Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cessně vypověděl motor, pilot zemřel. Za víkend spadlo třetí letadlo

V neděli v podvečer spadlo mezi obcemi Čistá a Zdeslav na Rakovnicku sportovní letadlo. Pilot na místě zemřel. Podle policie se cessně porouchal motor, pilot se dostal do rotace a stroj nezvládl. Za víkend se ve Středočeském kraji zřítila tři letadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

horskypotok

Ano, jen plaťte !

Je dnes módou, že každý  movitý člověk, musí pro svou image, ještě získat pilotní průkaz. Viz v nedávné minulosti i bývalý politik Zeileinec, s image pana Kondelíka. Protože jde většinou o neukázněné pracháče a ožraly,  kteří si myslí, že nad ně není, jsou pak takovéto důsledky. Ono pokud Cesně jen vysadil motor, není problém přistát. To ví každý, kdo se o tento sport boháčů otřel. Učil to i vymívaný Svazarm, který v minulosti zadarmo, a nebo jen za brigádu na letišti vychoval stovky pilotů, kteří se uplatnili v armádě i ČSA.

0/0
18.6.2012 10:41

jakub7

Re: Ano, jen plaťte !

Ehm, no on Svazarm byl predevsim o vychove pilotu pro armadu, takze je jasne, ze jich par vychoval...

0/0
18.6.2012 10:47

pučmidrát

Re: Ano, jen plaťte !

Plácáš pitomosti, již kolik let před Velkou zlodějnou  nebyly bránci pro armádu "rozlétáni".Neboť již měla armáda vlastní Zlíny. A i tak to se začínalo s max 3 branci.

0/0
18.6.2012 10:52

jakub7

Re: Ano, jen plaťte !

Nebavi me diskutovat s neurvalci, tak snad se jen zeptam kolik ze to mela armada vetronu?

0/0
18.6.2012 11:30

pučmidrát

Re: Ano, jen plaťte !

No já se tě zeptám, kolik měla armáda vlečných kluzáků, aby musela mít větroně! Již od dob L-29 se u nás uplatňoval dvoustupňový výcvik - rozlétání brance na pístovém letounu (bez pilotních zkoušek), a následně v Košicích pokračování v elementárce na vojenských strojích dle zařazení.

0/0
18.6.2012 11:35

jakub7

Re: Ano, jen plaťte !

Zcela jiste to nebyl jediny zpusob. V nasem aeroklubu mohli kluci za svazarmu na motoraky zapomenout, dokud nemeli stribrne C. Pak trprve Zliny a pak byl zhruba vek, kdy se chodilo na vojnu...

0/0
18.6.2012 14:34

pučmidrát

Re: Ano, jen plaťte !

Hm., docela by měl zajímalo, jestli Otec Josef zaplatil kladenskému aeroklubu (AeČR) ten ulomený příďák a zničenou vrtuli na Z-142! Když nějak nezvládl při přistávání podrovnat!;-D Někdeří servilové z kladenského AK bránili vlastním tělem před bulvárem, focení poškozeného letadla min.dopravy.

0/0
18.6.2012 10:50

kiv

Re: Ano, jen plaťte !

Připadáte mi náčelníka jednoho nejmenovaného letiště, který dodnes nepochopil , že nyní již nemůže létat zadarmo v závislosti na počtu let v partaji ... :-/ Taky celý původní aeroklub poslal víceméně do kytek i když vedle prosperují soukromé firmy i jednotlivci  s min. 20 letadly.

Jemu tam zbyla jedna dolétaná Z43, uzemněný blaník a vítr v hangáru ... Soukromníci, co u nich hangárovali radši všichni před tím trotlem zdrhli. Tak dnes jen prudí a dští kolem síru. Když má náhodou AFIS tak je to naprostá tragédie , bo se dodnes nenaučil ani základní  spelování  aby mohl aspoň zapsat imatrikulačku, co mu tam přistává, o dosti zásadních rozdílech mezi take-off a departure už ani nemluvě  ......:-/

0/0
18.6.2012 12:30

Ardan

Co ta fotka ?!

Když už to píše někdo kdo se nevzzná v letadlech, tak se snad zeptá někoho kdo se letadech aspoň trochu vyzná, např. redaktoři Technetu, ti snad Cessnu od nějakého ULL rozeznají.

