Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ultralightu při cvičném letu vysadil motor, instruktor přistál v řepce

Jen zkušenost a chladnokrevnost leteckého instruktora zabránila pádu ultralightu na Opavsku. Stroji při cvičném letu s polským žákem vypověděl službu jediný motor, dvaasedmdesátiletý pilot dokázal nouzově přistát v řepkovém poli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chytry.Levicak

v 72 letech už nemá

v pilotní kabině co dělat

0/0
19.6.2012 16:57

pjb1

Re: v 72 letech už nemá

Jste si jist, že jste exemplářem živočišného druhu Homo sapiens? Skoro bych Vás tipoval na poslední exemplář druhu Raphus cucullatus.

0/0
19.6.2012 20:34

Chytry.Levicak

Re: v 72 letech už nemá

vy jste hlupák

0/0
19.6.2012 21:55

pjb1

Re: v 72 letech už nemá

Nic ve zlém, ale jako potvrzení to stačí.:-)

0/0
20.6.2012 18:29

Mražená spermie

***

Proč ultralight ? To nemáme hezké české slovo ? Třeba Lehkoun

0/0
19.6.2012 11:40

Antikodex

Když už lítat....

....tak jedině s Gulfstreamem:-P

0/0
19.6.2012 11:18

Chytrakz hospody

Dle čeho jsou vybíráni pisálci ?????

Kdysi jsme se domníval, že IDNES jsaou seriźní noviny. Ale dnes jsou snad seriózní noviny Blesk, AHA neb o TV NOVA. Takto dramaticky vylíčit  a hloupě popsat situaci, která se běžně cvičí, tady holt nastala v praxi,  může pouze totální diletant. "Hloupým" čtenářům ještě musí zdůraznit, že ULL má pouze jeden jediný motor. Já teda ULL se dvěma nebo více motory neznám, ale letecký  odporník Gabzdyl mě jistě poučí. Ještě bych mu doporučil, aby vartoval chvíli před letištěm, kdy bude prováděn výcvik a bude se simulovat vysazení motoru při startu. To pak budou emoční, či spíše hloupé články.

0/0
19.6.2012 10:21

pučmidrát

Re: Dle čeho jsou vybíráni pisálci ?????

No když budeš méně vysedávat v hospodě, tak se možná dozvíš že jsou ULi i se dvěma motory. I když pravda, není jich tolik-

0/0
19.6.2012 10:45

b-blue

Re: Dle čeho jsou vybíráni pisálci ?????

Ultralajt se dvema motory?? tak to se dozvidam tedy prvne.. ;-D hod kdyztak nejaky odkaz, rad se tedy podivam jak se se dvema motory vejde do 450 kg

0/0
19.6.2012 11:10

bar.bu.do

Re: Dle čeho jsou vybíráni pisálci ?????

http://www.flight.cz/cricri/

0/0
19.6.2012 11:29

xBaHnO

Re: Dle čeho jsou vybíráni pisálci ?????

cri cri je sice super, ale v CR nesplnuje podminky pro ULL, pac ma padovku > 65km/h. Principialne by se u nas vicemotorovej ULL vyskytnout mohl, ale byl by to orisek - LAA pro ne nema povereni, tedy zpravoval by ho UCL a tezko rict na zaklade jakejch papiru by se s nim dalo letat - neni jisty jestli by stacilo mit PPL-MEP, nebo by se nejakej papir musel vymyslet.

0/0
19.6.2012 16:29

pučmidrát

Re: Dle čeho jsou vybíráni pisálci ?????

Hm., a na jaké papíry se létá na "experimentálu"??

0/0
19.6.2012 17:21

xBaHnO

Re: Dle čeho jsou vybíráni pisálci ?????

Cricri by byl experimental, tam by s PPL-MEP a typovkou nemel bejt problem. Problem by nastal, kdyby ten stroj mel vsechny zakone znaky ULL a pritom mel vic motoru nebo treba proudovej motor. A nejlepe ho majitel chtel jako ULL provozovat. Zakonej narok na to je, ale co by se pak delo, buh vi.

0/0
19.6.2012 19:18

pjb1

Zdravím.

Měli kliku, řepka je na nouzové přistání docela potvora. Když je zralá, tak je to jak na letadlové lodi.

0/0
18.6.2012 21:03

Plané řeči

Hm, dobrej borec

Nouzově přistát, a ještě k tomu na záda R^

0/0
18.6.2012 18:52

Plané řeči

Re: Hm, dobrej borec

Navic v poli, jen par centaku od silnice.

0/0
18.6.2012 18:57

Plané řeči

Re: Hm, dobrej borec

A ani tu řepku moc nezválel

0/0
18.6.2012 19:02

Plané řeči

Re: Hm, dobrej borec

Ten musel (nouzove) přistávat přímo z kurzu, z nějakých devadesáti horizontálních stupnů

0/0
18.6.2012 19:05

Draggo

Re: Hm, dobrej borec

no jo, to se takto neda soudit. mohli tam byt draty, nebo stromy, nebo mel malou vysku na to, aby se stihnul otocit na tu silnici.

0/0
19.6.2012 10:27

u.boat

Re: Hm, dobrej borec

Píšou že je to ilustrační foto...

To muselo docela bolet...

0/0
19.6.2012 9:44

svatej

Typické ilustrační foto.

S informační hodnotou jako tohle: http://www.hovno.sk/img/full/598.jpg

0/0
18.6.2012 18:35

haru64

hmm

nějakej řídkej vzduch bo coooo.........nějak nám ti komáři padaj celej víkend a ještě toho nebylo dost?

0/0
18.6.2012 17:01

CeleronD

Motor byl jednoznačně na řepkovou bionaftu.

.

0/0
18.6.2012 16:39

Mitchell

Re: Motor byl jednoznačně na řepkovou bionaftu.

Právě že nebyl. Stačilo mu, aby nad tím sajrajtem letěl a už vysadil. :-)

+3/0
18.6.2012 16:47

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Re: Motor byl jednoznačně na řepkovou bionaftu.

:-)R^

0/0
18.6.2012 16:58

warekkonecnesmazan

inu

konecne je ta repka k necemu ;-D

+1/0
18.6.2012 16:22

Mitchell

Re: inu

Jo, to mě taky napadlo. :-)

0/0
18.6.2012 16:46

xBaHnO

Re: inu

Jako k cemu? Past na letadla? Ted to svinstvo z vejsky neni rozpoznat a horsi uz snad muze bejt jenom slunecnice a kukurice.

0/0
18.6.2012 16:56

Pierre de Croissant

Re: inu

4metrové konopí technické na výrobu lan.

0/0
18.6.2012 17:02

Mitchell

Dobrý pilot.

Sice ultralight se dá posadit skoro kamkoliv, ale z třistametrové výšky na to moc času není. ... Jen mě trochu zmátlo to foto, než jsem si přečetl, že je ilustrační. :-)

0/0
18.6.2012 16:10

Bertiik

Re: Dobrý pilot.

Machr.

0/0
18.6.2012 16:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.