Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lokomotiva převážející cisterny s naftou za jízdy vzplála

Drážní inspekce vyšetřuje požár lokomotivy, která začala hořet za jízdy na trati mezi Lovosicemi a Roudnicí nad Labem. Převážela přitom cisterny s motorovou naftou. Požár zlikvidovali hasiči, lokomotiva je zničená.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

schima

.................................

To byl trénink na převoz Olympijské pochodně :-P;-D

0/0
18.6.2012 15:41

sulda_starsi

Re: .................................

trénink se vydařil lépe než samotný převoz opravdové pochodně, která uhasla sama :)

0/0
18.6.2012 21:23

Mr.Vehicle

Znalci

Co to tady melete? Samozřejmě, že fíra zastaví na nejvíce přístupném místě pro případný zásah hasičů a další manipulace s vlakem, pokud je lokomotiva stále schopna výkonu i při závadě. Dále pro odtah náhradní lokomotivou, která to do stanice bude jistě mít blíže než někde na širou trať, kterou by vlakem zablokoval. Dále již zmiňované protihlukové zdi. Moc se díváte na akční filmy. Lokomotiva opravdu nevybuchne. Navíc vlak táhlo dvojče lokomotiv. Druhá je plně provozní. Při nejhorším by fíra odvěsil vlak a přípřežní lokomotivu by vlakovou lokomotivu odsunul. Průběžné potrubí by měl ve dvojčeti lokomotiv natlačené hned, takže by určitně nevznikla hrozba blokace kol v důsledku nízkého provozního tlaku. Pokud by ovšem rychločinně nebrzdil. Chtěl bych vidět, jak by z takového plamínku přeskočil požár na druhou mašinu, a hlavně pak na celý zbytek vlaku. Pokud nejste od dráhy, tak si raději některé své příspěvky do diskuse nechte do Hyde Parku...

+1/0
18.6.2012 14:05

bubakovababa

Re: Znalci

odborně máš pravdu ale region neznaš . Kdyby zastavil pár metru před nadražím tak tam cesta kříží koleje a kousek za nádražím teče Ohře a tam se mi zdálo poměrně vysoké nebezpečí uniku nafty do vody. Nejsem odborník ale na tom přejezdu se mne to zdalo bezpečnější jak pro lidi tak hlavně pro přírodu

0/0
18.6.2012 14:17

sulda_starsi

Re: Znalci

jak to vypadá, tak hořelo v prostoru, kde je  chladící blok a ne v prostoru kde je motor, tudíž maximálně by tekla chladící kapalina. Ta je silně hořlavá, takže pokud by nikdo nehasil, všechna by shořela a byl by konec divadla.  Pak ještě může hořet hydraulický okruh pomocných pohonů, což je méně pravděpodobné a elektroinstalace, čemuž taky nepřikládám velkou váhu

0/0
18.6.2012 21:14

Santa1

Re: Znalci

Chladicí kapalina je hořlavá? 8-o

0/0
18.6.2012 23:09

sulda_starsi

Re: Znalci

chladící kapalina do catru  (CAT ELC 50/50) je silně hořlavá při určitých teplotách. Samozřejmě při teplotách, které motor má za provozu je v pohodě

0/0
21.6.2012 21:45

petr_sleder

Šlendrián.

Přitom je zcela jasné, že cisterny s naftou smí převážet pouze nehořlavé lokomotivy. ;-€

+3/0
18.6.2012 12:24

surucucu

Re: Šlendrián.

Prosím, asi jsem tupý,ale uveď aspoň jednu nehořlavou lokomotivu.Díky

0/0
18.6.2012 13:42

Huffnagellův duch

Re: Šlendrián.

Např. Mašinka Thomas...

0/0
18.6.2012 15:24

petr_sleder

Re: Šlendrián.

Jojo kamaráde, ironie a sarkasmus jsou holt těžké disciplíny. ;-D

0/0
18.6.2012 15:44

Kidkid

Re: Šlendrián.

Šlendrián je asi v zanedbané údržbě. Jinak při pravidelné údržbě by se na závadu přišlo včas, lokomotiva by nevyhořela a nemusili jsme tady diskutovat.

A nehořlavé lokomotivy samozřejmě existují a používají se v dolech a jsou na stlačený vzduch. Jen na trať jsou poněkud nešikovné vzhledem k nutnosti vést tlakový vzduch na dálku potrubím nebo po silnici vedle trati vézt mohutný kompresor.

0/0
18.6.2012 16:19

sulda_starsi

Re: Šlendrián.

ano. Bude to pravděpodobně v zanedbané údržbě, s tím musím plně souhlasit. Další důvod může být jen shoda náhod, ale na náhodu se nedá věřit

0/0
18.6.2012 21:16

Santa1

Re: Šlendrián.

Jsou to jedny z nejlépe opečovávaných lokomotiv v téhle zemi, po kompletní rekonstrukci (motor Caterpillar atd.). Jako bezpečné lokomotivy do výbušných provozů se využívaly parní zásobníkové lokomotivy, které se používaly ještě nedávno v Setuze.

0/0
18.6.2012 23:23

hnusinus

v stanici

nekdo se zblaznil v stanici? horici loko a naklad nafty a oni zastavi v stanici, neni neco spatne?

0/0
18.6.2012 12:07

Hawkeye33

Re: v stanici

A kde by měl zastavit? Někde na koridoru mezi protihlukovými stěnami - to by si pak mohl opravdu jít jen sednout do trávy a počkat, až to bouchne. Ve stanici měli k mašině hasiči přeci jen poněkud lepší přístup a dojezd.

0/0
18.6.2012 12:14

Radeczek1

Re: v stanici

Jasný, měl zastavit někde v nepřístupném terénu, aby usnadnil práci hasičům :-)

0/0
18.6.2012 12:16

petr_sleder

Re: v stanici

V emerických filmech je obvykle pošlou na starou kolej, vedoucí do pustiny a vyskočí. :-)

+1/0
18.6.2012 12:26

Pierre de Croissant

Re: v stanici

myslíte na  ty koleje co vedou na Moravskou Saharu ?

+1/0
18.6.2012 13:42

NepochopenáAnarchistka

Re: v stanici

Fíra potřeboval zastavit, co když by na té trati jel další vlak? Ve stanici se to ošéfovalo, že pokud něco mělo jet, tak to zastavili.....

0/0
18.6.2012 12:31

sulda_starsi

Re: v stanici

tak tohle může napsat naprostá ignorant s iq do výše maximálně 90. Samozřejmě že zastaví ve stanici, nebo v místě, kde bude možno hasit. Jak tu zaznělo, moc všichni koukáte na "emerické" filmy, kde všechno bouchá tak mohutně, že by tento vlak měl strovnat se zemí půl Prahy. Hořela pouze první lokomotiva a v případě, že by se oheň šířil, nebyl by problém, aby druhá lokomotiva cisterny s naftou odtlačila do bezpečí. Krom toho nafta nebouchá tak jako benzín, takže i v případě zvýšených teplot v okolí cisteren by k výbuchu nedošlo

0/0
18.6.2012 21:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.