Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chtěl krev fašistů, při masakru u Přerova střílel i děti. Dostal svobodu

Ten příběh bude asi vždycky ve stínu výročí spojených s atentátem na Heydricha. Mezi odvetami při poválečném odsunu Němců však „masakr na Švédských šancích“ vyčnívá. V noci na 19. června 1945 tu našlo smrt z rukou československých vojáků 265 civilistů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lunaria

Média a jejich objektivita

Není divné, že média klidně uveřejňují takovéto články, aniž dají slovo historikům, kteří jistě mají aspoň zatím zhruba zdokumentovány počty zavražděných vězňů z pochodů smrti, tedy očitých svědků zvěrstev páchaných nacisty a jejich pohůnky nejméně 6 let? Mnohé hroby známy ještě nejsou. Pan W. srovnává nesrovnatelné a zasévá jako jemu podobní "novináři" další sněti do pozvolna se hojící strašlivé rány česko - německých vztahů, a to přestože zcela nedávno se Lidice a Ležáky dočkaly po 70 ti letech první, kompletní a hlavně lidské omluvy prezidenta Německa. Kam vlastně směřují některá média a proč?

+1/0
23.6.2012 16:08

9mm argumentů

Jen faktografická poznámka

19.června 1945 existovala vojenská kontrarozvědka, ale určitě ještě ne komunistická, a také je potřeba zdůraznit skutečnost, která je zmíněna autorem článku, že se jednalo o krutý zločin spáchaný jednotlivými vojáky jednotky, nikoliv programové vyhlazování německého civilního obyvatelstva jako v případě Lidic, Ležáků atd

+1/0
21.6.2012 15:14

A:-)

Re: Jen faktografická poznámka

Jak jste přišel na to, že v Lidicích bylo programově vyhlazováno německé obyvatelstvo? 8-o

0/0
21.6.2012 15:34

A:-)

Re: Jen faktografická poznámka

Jinak OBZ vzniklo rozkazem gen. Svobody ze dne 7.1.1945 i přes nesouhlas exilové vlády v Londýně. Do čela byl na návrh sovětů jmenován npor. v záloze Bedřich Reicin. ;-)

0/0
21.6.2012 15:51

pučmidrát

Re: Jen faktografická poznámka

No výše se onanuješ na čárce, která trochu smysl věty pozměnila! Škoda že si ten roznašeč novin nevzpoměl na postřílení čes.obyvatel v Polné.Začátkem května 1945 sudetskými němci.Zmapoval to novinář Motl.Ty exilové figurky v Londýně akorát dohodly, že muselo ČSR zaplatit veškerou výstroj a vojenský materiál který používali čs.vojáci (i stihačkya tanky gen.Klapálka) který používali při ochraně jejich zkostnatělého Alibionu! Doplatili jsme to zlatým pokladem v r.1978!

+1/0
22.6.2012 9:03

A:-)

Re: Jen faktografická poznámka

Bohužel čárka nic nevyřeší, ale vznikne další nesmysl (vyhlazení Lidic není skutečně činem jednotlivých vojáků). A pokud se nepletu, tak zlatý poklad (či spíše jeho zbytek) nám byl vrácen. VB si nechala legálně zaplatit za vybavení čs. samostatných jednotek, které podléhali velení exilové vlády - druhou možností bylo, že čs. vojáci budou zařazeni do britských jednotek, ale naše vláda chtěla mít svoje jednotky, aby měli silnější páku pro zrušení Mnichovské dohody.... Pravda, SSSR si za osvobození ponechalo pouze Zakarpatskou Ukrajinu a válečnou kořist (což bylo vše, co se sovětům hodilo). Nevím kterou Polnou máte na mysli... Znám příběh Květnového povstání v Třešti a jako protipól i v nedalekých Dačicích. Zatímco v Třešti bylo zavražděno SSáky 57 obyvatel, tak v Dačicích uvalil velitel wehrmachtu na povstalce domácí vězení (údajně na přímluvu místních němců)...

+1/0
22.6.2012 13:07

nosko85

Len na doplnenie ...

... v článku nie je ani slovo o politrukovi uvedenej vojenskej jednotky, ktorým bol Fridrich Schmietzer - žid pôvodom zo Severnej Moravy. On stál za rozhodnutím vykonať tú masovú popravu a podarilo sa mu podobne akcie zorganizovať aj na Slovensku - napr. masaker Limbašských žien a detí za asistencie iných "bojovníkov" zo Svobodovej oslobodzovacej armády.