0/0
18.6.2012 10:25

pučmidrát

Hmm, piloťáky tako jako jiné komodity se přizpůsobily

neviditelné ruce trhu.Nasekat co nejvíce pilotů, s nejmenším náletem hodin a z konkurečních důvodů co nejlevněji.I když pravda, dostat Cessnu do neúmyslné vývrtky chce trochu umění.Jako většiny hornoplošníků se při nácviku zábrany pádu má snahu spíše prosedat,než spadnou do vývrtky.A je pravdou, že se obecně osnovy zjednodušily, s ohledem na typ používaných letadel.Postupem času i UCL upravilo nároky při zkouškách pilotů na kvalifikaci PPL.

+1/0
18.6.2012 10:24

Unyax

Čekal bych, že se přes noc

povede najít obrázek nějaké Cessny..

0/0
18.6.2012 9:06

neandrtálec

U nás letecký den dopadl prakticky beze ztrát

:-) Jen dva nebo tři dny neustálého hluku, a smrad z kouřových stop.

:-) Dva stromky poražené v parčíku. Hromada odpadků tamtéž. Policie nikde nic.

:-) Spousty spotřebovaného střeliva do Flaku.

:-)

0/0
18.6.2012 8:29

kajak v zakoně

hlavně si všichni dávejte pozor...

jakmile vysadí motor, dojde k rotaci...

0/0
18.6.2012 2:11

bar.bu.do

Re: hlavně si všichni dávejte pozor...

... taky rotace ... http://zpravy.idnes.cz/video-pad-dvojplosniku-078-/zahranicni.aspx?c=A120617_150353_zahranicni_ts

... žeprej vývrtka ...

0/0
18.6.2012 7:42

pedros603

pekna CesSna na fotce....!

a dokonce s tlacnou vrtuli... asi naka novinka ! :-)

odbornici na iDnes... :-))))))

tak to dopadne, kdyz kuchar dela rekaktora.....

+6/0
18.6.2012 0:29

peepa_47

Re: pekna CesSna na fotce....!

taky si říkám, pěkné foto pro ilustraci;-D

0/0
18.6.2012 1:31

Kidkid

Re: pekna CesSna na fotce....!

To si redaktor nemohl nají Cesnu někde na fotce? To co je na ilustračním fotu není Cesna ani náhodou. To snad by i kuchař mohl vědět jak vypadá letadlo se jménem Cesna.

0/0
18.6.2012 6:11

Kidkid

Re: pekna CesSna na fotce....!

Oprava Cessna

0/0
18.6.2012 6:44

danny47

Re: pekna CesSna na fotce....!

Jo, zřejmě  žádnou jinou ilustrační fotku k "cesně" chlopci z NEJlepčího zpravodajského serveru v ČR nemohli sehnat.. ;-D  ;-D ;-D

0/0
18.6.2012 6:48

kiv

Novinářské plky

To, co "spadlo" v sobotu na odletu leteckých účastníků  po boleslavském leteckém dni byl UL a sedl přesně podle předpisů před sebe  z důvodu zadřeného motoru těsně  po startu z RWY 23. Jakýkoli jiný manévr by byl smrtelný.

Jediný důvod proč se nezdařil v podstatě triviální nouzák byla ta za*raná řepka v ose dráhy. Poděkujme Babišovi a spol ...:-/ Jinak ti chlapci z toho vystoupili sami a zdraví, což byla klika...

0/0
18.6.2012 0:19

danny47

Re: Novinářské plky

Jsi na NEJlepčím zpravodajském serveru v ČR.... !!

0/0
18.6.2012 7:25

Hrabě Monte Cristo 2011

Minulý týden jsem to psal!! NELÉTAT

Těmito malými letadly vlastní výroby, je to zřejmě samá porucha a zanedbaná údržba!!! ;-(;-(;-(

0/0
18.6.2012 0:16

kiv

Re: Minulý týden jsem to psal!! NELÉTAT

Milé hrábě, co asi víte o letání, údržbě a dalším ...:-/

0/0
18.6.2012 0:21

horskypotok

Re: Minulý týden jsem to psal!! NELÉTAT

Cesnu vlastní výroby jsem ještě opravdu, ale opravdu neviděl !!

0/0
18.6.2012 10:42

KiterCuda

Výcvik a základy akrobacie

Kdysi, bylo v osnovách, že každý sportovní pilot musel zvládnout základy akrobacie. Dnes na to bohužel nejsou letadla, která by to legálně zvládala, tak se to z osnov vypustilo. Takže noví piloti v životě neletěli vývrtky. Dělají se jen zábrany vývrtek, ale to je na hov... Pilot musí vědět, jak vývrtka vypadá, jak ho letadlo varuje, aby do vývrtky nespadlo. Dokonce i někteří instruktoři v životě neletěli vývrtku - a to musí pak být hrůza ve vzduchu, když učí žáka děalt zábrany vývrtek. Kdyby do ni doopravdy spadli, tak se rozmáznou.

