/0
19.6.2012 2:21

Si0 po 4. zákazu

Re: Je to pro ty vesnice opravdu dilema...

Na druhé straně každý chce po té dálnici jezdit. I ti z té obce.

0/0
19.6.2012 6:04

231/4

Re: Je to pro ty vesnice opravdu dilema...

Ne scela. Řeč je o mostech mimo nájezdy, takže ta dálnice tam často bývá jen k zlosti.

0/0
19.6.2012 9:09

Si0 po 4. zákazu

Re: Je to pro ty vesnice opravdu dilema...

Jistě, ale každý chce třeba do Chorvatska jezdit po dálnici. Ta nekudy vést musí.

0/0
19.6.2012 9:44

Undik

Jelikož jsme v ČR, viděl bych to jako cyklostezky ...

... berte jako sarkasmus ...

0/0
19.6.2012 1:22

luke777

komar

jak tak sleduji a s odstupem 20let sleduji ze to jde totalne do kopru ano stavi se buduje se ale za jakou cenu? dozeneme zapad? ted je dluh 30% a 80% zadluzeni statu nas cil? na takove investovani vam zvysoka kaslu k cemu to bude kdyz tu vybudujem dalnice silnice a kdovicojeste kdo to pak bude opravovat starat se o to? protoze dnes je realita takova ano postavime a nikdo na to nesahne a za 5let tam neco upadne zalata se a jede se dal zadna prubezna udrzba. skonci to tak budem mit postavene vsechno zadluzeni budem az do pateho kolena ale budovat se musi

+2/0
19.6.2012 0:44

kaksikymmenta

Mosty

A neslouží taky některé mosty zvířatům? Stavějí se kvůli nim speciální podchody, nemají třeba taky mosty, když vedou z lesa do lesa?

+1/0
18.6.2012 23:20

Si0 po 4. zákazu

Re: Mosty

Teď ještě těm zvířatům vysvětlit, aby tam chodila.

0/0
18.6.2012 23:25

Posel z Liptákova VIII.

Re: Mosty

přechody, které se staví účelně v trasách biokoridorů, zvěř využívá, to je prověřené u nás i ve světě. U běžných mostů je to problém, protože často nevedou v těchto biokoridorech, tedy trasách, které jsou vlivem reliéfu krajiny pro zvěř nejlákavější...

+1/0
18.6.2012 23:37

Si0 po 4. zákazu

Re: Mosty

Je to obráceně. Pokud se na té cestě podaří vyfotit vycpaného srnce, řekne se, že byl postaven "účelně".

+1/0
19.6.2012 6:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.