0/0
21.6.2012 13:45

balalajka01

Milá redakce, nechcete raději udělat seriál

o dalších chladnokrevně a systematicky vyhlazených vesnicích v naší zemi, které má na svědomí německý okupantský režim, namísto rozmazávání činů jednoho slovenského hajzla, který předtím bojoval za Říši?

+2/0
20.6.2012 13:19

indnes

Re: Milá redakce, nechcete raději udělat seriál

Suhlasim s Vami, ale s tym jednym slovenskym hajzlom uz nie som tak stotozneny. Viete, neospravedlnujem nikoho, za to mali dostat povraz, ale akosi neverim, ze to bol len jeden slovensky hajzel, ktory tam strielal a to este naviac nejaky porucik. To nik z nadriadenych ceskych hajzlov o tom nevedel ?

Z celeho toho prispevku nejako vychadza, ze za zverstva v kotlinke mohli vlastne nejaki slovenski hajzlovia, kdezto cesi za to nenesu ziadnu zodpovednost.

Opakujem este raz, mali dostat povraz bez ohladu na to, akej narodnosti boli, ci uz ako slovensky, cesky, nemecky,...hajzel.

0/0
20.6.2012 13:43

povidam

Re: Milá redakce, nechcete raději udělat seriál

Podívejte se do Googlu, píše se tam o tom dost.

0/0
21.6.2012 3:20

janbrezen

Re: Milá redakce, nechcete raději udělat seriál

a proc by o tom meli delat serial zrovna na idnes, proc neudelas naprikla dty nejaky serial na svem webu? podle mne kazdy, vcetne novin si muze vybrat tema jake chce a o nem psat

0/0
20.6.2012 13:55

pokin

Re: Milá redakce, nechcete raději udělat seriál

Sprostá demagogie. Mělo by se psát o obojím, ne jenom o tom, co se tobě hodí do krámu ;-)

+1/0
20.6.2012 14:14

Bouše

Re: Milá redakce, nechcete raději udělat seriál

Jsou to srovnatelná zvěrstva, ale na tom masakru u Přerova je obzvlášť odporné to, že se tak stalo už v době míru. :-/ Rv

0/0
21.6.2012 13:10

Lisen

Ignorantství

je posuzovat události těsně po válce z hlediska dnešní morálky a práva. Kdybyste žili v té době, možná byste patřili k těm co stříleli, nebo to alespoň schvalovali.

+3/0
20.6.2012 12:12

pokin

Re: Ignorantství

Zbabělé, Tímhle argumentačním trikem můžeš zrelativizovat v podstatě cokoli.

+1/0
20.6.2012 12:33

Rudin

Strašné!

Jsou to strašné ty válečné události,válka je svinstvo která naděla marasmus na kterekoliv straně.Proto je třeba se ptát kdo tu válku začal?Pěkně to jednou řekl spisovatel Hrabal je si třeba přát ne Na zdraví,Ale ať není válka.

+2/0
20.6.2012 10:43

Rumburak II.

sehr gut autore

a teď nám sdětel, kolik tisíc euro Vám za to slíbil Landsmanschaft?;-)

+4/0
20.6.2012 10:39

pokin

Re: sehr gut autore

2 miliony ve zlatě, komunisto.

+1/0
20.6.2012 11:21

venoch

Re: sehr gut autore

vis co? Zajed se podivat ke hromadnemu hrobu na hrbitove na konci Prerova, kde byli jejich ostatky preneseny a popremyslej o Landsmanschafru primitive.

0/0
20.6.2012 12:21

StAnger-exiled

komunista, fašista

modropták,socan,černopr d e lník, nebo v tomto případě jen prospěchář...je to jedno. Taková zrůda měla bejt prostě popravena za každého režimu.Vraždění civilistů a předevšim dětí se nedá ospravedlnit žádnou nenávistí, žádnou mstou ani Lidicema..Nemá vůbec cenu hledat nějaké polehčující okolnosti , tam kde nejsou.Rv Je mi z něj na b lití i po desítkách let.;-O

+7/0
20.6.2012 10:14

Templ

Re: komunista, fašista

R^

0/0
20.6.2012 10:21

Bouše

Re: komunista, fašista

R^

0/0
21.6.2012 12:59

axel125

spolkova zeme Cechy a Morava

Kdyby valka dopadla jinak, byli byste dneska prosperujici zemi spolkove republiky Nemecko, mluvili byste sice nemecky, ale to by melo jenom vyhody!R^

+3/0
20.6.2012 9:53

pučmidrát

Re: spolkova zeme Cechy a Morava

Jj. tahal by jsi v Ohňové zemi se svým fotrem ruchadlo bratří Veverků. V lepším případě v Generálním gouvernamnetu Ukrajina (tam je černozem, tam by to šlo lépe)!