Při tom vybrat vývrtku není nic těžkého. Při uvedení letadla např. do pravé vývrtky se vyšlápne levá noha, potlačí se knipl, počká se až se to dotočí, přidá plyn, a pak se vybere střmhlavý let (pár metrů na to je třeba). 10 z 10 lidí, to není schopno na poprvé vybrat sama. Hrůza, že se to roztočilo, letadlo nereaguje na křidýlka a padá k zemi je taková, že ztvrdou a čumí.

0/0
17.6.2012 23:16

Fai Rodis

Re: Výcvik a základy akrobacie

Jejda - ted vam urcite vyctou, ze jste proti demokracii...:-P

0/0
17.6.2012 23:30

jozko skocdopole

Re: Výcvik a základy akrobacie

A take ho nazvou radikalem nebo  extremistou . . .

0/0
18.6.2012 1:53

Wizard_cz

Re: Výcvik a základy akrobacie

Měl by ste dělat novináře na idnes, umíte dezinformovat stejně jako oni. Vývrtka je povinná v osnovách výcviku FI. Tedy jako instruktor se vývrtku nejen učíte, ale také ji máte na zkoušce. Uvést Cessnu 152 do vývrtky není náhoda. Není to zlín, opravdu to dlouho trvá a musíte ji tam chtít dostat, spoustě studentů se Cessna napoprvé do vývrtky ani nepovede dostat. Že to není 10 z 10 schopno vybrat samo je naprostá hloupost, vybere to každý sám napoprvé, pouze s větší ztrátou výšky a ne úplně metodicky správně. Cessna stejně jako sousta dalších letadel při uvedení do vývrtky s ní nakonec sama vyletí, stačí pustit řízení.

+3/0
17.6.2012 23:30

koga

Re: Výcvik a základy akrobacie

takže z toho vyplývá, že pilot byl nejenom jouda, ale i sebevrah. Cesna je přeci hodné letadlo, to se s tím nedá doplachtit nekam do pole? Třeba se ptám blbě, ale to tato letadla snad umí ne?

+1/0
18.6.2012 0:07

pedros603

Re: Výcvik a základy akrobacie

kazde eeero to umi.... i tohle to zvladlo... jen pilot nevydrzel :-(

0/0
18.6.2012 0:32

T vůj_stín opět opět zpět

Re: Výcvik a základy akrobacie

přidání plynu při výpadku motoru řeší co?

0/0
17.6.2012 23:31

Wizard_cz

Re: Výcvik a základy akrobacie

KiterCuda jakozto pravdepodobne pouceny laik jiz mluvil jen o vyvrtce, ne v navaznosti na tuto nehodu. V pripade, ze by ste nepridal plyn, nepockal na rychlost hrozi Vam ze spadnete do opacne vyvrtky hned co vyberete tu prvni.

0/0
17.6.2012 23:34

T vůj_stín opět opět zpět

Re: Výcvik a základy akrobacie

Samozřejmě, ale tady je diskuze ke konkrétnímu incidentu.

0/0
17.6.2012 23:36

intago

Re: Výcvik a základy akrobacie

matete lid. -Při uvedení letadla např. do pravé vývrtky se vyšlápne levá noha- Chtěl jste jistě napsat -Po uvedení letadla např. do pravé vývrtky se vyšlápne levá noha. Tak se vybírá, ale uvádí se jinak, pravá vývrka pravou nohou v minimálce:-)

Jinak NAPROSTÝ SOUHLAS, KDO NEUMÍ VÝVRTKY, NEMÁ V PILOTNÍ KABINĚ CO POHLEDÁVAT. Viz ten francouzský letoun, co padal v pádu 11 km. Kdyby řízení na 3 sec.povolili, zachránili by se, ale to je nikdo neučil, hanba;-O

0/0
18.6.2012 9:47

jakub7

Re: Výcvik a základy akrobacie

A navic se nepodlaci, ale pritahne... vy dva si podejte ruce...