+2/0
20.6.2012 9:55

jpvJ

Re: spolkova zeme Cechy a Morava

0/0
20.6.2012 10:55

jpvJ

Re: spolkova zeme Cechy a Morava

No, to máte pravdu, česky by se na našem území nejspíš nemluvilo.

http://www.sds.cz/view.php?cisloclanku=2006052901

0/0
20.6.2012 10:57

Juryj

Mimo přímý kontext

s tímto příspěvkem je nutno poznamenat, že tehdy por. Pazúr se vyznamenal hrdinstvím ve Svobodově sboru.

0/0
20.6.2012 9:40

Spyderco

Pazúr a jiní

Pocházím kousek od Ploštiny, vypálené v dubnu 1945 zlínským jagdkomandem - 27 mrtvých.....Také tam byli konfidenti Hájek + Machů ( Machů - ten byl chycen po květnu 1945 na Šumavě a v olomoucké věznici se oběsil). Hájek po válce zjistil, že plno jeho spoluudavačů gestapa je na okrese a MěNV a hned se přihlásil. Byl tvůrcem akce STB Světlana, která zase u pasekářů měla schovávat zájemce o přeběhnutí státní hranice. Všichni se nechali nachytat, že je shromáždí a pak převede do Rakouska. Zase byli mrtví a zatčení. Hájek dožil v klidu ve svém domku v Malenovicích.

+2/0
20.6.2012 9:57

pučmidrát

Aby byl článek toho roznašeče novin IN,

tak do toho musel už v roce 1945 zakonponovat bolševika.Někteří hujeři na to slyší velice rádi! Je to takové vděčné téma.Někteří se zde naopak rozhorlí kvůli exekuci svých soukmenovů, kteří do Čech zdrhli jako Národní hosté před odplatou postupujících Rusáků!No a holt nezdrhli......!

+3/0
20.6.2012 9:36

vedoucí oddělení cenzury ÚV ČSSD

Proč si jsou zločiny nacistů a komunistů tak podobné?

Protože partaje nacistů a komunistů vznikly odštěpením od rodné partaje - sociální demokracie. Cestou se mnohokrát přejmenovávaly, aby se oddělili od svých zločinů páchaných na své cestě k politickým výšinám.

+4/0
20.6.2012 8:46

Lucifer 16 2

Re: Proč si jsou zločiny nacistů a komunistů tak podobné?

ale toto komunisti moc neradi slyší. Raději Němce vydávají za fašisty a už si vůbec nelámou hlavu, co to je fašismus a jak moc se liší od nacionálního socialismu

0/0
20.6.2012 10:02

Templ

Re: Proč si jsou zločiny nacistů a komunistů tak podobné?

Každý ismus stojí za..... Myšlenka je jedna věc, uskutečňování druhá. Náboženství....tím nemyslím jen katolíky a spol., ale každý fanatismus.

+2/0
20.6.2012 10:08

jpvJ

Pan Wirnitzer by udělal patrně nejlíp,

kdyby se zase vrátil k roznášení novin. Hlinkovec, který v době, kdy Němci prohrávali přeběhl na druhou stranu, potom vraždil a dostal za to dvacet let od tehdejší Československé republiky aby byl srovnáván za náš národ a za naši armádu s Lidicemi, to je opravdový hnus. Rv

+4/0
20.6.2012 7:53

Templ

Re: Pan Wirnitzer by udělal patrně nejlíp,

Vážně? Kam byste se v tom případě měl vrátit vy?

+2/0
20.6.2012 8:22

adidós

Re: Pan Wirnitzer by udělal patrně nejlíp,

a kam vy? dejte si fackuRv

+2/0
20.6.2012 8:39

Templ

Re: Pan Wirnitzer by udělal patrně nejlíp,

Nevidím důvod. Je mi úplně jedno, jaké je národnosti jakákoliv bestie. Kam se tedy mám vracet? Nikdy jsem nemával vlaječkami.

0/0
20.6.2012 10:04

sent

Tak trochu to připomíná-

-udělat z vrahů oběti a využit každičké přiležitosti.A když už teda vezmem jen suchá čisla,kolik Němci pobili civilistů v prtektorátu a kolik Čechů pobilo Němce.Myslim,že řeč čisel by byla jednoznačná.Něco jako ktolici,když hledali stůj co stůj mučednika jako protiváhu Husa.Tak ho našli v Sarkandrovi,katolickém zrádci,který zapřičinil zpuštošeni Holešovska a okoli.Když ho pak chytli na utěku a odvedli do Olomouce byl uvězněn.Dostal samozřejmě co proto.Když pak nevydržel,po třicetilete ho katolici prohlasili za svateho.A samozřejmě mučednik prvni třidy.