0/0
18.6.2012 10:45

intago

Re: Výcvik a základy akrobacie

vybral jsem jich desítky, chytrej, nejdřív se při vybírání povolí, pak přitáhne, to ví každej...:-/

0/0
18.6.2012 14:23

sumy

Re: Výcvik a základy akrobacie

Sice rozhodně nejsem žádný pracháč (to bych asi nejezdil 13 let starým autem), ale létám na ULLa, konkrétně Echo a protože na ulíku se vývrtky doopravdy pocvičit nedaj, tak neni nic jednoduššího, než si je hodit alespoň na L-23. Já jsem tak učinil tuto neděli a zcela najisto říkám, kdybych vývrtku nezažil, tak ač teoreticky vybaven, (vybrání  je v podstatě brnkačka), ten šok a adrenalin po první vývrtce mě utvrdil, že bez zkušeností praktických bych asi vrtal až do země. Tak jsem si jich celkem loupnul 5 i ze zatáčky a paráda. Prostě vrták přijít může, ale kdo ho nezažil, toho může natolik zaskočit co to éro vlastně dělá, že to skončí smutným titulkem v novinách a kecy hospodskejch mudrců o zbohatlících a rychlokvaškách :-/

0/0
18.6.2012 13:42

intago

Re: Výcvik a základy akrobacie

moje řeč. Za mý mladosti ve Svazarmu v 70.tých letech, každá 15ti letá holka uměla vybrat vrták. I když ploché vývrtky a vývrtky na zádech jsem nedělal, škoda:-/

0/0
18.6.2012 14:26

Nečasjennačas

U mně letoun který neumí přistát klouzavým letem bez motoru,

je nebezpečný.Rv

0/0
17.6.2012 23:15

Agent-přisluhovač

Re: U mně letoun který neumí přistát klouzavým letem bez motoru,

Nikdo nepíše, že by to cesna neuměla.

Je je holt potřeba udržet nějakou minimální rychlost, aby letěla jako větroň a ne jako semínko z javoru.

0/0
18.6.2012 0:06

Wizard_cz

Idnes opět ukazuje svou kvalitu.

Původní příspěvěk, Nadpis že spadl ultralight, v textu potom napsané, že se jedná možná o ultralight. Je jedno jaká je pravda, hlavně "být první" bez ohledu na to jak moc dezinformuju. Když nevím, tak si nevymýšlím a píšu jen to co vím. Co takhle začít novinářsky pracovat, informace zjistit, ověřit a potom je teprve vypustit? V honbě za vlastním ziskem, je Vám jedno co píšete a jak kvalitně. Hlavně hodně, rychle a jako první.

+7/0
17.6.2012 22:45

Honza13

Re: Idnes opět ukazuje svou kvalitu.

S poslední větou lehce nesouhlasím. Zprávy o kriminální činnosti určité části obyvatelstva jsou zde zveřejňovány se značným zpožděním oproti jiným zpravodajským serverům.

0/0
17.6.2012 22:53

Wizard_cz

Re: Idnes opět ukazuje svou kvalitu.

Jinak ulehčíme práci idnesu. Cessna se píše se dvěma s. Letoun, který spadl byla Cessna F152 patřící letecké škole Aviatický klub z Roudnice. Cessnu měli něco přes rok, předtím byla provozována leteckým klubem v Curychu. Škoda mladého pilota a upřimnou soustrast pozůstalým:(

+1/0
17.6.2012 23:02

SCkPFjqnU

letos nejak vic padaj

asi skvrny na slunci.

0/0
17.6.2012 22:42

Dr.Onufrakova

Gravitácia

0/0
17.6.2012 22:46

tyraelidis

Kdyz jsem tady psal ze v CR letaji popelnice

tak hrstka radobyinstruktoru se tady na me sletla a nadavala mi, protoze provozuji sve pochybne stoje vyrazene v nemecku. Ale kazdy to vi, ze tady lita srot levne koupeny v zapadni evrope.

+1/0
17.6.2012 22:20

Koudyrr

Re: Kdyz jsem tady psal ze v CR letaji popelnice

Nic proti, ale mám pocit, že vůbec nevíte o čem mluvíte. Jaký typ letadel máte na mysli?

0/0
17.6.2012 22:24

tyraelidis

Re: Kdyz jsem tady psal ze v CR letaji popelnice

Prakticky veskera. falsuji se naletane hodiny, atd.

0/0
17.6.2012 22:24

Koudyrr

Re: Kdyz jsem tady psal ze v CR letaji popelnice

Hm, tak poslední větou jste dal opravdu vědět, že vůbec nevíte o čem mluvíte. A pokud o nějakém takovém případu víte, tak to je výjimka. Ostatně něco takového těžko zfalšujete, možná když jako soukromý vlastník letounu zahodíte všechny papíry a podaří se Vám to prodat.

0/0
17.6.2012 22:50

Antonín, topič

---

Píšete nesmysly, tak se nedivte, když vám za to lidi nadávaj.

+1/0
17.6.2012 23:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.