+5/0
20.6.2012 7:52

Durika

Re: Tak trochu to připomíná-

: Myslim,že řeč čisel by byla jednoznačná

No to áno, ale inak než si myslíš. Celkový počet obetí Heydichiády sa odhaduje na 5.000. Preukázatelný (to neznamená, že skutočný a úplný) počet obetí povojnových represálií je cca 4x vysšší.

+2/0
20.6.2012 8:09

jm0

Re: Tak trochu to připomíná-

ehm .. existuje nějaký úhel pohledu, ze kterého by toto srovnání bylo možné označit za korektní?

0/0
20.6.2012 10:27

Durika

Re: Tak trochu to připomíná-

Neviem, co chces pocut. Kazde prirovnanie kriva. Vzdy si nejaky uhol pohladu najdes. To nie je len 20.000 obeti. Nakladanie zien, deti, starych a chorych ludi do dobytcakov, zbavenie obcianstva a majetku, kde som to len videl. Len v jednom pripade slo o deportacie 58.000 ludi v druhom o 2.2 - 2.7miliona. V jednom pripade 4% populacie, v druhom cela 1/3.

+1/0
20.6.2012 12:07

povidam

Re: Tak trochu to připomíná-

Jaká řeč čísel?! Oni nacisti popravovali Čechy jen po Heydrichiády? Tohle je nějaká záměrně vedená diskuze, která staví na lžích.

0/0
21.6.2012 2:46

Durika

Re: Tak trochu to připomíná-

Ja som s recou cisiel nezacal. Ide o nejaku hitparadu?

0/0
21.6.2012 12:48

hell365

Re: Tak trochu to připomíná-

Tak ty máš dost! Ideologie ti tak zatemnila mozek, že už nedokážeš rozlišit dobro od zla. Jseš vážně nemocný a nebezpečný člověk.

+1/0
20.6.2012 9:18

Richard Hardon

Re: Tak trochu to připomíná-

Ajaj, radsi vytahni hlavu ze zade a zacni s ni premyslet, ty zatuchly vlastence.

+1/0
20.6.2012 9:25

sent

Re: Tak trochu to připomíná-

-nejsem vlastenec ani možná zatuchlý ale stači jen řeč čisel.A to nepočitam masakry v YU a RUS.To nevraždil WH nebo SS,ani Hitler nebo Goering ale Seep Muller z Reichenbergu,dřive Liberec,švec,Hans Wittmann z Schwarzbachu,drvoštěp,Johann Lang z Chemnitzu,obchodni přiruči atd.....jestli víš,co tim chci řict.

+2/0
20.6.2012 9:36

Richard Hardon

Re: Tak trochu to připomíná-

Jisteze vim, ale podobne, jak vidis, vrazdili nenapadni hrnciri a prodejci ponozek z nasi strany...a to uz po valce.

0/0
20.6.2012 9:54

sent

Re: Tak trochu to připomíná-

-pokud vim,střilelo se v Evropě ještě nějaký pátek,8.nebo 9.květen,šumafuk.A řady válečných zločinců nejrůznějšiho kalibru si v klidu doživalo pěknou penzi nejen v Jižni Americe ale i  v bývalé NSR.Dodnes existuji spolky různych Kamaradenwaffen.Co se dělo po válce jsou jen důsledky toho,co Němci kuli od r.1933.Kdybychom měřili stejnym metrem,jak chtěli měřit oni nám,tak už Německo davno neni a zbytky Němců by doživali někde na Sibiři.Když se řekne B ,musi se řict napřed A.

+1/0
20.6.2012 10:59

A:-)

Re: Tak trochu to připomíná-

Protože se váleční  zločinci snažili po konci války zachránit krk v Jižní Americe, NSR, NDR, SSSR, USA případně někde jinde, tak podle Vás měl někdo právo zavraždit libovolný počet žen, dětí a starců s odůvodněním, že se asi jednalo o Němce? :-/

0/0
21.6.2012 6:01

pučmidrát

Re: Tak trochu to připomíná-

No a ty jí vytáhni z vypaseného pozadí pana Posselta ty zatuchlý kolaborante!

+1/0
20.6.2012 9:53

Richard Hardon

Re: Tak trochu to připomíná-

To prenecham tobe, dekuji pekne.

+1/0
20.6.2012 9:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.